Hajamielinenko/kö?

Huvittaakin joskus kun kotona, töissä, jossain, kävelee toisaalle hakemaan jotain.
Sitte pyörii hetken paikallaan, miettien, mitä se olikaan.
Useimmiten ei onneksi joudu palaamaan lähtöpisteeseen, niinkin on käynyt. ;)
Lienenkö ainoa..?

24

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et ole ainoa.
      Tässä yksi sellainen, johtunee siitä että noita ajatuksia pyörii niin monta yhtäaikaa päässä että ei voi mitenkään kaikkea pitää aisoissa :))

Töissä meillä on yksi pomo jolla on ilmeisesti sama juttu. Joskus naurattaa kun oikein näkee että nyt taas välähtää jotain ja yhtäkkinen käännös johonkin suuntaan.
      Välillä seisoo paikoillaan mietteissään kunnes lamppu oikein syttyy pään päällä.
      Sitä on hauska katsoa kun tunnen siinä tavallaan sielun sukulaisuutta :)

Ja nyt taas työt (siis mitä ne olikaan?))) kutsuu.

• Lohdullista kuulla..:)
        Kohta pitänee ottaa myös muistutukset kännyyn useammin käyttöön, nyt vielä harvinaisempia.
        Tän päivän nimiin työt vielä täälläkin kutsuu..
        Koitetaan nyt 'nauttia' kun niitä.. :))

• tiinaex...

mää oon kans huomannu samaa mut oon myös huomannu että siihen liittyy aina se että rupeen kesken kaiken ajattelemaan jo seuraavaa asiaa pitäs aina tehdä yks asia kerrallaan eikä miettiä jo uutta kun yks on kesken mutta se kun ei aina oo mahdollista en usko että se on hajamielisyyttä vaan liian paljon samalla kertaa.

• A. Jumppari

Mitä kovemmalla kiireellä lähtee jotain pientä asiaa toimittamaan, sitä varmemmin se matkalla unohtuu. Jotkut viisaat neuvovat ettei pitäisi palata lähtöruutuun vaan pitäisi väkisin yrittää kaivaa muistista se mitä oli tekemässä. Se on sitä aivojumppaa :D

• A. Jumppari kirjoitti:

Mitä kovemmalla kiireellä lähtee jotain pientä asiaa toimittamaan, sitä varmemmin se matkalla unohtuu. Jotkut viisaat neuvovat ettei pitäisi palata lähtöruutuun vaan pitäisi väkisin yrittää kaivaa muistista se mitä oli tekemässä. Se on sitä aivojumppaa :D

kyllä se sieltä aina palautuukin mutta pitää kyllä pysähtyä vähäks aikaa ja koota ajatuksensa.

• Onhan se jos vaikka töissä liian paljo samalla kertaa, voi tietyissä jutuissa virheiden mahdollisuus kasvaa.. Pitänee yrittää rauhoittaa, jos tuollasen tilanteen huomaa.

• Tuttu juttu täälläkin:) Kun lähtee paikasta x johki muualle välillä, kannattaa ottaa jokin pieni esine käteen joka muistuttaa siitä jota pitäis jostain muualta hakea.

Joo, en kyllä oo itte kokeillu tota, mutta näin viisaita neuvoja on jostain tullu:)))

Mukavaa työpäivää teille jotka sinne riennätte:)))

• Sullakin :) Jotenkin vaan tuo, että tarvis ottaa jokin muistuttava esine käteen, tuntuu, että ei vielä.. vähä iäkkäämpänä sitte.
        Kiitos toivotuksista, myöhäisehtoolla vasta öihin.. töihin ;)

• pojankloppiko

Satuin kuulemaan radiosta tuosta ilmiöstä ja sille on syynsä. Muistissa asioita on kerroksittain. Jos on menossa johonkin tekemään tai hakemaan jotain ja samalla muisti saa jonkin uuden ärsykkeen se suistaa jotain pois sieltä.

Kyseessä ei ole dementia vaan muistin rajallisuus. Sekin on yksilöllistä.

Meillä viiskymppisillä ei pitäis olla mitään hätää vuosikausiin. Luin juuri, että Ruåtsin pääkanisteri Reinfeldt sanoin eläkeiän tulevan 75 vuoteen ja 54:lle suunnitellaan opintotukea ja ammatinvaihtoa.

Enpä itsekään ole vielä edes "ammatinvaihtoiässä"

• Totta puhut muistin kerroksellisuudesta ja kuinka se toimii,, näin se oikeasti on:)))

• Ymmärrärsinköhän edes oikein, jos muistin rajallisuus yksilöllistä. Toiset esim. viiskymppiset sitte muistaa enemmän/paremmin kuin toiset.
        No, kunhan pärjäilee ;)

• Harvemmin käy noin. Yleensä käy niin, että kun haen jotain, sitä ei löydy. Olen edellisellä kerralla jättänyt sen jonnekkin muualle, enkä muista minne. Joskus joutuu kiertämään useammankin paikan, missä kyseistä tavaraa olisin voinut tarvita, ennenkuin tärppää.

• Aloittajan kohdalla nuo ei sulje pois toisiaan.. Aina ei heti löydä etsimäänsä..

• Sibone kirjoitti:

Aloittajan kohdalla nuo ei sulje pois toisiaan.. Aina ei heti löydä etsimäänsä..

Ei niin harvinaista sekään, että tarvittavaa asiaa ei vaan löydy. Mutta se kyllä löytyy sitten myöhemmin jotain muuta etsiessä, kun sitä ei enää tarvi; mitäs tuokin tavara täällä tekee.

• Mä olen toivottaman hajamielinen ja mulle sattuu usein noin.:-)) Olen yksinkertaisesti niin ajatuksissani.

• Joo..oh, ja ajatuksissa on.. milloin mitäkin.. ;))

• Kaltto

Kannattaa huolestua vasta sitten, kun omaa peilikuvaa alkaa teitittelemään.

• Voisipa muutaman promillen vaatia..? Ei tee mieli kokeilla ;))

• laahustava2

Jotain piti tähän kirjoittaa...Hmm

• Hyvä pointti, tuokin.. Ja jos on sanomassa jotain, paikalla suulaita ihmisiä, voi hetken päästä unohtaa mitä oli sanomassa.
        Mutta ei se silloin kovin tärkeää voinu olla..?)

• tomppa2006

Minä kun teen töissä välillä yövuorojakin, niiden jälkeen sitten on pöhkö olo muutaman nukutun tunnin jälkeen. Menen autotalliin pyörimään ja mietin miksi oikein tulin sinne. Menen takaisin sisälle, kunnes muistan että autoon piti vaihtaa polttimo. Lähden uudelleen...

• Tuttuahan se on vuorotyö mullekin. Aika sekalainen systeemikin nykyisin.
        Aikaiset aamuherätykset lienee itelle pahimmat, illanvirkulle n. 4.20 aamulla ylös. Pääseehän sitte ajoissa pois, mutta pöhkö on olo silloinkin usein.
        Yövuoroissa kans paljo kiinni miten saa nukuttua..
        Onneksi kevättä/kesää kohti mennään.. voi vaikka pihalla torkut ottaa..

• Sibone kirjoitti:

Tuttuahan se on vuorotyö mullekin. Aika sekalainen systeemikin nykyisin.
        Aikaiset aamuherätykset lienee itelle pahimmat, illanvirkulle n. 4.20 aamulla ylös. Pääseehän sitte ajoissa pois, mutta pöhkö on olo silloinkin usein.
        Yövuoroissa kans paljo kiinni miten saa nukuttua..
        Onneksi kevättä/kesää kohti mennään.. voi vaikka pihalla torkut ottaa..

Tunnen syvää myötätuntoa noista aamuheräämisistä. Sekalainen on systeemi meilläkin. Ei mitään pitempi aikaista ,kolme viikkoa ja sit taas uudet vuorot .

• Irkka kirjoitti:

Tunnen syvää myötätuntoa noista aamuheräämisistä. Sekalainen on systeemi meilläkin. Ei mitään pitempi aikaista ,kolme viikkoa ja sit taas uudet vuorot .

Kiitos, ja samoin myötätuntoni!
        Meillä tiedossa periaatteeessa vuosi eteenpäin, mutta ei selkeää logiikkaa vuorojärjestelmässä. Yövuorojen jälkeeen ei tarpeeksi palautumisaikaa..
        Tätä ollu 2-3 v.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe