Luopio

Pyh paljasti taas oikeat karvansa ja häneltä me saammekin paljon tietoa näistä omituisista lahkoista, joiden käsittämättömistä opeista vastaavat muita hyvin manipuloimaan kykenevät, osin sairaalloiset aikansa mediapersoonat.

Pyh kirjoitti näin:

>>> Näin sanoo Jumala:

Hepr. 10:38 "Kun vanhurskas palvelijani uskoo, hän saa elää, mutta jos hän luopuu, en häntä hyväksy." >>>>

Lukeeko tuossa todellakin, että "mutta jos hän luopuu adventtikirkosta, en häntä hyväksy?"

Eipä siinä taida niin lukea, vaan mm. adventistit luulevat siinä lukevan niin. Tosin Jehovan todistajat näkevät siinä sellaisen tekstin, että "mutta jos hän luopuu Jehovan todistajuudesta, en häntä hyväksy".

Mormonit näkevät siinä mormonikirkon ja niin edelleen.

Pyh tuossa juuri armollisesti todisti, että nämä oudot lahkot ja niiden vielä oudommat, enemmän tai vähemmän kajahtaneet kannattajansa todellakin pitävät itseään Taivaan portinvartijoina ja he määrittelevät sen, kuka sinne taivaaseen pääsee ja kuka ei.

Jumala ei tee sitä suinkaan, vaan nämä kajahtaneet lahkolaiset, tai ainakin he luulevat niin ja miksi eivät luulisi, kun sitä joka sapatti heidän päähänsä taotaan.

Lahkojen tunnuslause voisi olla se vanha tuttu: jos et ole puolellamme, olet meitä vastaan. Siinä sitä kristillisyyttä koko rahalla, josta Jeesus olisi varmaan ylpeä tällä hetkellä.

Kun ihminen lähtee pois näistä laatikko-seurakunnista, niin häntä kutsutaan luopioksi, totuuden hylkääjäksi, aivan kuin näillä toinen toistaan oudoimmilla lahkoilla edes mitään totuutta olisi.

Se on keino itsepetokseen, jolla luhistuvat korttitalot pidetään kasassa. Me jääneet olemme Valossa ja poislähtevät joutuvat Pimeyteen.

Tuollaiset ajatukset omasta oikeasta Totuudesta ovat hyvin vaarallisia, sekä se kertoo ajatusmaailman kapeudesta ja hieman harhaisesta suhtautumisesta omaan paikkaan lukuisten yhteisöjen joukossa.

Nämä kajahtaneet lahkot kyllä löytävät Raamatusta yksittäisiä jakeita, joilla he perustelevat sitä, että seurakunnan sisällä olevat ovat jo Valossa ja kaikki muut pimeydessä, mutta he autuaasti unohtavat, että siellä Raamatussa on paljon jakeita, joilla voidaan helposti kumota heidän harhaiset suuruudenhullut kuvitelmansa ja yksi parhaista on seuraava Roomalaiskirjeen kohta, jossa kerrotaan mitä Jesaja kertoo:

Ne, jotka eivät minua etsineet, ovat minut löytäneet, olen ilmaissut itseni niille, jotka eivät minua kysyneet.

Tämä yksi todella hienosti muotoiltu kohta romuttaa kaikki lahkojen harhaiset visiot siitä, että heillä on totuus ja he ovat jo Kristuksensa löytäneet ja he seisovat Isän oikealla puolella tuomitsemassa niin eläviä kuin kuolleita ja etenkin juuri nyt eläviä.

Ne, jotka eivät minua etsineet, ovat minut löytäneet, olen ilmaissut itseni niille, jotka eivät minua kysyneet.

4

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H.b.S

Monet ovat tuon ilmaisseet tyylikkäästi:

"Luopioituminen on oleellinen osa Raamatunkin kertomaa. Heimojumaluudesta luopioiduttiin Babylonin ylivallan aikoihin, Jeesus luopioitui vanhoista tavoista, Paavali luopioitui Jeesuksen tyylistä ja siitä versoi nykyisen kristillisyyden koko kirjo. "

http://keskustelu.suomi24.fi/node/5568567#comment-29748094

• Kiitokset. Aina oppii jotain uutta.

Tervetuloa palstalle. Tänne onkin jo kaivattu uutta verta, joka osaa ilmaista itseään selkeästi ja ymmärrettävästi.

• H.b.S
        bushmanni kirjoitti:

Kiitokset. Aina oppii jotain uutta.

Tervetuloa palstalle. Tänne onkin jo kaivattu uutta verta, joka osaa ilmaista itseään selkeästi ja ymmärrettävästi.

Kiits, kiits :D

• Atkinson

"Vain pieni jäännös lakiasi kiittää" - Adventtilauluja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      73
      2480
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      111
      1187
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1105
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe