Mistä saatte matkaseuraa?

matkatar

Mistä keski-ikäiset sinkut eli yksineläjät saavat matkaseuraa? Olisi kiva matkustella enemmän mutta kynnys lähteä yksin on korkealla. Ystävillä on kumppanit eli he eivät voi lähteä (eivät pääse) matkustamaan ilman puolisoa. Aikuisia lapsia ei viitsi useinkaan pyydellä mukaan. Mikä neuvoksi, onko kokemusta?

26

391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parillinen

Yksi vaihtoehto ovat kiertomatkat.

Havaintojemme mukaan, Irlanti, Kiina, Albania ja Kuuba, joukossa on aina ollut sinkkuja.
      Tosin lukumääräisesti enemmän naispuolisia.

Pienessä porukassa tutustutaan ja myös ystävystytään helposti.

• Yleensä olen löytänyt matkaseuraa matkoilta.
      Paljon yksinäisiä sekä naisia että miehiä matkustelee, siellä sun täällä.
      Mutta Egyptin reissulla ei näin ollutkaan. Sinne haluan kyllä vielä uudestaan mutta yksin en enää mene.
      Mutta jos euroopassakin matkustelee niin kyllä siellä muitakin sinkkuja on.
      Samoin olen huomannut risteilyillä olevan.

• Parillinen

Riippunee risteilyistä?

Käymillämme risteilyillä on suurin osa osallistujista muodostunut ikääntyneistä pariskunnista.

Merestä ja varustamosta riippuen enemmistönä ovat olleet englantilaiset tai Pohjois-Amerikkalaiset.
        Kerran paatilla oli meidän lisäksemme suomalaisia vain yksi pariskunta.
        Välimerellä liikkuu jonkin verran englantilaisa naisporukoita.

Kristiinasta en tiedä koska ei ole kokemusta.

Puolustan kiertomatkoja koska niillä emme ole törmänneet "ripustautujiin" joka on uhkana muilla seuramatkoilla.

• Kommentti.
        Parillinen kirjoitti:

Riippunee risteilyistä?

Käymillämme risteilyillä on suurin osa osallistujista muodostunut ikääntyneistä pariskunnista.

Merestä ja varustamosta riippuen enemmistönä ovat olleet englantilaiset tai Pohjois-Amerikkalaiset.

Puolustan kiertomatkoja koska niillä emme ole törmänneet "ripustautujiin" joka on uhkana muilla seuramatkoilla.

Puolustan vain ja ainoastaan omatoimimatkoja. Kiertomatkat ja muutkin mikä vaan räätälöity matka on niin ylihinnoiteltu, ettei mitään rajaa. Hiljattain näin jonkun "mainoksen" liittymisestä eläkeläisten keskusliittoon tai jotain sellaista. Oliko siinä liittymislahjaksi "risteilykortti" arvoltaan 200 euroa. (En ole eläkeläinen lähelläkään) Aloin laskea millaisen hytin saa kahdella sadalla. No joku A hytti päivä Tukholmassa. Tosi kallis hytti. Meinaan ne jotka risteilee useamminkin, ovat jo Tallik-Silja jäseniä ja tuollaisen hytin saa noin satasella.

No siinä samassa liitingissä oli erilaisia "etumatkoja" eläkeläisille "alennuksella".
        Joku pala Italiaa jonnekin Toscanan kulmille, syyskuussa viikko, oli liki 1300.
        Tuolla hinnalla esimerkiksi toukokuun lopulla pääsee kaksi aikuista viikoksi meren ääreen kreikkaan tai sisiliaan tai jonnekin. Saa jopa merinäköalan.

Sellaista.

• Kommentti.
        Kommentti. kirjoitti:

Puolustan vain ja ainoastaan omatoimimatkoja. Kiertomatkat ja muutkin mikä vaan räätälöity matka on niin ylihinnoiteltu, ettei mitään rajaa. Hiljattain näin jonkun "mainoksen" liittymisestä eläkeläisten keskusliittoon tai jotain sellaista. Oliko siinä liittymislahjaksi "risteilykortti" arvoltaan 200 euroa. (En ole eläkeläinen lähelläkään) Aloin laskea millaisen hytin saa kahdella sadalla. No joku A hytti päivä Tukholmassa. Tosi kallis hytti. Meinaan ne jotka risteilee useamminkin, ovat jo Tallik-Silja jäseniä ja tuollaisen hytin saa noin satasella.

No siinä samassa liitingissä oli erilaisia "etumatkoja" eläkeläisille "alennuksella".
        Tuolla hinnalla esimerkiksi toukokuun lopulla pääsee kaksi aikuista viikoksi meren ääreen kreikkaan tai sisiliaan tai jonnekin. Saa jopa merinäköalan.

Sellaista.

Siis puolustan pakettimatkojakin tietyiltä osin.

• Parillinen
        Kommentti. kirjoitti:

Sellaista.

Jos lukaisit ymmärryksellä niin havaitsit minun tarkoittavan "oikeita" risteilyjä.

Mitä tulee kustannuksiin niin liftaaminen makuupussin kanssa ja tuttavuuksien etsiminen toreilta, turuilta ja paikallisista kuppiloista lienee halvemmasta päästä.
        Tarkoitan tuttavuuksia kohdemaissa!
        Eikä tämä ole piruilua vaan kokemusperäistä miehen tietoa.

Omatoiminen kiertely Kiinan, Albanian ja Kuuban kaltaisissa maissa vaatii aikaa ja hermoja.
        Myös jotkut saariryhmät, esimerkiksi Kap Verde, ovat aikatauluihin ja rajalliseen aikaan tottuneille hankalia.

Kiertomatkojen hintoihin vaikuttavat pienet ryhmät, asiantutevat, joskus paikalla asuvat oppaat, useassa maassa lisänä alkuperäopas ( Albania, Kiina ), oma bussi koko ajan ja parhaan luokan hotellit.

Ps. Omatoimisesta Euroopan kiertelystä meillä on kokemusta erittäin monen kuukauden ja matkustus sekä majoitusmuotojen kesken.

Perhetuttavia meille syntyi Saksassa, Itävallassa ja Unkarissa käyttämiemme yksityismajoitusten yhteydessä.

• Tosi-ON
        Parillinen kirjoitti:

Riippunee risteilyistä?

Kristiina nykyinen Katariina on ollut hintaansa väärtti. Olemme olleet Punaisen meren risteilyllä (Kairo, Luxor, Jordania-Petra), joka oli todella huippu. Huippu oppaat, paljon infoa ja tietoa.
        Viime keväänä kiersimme Istanbul- Lesvos-Patmos, Ateena, Albaniassa ja Kroatiassa Dubrovnikissa. Aivan uskomaton katsaus maailman historiaan tuolta kolkalta.

Tapasin siellä muutamia yksin matkustavaia rouvia... muutamat olleet aiemmin montakin kertaa.

• Tosi-ON kirjoitti:

Kristiina nykyinen Katariina on ollut hintaansa väärtti. Olemme olleet Punaisen meren risteilyllä (Kairo, Luxor, Jordania-Petra), joka oli todella huippu. Huippu oppaat, paljon infoa ja tietoa.
        Viime keväänä kiersimme Istanbul- Lesvos-Patmos, Ateena, Albaniassa ja Kroatiassa Dubrovnikissa. Aivan uskomaton katsaus maailman historiaan tuolta kolkalta.

Tapasin siellä muutamia yksin matkustavaia rouvia... muutamat olleet aiemmin montakin kertaa.

Näin on.
        itse olin välimerellä yksin viime keväänä Kristiina Katariinalla, muttei sielläkään tarvinnut yksinäinen olla.
        Erään rouvan kanssa käytiin yhdessä syömässä ja matkoilla oltiin paljon kimpassa, mutta kun jompi kumpi halusi yksin kulkea niin silloin oli sekin mahdollista.
        Ja siinäkin taisi olla sanaton sopimus, tai sitten olimme molemmat sellaisia osa- aika erakoita.

• Kuulinpuhuttavan

Eurosinkut, siellä on monen ikäisiä ja monenlaisia matkoja. Ja kuulemme kivoja.
      Siellä on iso osa 50 vuotiaita.

• kiinnostas

onko siellä eurosinkuissa 60v ikäsiä, itse en vaan halua matkustella yksin, sillä jotenkin turvaton olo tulee...

• Hei kun keikuskelen

Minua ei saisi lähtemään yksin reissuun suurin surminkaan. Ei yhtään ollenkaan huvittaisi. Miks? No siks, kun joutuisin itseni kanssa jakamaan kaiken kivan, mitä matkalta löytäisin. Jos eteen tulee aivan-aivan ihastuttava maisema esim., niin en voisi huokailla ja sanoa toiselle, että hitsien-vitsi, kato miten MAH-TA-VAN näköistä. Siihen sitten se toinen huokailee yhtä kovasti ja kun kaks huokailua vedetään yhteen, tulee suuuuuri huokailu ja SE jos mikä tuo iloa sisuksiin.

En lähtisi kenenkään vieraan puoleisenkaan ihmisen kans minnekään.
      Jos lomalle lähden, niin tahdon lähteä hyvin Tutun ihmisen kanssa.
      Mulla on kaks hyvää ystävää, joiden kanssa menen reissuihin.

Talviloma on kohta käsillä. Ilolla sitä odotan, koska silloin lähden viikoksi veks. Ah, mainiota mainiota.

• Kuten elämäni sulostuttaja.
        Hänelläkään kyse ei ole avuttomuudesta vaan pelkästään luonteesta, sosiaalisuudestaan huolimatta, tai siitä johtuen.

Vaimo on tehnyt tyttöjen matkansa aina samassa seurassa ja on aina ollut tyytyväinen näiden omatoimimatkojen ( 5pv - 3vkoa ) antiin.

Hän on tottunut julkisten käyttöön oudollakin kielialueella sekä muutaman kerran tehnyt reisun toiseen suuntaan usellakin, suunnitellulla koneen vaihdolla.

Viimeeksi tyttöjen 6pv:n matkalta joilukuun alussa.
        Minä olin juuttunut kotiin joten hän turvautui vakioseuraansa.

Aina tuo on palannut hyväntuulisena matkan antiin ja kokemuksiin tyytyväisenä.
        Ja sen kuulee!

Naiset olivat alustavasti suunnitelleet Funchalin reisua karnevaaliaikaan mutta minun kuntoutumiseni sotki suunnitelmat.

• Hei kun keikuskelen
        laiska-lasse kirjoitti:

Kuten elämäni sulostuttaja.
        Hänelläkään kyse ei ole avuttomuudesta vaan pelkästään luonteesta, sosiaalisuudestaan huolimatta, tai siitä johtuen.

Vaimo on tehnyt tyttöjen matkansa aina samassa seurassa ja on aina ollut tyytyväinen näiden omatoimimatkojen ( 5pv - 3vkoa ) antiin.

Hän on tottunut julkisten käyttöön oudollakin kielialueella sekä muutaman kerran tehnyt reisun toiseen suuntaan usellakin, suunnitellulla koneen vaihdolla.

Viimeeksi tyttöjen 6pv:n matkalta joilukuun alussa.
        Minä olin juuttunut kotiin joten hän turvautui vakioseuraansa.

Aina tuo on palannut hyväntuulisena matkan antiin ja kokemuksiin tyytyväisenä.
        Ja sen kuulee!

Naiset olivat alustavasti suunnitelleet Funchalin reisua karnevaaliaikaan mutta minun kuntoutumiseni sotki suunnitelmat.

Jep, kyllä sitä on kiva mennä tyttöjen kera vähä tuulettumaan ja hauskaa pitämään.
        Eihän sitä koko ajan tartte puolison kanssa olla ku puo ja paita.

Vähän aikaa kun on erossa, niin se joka on kotona oottelemas, niin aijjjjeee ku on kivaa, kun toinen puolisko tulee kotiin. Ja toisinpäin, se joka on reissussa, niin on kiva tulla kotiin oman kultansa kainaloon.

Jos on Oikein hyvä ja kotoinen ystävä, jonka kanssa menee reissuun, niin kaikki olemiset menee helposti ja mutkattomasti ja molemmat ovat oppineet tietämään, mitä toinen tahtoo. Mun kohdalla on niin, että aamulla tahdon kaikessa rauhassa hörpiskellä kahvia, enkä mitenkään jaksa keskustella toisen kanssa. Välillä keskustelee niin pirusti ja välillä kumpainenkin on vaan omissa oloissaan omien ajatusten kera.

• Hei kun keikuskelen kirjoitti:

Jep, kyllä sitä on kiva mennä tyttöjen kera vähä tuulettumaan ja hauskaa pitämään.

Vähän aikaa kun on erossa, niin se joka on kotona oottelemas, niin aijjjjeee ku on kivaa, kun toinen puolisko tulee kotiin. Ja toisinpäin, se joka on reissussa, niin on kiva tulla kotiin oman kultansa kainaloon.

Jos on Oikein hyvä ja kotoinen ystävä, jonka kanssa menee reissuun, niin kaikki olemiset menee helposti ja mutkattomasti ja molemmat ovat oppineet tietämään, mitä toinen tahtoo. Mun kohdalla on niin, että aamulla tahdon kaikessa rauhassa hörpiskellä kahvia, enkä mitenkään jaksa keskustella toisen kanssa. Välillä keskustelee niin pirusti ja välillä kumpainenkin on vaan omissa oloissaan omien ajatusten kera.

Tuohon aamukahvin rauhalliseen hetkeen yhdyn täydestä sydämestä:)) Mikään ei ärsytä niin paljon, kun tuskin on silmänsä auki saanut niin alkaa jumalaton pölötys.
        Taidan muutenkin olla ihmistyyppi joka tarvitsee aika ajoin oman rauhan , aamulla se erityisesti korostuu. Tosin olen kehittänyt itseäni pakkotilanteissa olemaan sosiaalisempi aamuisin;)

• Irkka kirjoitti:

Tuohon aamukahvin rauhalliseen hetkeen yhdyn täydestä sydämestä:)) Mikään ei ärsytä niin paljon, kun tuskin on silmänsä auki saanut niin alkaa jumalaton pölötys.
        Taidan muutenkin olla ihmistyyppi joka tarvitsee aika ajoin oman rauhan , aamulla se erityisesti korostuu. Tosin olen kehittänyt itseäni pakkotilanteissa olemaan sosiaalisempi aamuisin;)

Mulla oli joskus nuorena poikaystävä joka laittoi heti silmät auki saatuaan radion huutamaan, ja kun oltiin hänen luonaan niin se radio oli mun korvan juuressa.
        Siinä meni päivä pieleen ennen kun sai silmät auki.

Loppujen lopuksi oikein kovan vääntämisen kautta sain hänen ymmärrykseen sen että jos haluaa mökötystä heti aamusta lähtien niin radio vaan auki, mutta jos haluaa että minä olen hyvällä tuulella niin ei mitään ääntä ennenkuin olen kahvini saanut ihan kaikessa rauhassa ja myös hiljaisuudessa.

• Hei kun keikuskelen
        Irkka kirjoitti:

"Irkka":llellelle:)

Joo, mun aivot eivät kykene vastaanottamaan toisen ihmisen puhetta aamuisin. En laisinkaan jaksa ruveta kuuntelemaan toista.

Oon minäkin kehittänyt itseäni pakkotilanteita varten. Jos joku ihan vieras tyyppi alkaa puhumaan suut ja silmät täyteen, niin yritän näytellä hyvinkin sosiaalista tyyppiä:) Aamu toki menee pilalle, mutta eipä se nyt maailmaa kaada, jos joku aamu ei niin onnistunut olekaan. Sitäpaitsi aniharvoin tulee tuommoisia aamuja eteen.

• Hei kun keikuskelen kirjoitti:

Toinen kappaleesi on täyttä asiaa!

Jo yhteiselämääme alkuvuosina opin antamaan "aamurauhan" kaikessa mielessä.

Rytmiero on selvimmin havaittavissa loma-aunnollamme.
        Minä lähden lyhyelle aamulenkille kalasatamaan noin klo 8.30.
        Piiperrän kauppahallin pään pullapuotiin ostamaan vaimon aamupalan kurpitsahillorinkelin ja onnun asunnolle noin klo 9.15.

Tässä vaiheessa iltaruskoni lämpö on saanut rähmät silmänurkistaan ja istuu parvekkeella odotellen ulos katsellen kaikessa rauhassa pöydän kattamista.
        Kymmenen tienoissa on tilanne kypsä jatkon suunnitteluun.

Vaimo on kyllä nopea ja tehokas lähtijä tarvittaessa mutta tuosta kiireettömyydestä hän nauttii silmin nähden.

• tulisilla kirjoitti:

Mulla oli joskus nuorena poikaystävä joka laittoi heti silmät auki saatuaan radion huutamaan, ja kun oltiin hänen luonaan niin se radio oli mun korvan juuressa.
        Siinä meni päivä pieleen ennen kun sai silmät auki.

Loppujen lopuksi oikein kovan vääntämisen kautta sain hänen ymmärrykseen sen että jos haluaa mökötystä heti aamusta lähtien niin radio vaan auki, mutta jos haluaa että minä olen hyvällä tuulella niin ei mitään ääntä ennenkuin olen kahvini saanut ihan kaikessa rauhassa ja myös hiljaisuudessa.

Hillitöntä naurua täällä .Tuosta sun radio tarinasta tulee yks "sulho ehdokas" mieleen. Yksityiskohtia en viitsi laittaa. Mut se vääntö loppu hyvin lyhyeen:D

• tyttöporukassa kivaa

Mä olen matkustanut ulkomaille pari kertaa tyttöporukassa, vaikka puolisokin on. Kysäisepä ystäviltäsi uudestaan, jospa lähtisivätkin matkaseuraksesi.

• Viimeeksi olen tehnyt reissuni teinien kanssa, jotka kävelevät parikymmentä metriä kauempana ja koettavat näyttää siltä, ettei me olla samaa porukkaa :)

• Leena Laukkunen

En osaa kysymykseesi vastata, mutta aivan samaa asiaa olen myös pohtinut ja harmitellut. Matkustaisin mielelläni enemmän, mutta en ole kovin kielitaitoinen joten puuttuu rohkeus lähteä yksin omatoimimatkoille, jotka olisivat edullisempia. Olen myös aivan vähäsen liikuntarajoitteinen, joten pelkään aina olevani hidasteeksi vaikka niin ei oikeasti olekaan! Toivoisin nimenomaan omavaraista matkaseuraa, sillä joku alituisessa rahapulassa oleva ystävä matkaseurana tekee reissusta kalliin.
      Toisaalta en tahtoisi kenenkään porhon kanssakaan liikkua, koska oman budjettini on oltava kohtuullinen ja rajallinen. Matkaseuran tulisi olla myös sen verran itsenäinen, ettei koko ajan tarvitse kulkea ripirinnan vaan voisi valita itselle mieluisia asioita kumpikin. Oma vaativuus tekee kaverin löytämisen vaikeaksi :) ja varmaan seuraavaksikin teen taas valmismatkan ja maksan harmittavan suuren hinnan 2 hengen hotellihuoneen vajaakäytöstä !

• qq

Jos haluat Afrikkaan saat matkaseuraa joka MAKSAA kaiken(lue idiootti) tusta Kendhal vai mikä se nyt on)...matkaan sisältyy lanteen ketkutusta toiselta naiselta jota voi katsoa eroottisin latauksin..häh? Ok, mutta totta! Vai onko?

Hyvää matkaseuraa saan itsestäni, elän itselleni en muille.
      Nykyisin tietysti otan vaimoni mukaan koska hän on elämäni tärkein henkilö tällähetkellä. Jaettua iloa? No, samaa se on kotona.

Ihmiset tarvitsevat ilojen ja surujen jakajaa, osanottajaa. Tuo on yksi syy hakeutua parisuhteeseen?

• minulla näin

En jaksa toista ihmistä nurkissani päivästä toiseen. Siinä yksi hyvä syy olla hakeutumatta parisuhteeseen.

• Free Dom
        minulla näin kirjoitti:

En jaksa toista ihmistä nurkissani päivästä toiseen. Siinä yksi hyvä syy olla hakeutumatta parisuhteeseen.

Samma här! Yhden pitkän avioliiton ja parin ripustautuvan seurustelukuppanin jälkeen en koskaan edes pohdi hankkiutumista parisuhteeseen. Silläkin varmasti on arvonsa, mutta ne eivät voita itsenäisyyden ja itsepäättämisoikeuden hurmaa!

• .........

Olen matkustanu joskus yksin, matkaseuraa saa samalta matkalta, esm. matkatoimistossa jo osaavat yksin matkustavia ohjata samanlaisille matkoille joten aina matkalla kohtaa toisia yksin matkaavia, pitää matkaa tilastessaan kertoa toiveitaan.

• Tällä kertaa työkaveri ja hänen puoliso. Yleensä joku ystävä/ tuttava kysäsee oltas lähössä tuutko mukaan. Useamman porukan kans oon ollu. Mukavia reissuja kaikki. Kävin just latuja tutkailee tulevaa lomaa varten. Itsellä nuo matkat on enempi ollu lähinnä kotimaassa, ja jokunen lyhyt risteily. Tällä kertaa ei hiihtotavat ihan kohtaa , siks pitää osata omatoimisesti hakea ladut myös kohteessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe