He pukeutuvat ruutupaitaan, mutta se on auki, ja sen sisällä on musta papin kaapu ja valkoinen kaulapanta osoittamassa papillista säätyä.
Kun ruutupaita on kuitenkin siinä päällä, tulee kertminen siitä, miten se Jeesus sitten tästä kohotettiin taivaaseen ... entistäkin irvokkaammaksi.
Parempi olisi ottaa se vanha ilme ja julistaa saarnastuolista sitä ikivanhaa jargonia.
Uskokoon ken haluaa.
Nuo papit joskus haluavat olla kansanomaisia, kuten aamulla TV
22
126
Vastaukset
- Meillä koulussa kävi
aika ajoin pappi pitämässä aamuhartautta.
Hän alotti usein (muista äänensävynkin):
- Kun minä tuossa kävelin tänne koululle päin, näin pikkuisen karvaisen otuksen siinä hyppelemässä oksalta oksalle.
Mikähän se mahtoi olla? Kuka tietää?
Pikku Kallen vastaus siinä väkisinkin tuli mieleen, vaikka kukaan meistä pitkistä pojista ei sitä papille sanomut.
- Sanoisin muuten, että se oli varmaan orava,
mutta tilanteen huomioon ottaen sanon, että Jeesus-lapsi!
***- On se kyllä niin
paksua pöpinää tuo taivaaseen astuminen ja neitseestä syntyminen, vesien päällä kävelemisestä puhumattakaan!
Lapsesta alkaen tuollaiselle ihminen altistetaan ja uhkailulla helvetistä fixoidaan!
HYi hitto! - Vähitellen ihmiset
On se kyllä niin kirjoitti:
paksua pöpinää tuo taivaaseen astuminen ja neitseestä syntyminen, vesien päällä kävelemisestä puhumattakaan!
Lapsesta alkaen tuollaiselle ihminen altistetaan ja uhkailulla helvetistä fixoidaan!
HYi hitto!alkavat vapautua tuosta valehtelusta. Puukuvien kumartelua, aivan kuin pöpilästä suoraan!
Aivan kauhean näköisiäkin ne ikonit.
Ekumeenisuus on kaiken pahan alku ja juuri.
Kansankirkkomme venyttää haureuttaan näköjään rajattomiin.
Sinänsä se on minulle yks ja sama, mutta jos ohjeekseen ottaa Raamatun, pitäisi pysyä lestissään. Siitä poikkeaminen on kerettiläisyyttä.
Homma taisi alkaa jo muinaisista rippileireistä.
Rippileirillä minäkin kärsin pari rakkaus-surua, eikä kummatkaan niistä, heevetti vieköön, kohdistuneet jeesukseen.
Kansankirkkomme on nykyään valtiovaltamme "valistus"- organisaatio.
Sinne haalitaan pakolaisia, maasta poistettuja, "naispappeja" ja muuta kummallisuutta.
Siksi pitää olla nuorekas ruutupaitakin, kohta varmaan Niqaptitkin tulevat pakollisiksi. Mikä tietysti sopii vanhoille naispapeille hyvin.
H.- älä.mäkätä
Minua ei syyllistä liperit eikä luparit. Pappi on ihan samalaatuinen ihminen, kuin minäkin.
Ruutupaidasta minulle tulee aina mieleen John Fogerty, ja sadettakin on nähty,monestikin.
Josko meidän ihmisten pitäisi olla onnekkaita olevasta, vähemmän myntystellä mutkikkaissa muunnelmissa.
Hymyillä kera keväisen auringon.
Se paistaa yhtenevästi köyhille ja rikkaille,
Ashleykin on ihan kiva pappi. - Yksi parhaita onkin
juuri mainitsemasi Ashley,
sillä hän ei juuri noita '' ihmeitä'' puheissaan viljele, vaan lohduttaa lajikumppaneitaan parhaan taitonsa mukaan.
Inhimillinen myöskin virheissään.
Kukaanhan ei ole täydellinen. - John Fogerty &
”Who’ll Stop The Rain”, yes box.
- Ceeceeär
...ja Green River, yes box.
- älä.mäkätä
@ John Fogerty &
Totta, mooses. Ajan patina ja vuosien vuot ovat pisartaneet jo Johninkin ääneen ja olemukseen vanhuutta. Ihan on ihminen, hänkin.
Mutta, ihana on hän.
John Fogerty "Have You Ever Seen The Rain?"
http://www.youtube.com/watch?v=SCQ6XmsJ8tE
- meeriamanda
En edelleenkään ymmärrä sitä mikä heevatan halu on nollata joidenkin uskovien ajatusmaailmaa? Okay, sinä ´tiedät´ näin....minä ajattelen ihan toisin.
Uskispalstojakin on Suomi24 jossa voi kinata, niinkuin sinä nollaat hengellistä ajatusmieltä oleviin ihmisiin, en jatka ...samaa lapsellisuutta.
Sinulta tuskin mitään on pois onko ruutupaita aslla vai yllä???- meeriamanda
Puhu , keskustele ... mut ole avarakatseinen kaikelle. Minä tulen ihan mihin ketjuun ITSE haluan, recattuna...en puskasta!
- voi luoja
meeriamanda kirjoitti:
Puhu , keskustele ... mut ole avarakatseinen kaikelle. Minä tulen ihan mihin ketjuun ITSE haluan, recattuna...en puskasta!
Sinäkö olit avarakatseinen edellisessä vastauksessasi?
- meeriamanda
voi luoja kirjoitti:
Sinäkö olit avarakatseinen edellisessä vastauksessasi?
Oletko joku jänkkääjä, riidan hakija? Lue niin et ymmärrät, kysy ellei älysi riitä!
- voi luoja
meeriamanda kirjoitti:
Oletko joku jänkkääjä, riidan hakija? Lue niin et ymmärrät, kysy ellei älysi riitä!
Johan olet ärhäkkä tapaus.
- Hyvä on_menen pois
minäkin, tää palsta on kuollut. Yritin jotain, mutta sinä sen stoppasit. Oletko nyt onnellinen?
- isoäiti*
Kovin riitaiseksi on palsta mennyt, valitettavasti.
- meeriamanda
Niin, uskonnollinen ajatusmaailmani ei hyväksy halveerausta. Asiat asioina.
- 'o'
meeriamanda kirjoitti:
Niin, uskonnollinen ajatusmaailmani ei hyväksy halveerausta. Asiat asioina.
Sinun uskonnollinen ajatusmaailmasi mukaanko käsket muidenkin 'tanssia'?
- demeter
Käsi sydämelle (NÄYTTI): halusitko keskustella vai pilkata ? Minustakin vaikutti siltä, että halusit osoittaa fiksuuttasi ilmoittamalla, ettet usko. Uskotaan...
Onkohan ihmisen fiksuus uskomisesta tai ei uskomisesta kiinni?
Molemmathan perustuu pelkkään uskoon .
Jonkinlaista brassailua uhoominen suuntaan tai toiseen
itte olen tavannu aivan mahtavia merimiespappeja liperillä ja ilman- No ei nyt brassailua
piikkiö kirjoitti:
Onkohan ihmisen fiksuus uskomisesta tai ei uskomisesta kiinni?
Molemmathan perustuu pelkkään uskoon .
Jonkinlaista brassailua uhoominen suuntaan tai toiseen
itte olen tavannu aivan mahtavia merimiespappeja liperillä ja ilmanEiköhän ihan vain keskustelusta tai sen aloittamisesta lie ollut kyse.
- P.S. Huumori on
sallittua myös uskonnosta puhuttaessa, ''Isä Camillon kylä''
( Giovanni Guareschi) aikoinaan oli monien suosikkiteos, niin myös minun, joka Jumalaan, Luojaan uskoin ja uskon. Sen kerrontatapa oli erityisesti mieleeni letkeän ja rennon otteensa takia.
http://www.kirkkojakaupunki.fi/
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa562198En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321694Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721496- 101484
Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141474Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681337- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 861029
- 20969