eResepti´stä

meeriamanda

Kaikkialla Suomessa siirrytään vaiheittain käyttämään sähköistä resptiä eli eReseptiä.
Tarkista, mitkä apteekit ja terveydenhuollon toimipaikat käyttävät jo eReseptiä-
Saat tidot terveydenhuollosta, apteekeista ja sivustolta www.kanta.fi

Tälläisen pikkulehtisen sain apteekkireisullani.

31

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • farmasiaa

So what? Asia on ollut jo pitkään tiedossa. Valtakunnallinen verkosto piti olla jo 2011 valmis. Nyt vasta osittain toimii.

• "Pandani"

Japanista saa myös vessanpytyn, joka analysoi ja tarvittaessa lähettää tulokset Lääkärillesi.
      Ihme kyllä, naiskansanedustajat eivät ole vielä määränneet senlaista pakolliseksi.

Suomen lainsäädännössä on määritelmä, jonka mukaan erilaisia rekistereitä ei saa yhdistää, ei edes poliisi, paitsi, tietenkin, TÄRKEISSÄ tapauksissa ja tutun tuomarin oikeuden luvalla.

Ajatellaas vaikka verohallintoa, K-kauppaa ja Apteekkeja ja aserekisteriä, yhdistämällä nämä, tällä uudella mahdollisuudella löytyvät helposti Oluen aiheuttamien lääkkeiden syy-yhteys sossun kuluihin ja aseharrastukseen.
      Näin huumorilla.

Uusi reseptikäytäntö ei ole pahasta ihmiselle joka hakee vain ilopillereitä, ja se helpottaa myös jalkansa juoneita tai syöneitä Diabeetikkoja.
      Rollaattorien myynti romahtaa.

Huhujen mukaan on valtion ATK-suunnittelussa osasto joka miettii miten tehdä salaista myyräntyötä tavalla jota on helppo markkinoida kansalaisille uutena ihanuutena.
      Armeijan palkanmaksussa eivät he saaneet olla osallisina.

Äläkä ala tylsää linkittämistä.
      H.

• leijanna
      • - itse -

• meeriamanda

Hyvä te jotka olette jo tienneet, minulle tämä oli täysin uutta . Tosin empä ole joutunut asioimaan terveyskeskuksessa enkä apteekeissa.

Linkistä saa tietoa, uskoisin ettei tämä läheskään kaikille ole niin selvää kuin " errrräille" :))

• "merri"
        Pippiseni..

Teenpä aikasti uskaliaasti kysymällä:

Miksi et aloittanut: HUNKSZ, selvitäpä meille tämä uusi reseptijuttu. :)
        Noh, et ole läheskään ainut joka ei ole.
        H.

• meeriamanda
        hunksz kirjoitti:

"merri"
        Pippiseni..

Teenpä aikasti uskaliaasti kysymällä:

Miksi et aloittanut: HUNKSZ, selvitäpä meille tämä uusi reseptijuttu. :)
        Noh, et ole läheskään ainut joka ei ole.
        H.

No...justiinsa ;) No selevitä nyt sitten. Väitän silti et linkistä saadaan asiallisempaa tietoa, sinä kun eksyt väliin sivukujille...:))

• "hip hei"

Tuntuu oudolta että viittaat minuun, kun toiselle risuja annat.
        Ei ole meerin vika että minä olen olemassa, eikä sekään että en ole puskiinsa tutustunut, minussa on se vika, en ole tarpeeksi asiaan paneutunut.
        Virvo ja varvo miten mielesi tekee, mutta tee se itse, älä toisten kautta.
        Kommenttisi kauniille naiselleni oli ala-arvoisen lapsellinen.
        H.

• meeriamanda

Oliko sinulla tähdellistä'kin aloitukseen liittyvää sanomaa? Puskaile sinä mielesi pukaan, minulla on kamttia kirjoittaa rekatullani.

• hip hei
        hunksz kirjoitti:

"hip hei"

Tuntuu oudolta että viittaat minuun, kun toiselle risuja annat.
        Ei ole meerin vika että minä olen olemassa, eikä sekään että en ole puskiinsa tutustunut, minussa on se vika, en ole tarpeeksi asiaan paneutunut.
        Virvo ja varvo miten mielesi tekee, mutta tee se itse, älä toisten kautta.
        Kommenttisi kauniille naiselleni oli ala-arvoisen lapsellinen.
        H.

Samaan tapaan kuin sinun kommenttisi senkin silmänkääntäjä.Itse mollaat ja yrität muka olla ritarillinen kun toinen oikoo puheitasi.Ei se päde hunskii, sinä vithuilet ihmisille ihan omastakin puolestasi, kun kuvittelet etteivät huomaa.
        Luuletko ettei kukaan tajunnut että viittasit Arvois ja Parhain aloituksiin.Meerin tekemiksi
        Älä ole tekopyhä, aikuinen mies!

• hip heio
        meeriamanda kirjoitti:

Oliko sinulla tähdellistä'kin aloitukseen liittyvää sanomaa? Puskaile sinä mielesi pukaan, minulla on kamttia kirjoittaa rekatullani.

Minä kirjoitan mitä haluan ja kenen aloitukseen halua, jollei miellytä, on se voi voi

• meeriamanda
        hip heio kirjoitti:

Minä kirjoitan mitä haluan ja kenen aloitukseen halua, jollei miellytä, on se voi voi

Kukapa sitä iloa sinulta on kieltänyt, mut sinä et voi arvostella kirjoittelijoita miten haluat... kas siinä on se ero! Se on pian sinulle voi..voi.. :DDD

• hunksz
        meeriamanda kirjoitti:

"merrihoney"

Suomenkielesi, älä aina saata minua tuohonkaan kiusaukseen.
        H.

• meeriamanda
        hunksz kirjoitti:

"merrihoney"

Suomenkielesi, älä aina saata minua tuohonkaan kiusaukseen.
        H.

Pöh! Minkä kirjoitan sen kirjoitan, mielestäni vastuu siirtyy lukijalle. Snobit voi vaalia suomenkieltä pilkun tarkasti... minen siihen kykene.

Asiallinen aloitukseni oli, vaan kuten aina sivuraiteita on helpompi kulkea.... mistä *itusta näitä ilkimyksiä sikiää?

• hip hei kirjoitti:

Samaan tapaan kuin sinun kommenttisi senkin silmänkääntäjä.Itse mollaat ja yrität muka olla ritarillinen kun toinen oikoo puheitasi.Ei se päde hunskii, sinä vithuilet ihmisille ihan omastakin puolestasi, kun kuvittelet etteivät huomaa.
        Luuletko ettei kukaan tajunnut että viittasit Arvois ja Parhain aloituksiin.Meerin tekemiksi
        Älä ole tekopyhä, aikuinen mies!

"hip hei"

Noin voi aina tehdä, kuka vaan.
        Mutta se on silloin tehtävä tyylikkäästi ja se vaatii fiksuutta, loistavaa sanavarastoa ja Briljanttia taitoa kirjoittaa.
        Kirjoittaa sitten Rakastavasti tai vithututtavasti, pitää aina kirjoittaa kutittavasti, ei heti iskeä veistä Kylkiluiden väliin, vaan siten että vastaanottaja tunnistaa jonkin lähestyvän sisuskaluja.
        Tekopyhyydeltä se ei pelasta, koska tekopyhyys on aina toisen sielussa, ei koskaan omassa.
        H.

• meeriamanda kirjoitti:

Pöh! Minkä kirjoitan sen kirjoitan, mielestäni vastuu siirtyy lukijalle. Snobit voi vaalia suomenkieltä pilkun tarkasti... minen siihen kykene.

Asiallinen aloitukseni oli, vaan kuten aina sivuraiteita on helpompi kulkea.... mistä *itusta näitä ilkimyksiä sikiää?

"myblackmamba"

Tuleekohan tästä liian pitkä kommentti, jaksatkohan nopeasormisena lukea?

Ihmisellä on kaksi vaihtoehtoa, lopahtaa tai luikerrella.
        Lopahtaessaan ihminen jämähtää omiin tai opittuihin maneereihin tai mielipiteisiinsä, niistä ei häntä irti saa muuten kuin väkisin tai väsyttämällä.
        Luikkerrellessaan ihminen löytää uusia hajuja elämäänsä, seuraa hajupolkuja ja alkaa saada hajua uusista mahdollisuuksista ja ajatuksista. Se vaatii hyvää kielenkäyttöä, jopa kielennäyttöä.
        Kieltä näyttämällä saa elämältä nopeata palautetta, kiukkuissaan antavat monet itsestään uutta tietoakin, huomaamattaan.
        Ja silloin voi ymmärtää lisää ja tarvittaessa lipaista uutta poskeakin.
        Sopivalla naamanilmeellä saattaa saada takaisin mukavan kiihoittavaa tai kiinnostavaa kielenliikettä ja silmäniskua.
        Mutta kieltä pitää käyttää taiten ettei tule väärinkäsityksiä.
        Tuletko pukaan? Minulla on kotona kamttia seinällä.
        Esimerkiksi.
        H.

• meeriamanda
        hunksz kirjoitti:

"myblackmamba"

Tuleekohan tästä liian pitkä kommentti, jaksatkohan nopeasormisena lukea?

Ihmisellä on kaksi vaihtoehtoa, lopahtaa tai luikerrella.
        Lopahtaessaan ihminen jämähtää omiin tai opittuihin maneereihin tai mielipiteisiinsä, niistä ei häntä irti saa muuten kuin väkisin tai väsyttämällä.
        Luikkerrellessaan ihminen löytää uusia hajuja elämäänsä, seuraa hajupolkuja ja alkaa saada hajua uusista mahdollisuuksista ja ajatuksista. Se vaatii hyvää kielenkäyttöä, jopa kielennäyttöä.
        Kieltä näyttämällä saa elämältä nopeata palautetta, kiukkuissaan antavat monet itsestään uutta tietoakin, huomaamattaan.
        Ja silloin voi ymmärtää lisää ja tarvittaessa lipaista uutta poskeakin.
        Sopivalla naamanilmeellä saattaa saada takaisin mukavan kiihoittavaa tai kiinnostavaa kielenliikettä ja silmäniskua.
        Mutta kieltä pitää käyttää taiten ettei tule väärinkäsityksiä.
        Tuletko pukaan? Minulla on kotona kamttia seinällä.
        Esimerkiksi.
        H.

Sä sit jaksat huomautella noista kirotusvirheistä, ei kai niitä kukaan tarkoituksella tee?
        Juuei, pitkiä kirjoituksia en välitä lukea... tämä nyt vielä ´sieti´;) :p
        Nopeet liikkeet ovat jo eldankajärven jäätä... mut sormet viä lentää näppäimillä... kiitos siitä :D

• meeriamanda kirjoitti:

Sä sit jaksat huomautella noista kirotusvirheistä, ei kai niitä kukaan tarkoituksella tee?
        Juuei, pitkiä kirjoituksia en välitä lukea... tämä nyt vielä ´sieti´;) :p
        Nopeet liikkeet ovat jo eldankajärven jäätä... mut sormet viä lentää näppäimillä... kiitos siitä :D

"meeriamanda"

Itun ilkiöistä oli ajatukseni pääasia, tällä kertaa.
        H.

• meeriamanda
        hunksz kirjoitti:

"meeriamanda"

Itun ilkiöistä oli ajatukseni pääasia, tällä kertaa.
        H.

Ja säkö meenadet etten saisi kirota päräyttää kun mua risoo? Ruma sana on sanottava niinku se on :)) Tua jossain toisessa ketjussa Anceli ja k/k väitti mua liiankin ´mamikseksi´ .... mitäs siitä sanot?

Emmä tykkää riitelyxistä, ja toisen mielen pahoittamisista... mut rajansa se on siinäkin miten silmilleen antaa hyppiä.

• hip hei
        meeriamanda kirjoitti:

Kukapa sitä iloa sinulta on kieltänyt, mut sinä et voi arvostella kirjoittelijoita miten haluat... kas siinä on se ero! Se on pian sinulle voi..voi.. :DDD

Miten estät :DDDDDDDDD

• meeriamanda kirjoitti:

Ja säkö meenadet etten saisi kirota päräyttää kun mua risoo? Ruma sana on sanottava niinku se on :)) Tua jossain toisessa ketjussa Anceli ja k/k väitti mua liiankin ´mamikseksi´ .... mitäs siitä sanot?

Emmä tykkää riitelyxistä, ja toisen mielen pahoittamisista... mut rajansa se on siinäkin miten silmilleen antaa hyppiä.

"marimbani"

Runo ei kaikkia puraise, saati kauniit sanat.
        Täällä on kirjoittajia jotka purevat vain Rautaa ja tuottavat Kettinkiä.

Sit on niitä ittuilijoita, joita kuvasinkin jämähtäneiksi ja huumorintajuttomiksi
        tämä ei koske k/k: ta eikä enkeliä.
        Perrrrrrhostele sinä vaan, niin minäkin toisinaan teen.
        H.

• Sain viehättävään pikku ruususeeni eReseptillä lääkettä ja oli oikein kätevää ja helppoa.
      Enköhän siirrä kroonisten vaivojeni reseptitkin näihin eResepteihin, sitä mukaa kun niitä uusitaan.

• Aika monesti törmäsin vuosien mittaan sairaaloitten kaatuneisiin systeemeihin ja epäluulo elää.
      Teen työtä jossa päivittäin otetaan aika isojakin määriä eri mittareitten lukemia ja välitetään eteenpäin ,liian usein ne tallennetaan vääriin paikkoihin ja vain se ruutupaperivihko pelastaa tilanteen.
      Eli turvallisuus ja luotettavuus kiinostaa kovastikkin ,eli mitä tarkoittaa vahva sähköinen varmennus?
      Vanhempien oikeus katsoa lasten tietoja on evätty, mitä sekin käytännössä tarkoittaa?
      Jos joku osaa vastata niin olkaa hyvät, pikku toivomus viel,älä hunksi kirjota runoa,kiitos

• "Piikkiö"

Ihan täydellinen tämä suojausjuttu ei ole.
        Verisign on järjestelmä joka taitaa olla paras tänä päivänä tuossa tietoturvassa.
        Nettiselaimesi jossain pikkupalkissa näkyy lukossa oleva riippulukko, jos Verisign on käytössä.
        Veikkaus ja pankit käyttävät sitä.
        Jos maksuliikenteessä on vielä käytössä Verified by VISA, on maksaminen aikasti turvallista, yleensä ei kannattaisi luottokortilla ostaa mitään, ainakaan ulkomailta, jos tuo ei ole myyjän palvelussa mukana valvomassa.
        Nuo termit löytyvät netistä.
        Pankkitunnuksilla, kertakäyttöisin salasanoin, varmennus on meillä vahvinta toistaiseksi. Mutta siinäkin on nyt aukko, luepa viime uutiset.
        Nykyiseen, enkä tulevaankaan sairaalajärjestelmään en usko enkä ihan helposti tule uskomaankaan, niin paljon on siinä kupattu rahaa, niin monen firman toimesta.

"Kun sun hellasi alkaa poppaa, ala keitää sillä soppaa,
        keitä yksin, niin hyvää siitä tulee.

Jos hellan ympäri usea Kokki riehuu, yli kattilan soppa kiehuu,
        se on vetistä, pohjaan palanut, se on varmasti laihaa litkuu."

Anteeksi, runo lipsahti..:)

H.

• Pirre*

Tänään viimeksi kyselin apteekista, että koskas tämä paperisten reseptien kanssa puljaaminen loppuukaan, kuulemma syksyllä siirrytään sähköisiin resepteihin. Miun mielestä hyvä uudistus.

• Maijan veli

Apteekki on yksityinen yritys ja jotensakin ei kiinnosta hetuaan sinnekin antaa.

Kohta se hetu pitää antaa jo nakkikioskillakin. P--kele.

• Pirre*
        Maijan veli kirjoitti:

Apteekki on yksityinen yritys ja jotensakin ei kiinnosta hetuaan sinnekin antaa.

Tuota, eikös se hetusi näy jokaisessa reseptissä, apteekista riippumatta?..

• Maijan veli
        Pirre* kirjoitti:

Tuota, eikös se hetusi näy jokaisessa reseptissä, apteekista riippumatta?..

Näkyyhän se, mut se ei jää sinne apteekkiin.

• *
        Maijan veli kirjoitti:

Eihän Kela-korvausta ole pakko ottaa. Sen saadakseen on näytettävä Kela-kortti, jossa on henkilötunnus.

• .

Olin jokin aika sitten paikalla kun tehtiin *xxxx* paikkakunnalla lehtihaastattelua eReseptin käyttöön otosta. Aika hyvin selvisi asia.

• Ei yksityinen siirry

Ei kaikkialla Suomessa siirrytä E-reseptiin. Yksityinen sektori siirtyy vasta vuonna 2013 tai 2014. Puhut siis julkisesta sektorista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      45
      2053
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1650
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1416
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      9
      1291
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1088
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      981
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      972
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    Aihe