Otin tuossa taannoin aivan valloittavan chihu-pennun (nyt 6 kk) ja yhteiselo on sujunut loistavasti. Asuntoni on kuitenkin suht pieni ja kaipaisin vinkkejä miten saatais energiaa purettua kun tää pentu on todella, siis TODELLA vauhdikas tapaus. Sisällä leikitään tietty ja kokoon nähden tehdään tosi pitkiä lenkkejä kun kerran näyttää niistä tykkäävän. Kaipaisin uusia ideoita, sekä sisälle että ulos. Me ollaan menty alkuaika vähän hömpötellen mutta fiksukaan tekeminen ei olis pahitteeks. :)
Puuhaa pikkukoiralle
3
119
Vastaukset
- Pieni mutta pippurinen:)
Kiva että sinulle on löytynyt mukava kaveri :)
Chihut pitävät tosiaan pitkistä lenkeistä, mutta älä ihan vielä maratonilenkkejä kävele. Max 45 min lenkkejä mutta niitä saa tehdä useampia päivässä. Tämä koska luuston kasvu on kesken, n 8-9 kk iässä lenkkejä voi vetää sitten mielin määrin.
Oletko jo opettanut koirallesi käskyjä? Nuori pentu oppii nopeasti ja harjoittelu on hyvää aivojumppaa. Meillä harjoitellaan vähntään puoli tuntia päivässä lenkkien lisäksi :) Nannapiilo on myös hyvä sisäleikki, ensin laitat jotain hyvää keskelle lattiaa ja sanot pennulle "etsi nami", toistat pari kertaa niin koira hoksaa leikin idean. Sitten viet pennun eri huoneeseen ja piilotat toiseen huoneeseen, esim olohuoneeseen, nameja. Aloita helpoista piiloista ja vaikeuta sitten. Siinä saa nenä ja aivot työskennellä kun pentu pääsee huoneeseen ja annat etsimiskäskyn! Tähän leikkiin voi hyvin käyttää yhden ruokinnan ruuat, ei koiraa tarvitse ruokkia ruokakupista ;)
Niin, ja jos epäilet pennun oppimista, minun koirulini osasi tuonikäisenä jo istu, seiso, odota, tassu, nouda, irti, pantaan (laittaa pään itse pantaan), tänne ja pissalle. - emilia20
Kiitos hauskoista ideoista :) Me ollaan harjoiteltu samanlaisia yksinkertaisia käskyjä ja näyttää hoksaavan nopeasti.
- chiuhh
Oma chihuni tykkää syödä raksut aktiivipallosta, jätän palloon raksuja pois lähtiessäni. Pallo on tyhjä, kun tulen kotiin :)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881409Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231198- 50938
- 70900
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53810Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51798- 56782
- 102774
- 64731
- 33712