Tasa-arvoa ?

reiluako ?

Naisten ylläpitämällä tasa-arvokeskustelulla ei ole tarkoitus pyrkiä tasa-arvoon vaan naisten ylivaltaan. Naiset ottavat tasa-arvokeskusteluun mukaan vain niitä argumenttejä jotka tukevat tätä heidän valtapyrkimystään. Hyvänä esimerkkinä tästä on, että naiset katsovat kotitöihin kuuluvaksi siivoamisen, vaatehuollon, sekä keittiötyöt mutta eivät kodin teknisiä- ja kiinteistötöitä, jotka ovat useimmiten miesten vastuulla.

15

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpö höpö.
      Samallalailla ne kuuluu ne kiinteistönhuoltohommelit repertuaariin naisillakin, siinä missä tiskauskin.
      Jos huushollissa on kaksi ihmistä (tai enemmän) niin kyllä ne työt tasan jaetaan, aivan sama kumpi tekee mitä.
      Jo siitä yksinkertaisesta syystä, ettei aika riitä yhdellä ihmisellä tekemään kaikkea.
      Vastakkainasettelun hakeminen on sairasta.
      Perhe on yhteisyritys siinä missä mikä tahansa muukin yhteisyritys.

• Nonnih, taas on faktat hukassa.
        Monellako naisella on HA:n liivit....?
        Niin mielelläni kuin sellaiset ottaisinkin, tai vaiks Property of.... ;)))))

• Pyhä Sylvi

Miksi ihmeessä yrität yleistää naisille sellaisia asioita joita heille ei kuulu. On tullut anjaniina aivan selväksi ettei sinulla ole nyt miestä ja tuskin tulee enää olemaankaan joten lopeta tuollainen naisten nimissä puhuminen. Olet joku lappalainen jonka näkemykset asioista ovat hyvin suppeita !

• Pyhä Sylvi kirjoitti:

Miksi ihmeessä yrität yleistää naisille sellaisia asioita joita heille ei kuulu. On tullut anjaniina aivan selväksi ettei sinulla ole nyt miestä ja tuskin tulee enää olemaankaan joten lopeta tuollainen naisten nimissä puhuminen. Olet joku lappalainen jonka näkemykset asioista ovat hyvin suppeita !

Mites sä ny noin kimmastuit.
        Menikö kynsi poikki ;) no voi voi...?
        Mut älä huoli, niitä saa nykysin tekokynsiäkin, vaikka ei ne taia miehelle passata ;)))

• :-)

Pakko myöntää että tuossa on totuutta ainakin siemeneksi. Loppuviimein jokainen ajaa yleensä omaa etuaan :-)

• Hmm usein työt kyllä jaetaan sen mukaan kuuluuko miehille vai naisille . Esim. lampunvaihto työyhteisössä ainakin useat naiset sanovat sen kuuluvan talon miehelle. No kun ei ole sitä henk. kohtaista talonmiestä on noita itsekin tottunut vaihtaa. Kyllä tuossa totuuden siemen piilee.

• Hommat hanskoissa

Kerrostalossa ei pahemmin kiinteistön huoltoon liittyviä töitä ole muuta kuin se lampun vaihto. Pääosa hommista koostuu siivous, vaate- ja ruokahuollosta. Meillä emännän hommiksi on jäänyt vaatehuolto, eli ompelu, silitys ja pyykkäys. Itse huolehdin ruokahuollon, eli käyn kaupassa, kokkaan ja pidän keittiön siistinä.
      Siivouspäivä on kerran viikossa, parissa tunnissa saamme yhdessä hoidettua viikon sotkut pois.
      Hommien tasajako antaa enemmän yhteistä vapaa-aikaa, eikä suhdetta hierrä mitkään toisen palvelemiset tai alistamiset.
      Auton huoltaa huoltamo, itsellä ei riitä taito.

• oli mies tai nainen

omien sotkujen toisella siivuuttaminen on alistamista

• Tsau.

En oikein ymmärrä kun tästä tasa-arvosta puhutaan siten että, kaikkien nyt täytyisi tehdä kaikkea? Minulle nämä asiat ovat olleet aina olleet miesten kanssa sitä yhteistä sopimísta ensisijaisesti. Ilman sitä riitaa tai pätemistä...on vaan sovittu...asioista.Omaan todella heikot kädet. No, perheeni miehet tekevät työt jotka vaativat sitä käsien ja sormien voimaa..ei siinä mistään tasa-arvoista ole sillioin kyse. En myöskään koskaan kanna enää mitään painavaa..syystä että, käteni eivät vaan kestä. Joten ne on tekevät sitten perheeni miehet. Jotka ymmärtävät..miksi kantaminen sattuu taas minun käsiini. Toinen juttu. Mieheni inhoaa siivoamista. No. Minä sitten siivoan hän saattaa toki tehdä toisinaan meillä ruokaa..joten tasa-arvo on kyllä minulle käsitteenä jo ihan jotain muuta. Se on lähinnä toisen ihmisen kunnioitusta sellaisenaan kun toinen NYT ihminen on. Ei minään listoina tätä elämää muutenkaan koe...mitä toinen siinä parisuhteessa tekee tai ei tee...miehenä tai naisena...tai ihmisenä;))). En siis ymmärrä tätä keskustelua ollenkaan..en ole koskaan ymmärtänyt. Ehkä olen erilainen nuori;)))

Tsau:Friidu

• Menneisyyden alisteisuuden ylikompensointia!

Femakoilla on käsitys, että vaatimalla vähintään samat oikeudet kuin miehillä on, luopumatta mistään etuoikeuksistaan, saavutetaan "tasa-arvo".

Onneksi sovelsimme parisuhteessamme sosialismin jalointa aatetta.
      Kukin kykyjensä ja kullekin tarpeidensa mukaa.

Vaimo oli tarvittaessa tarttumaan mihin tahansa puuhaan mutta normaalitilanteessa hänellä oli selvä näkemys työnjaosta.
      Koskaan hän ei ole kiljunut tasa-arvon perään.
      Pikemminkin ihmetellyt femakkojen yksipuolisia vaatimuksia.

Hän ei myöskään ole roikkunut kiinni "omissa töissään".
      Saan vapaasti toteuttaa itseäni ruokaostoksilla ja keittiössä.

• Tsau.

...vaimosi ilmeisesti ajatellut ihan samoinkuin minäkin;)) yhteisspeli ja sopiminen on se tärkein tie ollut aina itsellenikin. Nytkin tuolla mies oli päättänyt ilman sen kummimpia että, tänään hän tekee siskonmakkarasoppaa. Kävi sitten kaupassa ja haki ainekset. No, itse tässä nyt lähdössä asioille taas...en todella ymmärrä miksi näistä tehdään jokin numero kotiin liittyvistä töistä. Ensimmäinen aviomieheni osallistui lapsemme hoitoon ilman mitään sanomista hänen ollessaan vauva. Hoisi jopa paremmin. Koska yh-isänä hänellä oli jo kokemusta siitä miten vauvaa hoidetaan;)) minulla ei niinkään olin tuore äiti;)) Luotin kyllä silloiseen mieheeni;)). En kyseenalaistanut hänen taitojaan pienen lapsenhoitamisessa mitenkään. Koska tiesin hänen osaavaan tuo homman varsin hyvin. Hän siis opetti kyllä minua;))

Tsau:Friidu

• Noooh.... ajoiko se sut ylös mukavalta soffalta? Vei sun kaukosäätimen?

Jos nyt ihan rehellinen olen, niin on varmasti naisia jotka tekevät juuri noin. Vie kauk.. eisiis.. kuorivat kerman itselleen ja jättää muut hommat miehelle. Ja on naisia jotka tähtäävät ainoastaan valtaan. Mulla oli joskus tuttava joka huusi tiskistä kuin sireeni, mutta puusavottaan ei lähtenyt.

Mutta että me kaikki olisimme sellaisia....? Ei kaikki miehetkään vastusta kotitöitä? Vai oliko urbaani legenda.

• Ja muuten, kun tasa-arvosta puhutaan. Huomasin juuri tänään, että ammattimessut sähköalalla järkkäävät vetonaulana jotain tosi ammattimaista ja alalle erikoisen tyypillisen numeron - tankotanssin suomenmestarin! Mitähän yhteistä sillä on sähkön kanssa? Staattista sähköä? Kun kissan turkki hangataan mihinhiivattiintankoon se pitikin kemiantunneilla... ei muista.

http://www.youtube.com/watch?v=aO-phqmyqdY

• qq

Meillä ei kiistellä edes siitä kumpi on päällä ja kumpi on alla. Tasa-arvo toteutuu kunnon mukaan:)

Siivoaminenkin on jaettu, se siivoaa jota ensimmäisenä pikkuroskat lattialla häiritsee. Hommaan kuluu aikaa melkein samanverran mitä keskusteluun joten, action.
      Vaimon en anna vaihtaa auton renkaita, en uskaltaisi ajaa metriäkään yli 20km/h.

Miehet osaavat siivouksen, tiskauksen, pyykinpesun. En tarvitse naista kodinhengettäreksi vaan ihan asustelemaan kanssani niin pitkään kun häntä huvittaa.
      Miehet eivät tarvitse naista kodintöihin, voimme tehdä ne myös itse.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      45
      2053
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1650
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1416
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      9
      1291
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1088
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      981
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      972
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    Aihe