Onko talosi syntynyt tyhjästä?

kiittäen

Jos joku sanoisi että se talo jossa nyt asut on kehittynyt itsestään tyhjästä, uskoisitko. No en minäkään. Siinä on tarvittu suunnittelua, rakennusmateriaaleja, työmiehiä ym.. Sitten kun mietitään maailmankaikkeutta joka on niin paljo monimutkaisempi ja joku väittää sen syntyneen tyhjästä, niin haloo.
Tässähän se vastaus tuleekin. Tämä kantsii lukea raamatusta.
Joh 1:1-51
http://ftp.funet.fi/index/bible/fi/1933,38/Joh.1.html

Mat 11:25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
Mat 11:26 Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
Mat 11:27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.

Kannatta vierailla täälläkin
http://www.youtube.com/JumalanHullut

21

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LaD

Valmistaako joku ukkosen? Entäs pyörremyrskyn? Tsunamin tai maanjäristyksen?

Ei.
      Miksi siis alkuräjähdystäkään.

• EL

Kyllä, noilla luonnon tapahtumilla on aina syy eli tapahtumat jotka johtavat seuraukseen. siis luonto se on joka ne 'valmistaa'. Se sama saattaa olla syynä alkuräjähdykseen? Ja kunhan vain opitaan ymmärtämään laajemmin, kosmologisesti sitä elämän perustaa eli luontoa (voi sitä kutsua vaikkapa Jumalaksikin ;), niin alullekin ehkä löydetään "syy".

• T.

Jollet usko tyhjästä syntymiseen, miten voit uskoa luomiseen? Luominenhan on tyhjästäsynnyttämistä.

• Oletko itse ollut paikalla kun taloasi rakennettiin? Ellet ole, miten voit olla varma ettei se ilmestynyt tyhjästä? Itse asiassa maailmantilannetta katsellessa tulee mieleen ajatus, että jos jumala on olemassa, hänellä olisi paljonkin syytä tehdä Mooseksen mannahiutaleitten kaltaisia ihmeitä. Mutta eipä hän näytä välittävän.

• Vain kretupellet väittävät maailmankaikkeuden syntyneen tyhjästä, ja mikä vielä naurettavampaa, että sen synnytti tyhjästä joku ikuinen taikuri.

• Ajatteleva Aikuinen

"Vain kretupellet väittävät maailmankaikkeuden syntyneen tyhjästä"

Emme ole koskaan väittäneet niin. Ainoastaan ateistien teoria sisältää ajatuksen siitä, että universumi poksahti olemaan ikään kuin itsestään, ilman Jumalan apua.

• T.
        Ajatteleva Aikuinen kirjoitti:

Emme ole koskaan väittäneet niin. Ainoastaan ateistien teoria sisältää ajatuksen siitä, että universumi poksahti olemaan ikään kuin itsestään, ilman Jumalan apua.

Spontaanisti kyllä (eli tavallaan itsestään) mutta ei suinkaan tyhjästä, kuten kretiinit väittävät.

Kretiinien (tai ainakin Raamatun) mukaan taas Sana loi kaiken ihan tyhjästä. Jumalan avustuksella mutta tyhjästä kuitenkin.

• Ajatteleva Aikuinen kirjoitti:

"Emme ole koskaan väittäneet niin."

Aha, Jumala ei siis luonutkaan maata? Niin siinä raamatussa kuitenkin sanotaan, olen ennemmin taipuvainen uskomaan sitä kuin jonkun satunnaisen nettihörhön tulkintoja ja kuvitelmia siitä.

• Ajatteleva Aikuinen kirjoitti:

>> "Vain kretupellet väittävät maailmankaikkeuden syntyneen tyhjästä"

> Emme ole koskaan väittäneet niin. Ainoastaan ateistien teoria
        > sisältää ajatuksen siitä, että universumi poksahti olemaan ikään
        > kuin itsestään, ilman Jumalan apua.

Ex nihilo nihil - tyhjästä ei tule mitään. Lucretiuksen ja Epicuruksen filosofian kuuluisa lause, joka tarkoittaa, että maailmankaikkeutta muka ei ole luotu tyhjästä, vaan että se on ollut olemassa ikuisista ajoista. (Karilas (toim.): Pikku Jättiläinen, 16. p. 1952)

• Ajatteleva Aikuinen

"Jos joku sanoisi että se talo jossa nyt asut on kehittynyt itsestään tyhjästä, uskoisitko. "

En tietenkään uskoisi, ainakaan jos siitä ei ole olemassa mitään todisteita.

• "En tietenkään uskoisi, ainakaan jos siitä ei ole olemassa mitään todisteita."

Mutta nielisit kuitenkin purematta väittämän, että taikuri vetäisi koko kerrostalon hatustaan.

• "En tietenkään uskoisi, ainakaan jos siitä ei ole olemassa mitään todisteita."

Mutta uskot kuitenkin, että lajit ja niiden ominaisuudet mm. geenit ovat syntyneet tyhjästä yliluonnollisilla luonnonlakeja rikkovilla mahdottomilla taikatempuilla.

• T.

..vaikka siitä ei ole mitään todisteita eikä edes luotettavia viitteitä.

• Jahas, onkos se Tiede-lehden nimimerkki kiittäen saapunut tännekin foorumille vahvistamaan fundamentalistien ja kreationistien rintamaa?

• Apo-Calypso

Siltä näyttää. Yhtä tyhjäpäinen.

• Apo-Calypso kirjoitti:

Siltä näyttää. Yhtä tyhjäpäinen.

Näin on, tyhjästä tulee tyhjää mölinää. Kohta se kiittäen ottaa varmaan sen riikinkukkokuvankin käyttöön, jahka rekisteröityy.

• äläkarkaa
    • > Onko talosi syntynyt tyhjästä?

Ei. Sen sijaan tämä talo on syntynyt niistä vanhoista pika-asutuspuukerrostaloista, joita tällä tontilla vielä 1980-luvun alussa oli. Olen nähnyt ne omin silmin ja yhtä hyvin näen tämän nykyisen talon omin silmin. Sen sijaan en ole koskaan nähnyt tällä tontilla olleen minkäänlaisia välmuotoja, joten niitä ei ole voinut olla.

Arkkitehtuurikreationismi on totta (ja Elvis elää ja Marilyn oli mies).

• Onko kretupellen pää ollut syntymästä saakka tyhjä, vai onko se pitänyt varta vasten tyhjentää että voi tuollaista sontaa pitää totena?

• kvasi

Ehkä jotkut asiat kehittyvät sinapinsiemen-periaatteella.

• Tieteellinen pastafari

Juu kyllä taloni on syntynyt tyhjästä. Lentävä spagettihirviö taikoi sen *tsädäm* ihan tyhjästä. Naturalistinen selitys voi olla toinen, mutta kyllä tämä oma selitykseni on aivan yhtä varteenotettava loogistieteellinen hyboteesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2260
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1724
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1534
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1529
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1484
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1357
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1091
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1054
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      979
    Aihe