ketjun punontaa

eivieläprinsessaa

Heippuli.
Olen aloittelija hopeaketjun punonnassa,yhden kurssin käynyt.Helppoja ketjuja
osaan punoa.Nyt haluaisin kokeilla tynnyriketjua.Mistä saisin suomenkieliset
ohjeet?Yleensäkin ,mistä ohjeita.
Muutenkin vinkkejä kaipaan,tällä palstalla aika vähän näistä keskustelua.
Kiitos,asiallisista vastauksista.

7

488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käy kirjastossa tutustumassa alan kirjoihin,löytyy aloittelijallekin.N. 4 viikkoa ilmaista laina-aikaa.Ennättää opetella useita malleja.

• eivieläprinsessaa

Kiitos,että vaivauduit vastaamaan.Nyt on kuitenkin niin,että kirjastoista ei juurikaan
        ole löytynyt ohjeita,varsinkaan suomenkielisiä,juuri siksi täältä kyselin.
        Ehkäpä jostain muualta saan vinkkejäkin....

• aivot narikassa
        eivieläprinsessaa kirjoitti:

Kiitos,että vaivauduit vastaamaan.Nyt on kuitenkin niin,että kirjastoista ei juurikaan
        ole löytynyt ohjeita,varsinkaan suomenkielisiä,juuri siksi täältä kyselin.
        Ehkäpä jostain muualta saan vinkkejäkin....

Minäkin olisin onnellinen suomenkielisistä selko-ohjeita,kuvineen.
        Parasta olisi tietysti ohjaajan opastus ja mallipätkät.
        Ken on kokeillut ekaa kertaa piinaa ,niin tietää...pientä vaivaa alussa tuotti myös tuska.No eipähän ihan "aivokääpiöitä" olla vaikka suomenkielistä opasta tarvitaankin.
        Kevättä ja istutetaan välillä kukkia,punotaan syksyllä tynnyrit ja kuninkaat.

• sivusta-ajattelija

http://cgmaille.com/tutorials/rsd.shtml

ei suomeksi, mutta hyvin selkeät kuvat, joten pitäisi onnistua vaikkei kolmatta kotimaista hallitsisikaan. Tuo on siis eri kuin barrel chain, mutta tuosta tulee barrel chain, kun noita keskirenkaita laittaa kaksi yhden sijaan.

• eivieläprinsessaa

Kiitos,pienestä piruilustasi huolimatta.Minulla kotikielenä on suomi vaikka
        en suomalainen olekaan,asunut kyllä 31 vuotta.Isäni on venäläinen,puhun
        venäjää,äitini äiti on italialainen,äitini isä puoliksi suomalainen puoliksi venäläinen,
        puhun myös italiaa.Mieheni on ihan supisuomalainen.Englannin kielikin sujuu
        jotenkuten,asumme Inkoossa joten kyllä ruotsiakin "joutuu" käyttämään.
        Mutta ihan alkuperäiseen asiaan,mielestäni on todella vaikeaa opetella
        punomista englanninkielisistä ohjeista,hyvät kuvat kyllä parantavat tilannetta.
        No,ehkäpä syksyllä taas alkaa jossain hopeaketjukurssi...
        Hyvää kesää.

• sivusta-ajattelija
        eivieläprinsessaa kirjoitti:

Kiitos,pienestä piruilustasi huolimatta.Minulla kotikielenä on suomi vaikka
        en suomalainen olekaan,asunut kyllä 31 vuotta.Isäni on venäläinen,puhun
        venäjää,äitini äiti on italialainen,äitini isä puoliksi suomalainen puoliksi venäläinen,
        puhun myös italiaa.Mieheni on ihan supisuomalainen.Englannin kielikin sujuu
        jotenkuten,asumme Inkoossa joten kyllä ruotsiakin "joutuu" käyttämään.
        Mutta ihan alkuperäiseen asiaan,mielestäni on todella vaikeaa opetella
        punomista englanninkielisistä ohjeista,hyvät kuvat kyllä parantavat tilannetta.
        No,ehkäpä syksyllä taas alkaa jossain hopeaketjukurssi...
        Hyvää kesää.

Ei ollut tarkoitus piruilla, anteeksi jos siltä kuulosti - tosiaan ON ihmisiä, joilla englanti ei taivu, esim. omat vanhempani, jotka ovat lukeneet aikoinaan saksaa, eivät englantia koulussa, enkä pidä sitä minään kovin erikoisena asiana. Kysymyksestäsi ei käy mitenkään ilmi ikäsi, joten voit varsin hyvin kuulua sukupolveen, jolle englantia ei ole tuputettu joka tuutista.

Harmi,ettei linkkini auttanut.

• eivieläprinsessaa
        sivusta-ajattelija kirjoitti:

Ei ollut tarkoitus piruilla, anteeksi jos siltä kuulosti - tosiaan ON ihmisiä, joilla englanti ei taivu, esim. omat vanhempani, jotka ovat lukeneet aikoinaan saksaa, eivät englantia koulussa, enkä pidä sitä minään kovin erikoisena asiana. Kysymyksestäsi ei käy mitenkään ilmi ikäsi, joten voit varsin hyvin kuulua sukupolveen, jolle englantia ei ole tuputettu joka tuutista.

Harmi,ettei linkkini auttanut.

Ehkäpä vielä hyödynkin linkistäsi.Vaikka puhunkin useampaa kieltä niin on joskus
        kovin vaikeaa ymmärtää esim.juuri ketjunpunontaan liittyviä "termejä" suomeksi
        saatikka sitten englanniksi ,ajattele vaikka,pariskunta..lenkkipari..limittäin jne.
        olen vähän sellainen "kielipuoli",joku asia on helpompi sanoa italiaksi,joku
        venäjäksi.Punoessani kiroilen italiaksi ja puolisoni vastaa suomeksi.
        Ikähän on vain pari numeroa...... lämpöisiä ilmoja.
        Kaikki vinkit otan vastaan edelleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      53
      2110
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1670
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1454
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      353
      1444
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1414
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1305
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1014
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      982
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe