Hyvä kamera vastaamaan omia tarpeita!

kuvailijaaaa

Moikka!

Tarvitsisin kameraa kesäksi, koska olen lähtemässä reissuun Norjaan. Perus digikameran säädöt sun muut on hanskassa.

Haluaisin kameran jolla voisi kuvata esimerkiksi; metsästysretkellä juoksevaa jänistä, ammatinpuolesta ruokakuvia ja kalastus retkillä esimerkiksi yläjuoksuun hyppivää lohta. Budjetti olisi max 300€( mielummin lähempänä 200€). Yleensä jos yrittää kuvata liikkuvaa kuvaa ei tuloksena minulla ole kuin suttua. Toivottavasti näillä vaatimuksilla löytyisi kamera :)

7

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eioheleppoo

Pokkarilla juoksevan jäniksen nappaaminen vaatii joko hyvää ennakointia (=tarkentaa valmiiksi johonkin sopivaan kohtaan ja odottaa että jänis on ko. etäisyydellä) tai moukan tuuria. Suunnilleen sama pätee myös hyppivään loheen. Sarjakuvauksen avulla voi yrittää (= 20 kuvan sarjasta yksi saattaa osua tai sitten ei).

Jos budjetti on todella tuo, vaihtoehtoja on
      - käytetty järkkäri
      - pokkari josta löytyy manuaalisäädöt, Canonin S- tai SX-sarjalainen tai muilta merkeiltä vastaavia (mutta tosiaan näiden kanssa tarvitaan kosolti sitä moukan tuuria)

Tarkempia malliesimerkkejä voidaan antaa jos kerrot paljonko kaipaat zoomia, kokoa, salamakenkää, etsintä...

• kuvajaaaa

Aivan. Kameran koolla nyt ei ole väliä, eikä zoomillakaan ole niin väliä, olisihan se aina parempi mitä kauempaa selviä kuvia saa. Eikö tuon hintaluokan kameroissa ole sitten sellaisia joilla voi ottaa selviä kuvia liikkuvasta kohteesta koska minulla sitä moukan tuuria ei henkilökohtaisesti ole. Mikä tuossa hintaluokassa sitten olisi paras näitä vaatimuksia vastaamaan? Mitkä ominaisuudet ovat tärkeitä liikkuvan kohteen kuvaamisessa?

• pokkaristi

”Pokkarilla juoksevan jäniksen nappaaminen” käy helpommin kuin järkkärillä kun terävyysaluetta on riittävästi.
        CAF (continuous autofocus) valinta helpottaa mukavasti juoksuun tarkentamista jos etäisyys muuttuu.

• EX1
      • pana7

Olen samaa mieltä, tuo ex-1 on ollut kummallisen aliarvostettu kamera ja hinnoiteltu alas esimerkiksi Gigantissa. Yhdessä kaupassa se oli laitettu hintaan 179,- Gigantti Outlet.
        Se tuntuu käteen hyvältä, ja se on kameran tärkein ominaisuus. Varsinkin jos totutteluaikaa on vähän.

• jäniskö metsästää

Juokseeko jänitsetkin metsästysretkillä :-D

• jänitsetkin

Joo, ne juoksee (loikkii) metsään jos haavasta putoaa lehti polun poikki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      190
      1429
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1218
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      958
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      910
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      813
    6. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      810
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      792
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      81
      775
    9. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      774
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      722
    Aihe