Jossain vaiheessa täällä joku puuhaili kiinteän ufojen seuranta-aseman parissa, onko projekti hylätty vai onko jossain toimiva ufoseuranta käynnissä?
Miten kävi?
82
465
Vastaukset
- -V-
Ettei vain olisi meikäläisen jutuista kyse. Kyllä se siinä mielessä on hylätty mitä alkuun suunniteltiin koska ei ole mitään seurattavaa.
Se on muuttanut muotoaan. Kulkee nykyään mukana.
Ellei sitten ole kyse jonkun muun projekteista. Tuskin minä ainoa olen joka tuollaisia on miettinyt.- 495guhqw49g
Sinulla -V- on varmasti tietotaitoa kertoa onko nykyisellä infrapunakuvaustekniikalla mahdollista toteuttaa seuranta-asema, joka kuvaa jatkuvasti mutta tallentaa vain kaiken sen kuvausalueessa liikkuvat objektit?
Mitä kaikkea laitteistoa tarvittaisiin?
Mitä kyseinen asema suurinpiirtein maksaisi? - -V-
495guhqw49g kirjoitti:
Sinulla -V- on varmasti tietotaitoa kertoa onko nykyisellä infrapunakuvaustekniikalla mahdollista toteuttaa seuranta-asema, joka kuvaa jatkuvasti mutta tallentaa vain kaiken sen kuvausalueessa liikkuvat objektit?
Mitä kyseinen asema suurinpiirtein maksaisi?No autoihin ollaan kehittämässä infrapunakameroita ja se lupaa melkoista massatuotantoa joka tietysti näkyy positiivisessa mielessä myös laitteiden hinnoissa.
http://www.flir.com/cs/emea/en/view/?id=42055
Ei se vieläkään kyllä ihan halpaa lystiä taida olla. Pitää vähän perehtyä tämän hetken tarjontaan kun en ainakaan vuoteen ole kovin tiiviisti asiaa seurannut ja palata sitten asiaan.
Eikka saattais myös tietää asiasta jotain. - -V-
495guhqw49g kirjoitti:
Mitä kyseinen asema suurinpiirtein maksaisi?Lisätään vielä notta sellasia kameroita jotka ei näytä absoluuttista lämpötilaa saa vissiin muutamalla tonnilla. Jos haluaa ne lämptilat niin jostain 4000 vähintään puhutaan. Ylärajaa ei taida olla. Sitten tarvitaan sen kameran ympärille vielä muutakin tekniikkaa että saadaan kuvat tallennettua ja mahdollisesti kuvaus käynnistettyä jostain sopivasta herätteestä.
- -V-
-V- kirjoitti:
Lisätään vielä notta sellasia kameroita jotka ei näytä absoluuttista lämpötilaa saa vissiin muutamalla tonnilla. Jos haluaa ne lämptilat niin jostain 4000 vähintään puhutaan. Ylärajaa ei taida olla. Sitten tarvitaan sen kameran ympärille vielä muutakin tekniikkaa että saadaan kuvat tallennettua ja mahdollisesti kuvaus käynnistettyä jostain sopivasta herätteestä.
http://labs.trotec24.com/fi-fi/mittauslaitteet/lampotila/lampokamera?adword=google/FI/waermebildkameras
Tuosta vielä linkkiä lämpökameroihin. Ei ihan halpoja härpäkkeitä nuo. - KERPELEEN pelle!
Ja mitähän seuranta-asemaa sinä koskaan olet puuhaillutkaan. Kiinteää sellaista ainakin on mahdotonta hoitaa, ottaen huomioon ilmiön laajuuden.
- tuuliviiri
Muistaakseni lupasit pysyä poissa palstalta lopullisesti! Todella ihme tuuliviiri olet.
- -V-
tuuliviiri kirjoitti:
Muistaakseni lupasit pysyä poissa palstalta lopullisesti! Todella ihme tuuliviiri olet.
Unohdin koko asian. No nyt kun muistutit, niin poistun palstalta kun niin toivotaan ja yritän jatkossa muistaa pysyä pois täältä.
-V- kirjoitti:
Unohdin koko asian. No nyt kun muistutit, niin poistun palstalta kun niin toivotaan ja yritän jatkossa muistaa pysyä pois täältä.
Entäs kun toiset eivät puolestaan toivo tätä poistumista kuitenkaan tapahtuvaksi?
- -V-
Käpymäki kirjoitti:
Entäs kun toiset eivät puolestaan toivo tätä poistumista kuitenkaan tapahtuvaksi?
No se kieltämättä saattaa asian hieman toisenlaiseen valoon. :)
- öiyfg8pyfgp
-V- kirjoitti:
No se kieltämättä saattaa asian hieman toisenlaiseen valoon. :)
Sinun, Eikan ja Käpiksen tulo palstalle on ehdottomasti positiivinen juttu. Anna länkyttäjän länkyttää.
- 495guhqw49g
Ei kai mitään sauranta-asemia ole ainakaan Suomessa. Mutta on vähän kummallista ettei tällaista seuranta-asemaa ole pystytetty mihinkään niistä lukuisista Suomen paikoista joissa ufohavaintoja on todettu olevan paljon. Esimerkiksi Sonkajärvi, Rautavaara, Helsinki, Kustavi, Näsijärvi/Kuru, Outokumpu, Kiiminkijoki, ym. ym.
- Vattitatti
Pudasjärveä unohtamatta!
- 495guhqw49g
Tämä viestini on eritoten suunnattu Björn Borgille.
Onko Suomen Ufotutkijat ry:llä ollut koskaan puhetta tai jopa suunnitelmaa esim. siirrettävän seuranta-aseman rakentamiseksi / hankkimiseksi.
Jos ei, niin miksi?
Kun aikoinaan saatiin kuvattua infrapunakameralla outoja ilmiöitä pohjoisessa, niin miksi se lopetettiin? Eikö em. seuranta-asemalla saataisi näinä päivinä parempia tuloksia?- linkkivinkki...
http://www.suomenufotutkijat.fi/sutforum/viewtopic.php?f=8&t=893&sid=255ecfb566279ce0eeb7ab51d18d5bb2
Eikös sutilaiset tuossa sellaista suunnittele? - 495guhqw49g
linkkivinkki... kirjoitti:
http://www.suomenufotutkijat.fi/sutforum/viewtopic.php?f=8&t=893&sid=255ecfb566279ce0eeb7ab51d18d5bb2
Eikös sutilaiset tuossa sellaista suunnittele?Aivan, kiitoksia linkistä. Olisi pitänyt ensin vähän googletella.
- -V-
Mitähän filmejä tuolloin käytettiin? Esimerkiksi Efke IR820 AURA on herkkää 820nm asti:
http://www.freestylephoto.biz/pdf/MACO_IR820c_AURA.pdf
Jos pysytään lähi-infrapunassa, niin taitaa riittää ihan tavallinen digikamera josta on poisttu infrapunasuodin ja laitettu objektiivin eteen suodin näkyvälle valolle. Eiköhän tuolla päästä samaan kuin vanhoilla tavallisiin filmikameroihin myydyillä infrapunalle herkillä filmeillä. Silloin ei tarvitsisi puhua lämpökameran ostamisesta ja liikuttaisiin ihan eri hintaluokissa. Enään ei puhuttaisi tuhansista euroista ja päästäisiin samaan lopputulokseen. - -V-
-V- kirjoitti:
Mitähän filmejä tuolloin käytettiin? Esimerkiksi Efke IR820 AURA on herkkää 820nm asti:
Jos pysytään lähi-infrapunassa, niin taitaa riittää ihan tavallinen digikamera josta on poisttu infrapunasuodin ja laitettu objektiivin eteen suodin näkyvälle valolle. Eiköhän tuolla päästä samaan kuin vanhoilla tavallisiin filmikameroihin myydyillä infrapunalle herkillä filmeillä. Silloin ei tarvitsisi puhua lämpökameran ostamisesta ja liikuttaisiin ihan eri hintaluokissa. Enään ei puhuttaisi tuhansista euroista ja päästäisiin samaan lopputulokseen.http://cpn.canon-europe.com/content/product/cameras/eos_60da.do
Miksei tuokin jos ei halua alkaa kameraansa purkamaan ja suodinta poistamaan. Tuo on jo valmiiksi herkkä infrapunalle. Tarkoitettu tähtiharrastajille ja aika suolainen hinta kyllä tuollakin. - totuus
-V- kirjoitti:
Jos pysytään lähi-infrapunassa, niin taitaa riittää ihan tavallinen digikamera josta on poisttu infrapunasuodin ja laitettu objektiivin eteen suodin näkyvälle valolle. Eiköhän tuolla päästä samaan kuin vanhoilla tavallisiin filmikameroihin myydyillä infrapunalle herkillä filmeillä. Silloin ei tarvitsisi puhua lämpökameran ostamisesta ja liikuttaisiin ihan eri hintaluokissa. Enään ei puhuttaisi tuhansista euroista ja päästäisiin samaan lopputulokseen.-tanan ilkkurit, jos teitä ei olisi, niin tätäkin asiaa SUOMESSAKIN tutkittaisiin. Rahasta se on kyse. Mutta, kun teille on tärkeämpää antaa rahaa Jeesukselle joka kuukausi veromarkkoina ja vittuilla täällä.
- lukutoukko
linkkivinkki... kirjoitti:
Eikös sutilaiset tuossa sellaista suunnittele?Muuhun en ota kantaa, mutta näkyy olevan tuon foorumin suosituimpia ketjuja melkein 13000 lukukerralla.
- lukutoukku
lukutoukko kirjoitti:
Muuhun en ota kantaa, mutta näkyy olevan tuon foorumin suosituimpia ketjuja melkein 13000 lukukerralla.
Lueskelin sitä ketjua ja pistin merkille, että sen aktiivisimmat kirjoittajat on näköjään potkittu pellolle koko foorumista ja tunnuksetkin poistettu. Se Sleepysilver on tuttu nimimerkki tiede-lehden foorumilta. Luulen, että kyse on samasta kaverista ja kenkää on hänellekin annettu vaikka on mitä asiallisin kirjoittelija.
lukutoukku kirjoitti:
Lueskelin sitä ketjua ja pistin merkille, että sen aktiivisimmat kirjoittajat on näköjään potkittu pellolle koko foorumista ja tunnuksetkin poistettu. Se Sleepysilver on tuttu nimimerkki tiede-lehden foorumilta. Luulen, että kyse on samasta kaverista ja kenkää on hänellekin annettu vaikka on mitä asiallisin kirjoittelija.
Lukutoukku kirjoitti; " . Se Sleepysilver on tuttu nimimerkki tiede-lehden foorumilta. Luulen, että kyse on samasta kaverista ja kenkää on hänellekin annettu vaikka on mitä asiallisin kirjoittelija. "
Vastaus: SUT ei ole antanut kenkää Sleepysilver- nimimerkille. Tiedossani ei ole miksi ei enää kirjoita.
Toisaalta eri foorumeita on nykyisin niin paljon että tietynlaista hajontaa on tapahtunut kun jokainen tahtoo oman foorumin.- lukutoukku
B.Borg kirjoitti:
Lukutoukku kirjoitti; " . Se Sleepysilver on tuttu nimimerkki tiede-lehden foorumilta. Luulen, että kyse on samasta kaverista ja kenkää on hänellekin annettu vaikka on mitä asiallisin kirjoittelija. "
Vastaus: SUT ei ole antanut kenkää Sleepysilver- nimimerkille. Tiedossani ei ole miksi ei enää kirjoita.
Toisaalta eri foorumeita on nykyisin niin paljon että tietynlaista hajontaa on tapahtunut kun jokainen tahtoo oman foorumin.Älä yritä selittää tuollaista jaskaa, siitä tunnuksesta näkee, että se on poistettu eli kenkää on annettu. Miksi puhut potaskaa kun jokainen phpbb foorumia tunteva voi asian käydä tuosta ketjusta itse tarkistamassa? Sama juttu Varaktori tunnuksen kanssa.
- lukutoukku
lukutoukku kirjoitti:
Älä yritä selittää tuollaista jaskaa, siitä tunnuksesta näkee, että se on poistettu eli kenkää on annettu. Miksi puhut potaskaa kun jokainen phpbb foorumia tunteva voi asian käydä tuosta ketjusta itse tarkistamassa? Sama juttu Varaktori tunnuksen kanssa.
Muita tuhottuja tunnuksia samassa ketjussa esimerkiksi Rocketo ja OTSAP. Taisi siellä olla joku kolmaskin vielä...
- -V-
lukutoukku kirjoitti:
Muita tuhottuja tunnuksia samassa ketjussa esimerkiksi Rocketo ja OTSAP. Taisi siellä olla joku kolmaskin vielä...
No minut on tosiaan deletoitu sutin ykkösfoorumilta ja suuri osa kirjoituksiakin poistettu. Pääsen sitä kuitenkin vielä lukemaan. Kakkosfoorumille minulla on ip-bannit eli en pääse edes lukemaan ellen vaida ip-osoitettani. Siitä ei kuitenkaan kannata meteliä pitää. Ei minulla enään olisi mitään haluja sinne kirjoitella. Muiden perään toki voi kysellä jos siltä tuntuu.
- lukutoukku
lukutoukku kirjoitti:
Marko Honkanen, tiäremies, koivuta, jne... Poistettuja löytyy paljon kun selaa foorumia. Poistetun tunnuksen tunnistaa siitä, että sen alapuolella ei ole stausruutua (paikalla/poissa) ja myöskin liittymispäivä, viestien kokonaismäärä, avatar, paikkakunta, jne... tiedot puuttuvat. Noista ainakin Honkanen oli aikoinaan hyvinkin innokas kirjoittelemaan. Ihmettelen myös mihin kaikki Tapani Koivulan kirjoittamat viestit ovat kadonneet?
- Banna Bulla
-V- kirjoitti:
No minut on tosiaan deletoitu sutin ykkösfoorumilta ja suuri osa kirjoituksiakin poistettu. Pääsen sitä kuitenkin vielä lukemaan. Kakkosfoorumille minulla on ip-bannit eli en pääse edes lukemaan ellen vaida ip-osoitettani. Siitä ei kuitenkaan kannata meteliä pitää. Ei minulla enään olisi mitään haluja sinne kirjoitella. Muiden perään toki voi kysellä jos siltä tuntuu.
Miten ihmeessä sait kakkoselle bannit? Itse olen kirjoittanut sinne tosin vain muutaman kerran, mutta skepona kuitenkin aika suoraan. Ei kuitenkaan bannia tullut.
- -V-
Banna Bulla kirjoitti:
Miten ihmeessä sait kakkoselle bannit? Itse olen kirjoittanut sinne tosin vain muutaman kerran, mutta skepona kuitenkin aika suoraan. Ei kuitenkaan bannia tullut.
En minä oikein itsekään tiedä. Kävin äsken testaamassa näytölle pöllähtää:
Teidät on asetettu pysyvästi porttikieltoon.
Ota yhteyttä Keskustelufoorumin ylläpitäjään saadaksesi lisää tietoa.
Tämä porttikielto on annettu IP-osoitteellesi.
Ei sillä mitään väliä ole kun en millään muutenkaan ehtisi kaikille foorumeille kirjoittelemaan. Näitähän alkaa olla enemmän kuin laki sallii. Oikeastaan ihan hyvä vaan jos ei ihan joka paikkaan pääse. :) lukutoukku kirjoitti:
Älä yritä selittää tuollaista jaskaa, siitä tunnuksesta näkee, että se on poistettu eli kenkää on annettu. Miksi puhut potaskaa kun jokainen phpbb foorumia tunteva voi asian käydä tuosta ketjusta itse tarkistamassa? Sama juttu Varaktori tunnuksen kanssa.
Se mitä tein oli että menin valvojien hallintapaneeliin ja tarkistin sieltä annetut porttikiellot vuoteen 2010 asti. Niitä oli 5 kpl nimimerkille ja samanverran IP- osoitteille.
Joukossa en nähnyt Sleepysilveriä.Joten minulla ei ole selitystä siihen miksi ei Sleepysilver enää kirjoittele. Sellaistakin sattuu että kirjoittaja itse poistaa kirjoituksensa syystä tai toisesta.
IP-osoitteista taas en osaa mitä nimimerkkiä ovat käyttäneet.
Olen monta kertaa kertonut että SUTin foorumeilla on useita moderaattoreita jotka toimivat itsenäisesti.
Joten en tiedä mitä Sleepysilverille on tapahtunut eikä se näy myöskään moderaatorien lokista vuosina 2010-----V- kirjoitti:
Olen kyllä perillä siitä että V sai bannit Ykkösfoorumille vaikka en ole perillä asian yksityiskohdista.
Joku syy moderaattorilla lienee ollut vaikka en tiedä millaisia.
Vapaalle foorumille nimimerkki V ei ole saanut mitään banneja. Sen sijaan selvisi kerran kun tutkin asiaa että V oli kirjoittanut nimimerkillä " Vieras " jolloin tuon " Vieraan " IP- osoite sai bannit. Moderaattori ei kuitenkaan siinä vaiheessa tiennyt että kyseessä oli nimenomaan " V" .
Moderaattorit pyrkivät pitämään yllä jonkunlaista tasoa ettei SUTin foorumeista tule S24- kaltaisia.
Joku syy löytyy aina miksi joku bannataan.
Ne bannit mistä minä olen tietoinen on annettu monen vuoden aikana joten kovin herkästi niitä ei kylläkään anneta.- -V-
B.Borg kirjoitti:
Olen kyllä perillä siitä että V sai bannit Ykkösfoorumille vaikka en ole perillä asian yksityiskohdista.
Joku syy moderaattorilla lienee ollut vaikka en tiedä millaisia.
Vapaalle foorumille nimimerkki V ei ole saanut mitään banneja. Sen sijaan selvisi kerran kun tutkin asiaa että V oli kirjoittanut nimimerkillä " Vieras " jolloin tuon " Vieraan " IP- osoite sai bannit. Moderaattori ei kuitenkaan siinä vaiheessa tiennyt että kyseessä oli nimenomaan " V" .
Moderaattorit pyrkivät pitämään yllä jonkunlaista tasoa ettei SUTin foorumeista tule S24- kaltaisia.
Joku syy löytyy aina miksi joku bannataan.
Ne bannit mistä minä olen tietoinen on annettu monen vuoden aikana joten kovin herkästi niitä ei kylläkään anneta.Juu ei kannata kyllä meikäläistä päästää sutin foorumeiden tasoa laskemaan.
Onneksi näissä vähemmän tasokkaissa riittää tilaa meikäläiselle kirjoitella ja kovin monelle foorumille ei yksi ihminen mitenkään ehtisikään. - lukutoukku
lukutoukku kirjoitti:
Marko Honkanen, tiäremies, koivuta, jne... Poistettuja löytyy paljon kun selaa foorumia. Poistetun tunnuksen tunnistaa siitä, että sen alapuolella ei ole stausruutua (paikalla/poissa) ja myöskin liittymispäivä, viestien kokonaismäärä, avatar, paikkakunta, jne... tiedot puuttuvat. Noista ainakin Honkanen oli aikoinaan hyvinkin innokas kirjoittelemaan. Ihmettelen myös mihin kaikki Tapani Koivulan kirjoittamat viestit ovat kadonneet?
Kappas kehveliä, Tapani Koivula on kirjoitellut behind the throneen. Olipa iloinen yllätys. :)
http://www.behindthethrone.net/index.php?option=com_kunena&func=showcat&catid=6&Itemid=19&lang=fi
Voi kun muutkin wanhan hyvän ajan ufotutkijat tulisivat tuonne... :) lukutoukku kirjoitti:
Kappas kehveliä, Tapani Koivula on kirjoitellut behind the throneen. Olipa iloinen yllätys. :)
http://www.behindthethrone.net/index.php?option=com_kunena&func=showcat&catid=6&Itemid=19&lang=fi
Voi kun muutkin wanhan hyvän ajan ufotutkijat tulisivat tuonne... :)OHO!
Aika hurjaa touhua on ollut. Oli kyllä mielenkiintoista ja monipuolista lukemista. Kaikkea sitä sattuu ja tapahtuu...pitäisikö tässä ryhtyä vielä ufotutkijaksikin, niin tylsyys kiertäisi ainakin kaukaa :DPihlaja67 kirjoitti:
OHO!
Aika hurjaa touhua on ollut. Oli kyllä mielenkiintoista ja monipuolista lukemista. Kaikkea sitä sattuu ja tapahtuu...pitäisikö tässä ryhtyä vielä ufotutkijaksikin, niin tylsyys kiertäisi ainakin kaukaa :DNo on kyllä. Toivottavasti saamme lisää ufojuttuja. Ainakin minä tykkään noita lukea vaikka välillä vähän meneekin yli hilseen. :)
kaksoisbalansoitu kirjoitti:
No on kyllä. Toivottavasti saamme lisää ufojuttuja. Ainakin minä tykkään noita lukea vaikka välillä vähän meneekin yli hilseen. :)
Piti profiilissa käydä katsomassa kuka onkaan itselleni entuudestaan tuntematon nimimerkki ja silmäilin sitten niitä sieltä llöytyviä viestejä ja tutuilta vaikutti. Viidennessä viestissähän se sitten varmistui :). Kiva kun palasit "sinisten" joukkoon :).
Niin aina välillä käy näitä ufojuttuja lukiessa tai kuunellessa, että ei voi muuta kuin tuumia, että "jaa-has" hiljaa mielessään, kun ei sitä kehtaa suustaankaan päästää missä vain... kai se on sitä diplomaattisuutta :)
Täytyy tässä mainita, että oli kerrassaan upeita kuvia ilmaantunut sinne bhtt:niin.
- 495guhqw49g
Mielenkiintoisia linkkejä, kiitos niistä.
Jos sijoittaisi kaikkiaan 10 000€ liikuteltavan havaintoaseman laitteisiin ja rakentamiseen, niin millaisen paketin kyseisellä summalla suurinpiirtein saisi?- -V-
No riittäisi se ainakin käsirahaksi 18000e lämpökameraan? ;D
No ei vaiskaan, kyllähän sillä jo vaikka mitä. Palataanpa asiaan hyvin nukutun yön jälkeen.
- pakollininen niki
poijjaat, mikä härdelli
Kiitos, kiitos kysymästä.
Vastaan tässä näin:
http://www.fufora.fi/sutforum/viewtopic.php?f=2&t=4484- Alkeet???
B.Borg kirjoitti:
Vastaan tässä näin:
http://www.fufora.fi/sutforum/viewtopic.php?f=2&t=4484"Ja mihin tällaisen aseman pitäisi reagoida? Magnetismiin? Säteilyyn? Infrapunaan? Ultraääneen?Kirkkaaseen valoon?Epätavalliseen lentorataan?
Sitä kun ei kukaan vieläkään osaa."
Siis asiaa "tutkittu" kymmeniä vuosia, eikä tiedetä edes alkeita?
Luulisi boloidi- ja revontulikameroidenkin jotain löytäneen. Niillä kun sentään tarkkaillaan koko näkyvää taivaankantta samanaikaisesti. - 495guhqw49g
B.Borg kirjoitti:
Vastaan tässä näin:
http://www.fufora.fi/sutforum/viewtopic.php?f=2&t=4484Kiitoksia vastauksesta, varsin valaiseva ja kattava se oli.
Minun ajatukseni havaintoaseman suhteen oli se, että asema pitäisikin sijoittaa sellaiselle paikkakunnalle / paikalle jossa ufoja on havaittu toistuvasti. Lisäksi asema olisi samalla paikalla ainakin yhden vuoden, ennen kuin se mahdollisesti siirrettäisiin toiseen paikkaan.
Aseman laitteisto kuvaisi kaiken aikaa infrapuna-alueella mutta tallentaisi vain kun kuvaussektorissa liikkuu jotain. Asema lähettäisi tallennetun datan kerran vuorokaudessa määrättyyn osoitteeseen jossa se katsottaisiin ja analysoitaisiin tarvittaessa.
Varmasti monet ovat tätä havaintoasemaa miettineet niin kuin Mr. Borg kertoi (linkki), ehkä aseman perustaminen ei sittenkään kannata, vaikka ajatuksena se on hyvin mielenkiintoinen.
Se muuten, että ufot häipyvät jonnekin kun niitä aletaan tarkkailla / kuvata, on myös mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä asia. - -V-
495guhqw49g kirjoitti:
Kiitoksia vastauksesta, varsin valaiseva ja kattava se oli.
Minun ajatukseni havaintoaseman suhteen oli se, että asema pitäisikin sijoittaa sellaiselle paikkakunnalle / paikalle jossa ufoja on havaittu toistuvasti. Lisäksi asema olisi samalla paikalla ainakin yhden vuoden, ennen kuin se mahdollisesti siirrettäisiin toiseen paikkaan.
Aseman laitteisto kuvaisi kaiken aikaa infrapuna-alueella mutta tallentaisi vain kun kuvaussektorissa liikkuu jotain. Asema lähettäisi tallennetun datan kerran vuorokaudessa määrättyyn osoitteeseen jossa se katsottaisiin ja analysoitaisiin tarvittaessa.
Varmasti monet ovat tätä havaintoasemaa miettineet niin kuin Mr. Borg kertoi (linkki), ehkä aseman perustaminen ei sittenkään kannata, vaikka ajatuksena se on hyvin mielenkiintoinen.
Se muuten, että ufot häipyvät jonnekin kun niitä aletaan tarkkailla / kuvata, on myös mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä asia.SUT on 40 vuotta tutkimut ufoja saamatta aikaan yhtään mitään. Ehkä se kertoo siitä, että menetelmät eivät ole olleet oikeita?
Toisaalta juuri sutin vanhoissa uforaporttikirjoissa kerrotaan infrapunakuvauksella saadun tuloksia. Siihen aikaan käytettiin vielä tavallisia filmille kuvaavia kameroita ja digikameroita ei ollut edes keksitty. Filminä käytettiin mustavalkoista infrapunalle herkkää filmiä ja tässä siis puhutaan lähi-infrapunasta.
Nyt kun nykyiset digikamerat on helppo modifioida vähintäänkin yhtä herkiksi tuolle lähi-infrapunalle, niin ei tulisi kovinkaan kalliiksi jatkaa siitä mihin tuolloin jäätiin.
Katselen tässä juuri UR 2 kirjaa jossa sivuilla 115-122 kerrotaan Pudasjärvellä tehdyistä kuvauksista. Siellä on ollut tutkimassa Ahti J. Karivieri ja Atte Särkelän ottamia kuviakin löytyy. Filminä on ollut ainakin Kodak IR 135/20 ja pitkiö valotusaikoja on käytetty. Kyllä tuo tosiaankin olisi toistettavissa ja nykytekniikalla ei tarvitsisi läträtä filmien kanssa. Ehkä joku muu kuin SUT on kiinnostunut jatkamaan siitä mihin kaverit jäivät. Ehkä itse poikkean tulevana kesänä laitteideni kanssa Pudasjärvellä. Niissä maisemissa kun lennättää octokopteria ihan tavallisen kameran kanssa, niin saa ainakin upeita maisemakuvia ilmastakäsin. :) - ajattumuksia
-V- kirjoitti:
SUT on 40 vuotta tutkimut ufoja saamatta aikaan yhtään mitään. Ehkä se kertoo siitä, että menetelmät eivät ole olleet oikeita?
Toisaalta juuri sutin vanhoissa uforaporttikirjoissa kerrotaan infrapunakuvauksella saadun tuloksia. Siihen aikaan käytettiin vielä tavallisia filmille kuvaavia kameroita ja digikameroita ei ollut edes keksitty. Filminä käytettiin mustavalkoista infrapunalle herkkää filmiä ja tässä siis puhutaan lähi-infrapunasta.
Nyt kun nykyiset digikamerat on helppo modifioida vähintäänkin yhtä herkiksi tuolle lähi-infrapunalle, niin ei tulisi kovinkaan kalliiksi jatkaa siitä mihin tuolloin jäätiin.
Katselen tässä juuri UR 2 kirjaa jossa sivuilla 115-122 kerrotaan Pudasjärvellä tehdyistä kuvauksista. Siellä on ollut tutkimassa Ahti J. Karivieri ja Atte Särkelän ottamia kuviakin löytyy. Filminä on ollut ainakin Kodak IR 135/20 ja pitkiö valotusaikoja on käytetty. Kyllä tuo tosiaankin olisi toistettavissa ja nykytekniikalla ei tarvitsisi läträtä filmien kanssa. Ehkä joku muu kuin SUT on kiinnostunut jatkamaan siitä mihin kaverit jäivät. Ehkä itse poikkean tulevana kesänä laitteideni kanssa Pudasjärvellä. Niissä maisemissa kun lennättää octokopteria ihan tavallisen kameran kanssa, niin saa ainakin upeita maisemakuvia ilmastakäsin. :)Täällä on hiljan keskusteltu 1969 sattuneesta tapauksesta joka tunnetaan Porin seitsemänä ilmapallona. Ei takerruta yksityiskohtiin, vaan leikitään hetken kaiken siitä kirjoitetun pitävän paikkansa.
Jos ufotutkijoilla olisi tuolloin ollut automaattinen havaintoasema lähellä Poria tai Vaasaa, niin meillä olisi ihan eri kertaluokan todisteita tapahtunesta kuin nyt? - -V-
495guhqw49g kirjoitti:
Se muuten, että ufot häipyvät jonnekin kun niitä aletaan tarkkailla / kuvata, on myös mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä asia.Lainaan vielä pätkiä tuosta UR2 kirjasta:
"Ahti J. Karivieren mukaan Pudasjärven ufoissa oli hyvin paljon asioita, jotka liittyivät uraaniin. Uraanin hajaantuessa kallioperässä syntyy mm. radon kaasua.
.
.
.
Karivieri sanoo, että tutkimuksissaan hän havaitsi erittäin paljon ufoilmiöitä tapahtuneksi juuri voimakkaiden maastossa sijaitsevien radon-pisteiden yläpuolella jopa päiväsaikaan.
.
.
.
Ahti J. Karivieren persoonan kohdistunut painostus ja jopa kielletty puhelimen salakuuntelu aiheuttivat lopulta sen, että hän päätti rauhoittaa tilannetta ja siirtyi Ruotsiin opiskelemaan. Karivieri totesi tuolloin käytetystä filmistä, Ektachrome Infraredistä, että hänellä on muutamia ruutuja jotka osoittavat ufon nousevan suosta. Kohde, johon aikavalotuksella toimiva kamera oli suunnattu, oli kalliopohjainen suo, kamerassa infrapunafilmiä ja 60 asteen kuvakulmalla toimiva objektiivi. Ikkunallinen ufo nousi kalliosta suon sisästä ja nousi ylös. Ufo näkyi viidessä kahden minuutin välein otetussa ruudussa. Alue, aallonpituus, jolla ufo näkyi oli 728 nanometriä ja Karivieri kertoi, että juuri tällä valon alueella näkyy erilaisia parapsyykkisiä ilmiöitä. Filmin herkkyys pitää olla 680 ja 800 nanometrin välissä, jotta kuvia saadaan."
Tuon lisäksi vielä jopa CIA sotketaan kuvaan mukaan. Eihän tuota tietysti tosissaan tarvitse ottaa, mutta jos ei laita pipoa liian kireälle, niin tuostahan saadaan testattavissa oleva teoria:
Ufot siis saapuvat tänne, tai ainakin Pudasjärvelle radonin perässä. Tarvitsevat sitä kenties johonkin. Niitä pystyy kuvaamaan kameralla joka on herkkä 680-800 nanometrin alueella ja ne keskittyvät alueelle jossa radonia on paljon, sillä tiedolla saadaan kamerat oikeaan paikkaan.
Tuossa on siis kaikki tarvittava tieto jotta Karivieren tutkimukset voidaan toistaa ja kuulemani mukaan ufot eivät vieläkään ole Pudasjärveltä mihinkään kadonneet. Kun käytetään digitaalitekniikkaa, niin ei edes CIA pääse väliin estämään infrapunafilmin hankintaa kun sellaista ei tarvita. :) - -V-
-V- kirjoitti:
Lainaan vielä pätkiä tuosta UR2 kirjasta:
"Ahti J. Karivieren mukaan Pudasjärven ufoissa oli hyvin paljon asioita, jotka liittyivät uraaniin. Uraanin hajaantuessa kallioperässä syntyy mm. radon kaasua.
.
.
.
Karivieri sanoo, että tutkimuksissaan hän havaitsi erittäin paljon ufoilmiöitä tapahtuneksi juuri voimakkaiden maastossa sijaitsevien radon-pisteiden yläpuolella jopa päiväsaikaan.
.
.
.
Ahti J. Karivieren persoonan kohdistunut painostus ja jopa kielletty puhelimen salakuuntelu aiheuttivat lopulta sen, että hän päätti rauhoittaa tilannetta ja siirtyi Ruotsiin opiskelemaan. Karivieri totesi tuolloin käytetystä filmistä, Ektachrome Infraredistä, että hänellä on muutamia ruutuja jotka osoittavat ufon nousevan suosta. Kohde, johon aikavalotuksella toimiva kamera oli suunnattu, oli kalliopohjainen suo, kamerassa infrapunafilmiä ja 60 asteen kuvakulmalla toimiva objektiivi. Ikkunallinen ufo nousi kalliosta suon sisästä ja nousi ylös. Ufo näkyi viidessä kahden minuutin välein otetussa ruudussa. Alue, aallonpituus, jolla ufo näkyi oli 728 nanometriä ja Karivieri kertoi, että juuri tällä valon alueella näkyy erilaisia parapsyykkisiä ilmiöitä. Filmin herkkyys pitää olla 680 ja 800 nanometrin välissä, jotta kuvia saadaan."
Tuon lisäksi vielä jopa CIA sotketaan kuvaan mukaan. Eihän tuota tietysti tosissaan tarvitse ottaa, mutta jos ei laita pipoa liian kireälle, niin tuostahan saadaan testattavissa oleva teoria:
Ufot siis saapuvat tänne, tai ainakin Pudasjärvelle radonin perässä. Tarvitsevat sitä kenties johonkin. Niitä pystyy kuvaamaan kameralla joka on herkkä 680-800 nanometrin alueella ja ne keskittyvät alueelle jossa radonia on paljon, sillä tiedolla saadaan kamerat oikeaan paikkaan.
Tuossa on siis kaikki tarvittava tieto jotta Karivieren tutkimukset voidaan toistaa ja kuulemani mukaan ufot eivät vieläkään ole Pudasjärveltä mihinkään kadonneet. Kun käytetään digitaalitekniikkaa, niin ei edes CIA pääse väliin estämään infrapunafilmin hankintaa kun sellaista ei tarvita. :)Tuo 680-800 nanometriä nyt kieltämättä kuulostaa hassulta. Mutta jälleen jos ei pidä pipoa kierällä, voi ajatella ufoilla olevan tekniikka tehdä itsensä näkymättömäksi. Ehkä se tekniikka jostain syystä "vuotaa" juuri tuolla pienellä kapella kaistalla. Jos vaikka se radon aiheuttaa tuollaisen vuodon. No ei muuta kuin koetta toistamaan kuka vaan haluaa ja sitten kuvia ikkunallista ufoista tänne foorumille. :)
- -V-
495guhqw49g kirjoitti:
Se muuten, että ufot häipyvät jonnekin kun niitä aletaan tarkkailla / kuvata, on myös mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä asia.Jatketaan taas aiheesta. Kyllähän näitä ufoaktiivisia alueita löytyy vaikka kuinka paljon. Ensimmäisenä tulee tietysti mieleen Hessdalen jossa ilmiö viihtyy samalla alueella ja on ollut siellä kai satoja vuosia:
http://www.hessdalen.org/station/2011/
Meillä on Paasiveden piru joka tunnetaan ulkomaita myöden:
http://www.wondermondo.com/Countries/E/Finland/SSavonia/PaselkaDevils.htm
http://www.lonelyplanet.com/scotland/travel-tips-and-articles/76688?affil=twit
http://www.ita-savo.fi/Uutiset/silmä_tarkkana_laivan_keulassa_9473153.html
Tuo Paasivesi on minua kiinnostanut jo pitkään ja olen siellä pyörinyt.
No sitten kun selailee sutin vanhoha uforaportteja, niin sieltä löytyy jo mainittua Pudasjärveä ja esimerkiksi UR13 mainitsee Lepaan yhdeksi paikkaksi jossa jatkuvasti tapahtuu.
Onhan näitä ja tuollaisille alueille olisi ihan perusteltua järjestää automaattista valvontaa. Nihkeä suhtautuminen siihen saa ainakin minut epäilemään tietoista valehtelua noissa UR kirjoissa. Ainoastaa se selittäisi ristiriidan? -V- kirjoitti:
Jatketaan taas aiheesta. Kyllähän näitä ufoaktiivisia alueita löytyy vaikka kuinka paljon. Ensimmäisenä tulee tietysti mieleen Hessdalen jossa ilmiö viihtyy samalla alueella ja on ollut siellä kai satoja vuosia:
http://www.hessdalen.org/station/2011/
Meillä on Paasiveden piru joka tunnetaan ulkomaita myöden:
http://www.wondermondo.com/Countries/E/Finland/SSavonia/PaselkaDevils.htm
http://www.lonelyplanet.com/scotland/travel-tips-and-articles/76688?affil=twit
http://www.ita-savo.fi/Uutiset/silmä_tarkkana_laivan_keulassa_9473153.html
Tuo Paasivesi on minua kiinnostanut jo pitkään ja olen siellä pyörinyt.
No sitten kun selailee sutin vanhoha uforaportteja, niin sieltä löytyy jo mainittua Pudasjärveä ja esimerkiksi UR13 mainitsee Lepaan yhdeksi paikkaksi jossa jatkuvasti tapahtuu.
Onhan näitä ja tuollaisille alueille olisi ihan perusteltua järjestää automaattista valvontaa. Nihkeä suhtautuminen siihen saa ainakin minut epäilemään tietoista valehtelua noissa UR kirjoissa. Ainoastaa se selittäisi ristiriidan?Martebo Ljuset kuulunee samaan sarjaan Hessdalenin sekä Paasiveden pirun kanssa, tai sitten. Kirjoitin tuosta sinne Handen sivustolle, mutta se sivusto taitaa nykyään olla jo entinen.
Lyhyekkö artikkeli valosta:
http://www.ufo.se/fakta/artiklar/martebo.shtml
Ja kohtuullisen tuore video valosta (eipä siitä oikein mitään selvää saa):
http://www.youtube.com/watch?v=J8lcY3QAFZE
Ja googlettamalla löytyy tietysti lisää.
Niin vanha se on tuokin ilmiönä, jotta tuskin ajoneuvojen valot niitä kaikkia selittää. Ja onhan niitä silminnäkijäkertomuksia kyseisestä valosta joihin sellainen selitys ei alkuunsakaan täsmää.Käpymäki kirjoitti:
Martebo Ljuset kuulunee samaan sarjaan Hessdalenin sekä Paasiveden pirun kanssa, tai sitten. Kirjoitin tuosta sinne Handen sivustolle, mutta se sivusto taitaa nykyään olla jo entinen.
Lyhyekkö artikkeli valosta:
http://www.ufo.se/fakta/artiklar/martebo.shtml
Ja kohtuullisen tuore video valosta (eipä siitä oikein mitään selvää saa):
http://www.youtube.com/watch?v=J8lcY3QAFZE
Ja googlettamalla löytyy tietysti lisää.
Niin vanha se on tuokin ilmiönä, jotta tuskin ajoneuvojen valot niitä kaikkia selittää. Ja onhan niitä silminnäkijäkertomuksia kyseisestä valosta joihin sellainen selitys ei alkuunsakaan täsmää.Ja voisihan ne Nagan tulipallot myös mainita. Nehän selitettiin aikoinaan lohikäärmeen tekoseksi.
http://www.wondermondo.com/Countries/As/Thailand/NongKhai/NagaFireballs.htm- -V-
Käpymäki kirjoitti:
Ja voisihan ne Nagan tulipallot myös mainita. Nehän selitettiin aikoinaan lohikäärmeen tekoseksi.
http://www.wondermondo.com/Countries/As/Thailand/NongKhai/NagaFireballs.htmNuo Nagan tulipallot ovat kyllä mielenkiintoinen juttu. Maailmaan taitaa mahtua vielä tunnistamattomia luonnonilmiöitäkin, tietysti avaruuden veijareiden lisäksi. :)
- 495guhqw49g
-V- kirjoitti:
Lainaan vielä pätkiä tuosta UR2 kirjasta:
.
.
.
.
.
.
Tuossa on siis kaikki tarvittava tieto jotta Karivieren tutkimukset voidaan toistaa ja kuulemani mukaan ufot eivät vieläkään ole Pudasjärveltä mihinkään kadonneet. Kun käytetään digitaalitekniikkaa, niin ei edes CIA pääse väliin estämään infrapunafilmin hankintaa kun sellaista ei tarvita. :)Nyt osuit -V- asian ytimeen, juuri tällaista infrakuvausta olin itsekin ajatellut.
Nykyisellä infrakuvaustekniikalla saa mitä suurimmalla todennäköisyydellä valtavan paljon parempaa kuva-aineistoa kuin Kairivieren aikaan, videomateriaalista puhumattakaan.
On perin outoa ettei SUT tai mikään asiasta kiinnostunut yhteisö tai henkilöt ole ryhtynyt jatkamaan Kairivieren menestyksekästä ufojen kuvaamista infra-alueella ja tutkimaan tätä kautta ilmiötä. Tässähän olisi se tuhannen taalan paikka saada niitä kaivattuja todisteita. Mikä tässä mättää, rahaan tämä homma ei enää voi kaatua, niin kuin olemme täältä lukeneet. Luulen että jos (lue kun) Kairivieren kuvaustuloksien satoa esiteltäisiin ulkomaisille ufo asiantuntijoille, he varmasti kokeilisivat kuvata ufoja samanlaisilta alueilta joissa radonia esiintyy Suomessakin, tekniikasta se ei olisi kiinni.
-V-, jos sinulla on jo olemassa infrakuvaukseen sopivaa tekniikkaa, niin toivon totisesti että joskus käväiset kuvausreissulla. - -V-
495guhqw49g kirjoitti:
Nyt osuit -V- asian ytimeen, juuri tällaista infrakuvausta olin itsekin ajatellut.
Nykyisellä infrakuvaustekniikalla saa mitä suurimmalla todennäköisyydellä valtavan paljon parempaa kuva-aineistoa kuin Kairivieren aikaan, videomateriaalista puhumattakaan.
On perin outoa ettei SUT tai mikään asiasta kiinnostunut yhteisö tai henkilöt ole ryhtynyt jatkamaan Kairivieren menestyksekästä ufojen kuvaamista infra-alueella ja tutkimaan tätä kautta ilmiötä. Tässähän olisi se tuhannen taalan paikka saada niitä kaivattuja todisteita. Mikä tässä mättää, rahaan tämä homma ei enää voi kaatua, niin kuin olemme täältä lukeneet. Luulen että jos (lue kun) Kairivieren kuvaustuloksien satoa esiteltäisiin ulkomaisille ufo asiantuntijoille, he varmasti kokeilisivat kuvata ufoja samanlaisilta alueilta joissa radonia esiintyy Suomessakin, tekniikasta se ei olisi kiinni.
-V-, jos sinulla on jo olemassa infrakuvaukseen sopivaa tekniikkaa, niin toivon totisesti että joskus käväiset kuvausreissulla.No onhan minulla ja tekisi kyllä muutenkin mieleni käydä tutustumassa Pudasjärven maisemiin. Kesälomalla voisi sinne tehdä retken. Maisemat ovat kuulemma kauniita. :)
- -A-
B.Borg kirjoitti:
Vastaan tässä näin:
http://www.fufora.fi/sutforum/viewtopic.php?f=2&t=4484Eikös tuolla Loviisan suunnalla olisi ainakin vuositasolla mitaten aika toden-näköistä saada kunnon kalustolla havaintoja tuntemattomista lentävistä valoista?
Pitkään siellä on nähty noita valopallukoita suht säännöllisesti viestiketjujen mukaan?
Björnin vastausta ootelles röökille meen. :) -V- kirjoitti:
Nuo Nagan tulipallot ovat kyllä mielenkiintoinen juttu. Maailmaan taitaa mahtua vielä tunnistamattomia luonnonilmiöitäkin, tietysti avaruuden veijareiden lisäksi. :)
Se vaan, että jos se on kerta niin yleinen ilmiö mitä kerrotaan, niin ihmeen vähän sitä on kuvattu. Mitä videoitakin katselin, niin nehän oli järjestään ruudinkatkuisia, sanan varsinaisessa merkityksessä. Luulisi valokuviakin löytyvän ihan valtavasti, mutta kun ei. Ja aika rimpulahan se Wikikin on ilmiöstä:
http://en.wikipedia.org/wiki/Naga_fireball
Luettavaahan silti löytyy (teoriakin):
http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,391567,00.html
Mutta sitten taas siihen toiseen.. löytyyhän SVT:n ohjelma Martebon valosta kuitenkin (sillä toisella kotimaisella):
http://www.youtube.com/watch?v=L0BL6PVS8Kw
Eihän ne sitä saaneet kuvattua ohjelmaa varten, mutta kuullaanhan siinä kuitenkin erilaisia juttuja siitä valosta, ihan silminnäkijäkertomuksiakin. Ja historiaakin käydään lävitse, kuinka sitä pidettiin ensin haamuna ja kuinka siitä sitten tulikin ufo, kun niistä ja alieneista rupesi maailmalla juttuja liikkumaan.
Eihän sitä tiedä vaikka sinne tulisi joskus mentyä pariksi yöksi ihmettelemään, jos vain saisin Tertun houkuteltua mukaan. Tosin jo pelkässä Almugessakin riittää jo sen suhteen haastetta, kun ei nääs ole ollenkaan halukas matkustelemaan.- -V-
Käpymäki kirjoitti:
Se vaan, että jos se on kerta niin yleinen ilmiö mitä kerrotaan, niin ihmeen vähän sitä on kuvattu. Mitä videoitakin katselin, niin nehän oli järjestään ruudinkatkuisia, sanan varsinaisessa merkityksessä. Luulisi valokuviakin löytyvän ihan valtavasti, mutta kun ei. Ja aika rimpulahan se Wikikin on ilmiöstä:
http://en.wikipedia.org/wiki/Naga_fireball
Luettavaahan silti löytyy (teoriakin):
http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,391567,00.html
Mutta sitten taas siihen toiseen.. löytyyhän SVT:n ohjelma Martebon valosta kuitenkin (sillä toisella kotimaisella):
http://www.youtube.com/watch?v=L0BL6PVS8Kw
Eihän ne sitä saaneet kuvattua ohjelmaa varten, mutta kuullaanhan siinä kuitenkin erilaisia juttuja siitä valosta, ihan silminnäkijäkertomuksiakin. Ja historiaakin käydään lävitse, kuinka sitä pidettiin ensin haamuna ja kuinka siitä sitten tulikin ufo, kun niistä ja alieneista rupesi maailmalla juttuja liikkumaan.
Eihän sitä tiedä vaikka sinne tulisi joskus mentyä pariksi yöksi ihmettelemään, jos vain saisin Tertun houkuteltua mukaan. Tosin jo pelkässä Almugessakin riittää jo sen suhteen haastetta, kun ei nääs ole ollenkaan halukas matkustelemaan.http://en.wikipedia.org/wiki/Brown_Mountain_Lights
Tuo on myös vähän vastaava ilmiö. -A- kirjoitti:
Eikös tuolla Loviisan suunnalla olisi ainakin vuositasolla mitaten aika toden-näköistä saada kunnon kalustolla havaintoja tuntemattomista lentävistä valoista?
Pitkään siellä on nähty noita valopallukoita suht säännöllisesti viestiketjujen mukaan?
Björnin vastausta ootelles röökille meen. :)Entisenä ketjupolttajana ja nykyisenä astmaatikkona sanon ensimmäiseksi että heitä se rööki lopullisesti jonnekin...
Olenhan minäkin kuullut tuosta Loviisasta, samoin kuin sadoista muista paikoista. Juuri eilen olisi pitänyt mennä Kurikalle.
Jne.,jne....
Tässä on nyt muistettava se että maailma on täynnä valoilmiöitä. Liittyykö sitten älyllisessä ohjauksessa oleviin ufoihin onkin ihan eri juttu.
Tuo Norjan Hessdalen on erikoinen sen takia että on havaittu valoilmiöitä SEKÄ metallisia ufoja.
Kirjassani " Tiedemiehet ja ufot "on lueteltu eri valoilmiöitä maailman eri kolkilta ja mitä tiedemiehet ovat niistä sanoneet.
Joskus ei tiedä pitääkö itkeä vai nauraa....
Viime kesänäkin havaittiin eräässä salmessa Ahvenanmaalla merkillisiä valoilmiöitä öiseen aikaan.
Tutkimuksissa selvisi että kyseessä oli eräänlainen levä joka aiheutti nämä valoilmiöt.- -A-
B.Borg kirjoitti:
Entisenä ketjupolttajana ja nykyisenä astmaatikkona sanon ensimmäiseksi että heitä se rööki lopullisesti jonnekin...
Olenhan minäkin kuullut tuosta Loviisasta, samoin kuin sadoista muista paikoista. Juuri eilen olisi pitänyt mennä Kurikalle.
Jne.,jne....
Tässä on nyt muistettava se että maailma on täynnä valoilmiöitä. Liittyykö sitten älyllisessä ohjauksessa oleviin ufoihin onkin ihan eri juttu.
Tuo Norjan Hessdalen on erikoinen sen takia että on havaittu valoilmiöitä SEKÄ metallisia ufoja.
Kirjassani " Tiedemiehet ja ufot "on lueteltu eri valoilmiöitä maailman eri kolkilta ja mitä tiedemiehet ovat niistä sanoneet.
Joskus ei tiedä pitääkö itkeä vai nauraa....
Viime kesänäkin havaittiin eräässä salmessa Ahvenanmaalla merkillisiä valoilmiöitä öiseen aikaan.
Tutkimuksissa selvisi että kyseessä oli eräänlainen levä joka aiheutti nämä valoilmiöt."Tuo Norjan Hessdalen on erikoinen sen takia että on havaittu valoilmiöitä SEKÄ metallisia ufoja."
Vakiittavia ähdetiotoja / linkkejä metelliufoista Björn?
- sekaisin voltista
U=IR vai mistä on mainitusta kirjasta kyse? Ei taida liittyyä sähkötekniikkaan?
- -V-
U=IZ mutta siitäkään ei nyt ole kyse. Siis tuo UR2 on uforaportti 2. Se on Lasse Ahosen ja Tapio Äyräväisen toimittama Suomen Ufottkijar Ry:n kirja ja painettu Gummerus Kirjapaino Oy:sstä Jyväskylässä 1995. Tuohon aikaan nuo ensimmäiset uforaportit olivat ihan luettavia kirjoja kunhan muisti pitää pipon sopivan löysällä. Niissä oli jopa hyviä artikkeleita toisinaan.
- Käyttäjätunnussi
no vähän kyllä ihmetyttää minuakin tuo sutin touhu, ei olla yhtään kiinnostuneita jo olemassa olevista kuvaustuloksista, ne on tuosta vaan ohitettu vaikka hommaa olisi pitänyt jatkaa, tällä hetkellä vaan haastatellaan ja otetaan kuvia sekä videoita vastaan kun voisi itse lähteä kuvaamaan ufoja
en ymmärräSUTilla on oma jäsen joka ASUU Syötteellä.
Olen juuri pyytänyt että hän kirjoittaisi jutun UR-20- kirjaan.- Minierkki.
B.Borg kirjoitti:
SUTilla on oma jäsen joka ASUU Syötteellä.
Olen juuri pyytänyt että hän kirjoittaisi jutun UR-20- kirjaan.mäkin tiedän yhden hemmon joka asuu köyliössä, sekin voisi kirjottaa jutun ur-20- kirjaan
- Seurailija.
Kyllä kieltämättä minuakin vähän ihmetyttää miksei jo aikoinaan infrapunakuvauksella esiin saatuja ufoilmiöitä ole edes yritetty kuvata toistamiseen. Jos asiaan olisi oikeaa kiinnostusta Suomalaisten ufotutkijoiden taholta, joista suurin osa tietää Kairivieren kuvaukset, kuvauksia olisi suoritettu.
Asia taitaa olla siis näin:
Joko Kairivieren kuvaukset ovat feikkejä ja sen vuoksi infrapunakuvauksia ei tehdä.
Tai:
Suomalaiset ufotutkijat ovat aikaansaamattomia pöhköjä joita ei kiinnosta lähteä itse kuvaamaan nykytekniikalla parempaa materiaalia ufoilmiöstä.
On suorastaan järjetöntä jättää infrapunakuvaukset paitsioon ufoilmiön tutkimisessa, koska kyseisellä tekniikalla ollaan saatu ilmeisen hyviä tuloksia jo 40 vuotta sitten!- -V-
Laitan tähän linkin ohjeisiin miten Canon EOS1000D kamerasta poistetaan IR-suodin. Tuosta hyvin näkee, että se ei ole ihan helppo homma.
http://hanskinvalokuva-arkisto.blogspot.com/2011/04/canon-eos1000-modausprojekti.html
Tuossa pitää muistaa sekin, että kamera ei tuon jälkeen ole enään oikein sovelias tavalliseen valokuvaukseen. Olen juuri tuollaisen modifikaation tehnyt itse kun ostin EOS 7D:n normaalikäyttöön ja niin vanha EOS 1000D vapautui sitten näihin hommiin. Ei se rakettitiedettä ole, mutta tarkkana siinä saa olla. - -V-
-V- kirjoitti:
Laitan tähän linkin ohjeisiin miten Canon EOS1000D kamerasta poistetaan IR-suodin. Tuosta hyvin näkee, että se ei ole ihan helppo homma.
http://hanskinvalokuva-arkisto.blogspot.com/2011/04/canon-eos1000-modausprojekti.html
Tuossa pitää muistaa sekin, että kamera ei tuon jälkeen ole enään oikein sovelias tavalliseen valokuvaukseen. Olen juuri tuollaisen modifikaation tehnyt itse kun ostin EOS 7D:n normaalikäyttöön ja niin vanha EOS 1000D vapautui sitten näihin hommiin. Ei se rakettitiedettä ole, mutta tarkkana siinä saa olla.http://ghonis2.ho8.com/rebelmod450d1.html
Paremmat ja täydellisemmät ohjeet jos joku ihan oikeasti innostuu tuon modauksen tekemään. Muille merkeille löytyy vastaavia kun vähän googlaa. - Ufonamamam
-V- kirjoitti:
http://ghonis2.ho8.com/rebelmod450d1.html
Paremmat ja täydellisemmät ohjeet jos joku ihan oikeasti innostuu tuon modauksen tekemään. Muille merkeille löytyy vastaavia kun vähän googlaa.ir ja varsinkin flir laitteilla ufoja näkyy tasan varmasti, hauskinta on kun kattoo esm juutupen tollasii videoita, ni kuvaaja tuumaa et hän ei tiä mikä kuvassa näkyy ^^ reeeeps! ^^
- -V-
Ufonamamam kirjoitti:
ir ja varsinkin flir laitteilla ufoja näkyy tasan varmasti, hauskinta on kun kattoo esm juutupen tollasii videoita, ni kuvaaja tuumaa et hän ei tiä mikä kuvassa näkyy ^^ reeeeps! ^^
Juu toi on kyllä totta. :)
Jos joku luulee että täällä S24- foorumilla pitää kertoa ihan kaiken ihan kaikesta niin tämä joku on väärässä.
Uusia valokuvia on otettu paljonkin ja niitä on esim kirjassani " Outoja kohteita Suomen taivaalla " ja muualla.
Karivieren kanssa keskustelin viimeksi n. kuukausi sitten.- haha mitä touhua
Jaha nyt kun porukka kiinnostu aiheesta, niin kyllähän meiltäkin kuvia löytyy. Ei vaan näytetä teille vaan pidetään vähän parempien piirien tietona?
- plääplääplää
turhaa lätinää tuollainen, miksi sut ei julkaise mitään näistä kuvauksista, edes uforaportteihin juttua?
- Pätäkkääkö sillä
no ei se ainakaa mikää vaikee olis tehrä :d nakkaa jonku parin euron webkameran ikkunalaudalle osottaan taivaisiin tai mettään ja avot! ufo tarkkailu asema on syntynyt.. sit vaan mainostaan et ufo cam olis ja saa maksusta kattoo :D
- -V-
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/11669/cvnqr/Netwjork-N-3G-langaton-tukiasema-ja-reititin-3G-tuella
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/40263/cqxdd/Opticam-Outdoor-FI8904W-langaton-verkkovalvontakamera
Yksi vaihtoehto olisi hommata tuollainen langaton tukiasema 3G tuella ja sitten jonkin sortin valvontakamera. Vissiin nykyään saa jo sellaisiakin kameroita joissa on sisäänrakennettuna tuki 3G:lle eli ei muuta kuin simmi sisään ja menoksi. Jos vaan sähköä jostain saa (hätätilassa akusta), niin tuollaisen saisi toimimaan vaikka missä korvessa kunhan on 3G verkon alueella. Saisi näppärästi kuvat suoraan nettiin. - 495guhqw49g
-V- kirjoitti:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/11669/cvnqr/Netwjork-N-3G-langaton-tukiasema-ja-reititin-3G-tuella
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/40263/cqxdd/Opticam-Outdoor-FI8904W-langaton-verkkovalvontakamera
Yksi vaihtoehto olisi hommata tuollainen langaton tukiasema 3G tuella ja sitten jonkin sortin valvontakamera. Vissiin nykyään saa jo sellaisiakin kameroita joissa on sisäänrakennettuna tuki 3G:lle eli ei muuta kuin simmi sisään ja menoksi. Jos vaan sähköä jostain saa (hätätilassa akusta), niin tuollaisen saisi toimimaan vaikka missä korvessa kunhan on 3G verkon alueella. Saisi näppärästi kuvat suoraan nettiin.Hienoa, nyt on jo osa havaintoaseman tekniikasta "kasassa".
Miten voisi toteuttaa mainitsemani kameran sektorissa liikkuvien obejktien tallentamisen, turhan datan eliminoimiseksi? Tavalliset liikkeentunnistimet eivät varmaankaan ole tarkoitukseen sopivia?
Kiitos kovasti aktiivisuudestasi tämän asian tiimoilta -V- ! - -V-
495guhqw49g kirjoitti:
Hienoa, nyt on jo osa havaintoaseman tekniikasta "kasassa".
Miten voisi toteuttaa mainitsemani kameran sektorissa liikkuvien obejktien tallentamisen, turhan datan eliminoimiseksi? Tavalliset liikkeentunnistimet eivät varmaankaan ole tarkoitukseen sopivia?
Kiitos kovasti aktiivisuudestasi tämän asian tiimoilta -V- !Ne nuo tähtitieteen harrastajat käyttävät bolidikameroissaan aikankin ufocapture nimellä kulkevaa ohjelmaa. Sitä minäkin olen hyvällä menestyksellä käyttänyt monissa projekteissa.
- -V-
-V- kirjoitti:
Ne nuo tähtitieteen harrastajat käyttävät bolidikameroissaan aikankin ufocapture nimellä kulkevaa ohjelmaa. Sitä minäkin olen hyvällä menestyksellä käyttänyt monissa projekteissa.
http://sonotaco.com/e_index.html
Tuossa vielä linkki ufocaptureen. Älkää antako nimen hämätä. - Foscam
-V- kirjoitti:
Yksi vaihtoehto olisi hommata tuollainen langaton tukiasema 3G tuella ja sitten jonkin sortin valvontakamera. Vissiin nykyään saa jo sellaisiakin kameroita joissa on sisäänrakennettuna tuki 3G:lle eli ei muuta kuin simmi sisään ja menoksi. Jos vaan sähköä jostain saa (hätätilassa akusta), niin tuollaisen saisi toimimaan vaikka missä korvessa kunhan on 3G verkon alueella. Saisi näppärästi kuvat suoraan nettiin.Tuota kameraa taidetaan myydä myös Foscam merkillä, 60€ hintalapulla varustettuna.
- -V-
Foscam kirjoitti:
Tuota kameraa taidetaan myydä myös Foscam merkillä, 60€ hintalapulla varustettuna.
Joo, verkkokauppa ei tunnetusti ole välttämättä se kalvin kauppa. :)
Tuo oli vain hätäinen esimerkki kamerasta. Ennen kuin sellaisen ostaa, niin kannattaa kyllä määrittää ensin hintaluokka ja sitten tehdä vähän laajempaa vertailua pitäen käyttötarkoitus mielessä.
- keppi ja kivi
"Uusia valokuvia on otettu paljonkin ja niitä on esim kirjassani " Outoja kohteita Suomen taivaalla " ja muualla."
Missä muualla?
Sitten pitää vielä sanoa että Suomalainen ufotutkimus on vain saatujen tutkimustulosten toistuvaa piilottelua. Kun muualla maailmalla kaikki kuvat ovat kaikkien katsottavissa netissä. Kivikautista pöhköilyä ei Suomesta puutu, ufotutkimuksessakaan. - -V-
Tähän liittyen huomasin, että tämä asia on otettu MUFONissa ihan eri vakavuudella kuin näissä meidän ufopuljuissa. He jopa myyvät tutkijoille valmiiksi modifioituja kameroita:
http://store.mufon.com/ProductDetails.asp?ProductCode=M102- -V-
USING MULTISTATIC PASSIVE RADAR FOR REAL-TIME DETECTION OF
UFO’S IN THE NEAR-EARTH ENVIRONMENT
Peter B. Davenport
Director, National UFO Reporting Center
Seattle, Washington
http://www.nuforc.org/MUFONPresentation.pdf
Tuo on jo vuodelta 2004. Se taitaa olla niin, että parempi suunnata itsekin katseensa sinne missä ufoja tutkitaan vähän vakavammin kuin täällä meillä. ;)
- ufokuvaaja
Saattaapi muuten yksi tuollainen modattu kamera mennä tilaukseen.
Sitten kohti radontäyteisiä paikkoja kuvaamaan, kun kamera saapuu.
Saadut ufokuvat juutuuttiin kaikkien nähtäväksi, sekä kopiot ufotutkijoille... ei kuitenkaan kotimaan "tutkijoille". - tä ai vai?
joku Sutin alainen juttu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?482110Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6902090- 1201983
- 771689
- 481678
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2391555- 311321
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201269Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,171155Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381097