Ku mulla on Cavalier rekisteröity narttu 5v terveeksi todettu ja kaikki on ihan hyvin se on mun oma kultsi puppeli! Tulin vain miettineeksi sitä että täytin tänä vuonna just 18 jolloinka saa lukea kasvattajaks niin et onks mun järkevää teettää sit sillä mun Cava nartulla mitään pentui vai hankkii toinen Cava narttu jolla sit teettäsin ne pennut mut en tiiä..
En tiedä mitä teen!
4
120
Vastaukset
- Järkeä ollenkaan..
Kasvattaminen ei vain vaadi koiria, vaan tietoa jalostuksesta, työtä linjojen selvittämisessä, perehtymistä terveystilastoihin, sairauksiin, perinnöllisyystietoa yms yms...
Siihen hommaan ei kannata lähteä kepein aikein, etenkin kun kyseessä cava josta on vaikeaa löytää linjoja ilman syringomyeliaa. - äiteearmas
Ensisynnyttäjäksi koira on hieman vanha. Ota yhteyttä rotuyhdistykseen kasvattamisesta.
Cavikset usein sairaita ja jos hyvälinjainen niin voisi olla hyväkin juttu. Jos ottaisit entiseen kasvattajaan yhteyttä joka voisi ottaa ohjat ja tehdä yhteistoimintaa kanssasi. Oppisit samalla ja hän voisi sanoa mielipiteensä koirastasi ja ensisynnyttämisestä. Samalla voisit perehtyä kasvattajakurssiin ja perehtyä asiaan ilman että riskeeraat rakasta koiraasi. :) - Miia
joo no sit mää hankin toisen cavan joo jatiedän mitä kaikkee niilä on sairauksii
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1901429Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231218- 50958
- 70910
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52813Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53810- 56792
- 81775
- 102774
- 33722