Moikka!
Tarvitsisin kameraa kesäksi, koska olen lähtemässä reissuun Norjaan. Perus digikameran säädöt sun muut on hanskassa.
Haluaisin kameran jolla voisi kuvata esimerkiksi; metsästysretkellä juoksevaa jänistä, ammatinpuolesta ruokakuvia ja kalastus retkillä esimerkiksi yläjuoksuun hyppivää lohta. Budjetti olisi max 300€( mielummin lähempänä 200€). Yleensä jos yrittää kuvata liikkuvaa kuvaa ei tuloksena minulla ole kuin suttua. Toivottavasti näillä vaatimuksilla löytyisi kamera :)
Hyvä kamera vastaamaan omia tarpeita!
7
198
Vastaukset
- eioheleppoo
Pokkarilla juoksevan jäniksen nappaaminen vaatii joko hyvää ennakointia (=tarkentaa valmiiksi johonkin sopivaan kohtaan ja odottaa että jänis on ko. etäisyydellä) tai moukan tuuria. Suunnilleen sama pätee myös hyppivään loheen. Sarjakuvauksen avulla voi yrittää (= 20 kuvan sarjasta yksi saattaa osua tai sitten ei).
Jos budjetti on todella tuo, vaihtoehtoja on
- käytetty järkkäri
- pokkari josta löytyy manuaalisäädöt, Canonin S- tai SX-sarjalainen tai muilta merkeiltä vastaavia (mutta tosiaan näiden kanssa tarvitaan kosolti sitä moukan tuuria)
Tarkempia malliesimerkkejä voidaan antaa jos kerrot paljonko kaipaat zoomia, kokoa, salamakenkää, etsintä...- kuvajaaaa
Aivan. Kameran koolla nyt ei ole väliä, eikä zoomillakaan ole niin väliä, olisihan se aina parempi mitä kauempaa selviä kuvia saa. Eikö tuon hintaluokan kameroissa ole sitten sellaisia joilla voi ottaa selviä kuvia liikkuvasta kohteesta koska minulla sitä moukan tuuria ei henkilökohtaisesti ole. Mikä tuossa hintaluokassa sitten olisi paras näitä vaatimuksia vastaamaan? Mitkä ominaisuudet ovat tärkeitä liikkuvan kohteen kuvaamisessa?
- pokkaristi
”Pokkarilla juoksevan jäniksen nappaaminen” käy helpommin kuin järkkärillä kun terävyysaluetta on riittävästi.
CAF (continuous autofocus) valinta helpottaa mukavasti juoksuun tarkentamista jos etäisyys muuttuu.
- EX1
juoksevaa jänistä, ammatinpuolesta ruokakuvia ja kalastus retkillä esimerkiksi yläjuoksuun hyppivää lohta. Budjetti olisi min 3000€
Tuoho budjettihaarukkaan natsannee vain Samsung EX1
http://www.samsung.com/fi/consumer/photo-film/compact-cameras/performance/EC-EX1ZZZBPBE2
http://www.digikuvaus.fi/arviot/samsung-ex1/
– valovoimaa riittävästi
– kompakti koko
– hiljainen
– oikea laajakulma 24mm/35
Toivottavasti jänis juoksee ja lohi hyppää lähellä (3x zoom)- pana7
Olen samaa mieltä, tuo ex-1 on ollut kummallisen aliarvostettu kamera ja hinnoiteltu alas esimerkiksi Gigantissa. Yhdessä kaupassa se oli laitettu hintaan 179,- Gigantti Outlet.
Se tuntuu käteen hyvältä, ja se on kameran tärkein ominaisuus. Varsinkin jos totutteluaikaa on vähän.
- jäniskö metsästää
Juokseeko jänitsetkin metsästysretkillä :-D
- jänitsetkin
Joo, ne juoksee (loikkii) metsään jos haavasta putoaa lehti polun poikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1901429Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231218- 50958
- 70910
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52813Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53810- 56792
- 81775
- 102774
- 33722