Päivä Tallinnassa

Eesti ...

Olen ajatellut että piipahtaisin Tallinnassa - aamulla pika-aluksella sinne ja illalla takaisin helsinkiin.

Ehtiikö tuossa ajassa nähdä tallinnasta mitään tai käydä missään.

Onko kokemusta ko. matkasta?

5

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikaa on

Ehdit käydä jopa Pärnussa.

• laivamatkaa

Ehtiihän siinä vaikka missä käydä ja kun otat auton mukaan niin liikkuminen paikasta toiseen on helppoa ja nopeaa.

• haistpaskja

Ei sen autonkaan kanssa liikkuminen ole kovinkaan nopeaa, sillä tallinnassa on ruuhkia (joskus) niinkuin muuallakin maailmalla ja satamassa täytyy olla aika aikaisin verrattuna kansimatkustajan paikkaan.

• Siitä satamasta sellainen keltainen taksi ja ajata sinne vanhankaupungin Toompean mäelle.Sovi hinta jo etukäteen.Ota Helsingin terminaalista opaslehti, jossa on kartta. Laskeudu mäeltä pieniä katuja ja kujia myöten Raatihuoneen torille, siitä edelleen alas ja Viru-hotelliin vaikka 2.krs:n kahvilaan.Siinä on myös
      kauppakeskus shoppailla, ellei tyydy Sadamarketin ja Merekeskuksen tarjontaan.
      Matkan varrella pieniä putiikkeja voi katsastaa.Hyvät kengät jalkaan.
      Tere päeväst ja aitäh (kiitos) helpottavat asiointia.
      Menen tiistaina itsekin sinne päivävisiitille ;-)

• Mulla ois yks vaihtoehto.

Laiva tulee satamaan jätä matkatavarat terminaalin säilytyslokeroon jos on koska harvoin päiväristeilyllä tarvitsee. Ja sen jälkeen lähdet kävelemään Tallinnan uuteen kaupunginosaa päin menet siitä Stockmanin kohdalta käännyt vanhaan kaupunkiin päin jossa ensin menet Ruotsalaisen teatterin ohi, ja sen jälkeen siitä rantaan päin on Viru keskus voit käydä siellä, ei kannata vielä ostaa mitään mutta kannattaa ottaa hieman jotain virvoketta mielensä mukaan. Sieltä jatkat kävelyä taas sen puiston vierestä vanhan kaupungin puolelle, siitä alkaa ostoskatu jossa mm. Hesburger ja monia kukkakauppoja ja kirjakauppa. Menet vanhankaupungin portin ohi ja näet Mc Donaldsin. Siellä vanhassa Kaupungissa pyörit aikasi ja sitten kun alkaa kyllästyttää niin mene vaikka Viru keskuksen bussiasemalle ja sieltä ilmainen bussi Roccal Maareen. Sieltä tulet vaikka Taksilla tallinnan D-Terminaaliin ja olet taas laivassa siinä se päivä menikin mukavasti :)))))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      63
      2319
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1734
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1574
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1549
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      15
      1508
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1367
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1121
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1074
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      999
    Aihe