Hei, olen kiinnostunut Paavo Rintalan Pojat-romaanin erään tietyn kohtauksen taustoista ja siitä, perustuuko ko. kohtaus tai ylipäänsä koko kirja kokonaan tositapahtumiin? Ko. kohtaus tapahtuu kirjassa 06.12.1941 eli itsenäisyyspäivänä. Pojat järjestävät Oulussa huomiota herättäneen laittoman ilotulituksen ja jäävät päähenkilö Ilmarin eli Immun äidille siitä kiinni. Immun äiti antaa pojalleen ja sen lisäksi kaikille muillekin mukana olleille pojille selkäsaunan. Selkäsaunassa käytettävä väline on melko brutaali - messinkilanka!? Tietääkö kukaan enemmän tämän kohtauksen taustoista tai siitä, onko tällainen tapaus oikeasti tapahtunut juuri sillä tavalla kuin kirjassa kuvataan?
Kohtaus Paavo Rintalan romaanista Pojat
Ookkonä Oulusta
0
128
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091628Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401394- 541133
- 721005
- 541005
- 106922
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52903Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82830
- 31764