Pomon kunnioitus, onko sitä?

Teotwawki

Kysymys kuuluu, oletko työelämässä kokenut, että pomosi kunnioittaa sinua ja työpanostasi? Tämä ei ole nyt sidottu siihen, että oletko työelämässä nyt, vaan siihen, että oletko saanut tuntea olevasi oikeassa hommassa ja kokea sen, että esihenkilösi on aidosti pitänyt työtäsi arvokaana. Kovin usein saa kuulla siitä, että pomo näykkii, vaatii mahdottomia ja on ikävä.

Harvemmin saa kuulla sellaisesta, että pomo pitää minusta ja arvostaa minua sekä ihmisenä että työntekijänä. Omalla kohdallani tuo on kunnossa, mutta en usko, että kaikki ovat yhtä onnekkaita.

24

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuten kaikki ihmiset, minäkin kuuluin heihin jotka saivat tehdä työtään iät ja ajat.
      Joskus se harmittikin, ja olisin helposti voinut vaihtaa esimieheni myönteisiin eläkevirkailijoihin. Vaikka esimieheni olivatkin hellyyttäviä ja suloisia.
      Sviddumaisista esimiehistä taisimme keskustella, aikasti paljon aikaisemmin.
      Noh, jospa joku muukin jatkaa tätä jankkaamista.
      H.

• Kai niitä keskusteluja on käyty, mutta en minä niihin ole aiemmin osallistunut. Nyt kysyn ja jos joku ottaa osaa keskusteluun niin hyvä sitten.

• Olen ollut onnekas yleensä pomot ovat antaneet täyden tukensa työskentelylleni. Olen saanut myönteistä palautetta , työskennellä omaa persoonaani käyttäen. Useamman työn antajan palveluksessa sama kokemus.

• Kiva saada lukea tuollaista, sillä kaikilla eivät asiat ole noin. Esimiesasemaan pääsee usein sellaiset ihmiset, joiden kunnianhimo on korkea, mutta sosiaaliset taidot eivät ja siksi niitä ongelmia tulee.

• Teotwawki kirjoitti:

Kiva saada lukea tuollaista, sillä kaikilla eivät asiat ole noin. Esimiesasemaan pääsee usein sellaiset ihmiset, joiden kunnianhimo on korkea, mutta sosiaaliset taidot eivät ja siksi niitä ongelmia tulee.

Nykyään puhutaan myös alaistaidoista. Tehyn tai superin lehdessä oli siitä juuri artikkeli ja muualtakin taisin lukea.

• Irkka kirjoitti:

Nykyään puhutaan myös alaistaidoista. Tehyn tai superin lehdessä oli siitä juuri artikkeli ja muualtakin taisin lukea.

Mulle ei tule niitä lehtiä, koska kuulun JHL:ään. Onko sulla linkkiä siihen juttuun?

• Teotwawki kirjoitti:

Mulle ei tule niitä lehtiä, koska kuulun JHL:ään. Onko sulla linkkiä siihen juttuun?

Näyttää tulevan taas kaksinpuhelu.
        Tomppa on siinä hyvä.
        H.

• Teotwawki kirjoitti:

Samaan kuulun minäkin eli JHL: ään .Mut töissä oli kahvihuoneessa ne lehet. Tossa linkki asias en osaa auttaa. Talvipäivät ois tahkolla sit sullakin.

• hunksz kirjoitti:

Näyttää tulevan taas kaksinpuhelu.
        Tomppa on siinä hyvä.
        H.

sorry , mitäs mä sulle sit viestisin??

• Irkka kirjoitti:

Samaan kuulun minäkin eli JHL: ään .Mut töissä oli kahvihuoneessa ne lehet. Tossa linkki asias en osaa auttaa. Talvipäivät ois tahkolla sit sullakin.

En taida tulla Tahkolle, koska ammattiyhditysaktiviiviaikani on jo ohi. Ei millään ehdi kaikkeen mukaan, on niin monta muuta luottamustehtävää. JHL:n paikallisosaston risteilylle ehkä lähden, koska mukaan tulee monta vanhaa kaveriani samoista hommista.

• Aina olen ollu sateentekijä,änkyrä mutta sateentekijä kumminkin.
      Ain on pojat päässet leviän selän taakse turvaan,tosin kiusallani olen puhunut hiljaa ja sillon ne pomot vasta onkin nöyrästi kumartaneet puoleeni.

• Hiljaa puhumalla voi joskus saada enemmän kuulijoita kuin huutamalla.:-))

• Rimmir tänään

Joo kauniita sanoja on tullut mennen tullen, koskaan ne eivät ole näkyneet tilipussissa. Uudet työyhteisön henkilöt saavat paljon parempia etuuksia. Valitettavaa että oma kunnioitus työkavereihin, henkilöstöpäällikköön sekä 2/3 osaa pomoihin on mennyt sen sileän tien tässä vuosien kuluessa.

Työni on rakentavaa ja voin auttaa monia ihmisiä, mutta nyt tuntuu että oma hyvinvointi olisi tärkeintä.

• Itseä ja omaa työhvinvoitia pitää ajatella. Muuten menee rankaksi. Mun mielestäni sekin on palkitsevaa, jos voi olla avuksi työssään muille. Sen sijaan, mun siskoni joutui eläkkeelle siksi, että ammattiyhdistysliikkeessä vallitsee kovempi työyhteisökulttuuri kuin konsanaan yksityisissä yrityksissä ja hänen viimeinen pomonsa oli kuuluisa Antti Rinne.

• milla-gorilla

Ensimmäinen pomo, älykäs ja kyvykäs, kunnioitti ammattitaitoani. Oli harvoin paikalla, oli pakko osata tehdä oikeat valinnat, omasta päästä.

Seuraava oli katkera vanhapiika, pilkunnuss..., viilaaja, joka ei sietänyt, että tiesin ja osasin vähintäänkin yhtä paljon kuin hän.

Omituista vain, ettei työyhteisön osallinen älyä, että kaikki hänen kettuilunsa kyllä kaikuvat kiusatun korviin.
      Tuota toista vihasin kauan, nyt vain säälin.

• No joo, tuo oli aika tyhjentävästi sanottu.:-)

• meeriamanda

Minoo koskaan mitään kunnioitusta pomolta halunnu, työni olen tehnyt hyvin. Kiusaamista, syrjintää en ole koskaan kokenut. Uskoisin etten ole ollut ihminen jota voitaisiin kiusia?

Olen pyrkinyt tasapäiseen kohteluun esimiesasemassani, tiedä sitten.
      Ainakin yhteistyö kumppanini soittelee väliin kun ei homma pelaa... minuun tottunut ikäihminen haluaa minut sairaalatutkimuksiin jne. meenhän minä, autan kaikessa missä voin , tuntuuko hyvältä... no ei, hän otti ison velan maksaessaan minut ulos kun niin halusin.

Mummut ja papat olivat mun juttu, meenhän minä ... niille rakkaille :))

• milla-gorilla

Takaan ja alleviivaan, että kiusaamiseen useinmiten liittyy jokin alkukantainen kateus. Kuka kadehtii, ja mitä ihmettä.
        Itse olen saanut kiusaamista osakseni, ja tiedän tarkkaan, mitä kiusaaja minulta kadehti.

Onnekseni olen päässyt katkeruudestani, mutta kiusaajat voisivat joskus katsella itseään sielun peilistään, mutta tuskinpa siitä olisi apua.
        Itseensä sokeutunut ei totuutta tajua.

Olisi minullakin muksia juttuja, mutten kehtoo niitä kertoa. :))

• milla-gorilla kirjoitti:

Takaan ja alleviivaan, että kiusaamiseen useinmiten liittyy jokin alkukantainen kateus. Kuka kadehtii, ja mitä ihmettä.
        Itse olen saanut kiusaamista osakseni, ja tiedän tarkkaan, mitä kiusaaja minulta kadehti.

Onnekseni olen päässyt katkeruudestani, mutta kiusaajat voisivat joskus katsella itseään sielun peilistään, mutta tuskinpa siitä olisi apua.
        Itseensä sokeutunut ei totuutta tajua.

Olisi minullakin muksia juttuja, mutten kehtoo niitä kertoa. :))

Mielstäni se ei ole alkukantaista kateutta, vaan suoraa kateutta. Jos olet hyvä, saat kimppuusi kyvyttömät tollot, joiden äly riittää hädin tuskin huomaamaan omat puutteensa.

• Jos olet pomo ollut toivon, että olet ollut oikeudenmukainen tehtävässäsi.

• milla-gorilla
        Teotwawki kirjoitti:

Mielstäni se ei ole alkukantaista kateutta, vaan suoraa kateutta. Jos olet hyvä, saat kimppuusi kyvyttömät tollot, joiden äly riittää hädin tuskin huomaamaan omat puutteensa.

Kyllä ihan oma elämä, liikaa kertoen onnestaan, voi herättää kateellisen katkeruuden.
        Kun kaikilla ei mene heidän laillaan päin per*että.
        Kun löytyy tietoa, taitoa, kantopohjaa vastuulle, ei pikkusielu sitä siedä.
        No, on elämä häntäkin koulinut, uskon.

• milla-gorilla kirjoitti:

Kyllä ihan oma elämä, liikaa kertoen onnestaan, voi herättää kateellisen katkeruuden.
        Kun kaikilla ei mene heidän laillaan päin per*että.
        Kun löytyy tietoa, taitoa, kantopohjaa vastuulle, ei pikkusielu sitä siedä.
        No, on elämä häntäkin koulinut, uskon.

Samat säännöt pätevät kaikessa kanssakäymisessä, ei vain työelämässä.

• Poti´

Elämäni aikana olen kohdannut useita pomoja. Useimmat heistä on olleet
      a) tyhmiä
      b) vitttumaisia tai
      c) molempia

• pomo..

Kyllä ylemmät, koska olen ollut alhaisella tasolla.

Näin on aina ollut, nyt ei ole pomoja moniin vuosiin saan täyden eläkkeen tässä kuussa.

En koskaan ole halunnut tulla muiden määrääjäksi, koska se hyvin alhainen virka, torjouksia on ollut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe