Aloitin työpaikallani vuoden alusta, myyjäntyössä, seisomatyössä, missä sovittiin neljän kuukauden koeaika.
Viikko ennen koeajan päättymistä, ilmoitettiin, että sopimukseni puretaan.
Perusteluja en saanut.
Olin täysin omistautuvainen työlleni ja työni oli lähes moitteetonta minkä vuoksi olen päätynyt siihen, että koeaikapurku johtui useista lääkärikäynneistäni.
Voivatko työnantajat tarkastella työntekijöidensä lääkärikäytien määriä ja syitä?
Olin käynyt työsuhteeni aikana neljä kertaa neljällä eri lääkärillä jatkuvista jalkavaivoistani (jalkapohjien tulehdus, akillesjänne kiput, penikkatauti).
Kaksi kertaa määrättiin vain lääkitys, kahdella muulla kerralla parin päivän sairasloma.
Sairaslomia kertyi yhteensä viisi päivää (jos ei lasketa ihan työnalussa ollutta flunssasta johtunutta viiden päivän sairaslomaa.)
Viikko ennen koeaikapurkua kerroin pomolleni käyväni nopeasti lääkärissä ennen työvuoron alkua, mutta että kerkeäisin kyllä töihin ja että sairaslomaa en aio pyytää. Ja hän sanoi "sun jalat ei taida kestää tätä seisomatyötä."
Jälkeenpäin olen miettinyt, mitä jos juuri siitä syystä koeaikapurku tehtiin.
Kysymys kuuluukin: onko se sallittua?
Ja huomiotakoon: oireet eivät johtunut seisomisesta vaan liiallisesta juoksutreenistä, jota kyllä tuskin ainainen seisominen paransi.
Mainittakoon vielä, että olen 19- vuotias terve nainen.
Koeaikapurku- oikein vai väärin?
34
3196
Vastaukset
- Pari vinkkiä
Koeajalla ei kannata laukata lekurissa, tai siis siitä ei missään tapauksessa kannata puhua työpaikalla... ja saikkua ei todellakaan kannata ottaa. Joko sut luokiteltiin soveltumattomaksi kyseiseen työhön (seisomatyö), TAI sitten ne tarvitsi duunaria VAIN 4kk:n ajalle ja tuo on normaali systeemi, että pistetään koeajan lopussa pihalle...
- salaisuusss
Jos voisin nyt tehdä asiat toisin, niin olisin kieltäytynyt sairaslomista (en kertaakaan oma-aloitteisesti pyytänyt sairaslomaa) ja en olisi puhunut asioista niin avoimesti työnantajilleni.
En oikeastaan tullut koko aikana edes miettineeksi koeaikaa, jostain syystä pääsi täysin unohtumaan.
Mutta mitä sitä katumaan asioita, joita ei kuitenkaan olisi tajunnut tehdä toisin.
Mutta kyllä se harmittaa. - työtönmies
Ihan normaalia tuo on et heitetään pihalle ja luultavastis efirma ottaa uuden harjoittelijan, siis ilmaisen harjoittelijan taas tilalle ja sille sama homma. itse olen lenänyt 10 kertaa eri firmoista pihalle aina pari päivää ennen koeajan loppumista.
Näin se homma vaan menee. Tosin yhdessä firmassa kun olin töissä ja mut heitettiin pihalle niin kostin sen ja tein viranomaisille ilmoiuksen laittoman työvoiman käytöstä, pimeistä työntekijöistä. firma menikin sit konkkaan - %%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
salaisuusss kirjoitti:
Jos voisin nyt tehdä asiat toisin, niin olisin kieltäytynyt sairaslomista (en kertaakaan oma-aloitteisesti pyytänyt sairaslomaa) ja en olisi puhunut asioista niin avoimesti työnantajilleni.
En oikeastaan tullut koko aikana edes miettineeksi koeaikaa, jostain syystä pääsi täysin unohtumaan.
Mutta mitä sitä katumaan asioita, joita ei kuitenkaan olisi tajunnut tehdä toisin.
Mutta kyllä se harmittaa.Rehellisyys ei missään tapauksessa kannata markkinataloudessa.
- vihje!
Koeaika on koeaika.
Enain työ ja sitten harrastukset. Itse ainakin raskaan työpäivän jälkeen (rakennusalalla...) olen vaaka-asennossa.En juoksentele. Näin jaksan juuri ja juuri hoitaa hommani. - ashfiu
En nyt jaksa miettiä mikä on loppuviimeksi pykälien päälle oikein, mutta...
Työnantajasi teki ainoan järkevän teon. Sinulla oli 4 kk aikaa sopeuttaa harrastuksesi työn vaatimuksiin, mutta et sitä tehnyt. Jalkojesi takia olisit jatkossa jatkuvasti sairaslomalla, eikä sinusta pääsisi eroon ennen kuin olisit pysyvästi kykenemätön tekemään työtäsi ja sittenkin työnantajasi pitäisi täyttää kaikki metkut ja mutkat muunlaisen työn tarjoamisesta jne.
Hanki istumatyö tai vähennä juoksemista. - hmmm...
Ikävä juttu ja sinulle sattui tuo kipeytyminen kaikkein pahimpaan aikaan. Eli koeaikana kun ihmisillä yleensä on se kynnys sairastua kaikkein korkeimmillaan.
Olit alle 80 päivän aikana 10 päivää poissa sairaslomilla. eli liki 13% työajasta. Kun ihminen sairastuu niin sillehän ei voi mitään. Työnantaja arvioi kuitenkin riskit siten että 13% vuodessa saikkua tekee 28 päivää että kynnys jäädä sairaslomille yleensä madaltuu. En minäkään mikäli olisin työnantaja uskaltaisi ottaa riskiä suhteesi. Varsinkin kun kyse oli seisomatyöstä. Kuten joku jo mainitsi niin työantaja edellyttää että vapaa ajanvietto ja harrastukset eivät saa vaikuttaa työsuorituksiin. - Jeps...
Jos kuulut liittoon, niin ota yhteys sinne. Ellet, niin sitten työsuojeluviranomaisiin, joiden yhteystiedot löydät tuolta: http://www.tyosuojelu.fi/fi/
Koeaikanakaan työsuhdetta ei voi lain mukaan purkaa asiattomasta syystä. Sairaus ei ole peruste purkaa työsuhdetta koeaikanakaan, ellei sairaus jatku niin pitkään, että työsuhteen jatkaminen olisi kohtuutonta, mikä tarkoittanee käytännössä kestoltaan vähintään vuotta lähentelevää sairautta. Jos on työsuhde purettu lyhytaikaisen sairauden vuoksi, viranomaisen katsoo sairaustilanteessa purun johtuvan sairaudesta ja siis olevan laiton.- Bolse
Juurikin näin !
- Koeaikana voi
joutua pois ilman mitään oikeaa syytä jos ei naama vain miellytä. Siinä on turha selitellä mitään. Ei kukaan työnantaja ole niin hölmö että luulee sairauspoissaolojen vähenevän sen jälkeen kun työntekijä saa vakinaisen paikan. Terveitäkin työnhakijoita löytyy.
- kokemusta on
Koeaikana voi kirjoitti:
joutua pois ilman mitään oikeaa syytä jos ei naama vain miellytä. Siinä on turha selitellä mitään. Ei kukaan työnantaja ole niin hölmö että luulee sairauspoissaolojen vähenevän sen jälkeen kun työntekijä saa vakinaisen paikan. Terveitäkin työnhakijoita löytyy.
Terveitäkin, ahkeria työnhakijoita, jotka ovat hoitaneet esimerkillisesti työnsä, potkitaan koeaikana ulos ihan vaan sen takia, ettei naama miellytä, vaikka sairauspoissaoloja olisi tasan 0 kpl.
- orjavoima
Koeaikana voi kirjoitti:
Minumpa työsuhde purettiin koeajan kestäessä. Hommani oli alusta alkaen asiakastarpeiden selvittäminen puhelimitse ja asrekisterin päivittäminen sekä muuta siistiä toimistotyötä. Eli vähän semmosta huteralla pohjalla olevaa taiteilua firmassa, jonka toiminta suututtaa asiakkaitakin silloin tällöin. Laitekauppaa. Tein homman ennen työsuhteeksi muuttumista ko. firmalle 6 kk ilmaista duunia tvoimakoulutuksen kautta. Mulle sanottiin että ajat ovat huonot ja työni ei ole tuottavaa. Ja sain keski-ikäisenä, koko ikäni tstotyötä tehneenä, elämäni ensimmäisen jännetuppitulehduksen ja lekuri pakotti olemaan saikulla 1 vkon koeaikana. Ja nyt sinne palkataan toinen tyyppi toisen tyyppisiin tstotöihin, ja taas työllistämistuella. Mun naama ei varmaankaan miellyttänyt; olin kuullut kommentointia että "minun toivotaan olevan innostuneempi" ja juteltiin että ikään kuin lausekääntein on oma syyni että en osaa jutella asiakkaalle niin että hän firman tuotteista tarjouspyynnön merkeissä olisi kiinnostunut. Juu, ja sitten purun yhteydessä sanottiin, että ajat ovat huonot...
- ~cissi~
Samat liittoonsoittelijat on taas asialla sittenkin, kun henkilö pidetään talossa, ja saa seisomatyöstä työperäisen pysyvän sairauden tai vamman.
Ei ketään saa altistaa juuri hänelle sopimattomalla työllä sairaudelle tai vammalle. Juuri siksihän uusi työntekijä käy työhöntulotarkastuksessa. Sieltäkin voi tulla lausuma, että henkilö ei sovi tähän työhön. Mitä mieltä liittoonsoittelijat on: jos lääkäri sanoo, että henkilön terveydelle kyseinen työ ei sovi, niin mitä työnantajan pitää tehdä, että ollaan tyytyväisiä? Pidetäänkö henkilö talossa vai ei? Kummalla tavalla saadaan haettua suuremmat korvaukset kärsitystä vääryydestä työnantajalta? - tehdään töitä
Työntekijän soveltumattomuus ko. työtehtävään on ihan asiallinen syy purkaa työsuhde. Sitä ei tarvi selitellä. Se on määritelty sekä työntekijän että työnantajan turvaksi. Myös työntekijä voi purkaa työsopimuksen koeaikana, eikä tarvi selitellä.
Työntekijällä on myöskin velvollisuuksia, eikä vain oikeuksia. Asiattomia syitä ei olekaan koeaikana. Se on aika, jolloin voidaan katsoa onko työntekijästä tehtävään.
Työnanatja harvoin keplottelee työntekijöiden kanssa niin että ottaisi koeajaksi aina vain uuden. Paitsi siinä tapauksessa, että tekee niin kunnes sopiva työntekijä löytyy. Pitää muistaa, että työntekijä on aina yritykselle kallis investointi. Kalleimpia rahallisesti, mitä voi olla. Ei voi olettaa että yritys tekisi kannattamattoman investoinnin.
Koeajaltakin maksetaan palkka, se ei ole sama kuin työherjoittelu. Ja hyvästä työntekijästä pidetään kiinni, huonosta ei. Sopisi katsoa työntekijöitten joskus peiliin - työ ja tekijä
Sitä vartenhan se koeaika on, että nähdään, onko sopiva työhön. Tämä henkilö ei ollut sopiva.
Koeajalla voi työsuhteen purkaa eikä siitä pääse paljon valittamaan. - ++++++++++++++++++++
tehdään töitä kirjoitti:
Työntekijän soveltumattomuus ko. työtehtävään on ihan asiallinen syy purkaa työsuhde. Sitä ei tarvi selitellä. Se on määritelty sekä työntekijän että työnantajan turvaksi. Myös työntekijä voi purkaa työsopimuksen koeaikana, eikä tarvi selitellä.
Työntekijällä on myöskin velvollisuuksia, eikä vain oikeuksia. Asiattomia syitä ei olekaan koeaikana. Se on aika, jolloin voidaan katsoa onko työntekijästä tehtävään.
Työnanatja harvoin keplottelee työntekijöiden kanssa niin että ottaisi koeajaksi aina vain uuden. Paitsi siinä tapauksessa, että tekee niin kunnes sopiva työntekijä löytyy. Pitää muistaa, että työntekijä on aina yritykselle kallis investointi. Kalleimpia rahallisesti, mitä voi olla. Ei voi olettaa että yritys tekisi kannattamattoman investoinnin.
Koeajaltakin maksetaan palkka, se ei ole sama kuin työherjoittelu. Ja hyvästä työntekijästä pidetään kiinni, huonosta ei. Sopisi katsoa työntekijöitten joskus peiliinEi työntekijä mikään investointi ole, vaan vuokralaite. Työntekijän voi aina erottaa.
- lähipiirin kokemus
työ ja tekijä kirjoitti:
Sitä vartenhan se koeaika on, että nähdään, onko sopiva työhön. Tämä henkilö ei ollut sopiva.
Koeajalla voi työsuhteen purkaa eikä siitä pääse paljon valittamaan.Koeajalla ei ole nykyään sama merkitys kun joskus aikaisemmin.
Menneinä vuosina oli tosi harvinaista että työsuhde päättyy koeajalla. Piti olla todella sopimaton kyseiseen työhön tai hommat hoitaa huonosti. Nykyään pistetään pihalle naaman mukaan tai siksikin että tuttu olisi tulossa kyseiseen paikkaan. Ei perustella työntekijälle. Ennen perusteltiin. Pakkohan ei ole selitystä antaa mutta kuitenkin......
Työnantajan saamat palkkatuet työsuhteen alussa varmaan vaikuttaa osaltaan. Uudesta saa aina määrätyn ajan työsuhteen alussa palkkatukia jne.
- ~cis~
Kun työsuhde puretaan koeajalla, ei purkua tarvitse perustella eli kertoa syytä. On totta, että koeaikapurussakin purkamisen syyn pitää olla asiallinen, mutta sitä ei tarvitse kertoa. Käytännössä tarkoittaa sitä, että jos riitautat koeaikapurun, pitää voida tarvittaessa todistaa, ettei purku johtunut esim. työntekijän raskaaksi tulemisesta tms.
Suoraan sanottuna tapasaikuttelijat on niin kalliita ja muuta työyhteisöä kuluttavia työntekijöitä, että ymmärrän hyvin työnantajaa tässä ja uskon, että se on vaakakupissa painanut, toki kokonaisuus arvioiden. Jos uusi työntekijä aloittaa saikuttelun heti, voi vain kuvitella mitä se on sitten kun työsuhde on turvattu koeajan kuluttua loppuun. - ..
Todella usea firma käyttää hyväksi koeaikakäytäntöä. Maksaa minimipalkkaa tältä ajalta ja potkaisee juurikin viikkoa ennen pihalle. Firma säästää tällä tavoin, ainakin omasta mielestään. Tämä on täysin sallittua. Koeaikana työsuhde saadaan molemminpuolin purkaa ilman järkevää syytä.
Ja kuten edellä on sanottu niin koeajalla yritä välttää lääkärissä ravaamista ja sairaslomia, jos et niitä todella tarvitse. Tietenkin jos terveys oikeasti vaatii, niin lääkäriin! Hyvä esimies ymmärtää, että kaikki ovat joskus sairaita. Toiset useasti vuodessa ja toiset ehkä vain kerran.
Itselle ei tullut yllätyksenä ystäväni kertoessa että hänelle oli käynyt juuri näin. Viikkoa ennen koeajan loppumista tuli potkut. Kyseinen ystävä oli kuukaudesta vähintään viikon sairaslomalla. Jos itselläni olisi tällainen työntekijä, niin kyllä minäkin hänet potkaisisin pois ennen työsuhteen vakinaistamista. - oma vika
OMA VIKA,,,ÄLÄ MARISE
- sairas olet kyllä
Onpa outoa että vaikka olet seisomatyössä, niin vapaa-aikanasi harrastat sellaista lajioa, joka haittaa työntekoasi. Et voi olettaa että työnantaja maksaa harrastuksestasi aiheutuvat kulut.
Minulla oli työntekijä määräaikaisena, joka harrasti ratsastusta. Muuten työntekijä oli ihan ok, mutta jatkuvat poissaolot, milloin oli selkä kipeä, milloin käsivarsissa mustelmia jne, siis ratsastamisesta aiheutuneita kolhuja, aihuttivat etten halunnut jatkaa työsuhdetta.
Työnantajakin joutuu tienaamaan rahat joilla kulut maksetaan, eli tekemään töitä entistä enemmän. Sairas työntekijä ei ole kenekään etu. Siis kuluja ei voi mitenkään vähentää verotuksessa, vaikak näin sanotaan. Verot maksetaan tuloista ja arvonlisävero on 23%. Se maksetaan myynnistä ja vähennetään ostoista. Yrityksen tuloilla maksetaan palkat ja kaikki investonnit, materiaalit jne. Niit äei siis verottaja maksa takaisin vaan ne ovat yrityksen kuluja.
Sairas työntekijä ei tuota yritykselle mitään, hän vain tuottaa kustannuksia. Eli olit neljoän kuukauden aikana 10 päviää sairaslomalla. Flunssalle ei voi mitään, mututa viiden päivän sairasloma flunssassa on aika pitkä sekin.
Työntekijä otetaan töihin tekemään töitä. Sen pitää tuottaa yritykselle jotain.
Outoa on se, että jos vapaa-aikanasi käyt lääkärissä, kerrot sen työnantajalle. Jos kerta ehdit töihin ennen työvuoron alkua niin miksi siitä kerroitkaan?
Työnantajasi oli oikeassa, ettet pysytnyt olemaan seisomatyössä. Tai sinun olisi pitänyt jättää liian rasittava harrastus. Ihmisen on tehtävä valintoja, jotta voi käydä töissä ja terveys pysyy hyvänä. Liikuntaharrastuksesi olisi voinut muuttaa uimiseksi ja pyöräilyksi, esimerkiksi. Hiihtokaan ei niin rasita jalkoja kuin juoksu.
Etkä tunnu olevan terve nainen, vaikka niin sanot. Silloin on terve, jos on voinut olla vaikka 5 vuotta töissä ilman ainuttakaan sairaslomapäivää. Olet mielesätni harvinaisen sairastava nuori nainen, joka ei osaa ajatella ollenkaan asiaa työnantajan kantilta.
Ja kyllä työnantajan kuuluu tarkastella mitenkä työntekijä suoriutuu töistään ja miten jaksaa tehdä ja miten terveyden laita on. Jos selvästi huomaa, ettei seisomatyö sovi, niin mahdollisuuksien mukaan pitää hommata toisenlainen työ tai jos on koeaika, niin paras on silloin olla jatkamatta työsuhdetta. Siitähän se "sota" nousisi, jos työterveyslääkäri huomauttaisi ettei seisomatyö sovi, vaan olisi tehtävä muuta työtä.
Jos työntekijä alkaa olla saman asian takia usein sairaslomílla, on kantaa otettava. Kukaan työnantaja ei halua sellaista työntekijää, joka ei kykene hoitamaan tehtäväänsä johon hänet on otettu. - xxx56
Ja minun tösuhde purettiin kun annoin sairaslomatodistuksen sanomalla sulle on lähetetty tänään postissa irtisanomisilmoitus, työsuhde oli kestänyt 7vuotta. Huonosta työnlaadusta antoivat varoituksia kaksi joihin vastasin että eivät johdu minusta vaan muuttuneesta eräästä työssä tarvittavasta tarvikkeesta. sairasloma oli aiheellinen kun ei voinut antaa enää kortisoonia niveleen neljättä kertaa. tilalleni meni tukityöllistetty. jne
- jää eläkkeelle
Minä mainitsen ettet ole terve, terve ihminen ei käy lääkärissä neljää kertaa neljän kuukauden aikana, valittamassa jalkojaan. Ei kuule tuollaista kukaan pidä töissä, ja turha on ruikuttaa, sinne on hakenut sellaisiakin töihin jotka eivät lääkärissä ramppaa harrastustensa takia. Jos vielä olet niin tyhmä, ettet tajua jo vähentää juoksemista niin, miksi yksikään tuollaista töissä pitäisi ?
- 5656565
Vaikka kuinka aina kuulutetaan rehellisyyden perään, niin varsinkin koeajalla pomolle ei kannata kertoa ihan kaikkea omista menoista. Esim. jos just tarvitsee ravata lekurissa usein tms. Koeaikapurkuun kun ei tarvitse antaa mitään perustetta, työsuhteen voi vain puolin sun toisin päättää.
En tunne tapaustasi tarkemmin, mutta hieman tuntuisi irtisanomisesi syyn olevan jatkuvat lääkärikäynnit. Ehkäpä siinä jo työnantaja alkaa tosissaan miettimään, että kannattaako ko. työntekijä palkata jatkossakin.
Sehän on selvä, että jokainen sairastaa joskus ja lääkärikäyntejä on itsellänikin. Mikäli lekurikäyntien määrä alkaa olla korkealla tasolla, niin miettisin kyllä itsekin että tässä tapauksessa seisomatyö se paras työ itselleni.
Kannaltasi tämä on todella ikävä tilanne, mutta valitettavasti työelämä voi olla tällaista. Toiselta kantilta ymmärrän myös ex-pomosi näkemystä asiaan, mikäli hän on irtisanonut sinut lääkärikäyntien perusteella. Varmasti pomosi on miettinyt tarkkaan sen, että kannattaako jatkuvasti sairastavaan ja lääkärissä ramppaavaan työntekijään panostaa. Itse en välttämättä sellaista palkkaisi.tuo on kyllä VALETTA !! itsellä on joskus meno lääkärille, ja syyn sanon ihan mie-
lelläni, kuten äsken jo sanoin, et mulla on Tyypin 2 Diabetes. Joten lääkärissä mun
-kin on käytävä, halusin mä sitä tai en......ja se lääkäri on niin hiljainen, et mä en kuule puoliakaan sen puheesta ! Ja se on noloa pyytää sitä puhuun selvemmin....
No, jokainen päättää tosin, mitä kertoo pomolleen aluksi tai myöhemmin, mutta on se hyvä ja parempi tietää jo etukäteen, et jos on jotakin menoja yms työaikana. Se
on sallittua, laki sanoo niin. Mä kerroin heti alussa ton kaiken, ja ne oli oikein mie-
lissään asiasta, et hyvä, kun kerroit, et jos tulee lääkärille menoa yms niin saat men
-nä......reilua, eikö ? Jouduin mäkin alussa, kun toi todettiin, ravaamaan siellä mel-
kein joka viikko, nyt vain n. kerran vuodessa........tai puolen vuoden välein........
- tittidii74
Koeajalla työsuhteen saa ja voi purkaa ilman perusteluja. Lukeepi työsopimuksessakin se kohta yleensä.
Jatkuvilla lääkärissä ramppaamisilla vain näytit työnantajallesi, ettei sinua kannata palkata vakituiseen työhön, sillä luultavasti olisit sitten jatkuvasti pois. Hänhän on palkkaamassa työntekijää eikä sairastelijaa, joka ei tee työtä palkkansa eteen.
Toisekseen jatkuvat jalkavaivat näyttävät myös sen, ettet sovellu seisomatyöhön, vaikka vaivat eivät työstä johtuneetkaan. Ja jo se vesittää kaikki mahdolliset jälkivaatimukset entistä työnantajaasi kohtaan, jos sitä mietit. - 8887
Kyllä mäkin olisin työnantaja purkanut työsuhteen koeaikana. Huomaa lääkärikäynneistä yms. ettei kyseinen työ sovi sinulle. Paras ratkaisu työnantajalle sekä sinulle pitkällä aikavälillä.
Löydät kyllä töitä, jotka sopivat yhteen harrastuksesi kanssa. Tsemppiä. moi
Meillä ainaskin on joka perjantai, jos ei ole vapaapäivä, viikkopalaveri, jossa ilmoi-
tetaan lähes kaikesta, mitä seuraavalla viikolla tapahtuu, ja meillä ainaskin jokai
-nen voi ilmoittaa etukäteen, jos on jonnekin, esim. lääkäriin meno. Ja sitten, kun sen aika on, siitä sanotaan vielä palaverissa.
No, perustelut tietysti pitää antaa kaikissa työpaikoissa, jos koeaika tai työaika si
-ellä päättyy. Ja kunnon perustelut, ei vain, et sä et tänne saa tulla tai muuta vas-
taavaa...... ei se voi olla koskaan lääkärikäynneistä kiinni, itsellä on Tyypin 2 Dia
-betes, jonka takia joudun käymään toisella paikkakunnalla tuossa lähellä oleva
-ssa terveyskeskuksessa joskus vuoden aikana ja muutenkin, ja myöskin yhes-
sä toisessa työpaikassani, josta sain syyttä suotta potkut, olin mukamas joku ih-
meen pipovaras.....naurettavaa ! pääsyypää siihen jupakkaan oli se pipon omis-
taja ITSE. Mutta kukapa muakaan uskoi.....EI KUKAAN ! se silloinen akka, joka "johti" sitä paikkaa, ja joka nyt on purettu ja siirretty työt muualle, se oli kerännyt
jonkun ihmeen hovin ympärilleen, ja uhkaillut, et jos et ole samaa mieltä mun kanssani tuosta yhestä, niin potkut tulee......takuulla se sanoi noin muille......sen tuntien......... No, nyt meni överiksi taas........mutta kaikki, mitä kerroin, on TOTTA !
Eikö siellä silloin älytty, että lääkärissä saa käydä työaikana, jos on tarvetta ? ja että sinne ilmoittaa asiasta etukäteen, ja sairaslomaa saa pitää, laki sanoo niin.
Itse näännytän pakosta töissä itseni, se on pakkotyötä, siellä ei kukaan saa pitää edes minuutin taukoa, paitsi pari hullua huutajaa ja yks mäkätti.......se on lemulä-
jä, haisee ukko tänne asti.....
No, ei se ole mitenkään sallittua tollanen ! se on työpaikkakiusaamista ! ja se ex-
pomosi oli joku sadisti ilmeisesti......se tässä rikkoo lakia ! sun olis pitänyt tehdä siitä rikosilmoitus, ja voit tehdä sen vieläkin.......sulla on siihen oikeus ! rohkeutta
vain !- just just
Koeajalla saa työsopimuksen purkaa, jos työntekijä ei sovellu töihin tai työyhteisöön. Mites luulet, jos et voi seistä niin tekisit seisomatyötä ? Ihan asiallinen työsuhteen purku tuo on.
- mie vaan
No kannattaa oikeasti miettiä, että kestääkö jalat jatkuvasti rankkaa seisomatyötä.
Eihän pomoilla ole varaa pitää palkkalistoilla semmoista, joka on koko ajan saikulla. - Kandeis katsella
hommaa missä ei tarvitse seisoskella jos vapaa-ajan harrasteet vaativat lepoa työajan puitteissa.
Kyllä se työnantaja teki kohdallasi juurikin oikean valinnan. Tarjolla on varmasti niitäkin tekijöitä jotka jättävät juoksemisen vähemmälle ja ovat työkykyisiä sen ajan kun työnantajan palveluksessa ovat.
Se raha ei yhteenkään yritykseen juokse ilman etteikö sen eteen pidä työtä tehdä. Asian oivaltamista helpottaa se kun osaa miettiä itsensä sen työnantajan asemaan. Tilaisit kotiisi remonttireiskan vaikkapa saniteettitiloja saneeraamaan. Viikossa maksaisit viidestä työpäivästä, joista kaveri olisi perjantait lääkärin pakeilla. Harvempi maksaa mielellään asioista mille ei koe saavansa vastinetta.
Kyllä työnantajalla on oikeus väkensä valita. Tuo, että olet omistautunut työllesi ja itse tyytyväinen työsi jälkeen ei ole synonyymi työsi tuottavuudelle. Työnantajaa ei sinun juoksukuntosi kiinnosta vaan työsi tuottavuus.
Miten ne nykyään terveen määrittelevät? Terve 19-vuotias nainen, joka on tämän tästä sairastuvalla harrasteidensa ja flunssien vuoksi? - Totuus On Tämä
Olet koeajalla valmis irtisanoutumaan milloin haluat
- niinn se vaan on _45
kyllä työsopimuksen saa purkaa ilman mitäään syytä koejalla .
Sinä olet ollut koeajalla .. ja silloin täytyy työtä tehdä kunnolla ja aiheuttamatta ylimääräistä
pään vaivaa työnantajalle .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202235- 1031414
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos221304- 851264
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1261074Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel661018Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252935- 65906