Jonninjoutavaa rahanmenoa...ja tuloa

Nuohan ne ihmisiä laittavat kirjoittamaan.
Ja he tietysti, jotka sitä ohjailevat.
Niinku Hallitus, Eduskunta, Intel, Microsoft ja Nvidia.
Minulta menee nyt.
Itsekasaamani tietokone alkaa vedellä viimeisiään.
Emolevyn USB-piiri alkaa olla väsynyt elämääni ja elämöintiini.
Parisen kuukautta se on satunnaisesti varoitellut, mutta tänä aamuna olin varma että se kuoli.
05.48 Lakkasi mylly pyörimästä, sammutin sen väkisin, uudelleen se ei enää käynnistynyt omin avuin.
Pakkokäynnistin sen muinoin tekemäni CD:n avulla, jossa on pari pikkukikkaa, sitten Windows 7 asennus-DVD:ltä jatkoin.
Laite laitteelta irroitin jokaisen USB-laitteeni ja käynnistelin joka kerta uudelleen.
Ajoin CHKDSK /F jokaiselle kovalevylleni, niitä on viisi ja jokainen tarkistus kesti ja kesti.
Päivitin emolevyn ajurit, tai siis ajoin ne sissään uudelleen koska siihen ei enää ole tehty uusia, vanha kun on (3v!)
Sain rakkineen tunnistamaan ulkoisen kovalevyni missä on Image ja viimeisin varmistus ja ajoin sen sisään. Hyvin kerkisin tekemään kauppareissun ennen kuin se palautus oli valmis.
Ei auttanut.
Kolmannen repair-ajon jälkeen se jostain syystä heräsi, syytä en tiedä.
Toivottavasti tämä lohduttaa teitä kaikkia jotka päivittäin painiskelette vastaavan ongelman parissa.

Nopeasti selasin halvimmat tarjoukset ja nyt on edessäni lappu:

Emolevy 205,90 €
Prosessori 168,90 €

Olen sitä mieltä että nettiriippuvaisena ansaitsisin reippaan, kuukausittaisen KELA-korvauksen.
Ja sossulta kuukauden loman läppäreineen, jossain rauhallisessa maalaismiljöössä jossa on hyvät kalavedet ja laadukas 3G yhteys.
H.

45

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...sissään...

Anteeksi epä-Keski-Suomalainen maalais-ilmaus.

H.

• Hakeutuisit mieluummin riippuvaisten vieroitukseen.. :)

Jos saat sossulta lomarahaa ja läppärin voin vuokrata sulle meidän aitasta yhden huoneen, ei mukavuuksia, mutta puskia on ihan lähellä.
      Katiska löytyy, oma onki mukaan.

3G toimii, onko HSPA nopeampi vai hitaampi, kysyy nimimerkki "harrastelija netin käytössä"?

• WCDMA ..

on nopeampi kun HSPA.

"HSDPA parantaa alasuuntaisen linkin (eli tiedonsiirto tukiasemalta päätteeseen) suorituskykyä teoriassa jopa 14,4 Mbit/s nopeuteen asti. Käyttöönotetut verkot tarjoavat elokuussa 2007 7,2 Mbit/s nopeuksia maailmalla ja Suomessa korkeintaan 3,6 Mbit/s nopeuksia. Ainakin kesäkuussa 2010 Suomessakin saadaan teoriassa 7,2 Mbit/s nopeuksia.

W-CDMA (engl. Wideband Code Division Multiple Access) on UMTS-verkoissa käytettävä radiorajapinta. Se määrittelee esimerkiksi, kuinka mobiililaitteet kommunikoivat tukiasemien kanssa ja miten signaalit moduloidaan

W-CDMA:n ominaisuuksia, joita ei ole 2G-järjestelmissä:

teoreettisesti jopa 21 Mbps tiedonsiirtonopeus, mutta käytännössä päästäneen enintään 10 Mbps nopeuksiin
        joustava tiedonsiirtokapasiteetti
        parempi taajuuksien uudelleenkäyttö, koska kaikki saman operaattorin solut käyttävät samoja taajuuksia
        ."

Lähteet = http://fi.wikipedia.org/wiki/

• WCDMA .. kirjoitti:

on nopeampi kun HSPA.

"HSDPA parantaa alasuuntaisen linkin (eli tiedonsiirto tukiasemalta päätteeseen) suorituskykyä teoriassa jopa 14,4 Mbit/s nopeuteen asti. Käyttöönotetut verkot tarjoavat elokuussa 2007 7,2 Mbit/s nopeuksia maailmalla ja Suomessa korkeintaan 3,6 Mbit/s nopeuksia. Ainakin kesäkuussa 2010 Suomessakin saadaan teoriassa 7,2 Mbit/s nopeuksia.

W-CDMA (engl. Wideband Code Division Multiple Access) on UMTS-verkoissa käytettävä radiorajapinta. Se määrittelee esimerkiksi, kuinka mobiililaitteet kommunikoivat tukiasemien kanssa ja miten signaalit moduloidaan

W-CDMA:n ominaisuuksia, joita ei ole 2G-järjestelmissä:

teoreettisesti jopa 21 Mbps tiedonsiirtonopeus, mutta käytännössä päästäneen enintään 10 Mbps nopeuksiin
        joustava tiedonsiirtokapasiteetti
        parempi taajuuksien uudelleenkäyttö, koska kaikki saman operaattorin solut käyttävät samoja taajuuksia
        ."

Lähteet = http://fi.wikipedia.org/wiki/

Mikä ero on HSPA:lla ja HSDPA:lla, kun minun pikku ikkunassani lukee nimenomaan tuo HSPA?
        :)
        Ihan oikeasti halusin älynlähettilään taas näyttävän kuinka tyhmä nainen voi olla, mutta petyin ankarasti. Ei huomioinut minua, byyäääähh..
        Heh... ja kitos.

• Anceli kirjoitti:

Mikä ero on HSPA:lla ja HSDPA:lla, kun minun pikku ikkunassani lukee nimenomaan tuo HSPA?
        :)
        Ihan oikeasti halusin älynlähettilään taas näyttävän kuinka tyhmä nainen voi olla, mutta petyin ankarasti. Ei huomioinut minua, byyäääähh..
        Heh... ja kitos.

"Anceli"

Satunnainen älyn jättiläinen, jos senlaista nyt koskaan voikaan olla, antaa usein mielellään toisten viitata Wikipediaan, se virkistää useitakin: Mä osasin!! Kattokaa jätkät, mä osasin!! ( Asumaniemi Tuntemattomassa Sotilaassa, V.Linna)

Mitäpä jos pesisit ikkunasi, vaikka tuo Graffiti H: lla alkaakin.
        Minä kyllä luon sit uuden, oman, 70 palstalle. :)
        H.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Satunnainen älyn jättiläinen, jos senlaista nyt koskaan voikaan olla, antaa usein mielellään toisten viitata Wikipediaan, se virkistää useitakin: Mä osasin!! Kattokaa jätkät, mä osasin!! ( Asumaniemi Tuntemattomassa Sotilaassa, V.Linna)

Mitäpä jos pesisit ikkunasi, vaikka tuo Graffiti H: lla alkaakin.
        Minä kyllä luon sit uuden, oman, 70 palstalle. :)
        H.

Pesty on, siinä lukee edelleen HSPA. Ellei lue se, niin sitten lukee 3G.
        Sinä voit olla vainaa ennen kuin pääset 70 palstalle siirtymään, miepä kävin siellä eilen. Kiitosta tuli ja sit tulikin jo turpiin. :)

• Anceli kirjoitti:

Pesty on, siinä lukee edelleen HSPA. Ellei lue se, niin sitten lukee 3G.
        Sinä voit olla vainaa ennen kuin pääset 70 palstalle siirtymään, miepä kävin siellä eilen. Kiitosta tuli ja sit tulikin jo turpiin. :)

"Anceli"

Kaitpa se pakkomielle sit pysyy siinäkin.
        HUNKSZ-SULOINEN-PASHA-AASI, tai jotain.

70 on kaikki vanhoja ilkeileviä mummoja.
        Siellä ovat vain he, joiden, Hunajan puutteesta rasvoittuva nahka ei pidä Laastaria paikoillaan.
        Imeskelevät sit niitä ja niin alkaa väärä aukko toimimaan.
        Joskus minäkin ajattelin että jospa jakaisin naiselle ohjeita reikään joka ei niin lähellä suuta olisi.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Kaitpa se pakkomielle sit pysyy siinäkin.
        HUNKSZ-SULOINEN-PASHA-AASI, tai jotain.

70 on kaikki vanhoja ilkeileviä mummoja.
        Siellä ovat vain he, joiden, Hunajan puutteesta rasvoittuva nahka ei pidä Laastaria paikoillaan.
        Imeskelevät sit niitä ja niin alkaa väärä aukko toimimaan.
        Joskus minäkin ajattelin että jospa jakaisin naiselle ohjeita reikään joka ei niin lähellä suuta olisi.

H.

Joo jotain sellaista aasin tapaista sen täytyy tarkoittaa.

Oli siellä yks kilttikin, kukkahame yllään.
        Hunajalla on taas voideltu, kunhan ei karhu tulisi ja alkaisi nuoleskelemaan.
        Pulska Lapinkoira jo tänä aamuna vähän pyrki iholle.

Telefoonaa ihan mihin ja kenen reikään vaan, kunhan pysyt kaukana minusta ohjeita jaellessasi, törkimys.

• Nettivauhko

Joo...nettiriippuvaisena sinä tarvitset korvauksen etkä mitään terapiaa tai vierotushoitoa.

;)

Miten on peli- alkoholi- huume ja shoppailuaddiktioiden kanssa? Hoitoa vai taloudellista tukea?

• Sinähän se sälli oot,mä taas kävin kummaamas ruiskutusventtiilien expansion tankin.

• löp--

Väärälle sivustolle kirjoitit.

Osoita kirjoituksesi suoraan Kelalle.

• "löp--"

Oikeastansa...sinun olisi pitänyt huomata että vikittelin nyt miehiä,
        pitkät rakennekynnet ja varmaan muukin, estää naisia asentamasta Prosessorin päälle Siiliä.
        Tai uutta, nokka-akselin puristelemaa kumipalloa ruiskutusventtiilin päälle, tai mitä niissä nyt on....
        Piikkiö on kyllä hermolla.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"löp--"

pitkät rakennekynnet ja varmaan muukin, estää naisia asentamasta Prosessorin päälle Siiliä.
        Tai uutta, nokka-akselin puristelemaa kumipalloa ruiskutusventtiilin päälle, tai mitä niissä nyt on....
        H.

Halusin tässä tuoda esiin myöskin sen, kuinka halvalla naiset elävät.
        Minun tarvitsemani nettielämän peruselintarvikkeet maksavat jo saman verran kun naisten ostama läppäri, surkeine tikkuineen.
        Niitä myydään pinkkinäkin kuten pikkareita. Yäk!
        Ihqusti demeterillä on senlainen, se kun on jo valittanutkin.

H.

• Tieto paikallaan
        hunksz kirjoitti:

"löp--"

H.

Ai, erityisosaamisellako olikin tarkoitus rehvastella?

Enpähän viitti kehuskella erityistiedoillani. ;)

• hunksz kirjoitti:

Minun tarvitsemani nettielämän peruselintarvikkeet maksavat jo saman verran kun naisten ostama läppäri, surkeine tikkuineen.

H.

Hunksz, läppärini on hyvää, varmaa laatua ja maksoi 799 e.
        Tikku pelaa todella hyvin, kaiken aikaa nopeampi yhteys, enää ei tahdo perässä keretä.

Erityisosaamisesta sen verran, että sitä löytyy ja laajemmalta alueelta kuin pelkän tietokoneen käytön ja korjaamisen osaavalta.

• "löp--"
        hunksz kirjoitti:

H.

Totta, halvalla päästään. Tässä on 7 vuotta sitten hankittu ilmainen pömpeli ja hyvin pelaa. Nettiyhteyskin on täysin ilmainen, joskin v. 2013 tulee maksulliseksi, mutta vain vitonen kuussa.

Ai juu ja jos vikaa tulee niin tytär hoitaa viat.

• Digiding
        "löp--" kirjoitti:

Totta, halvalla päästään. Tässä on 7 vuotta sitten hankittu ilmainen pömpeli ja hyvin pelaa. Nettiyhteyskin on täysin ilmainen, joskin v. 2013 tulee maksulliseksi, mutta vain vitonen kuussa.

Ai juu ja jos vikaa tulee niin tytär hoitaa viat.

Niinpä. Ei tarvi olla eläkeikäinen nörtti hallitakseen digitaaliset jutut. Teini-ikäisetkin menee höyryteknikoista ohi. ;)

• Tieto paikallaan kirjoitti:

Ai, erityisosaamisellako olikin tarkoitus rehvastella?

Enpähän viitti kehuskella erityistiedoillani. ;)

"Tieto paikallaan"

No joo..."Mikä on kikka sen? no, se osaa pikkasen."
        Laulettiin Kekestäkin aikanaan.
        Oikeestaan en itsekään osaa sanoa mitä hain takaa, koko aloitukseni idea lähti oman tietsikkani romahtamisesta, sit mukaan tuli kaikenlaista KELA ja rahajutustelua palstalta, eläkevalitusta, poliitikkojen rohmuamista, rahan pesemistä Kreikassa...ja kaikkea tollasta.
        Aika sotku siitä tuli.
        Mutta, kuten aina: MINÄ, MINÄ ja MINÄ siitä paistaa läpi, muista ihmisistä kun en tiedä mitä kirjoittaa.
        Olis kiva jos olisi kuuluisuuden poika, kuninkaiden jälkeläinen, kuuluisuuden aviomies, entinenkin, voisi kirjoittaa heistä.
        Vaan niin ei ole.
        H.

• mäkbukki
        Anceli kirjoitti:

Hunksz, läppärini on hyvää, varmaa laatua ja maksoi 799 e.
        Tikku pelaa todella hyvin, kaiken aikaa nopeampi yhteys, enää ei tahdo perässä keretä.

Erityisosaamisesta sen verran, että sitä löytyy ja laajemmalta alueelta kuin pelkän tietokoneen käytön ja korjaamisen osaavalta.

Läppäristä ei koskaan kannata maksaa noin paljon.

• Paikkatieto
        hunksz kirjoitti:

"Tieto paikallaan"

No joo..."Mikä on kikka sen? no, se osaa pikkasen."
        Laulettiin Kekestäkin aikanaan.
        Oikeestaan en itsekään osaa sanoa mitä hain takaa, koko aloitukseni idea lähti oman tietsikkani romahtamisesta, sit mukaan tuli kaikenlaista KELA ja rahajutustelua palstalta, eläkevalitusta, poliitikkojen rohmuamista, rahan pesemistä Kreikassa...ja kaikkea tollasta.
        Aika sotku siitä tuli.
        Mutta, kuten aina: MINÄ, MINÄ ja MINÄ siitä paistaa läpi, muista ihmisistä kun en tiedä mitä kirjoittaa.
        Olis kiva jos olisi kuuluisuuden poika, kuninkaiden jälkeläinen, kuuluisuuden aviomies, entinenkin, voisi kirjoittaa heistä.
        Vaan niin ei ole.
        H.

No joo...

Tän ikäisiä ei yleensä itse tekniikka kiinnosta, vaan sen saavutukset ja tuottama hyöty?

Kuka viittii kuunnella sähkömiehen selitystä liitäntäkaavioista, kun painaa valaisimen katkaisinta! ;)

Vaan toisaalta aloituksesi avaa jutunjuurta heille joilla kiinnostusta riittää.

;)

• Digiding kirjoitti:

Niinpä. Ei tarvi olla eläkeikäinen nörtti hallitakseen digitaaliset jutut. Teini-ikäisetkin menee höyryteknikoista ohi. ;)

"Digiding"

Tuossa olet ihan oikeassa.
        Silloin kun me alotimme rakentamaan tietotekniikkaa, olivat ainoat pelimme Jääkiekko, Jalkapallo ja Pokeri, vanhempamme opettivat meille Pasianssin.
        Ja niitä ei pelattu tietokoneella, vanhempiemme sodissakin tapettiin toisten vanhempien lapsia ihan oikeesti, eivätkä kyyneleet valuneet ruudulla.
        Nykyleluista olemme me vanhat jo kaukana historian juoksusta.
        Mutta kaikilla meillä ei ole nykynörtteja lapsia tai lapsenlapsia.
        Niin on minullakin, saan tietokoneen kuntoon mutta en hidossakaan ymmärrä miten saisin Luomu-Ruisleivät nousemaan paistokelpoiseksi, ja kauanko niitä paistetaan, mikä on hapate, saati että osaisin huuhdella vihannekset oikein.
        H.

• Paikkatieto kirjoitti:

No joo...

Tän ikäisiä ei yleensä itse tekniikka kiinnosta, vaan sen saavutukset ja tuottama hyöty?

Kuka viittii kuunnella sähkömiehen selitystä liitäntäkaavioista, kun painaa valaisimen katkaisinta! ;)

Vaan toisaalta aloituksesi avaa jutunjuurta heille joilla kiinnostusta riittää.

;)

"Paikkatieto"

Ihan varma nyt en ole, koska aloitukseni tuntuu, minunkin mielestäni, liitävän pilvissä normaalia enemmän.
        Mutta epäilen aloituksessani olevan myös murhetta siitä, kuinka paljon osaamaton joutuu maksamaan tietämättömyydestään.
        H.

• mäkbukki kirjoitti:

Läppäristä ei koskaan kannata maksaa noin paljon.

Ja nyt sie sen sanot... :)
        Tämä oli silloin ihan uusi malli ja sain kyllä satasen alennusta.
        En vaihtaisi, halvan ostaneella on ollut ongelmia koneensa kanssa.

• Paikalla
        hunksz kirjoitti:

"Paikkatieto"

Ihan varma nyt en ole, koska aloitukseni tuntuu, minunkin mielestäni, liitävän pilvissä normaalia enemmän.
        Mutta epäilen aloituksessani olevan myös murhetta siitä, kuinka paljon osaamaton joutuu maksamaan tietämättömyydestään.
        H.

Mukavuuskin on rahan arvoista.

En väsää porakonettanikaan itse, jos saan valmiin kaupasta.

Mutta haastehan se olisi jos aikaa ja kiinnostusta riittäisi. Olen oikeastaan melko pitkälle omavaraistalouden kannattaja.

• sure sie vaan
        hunksz kirjoitti:

"Paikkatieto"

H.

Kyllä miekin tiedän miten ikkunat pestään, mutta silti pesetän ne muilla.

• Anceli kirjoitti:

Ja nyt sie sen sanot... :)
        Tämä oli silloin ihan uusi malli ja sain kyllä satasen alennusta.
        En vaihtaisi, halvan ostaneella on ollut ongelmia koneensa kanssa.

Ja on vieläkin, vaikka en ole saanutkaan vietyä tätä takaisin.
        Viimeksi tänään jouduin sammuttamaan väkisin.
        Kun saan itsestäni seen irti että vien takaisin niin sanon että "haluatteko päästä eroon yhdestä maksavasta laajakaistan käyttäjästä HÄH"

• tulisilla kirjoitti:

Ja on vieläkin, vaikka en ole saanutkaan vietyä tätä takaisin.
        Viimeksi tänään jouduin sammuttamaan väkisin.
        Kun saan itsestäni seen irti että vien takaisin niin sanon että "haluatteko päästä eroon yhdestä maksavasta laajakaistan käyttäjästä HÄH"

Justiinsa, tiukkana olet ja jos tarvitset taustatukea, olen valmiina.
        Kyllä siun kannattaa viedä se takaisin, koska ei toimi kunnolla.

• Digiding
        hunksz kirjoitti:

"Digiding"

Tuossa olet ihan oikeassa.
        Silloin kun me alotimme rakentamaan tietotekniikkaa, olivat ainoat pelimme Jääkiekko, Jalkapallo ja Pokeri, vanhempamme opettivat meille Pasianssin.
        Ja niitä ei pelattu tietokoneella, vanhempiemme sodissakin tapettiin toisten vanhempien lapsia ihan oikeesti, eivätkä kyyneleet valuneet ruudulla.
        Nykyleluista olemme me vanhat jo kaukana historian juoksusta.
        Mutta kaikilla meillä ei ole nykynörtteja lapsia tai lapsenlapsia.
        Niin on minullakin, saan tietokoneen kuntoon mutta en hidossakaan ymmärrä miten saisin Luomu-Ruisleivät nousemaan paistokelpoiseksi, ja kauanko niitä paistetaan, mikä on hapate, saati että osaisin huuhdella vihannekset oikein.
        H.

Nyt sitten vaan odottelemaan ammattileipurin selvitystä leivän kemiasta.

Ja kertomaan kuinka paljon halvempaa ja parempaa kotonaleivottu on! ;)

Digitaalinen sota on veretöntä, mutta vaatii sekin uhreja.

• henrjii

Vaihdoin kesärenkaat alle
      en maksa siitä lystistä, puolituntia 20€.

On mulla tuola vaatekaapissa itse kasattu eksoottinen kone,
      siinä on kaksi eri Windoussi samalla emolevyllä

• "henrjii"

Jaahas, ihan sit emolevyllä....
        H.

• henrjii
        hunksz kirjoitti:

"henrjii"

Jaahas, ihan sit emolevyllä....
        H.

on siinä kaksi kovaakinlevyä

• henrjii kirjoitti:

on siinä kaksi kovaakinlevyä

"henrjii"

Minä vähän kerkisin jo ajatella että kommentissasi on kiva vedätys.

Tulevaisuus tuo kyllä tullessaan Flash-kovalevyt emolevyllekin, niillä tavoitellaan taaskin enemmän nopeutta.
        Vaan vielä saamme odottaa aikaa jolloin emollekin voi ladata useamman käyttöjärjestelmän, jopa omille "kovalevyilleen".
        H.

• "yo-huuhkaja"

Minä luin tuonkin uutisen (tietysti) ja mielessäni kyllä vilahti että noinkohan saan siitä kuulla.
        Ja arveluni, näemmä, osoittautui oikeaksi.
        H.

• suklaa_sydän

Mitä sinulta puuttuu, kun Kelaa peräät?
      Mistä olet kateellinen korvauksilleen?
      Pitäisikö olla sairas, työtön, raskaana, synnyttänyt, kotihoitaja, jotta olisit tyydytetty?

Sen kun alat, vaikkapa raskautetuksi, puklautat lapsen, ja alat häntä kotihoitamaan.
      Johan Kela korvaa kärsimyksesi.
      Ihme ison miehen märinää.

• "suklaa_sydän"

Älä sie hermostu, aloitus oli sellainen sisäpiirijuttu, eli kaikkien palstalaisten salainen aihe :)
        Minä vähän irvistelin palstalaisille jotka monen vuoden ajan ovat kertoneet kaipaavansa KELA: aa ja kaipaansa siihen muutosta, mitä ihmeellisimmistä syistä.
        Laitos on ihan hyvä mielestäni ja ainakin minun kannaltani toimii hyvin.
        Varsinkin kun vielä en ole asiakkaansa, mutta sekin aika kyllä tulee.

Enkä minä märise saati marise, minä vain availen palstalaisten silmiä, luon heidän Aivoonsa uusia Synapseja vanhoihin Synapseihin :)
        H.

• suklaa_sydän
        hunksz kirjoitti:

"suklaa_sydän"

Älä sie hermostu, aloitus oli sellainen sisäpiirijuttu, eli kaikkien palstalaisten salainen aihe :)
        Minä vähän irvistelin palstalaisille jotka monen vuoden ajan ovat kertoneet kaipaavansa KELA: aa ja kaipaansa siihen muutosta, mitä ihmeellisimmistä syistä.
        Laitos on ihan hyvä mielestäni ja ainakin minun kannaltani toimii hyvin.
        Varsinkin kun vielä en ole asiakkaansa, mutta sekin aika kyllä tulee.

Enkä minä märise saati marise, minä vain availen palstalaisten silmiä, luon heidän Aivoonsa uusia Synapseja vanhoihin Synapseihin :)
        H.

Jos asioit Kela-kortin kanssa apoteekissa, olet Kelan asiakas, ettei totuus unohtuisi.

Luuletko ajatuksinesi olevasi pioneeri avaruuden auvoissa?
        Olen ollut huomaavinani, että sinussa asuu luulottelija, joka uskoo yleisten mielipiteiden olevan oman itsensä luomia, kuin myös tuomia sanojen, ja mielleyhtymien, joita meistä jokainen luonaan tuntee.

Vielä asiakkaana. Mahdat olla meidän muiden lailla ollut jo monestikin.
        Jos olet sairauslomalla, olet.
        Jos vaimosi on raskaana, olet.
        Kun lapsesi syntyy, olet.
        Kelaat Kelaa, kuin meistä jokainen.

• suklaa_sydän kirjoitti:

Jos asioit Kela-kortin kanssa apoteekissa, olet Kelan asiakas, ettei totuus unohtuisi.

Luuletko ajatuksinesi olevasi pioneeri avaruuden auvoissa?
        Olen ollut huomaavinani, että sinussa asuu luulottelija, joka uskoo yleisten mielipiteiden olevan oman itsensä luomia, kuin myös tuomia sanojen, ja mielleyhtymien, joita meistä jokainen luonaan tuntee.

Vielä asiakkaana. Mahdat olla meidän muiden lailla ollut jo monestikin.
        Jos olet sairauslomalla, olet.
        Jos vaimosi on raskaana, olet.
        Kun lapsesi syntyy, olet.
        Kelaat Kelaa, kuin meistä jokainen.

"suklaa_sydän"

Kulta pieni, tähän astiset kytkentöni KELA:an johtuu vain siitä että olen äänestänyt aina Eduskuntavaaleissakin. Ja äänestysten tulosten mukana on sit tullut kaikenlaista etua, yllätyksenä ja pyytämättä.

Ja en minä kirjoittajana ole mitenkään ainutlaatuinen ja ajatuksenikin ovat keksitty jo vuosisatoja sitten.
        Minulla ei ole itsestäni harhaluuloja.
        Monilla on kyllä minusta :)
        Ja se on hyvä, muuten ei voisi syntyä mielenkiintoisia keskusteluja.
        Minulla on myös kanta-asiakaskortti Yliopiston Apteekkiin.
        Edessäni on nyt kuusi pilleriä, kolmea eri lääkettä.
        4 on samaa Diabetesjutskaa ja ne voin kohta unohtaa, paino on senverran paljon pudonnut.
        H.

• suklaa_sydän
        hunksz kirjoitti:

"suklaa_sydän"

Kulta pieni, tähän astiset kytkentöni KELA:an johtuu vain siitä että olen äänestänyt aina Eduskuntavaaleissakin. Ja äänestysten tulosten mukana on sit tullut kaikenlaista etua, yllätyksenä ja pyytämättä.

Ja en minä kirjoittajana ole mitenkään ainutlaatuinen ja ajatuksenikin ovat keksitty jo vuosisatoja sitten.
        4 on samaa Diabetesjutskaa ja ne voin kohta unohtaa, paino on senverran paljon pudonnut.
        H.

Hän kuitenkin, kaikitenkin tietää ja ymmärtää olla lopettamatta lääkkeitten käyttöä yht'äkkiä, vaan varsin pitkällä totuttautumisvaihteella?

Minen ymmärrä, mitä hyötyä apteekin kanta-astujakortista on?
        Sehän koskee vain Kela-korvaamattomia tuotteita.
        Halvemmalla saa marketista kurkkutabletit, kuin apteekista.
        Samoin laastarit ja hilseshampoot.

Onneksi minultakin tulee yleensä yllätyksenä ja pyytämättä, joten ei tarvitse ostaa ulostuslääkkeitä.

• suklaa_sydän kirjoitti:

Hän kuitenkin, kaikitenkin tietää ja ymmärtää olla lopettamatta lääkkeitten käyttöä yht'äkkiä, vaan varsin pitkällä totuttautumisvaihteella?

Minen ymmärrä, mitä hyötyä apteekin kanta-astujakortista on?
        Sehän koskee vain Kela-korvaamattomia tuotteita.
        Halvemmalla saa marketista kurkkutabletit, kuin apteekista.
        Samoin laastarit ja hilseshampoot.

Onneksi minultakin tulee yleensä yllätyksenä ja pyytämättä, joten ei tarvitse ostaa ulostuslääkkeitä.

"suklaa_sydän"

Kuun alussa totesi lääkärini että Toukokuun lopussa voin lopettaa, jos arvot ovat kohdallaan kuten nyt.
        joten en minä ominpäin tee.
        Ei siitä kortista mitään hyötyä minulle ole, apteekki vain luulee niin.
        Mutta se on nätti kortti, siinä on hieno kuva.
        H.

• sivusta...
        hunksz kirjoitti:

"suklaa_sydän"

H.

Kela korvaa ainakin osittain lääkkeet, vai väitätkö että ostat diabetes lääkkeesi ilman Kela korvausta? Eikös olekin hyvä asia että saat kolmen kk:n satsin aina 3:lla Eurolla? Muista lääkkeistäsi ehkä saat Kelan korvausta ehkä n. 40%.

Jotkut lääkkeet ovat tulevat halvemmiksi ilman Kela korvausta vaikka olisivatkin lääkärin määräämiä.

Eikä se painon pudotus aina riitä diabeteslääkkeiden pois jättämiseen. Ei ainakaan 10 kg riittänyt itselläni. Pääsen sentään 3:lla tabletilla/pv.

• ::::
        sivusta... kirjoitti:

Kela korvaa ainakin osittain lääkkeet, vai väitätkö että ostat diabetes lääkkeesi ilman Kela korvausta? Eikös olekin hyvä asia että saat kolmen kk:n satsin aina 3:lla Eurolla? Muista lääkkeistäsi ehkä saat Kelan korvausta ehkä n. 40%.

Jotkut lääkkeet ovat tulevat halvemmiksi ilman Kela korvausta vaikka olisivatkin lääkärin määräämiä.

Eikä se painon pudotus aina riitä diabeteslääkkeiden pois jättämiseen. Ei ainakaan 10 kg riittänyt itselläni. Pääsen sentään 3:lla tabletilla/pv.

Tosiaan, ei pelkkä painonpudotus takaa lääkkeiden pois jäämistä. Tuttava laihdutti kun sokeritauti todettiin melko paljon, ei ole lihonut mutta nyt joutuu piikittämään insuliinia.

• suklaa_sydän
        hunksz kirjoitti:

"suklaa_sydän"

Kuun alussa totesi lääkärini että Toukokuun lopussa voin lopettaa, jos arvot ovat kohdallaan kuten nyt.
        joten en minä ominpäin tee.
        Ei siitä kortista mitään hyötyä minulle ole, apteekki vain luulee niin.
        Mutta se on nätti kortti, siinä on hieno kuva.
        H.

Ahaa, siis et esitä Kela-korttia lääkkeitäsi ostaessasi?
        Eihän korvausta ole toki pakko ottaa vastaan.

Näytätkö joulukortin?

• sivusta... kirjoitti:

"sivusta"

Kaikkiin kysymyksiisi on vastaus kommenteissani.
        Älä jankkaa turhaan.
        H.

• :::: kirjoitti:

Tosiaan, ei pelkkä painonpudotus takaa lääkkeiden pois jäämistä. Tuttava laihdutti kun sokeritauti todettiin melko paljon, ei ole lihonut mutta nyt joutuu piikittämään insuliinia.

"::::"

"Kaikkiin kysymyksiisi on vastaus kommenteissani.
        Älä jankkaa turhaan."

H.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      56
      2198
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1694
    3. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1496
    4. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1484
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1474
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1337
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1044
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      86
      1029
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe