Ärsyttää kun ei tästä maailmasta löydy oikein ketään jotka ymmärtää ihmistä joka ei juo alkoholia! EN ole uskovainen, EN tiukkapipo, EN (ex-)alkoholisti, EN (ex-)alkoholistin jälkeläinen tms. En vaan tykkää juoda alkoholia ja olis kiva saada olla ihan oma itseni tämän jutun kanssa - ja olis ihan huippujuttu löytää muitakin ilman alkoholia viihtyviä ihmisiä.. Kyllähän minä oon alkoholia maistanut, mulla vaan ei ole mitään velvollisuutta juoda ja kärsiä pahasta olosta. Kauhean kauan mulla tuon tajuamiseen meni - ja sitten kun sen tajusin, mulla oli todella pitkään aivan järjettömän hyvä ja kevyt olo! :)
Ärsyttää sekin kun kaikki tyrkyttää joka paikassa ja tilanteessa, aina vaan olutta, viiniä, alkoholidrinkkejä tms vaikka miten tahansa olen sanonut etten juo aloholia. Yksi niin aikuinen ystävä mulla sentään onneksi on ettei hän puutu juomattomuuteeni, vähän puolusteleekin mua muille joskus, muut on aina sanomassa jotain tyyliin "voi kun sinäkin joisit niin sullakin olis hauskaa"! HUOH.
Mulla on luultavasti joku ihmeen alkoholiallergia tms.. Kaikki alkoholijuomat on minusta kauhean makuisia, aina kun juon vaikka pienen siiderin, tulee tosi nopeasti kauheen kuuma ja väsyny olo, sellanen ettei jaksa edes osallistua keskusteluun ja naamaki varmaan loistaa punaisena.. Mut eihän mua kukaan usko kun "ei alkoholille voi olla allerginen"! No, en minäkään ole koskaan moisesta allergiasta kuullut, myönnetään - mutta näitä oireita mulle tulee vain ja ainoastaan alkoholista.
Olin baarissa kahden puolitutun kanssa vähän aikaa sitten, olin ihan pirteä kun mentiin sisään. Toiset joivat punaviiniä, minä en, siitä mulle kuitenkin tuli kauhee päänsärky ja sellanen outo olo että oon vähän pihalla, en osaa oikein selittää.. On mulla ennenkin tullu sellanen olo etten halua kovin lähellä punaviiniä edes olla, tämä vaan oli eka kerta kun mulle tuli ihan oikeasti päänsärkyä pelkästään punaviinin hajusta.
En ole ketään pakottamassa lopettamaan juomista, se on jokaisen oma asia. Kieltämättä joskus tulee täysin ulkopuolinen olo kun on porukassa ainoa joka on ajokunnossa, onneksi joudun sellaiseen tilanteeseen tosi harvoin. En ole koskaan saarnannut alkoholista kenellekään, kerran olen yllättävän asiallisena pysyneeseen keskusteluun päätynyt kaverini kanssa HÄNEN alkoholinkäytöstään, ei siis minun..
Ns. kavereideni kanssa joskus ollaan vietetty iltaa, yleensä mun luona kun olen heitä luokseni kutsunut. Mulla ei alkoholia ole koskaan ollu tarjolla mutta en kyllä suuttuisi vaikka joku vieras toisikin alkoholia, mutta eipä kukaan ole koskaan tuonut.. Muistaakseni vain kerran on yksi kaveri tuonut pullon jaettavaksi ja silloin päädyin kohteliaasti pitämään alkoholilasia kädessäni ja muka "joinkin" siitä ihan vähän kun en viitsinyt riidellä ja muut vaan sanoivat että "kyllä sä juot".
Olenkin joskus miettinyt, onko tämä mun absolutismi (onpa inhottava ja leimaava sana!) syy siihen että "kaverini" eivät juurikaan käy mun luonani eikä mua kutsuta muuallekaan jos johonkin kokoontuvat. Voihan syitä olla muitakin, mietinpä vain..
En oikein tiedä mitä muuta kertoisin. Joskus olen miettinyt jopa sitä että pitäiskö vaan yrittää opetella juomaan ja kestää sitä kauheaa päänsärkyä ja pahaa oloa ja omaa passiivisuutta että olis edes jotain seuraa. Toisaalta, taidan kuitenkin kunnioittaa itseäni sen verran ettei tuo em. ajatus toisaalta houkuttele, ei sitten yhtään.
Seurakuntien jutut mua ei kiinnosta vaikka saattais sieltä alkoholitonta seuraa löytyä, ehkä helpostikin. Olen kokenut lapsuudessa ja nuoruudessa todella paljon henkistä ja hengellistä väkivaltaa enkä halua vastaaviin tilanteisiin enää joutua. Ongelmia uskovaisten kanssa on tullut ainakin siitä että kun mulla on näkövamma, olen "silti"(!) harrastanut seksiä, esim. Ja siitä, että kaikki tuntemani ihmiset eivät ole heteroita, jne.
Olenko ainoa joka osaa ja haluaa pitää hauskaa ilman alkoholia? Jos teitä muitakin löytyy, varsinkin täältä Stadista, pitäkääs meteliä itsestänne! :)
Alkoholitonta seuraa mahdoton löytää(?)!
9
184
Vastaukset
- Ylpeä raitis 36
Älä nyt ihmeessä älä käyttämään alkoholia sen takia, että sulla olisi kavereita ja kuuluisit joukkoon!! Omaa sieluansa ei kannata myydä tälle maailmalle sen takia, että saisi muilta jotakin. Jos et tule hyväksytyksi sellaisena kuin olet, niin se on kyllä tasan tarkkaan muiden ihmisten ongelma! Ja jos sun juomattomuutta ei ymmärretä, niin eipä voi sun kavereita ystäviksi kutsua.
Raittius on elimistön normaali tila, ei humalassa oleminen! Alkoholi on myrkkyä elimistölle.. senhän kertoo jo seuraavan päivän krapula. Valitettavasti täällä Suomessa juominen on pääosassa useimmissa tapahtumissa. Ihmiset eivät osaa rentoutua ja pitää hauskaa ilman viinaa. Kai siihen iso syy on tää suomalaisten perus ujous ja arkuus, joka peitetään juomisella.
Minä olen 36 vuotias nainen. Olen ollut noin 5 kertaa kännissä elämäni aikana. Viimeksi 22 vuotiaana. Kokemuksesta voin sanoa, ettei se ollut kovin kummoista. Nousuhumalassa ehkä voi olla hauskaakin, sitten iskee väsymys ja epämiellyttävän sekainen olo päässä. Seuraavana päivänä on kauhea krapula, joka saattaa kestää useammankin päivän. Ei kiitos minulle tämmöistä!
En näe mitään syytä miksi joisin. Alkoholi on pahaa. Alkoholista tulee paha olo. Alkoholi teke keholle pahaa monella tavalla. Alkoholi on myös aika kallista. Olen itsekin kohdannut ihmettelyä juomattomuuteni suhteen. Olen positiivisesti ylpeä omasta valinnastani. Jos joku kerran on ylpeä juomisestaan, niin miksipä minä en juomattomuudestani. Omasta mielestäni olen tehnyt paremman valinnan. En mene massan mukana saadakseni yleistä hyväksyntää, vaan toimin sen mukaan mikä tuntuu minusta itsestäni oikealta ja hyvältä.
Minun ystävistäni suurin osa ei juo lainkaan ja ne jotka juo, niin se tarkoittaa muutamaan siideria joskus harvoin. Ystäväpiiriini kuuluu aika henkistä porukkaa.. iso osa heistä uskoo muun muassa karmaan ja jälleen syntymään. Itsekin uskon suurempiin henkisiin juttuihin, mutta mihinkään uskonton ryhmään en kuulu. Itse uskon, että kaikki vastaukset kaikkeen on jo meissä itsessämme, kunhan vain pääsemme kosketuksiin aidon itsemme kanssa.
Pidä vain oma linjasi. Sinulle olisi kyllä parasta löytää ihmisiä, jotka ei juo. Kyllä heitäkin on olemassa.. itse tiedän sen, koska tunnen sitä sakkia paljon. - raitis pohjoisesta
Meillä on raitis kaveripiiri eikä silti olla mitään "lahkolaisia". Ikää meillä on 30-40-vuotta ja monet perheellisiäkin. Alkoholi ei mielestäni kuulu lapsiperheisiin.
En halua alkoholia kehooni terveyshaittojen vuoksi ja alkoholi myös lihottaa ja haluan pysyä hyvässä kunnossa. jep mä oon kanssa 100 % alkoholiton. Olen myös 100 % lapseton, savuton ja sink-
kunainen.
Kyllä kannattaisi, ei se muuten lopu ! Käske niitä hakeen vaikka apua muualta ! se
auttaa, usko tai älä. Katsohan sitä Salkkareidenkin Seppoa. Se melkein hirtti itsen-
sä juuri tuosta syystä, kun kukaan ei sitä auttanut, eikä se apua hakenut, kuin vasta
tuon jälkeen.....surullista, itkin kauan, kun katselin niitä jaksoja, jossa se taisteli hen
-gestään.......selvisi onneksi.......jos kukaan ei auta ketään juoppoa, niin sitä kuolee
sitten, ennemmin tai myöhemmin, se ei todellakaan ole kenenkään oma asia, jos ryyppää itsensä hengilta, et säkään varmasti halua kenenkään noista kavereistasi
kuolevan turhaan ? Älä missään nimessä ratkea ryyppäämään KOSKAAN. Mä saa
-n kärsiä siitä ihan tarpeeksi, kun kattoo, kun omat vanhemmat ryyppää........- Raitis mies
Ei kannata tietenkään alkoholia juoda vain muita miellyttääkseen. Kieltäydyt vain kohteliaasti jos joku tyrkyttää. Jos ei raitis seura kelpaa niin olkoot sitten ilman.
- Tase pappa
Ilo ilman viinaa, on teeskentelyä, sanoi Isäukko aina perjantai-iltaisin, tilipussi käteen saatuaan.
- Kyl kirjoitit hyvin:
Tase pappa kirjoitti:
Ilo ilman viinaa, on teeskentelyä, sanoi Isäukko aina perjantai-iltaisin, tilipussi käteen saatuaan.
"Raittius on elimistön normaali tila, ei humalassa oleminen! Alkoholi on myrkkyä elimistölle.. senhän kertoo jo seuraavan päivän krapula. Valitettavasti täällä Suomessa juominen on pääosassa useimmissa tapahtumissa. Ihmiset eivät osaa rentoutua ja pitää hauskaa ilman viinaa. Kai siihen iso syy on tää suomalaisten perus ujous ja arkuus, joka peitetään juomisella.
Minä olen 36 vuotias nainen. Olen ollut noin 5 kertaa kännissä elämäni aikana. Viimeksi 22 vuotiaana. Kokemuksesta voin sanoa, ettei se ollut kovin kummoista. Nousuhumalassa ehkä voi olla hauskaakin, sitten iskee väsymys ja epämiellyttävän sekainen olo päässä. Seuraavana päivänä on kauhea krapula, joka saattaa kestää useammankin päivän. Ei kiitos minulle tämmöistä!
En näe mitään syytä miksi joisin. Alkoholi on pahaa. Alkoholista tulee paha olo. Alkoholi teke keholle pahaa monella tavalla. Alkoholi on myös aika kallista."
Siteerasin tuolta ylempää "Ylpeä raitis 36":n tekstiä, siinä oli sanottu se, mitä haluan sanoa, olen kahden pienen lapsen äiti 29.v.
- Olutta ja riitaa
Ulospäin onellinen pariskunta, muut eivät tiedä mitään, mutta kotona riitaa.
http://www.iltasanomat.fi/mmkiekko/perheriita-suomi-usa-pelista-nainen-puri-miesta/art-1288470203439.html "Olenko ainoa joka osaa ja haluaa pitää hauskaa ilman alkoholia?"
Et todellakaan ole.- mik33
MENE nuorisokerhoon,sieltä löysin syötävän tytön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564740Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031414
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos221314- 861289
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1261084Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671026Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252935- 65906