Mites teillä ?
Astiapesukoneen kytkentä lämpimään - vai kylmään veteen ?
30
244
Vastaukset
Google letkuttaa hyvin, kaikin tavoin.
H.- henrjii
nooh jos joutuu maksamaan vedenlmmityksen itse, niin aivan sama.
Acvastop kylläkin ajanmittaan turpoaa lämpimästävedestä, niin että kone alkaa lopulta pesemään tiskiä tuntikaupalla, kun se ei saa vettä tarpeksi - k/k
Useimmissa hanoissa on se pikku namiskuukkeli josta avaat pesuveden,kuhan laitat sen eri puolelle niin saat kuumaa tai kylmää,oman valintas mukaan.
"k/k"
Toimisipa tuo parkkipaikoillakin.
Aiotko tänään muistella vanhoja junia? :)
Hyvää Jussia...
H.hunksz kirjoitti:
"k/k"
Toimisipa tuo parkkipaikoillakin.
Aiotko tänään muistella vanhoja junia? :)
Hyvää Jussia...
H.Siitä on aikaa kun juna on jyskyttänyt vanhaa ystävää,ollaan tänään ihmisiks ja muistellaan vaik kuusijuhlia kansakouluis
koti-kiusattu kirjoitti:
Siitä on aikaa kun juna on jyskyttänyt vanhaa ystävää,ollaan tänään ihmisiks ja muistellaan vaik kuusijuhlia kansakouluis
"koti-kiusattu"
Niinhän ne tytöt koulussa lauloivat:
Mä oksalta ylimmältä...
Pidähän hanastasi huolta..ja itsestäsikin.
H.hunksz kirjoitti:
"koti-kiusattu"
Niinhän ne tytöt koulussa lauloivat:
Mä oksalta ylimmältä...
Pidähän hanastasi huolta..ja itsestäsikin.
H.Mikäpä se pahan tappas sano isä aikoinaan ,näin vanhat turnut jotka on selvinneet ilman kriisryhmiä ja terapeutteja tähän ikään pärjäävät loppuun asti.
- minä se tiskaan...
Meillä on kylmävesiliitännässä.
Se ihan siksi koska laitteen asennusohjeissa näin sanottiin.
Jotkut väittävät että kuumavesiliitännällä huuhtelu jättää lasit täplikkäiksi."minä se tiskaan..."
Laita kuumaan vaan, säästät energiaa, muuta haittaa siitä ei ole.
Vesiletku saattaa kyllä hapertua aikaisemmin.
H.
- Kylmäå
Kylmään tottakait koneen automatiikka hoitaa loput asteet
- MuhviRoope
nimimerkille hunksz .
kyllä se kuumavesikytkentä on parempi, niin kuin annoit ymmärtää.
Huuhtelu kylmällä verellä on persuksistamitäpä roope tykkää sellasesta bidee jutusta jossa bidee kahvan tilalla oli kunnon sutipää kuraharja.
Käyttäjä kehui käteväksi ja nauraakkaan ei uskaltanu kun kerran "meiän mies" oli sen asentanut.
- Mirjatar
Osti tiskikoneen vuonna 1985 se on yhä kunnossa ja käytössä se on kuumavesi liitännässä.
Käyttää kyllä vettä 13 litraa / pesukerta, asun kerrostalossa. - ...
Mun käsittääkseni tiskikone pitää nykyisin kytkeä kylmään veteen. Koneissa ohjelmat, jotka menee sekaisin jos kuumaa vettä, letkut hapertuu, vesivahingon riski kasvaa, onhan niitä syitä.
Vaan mitä järkeä on laittaa kuumaa vettä koneeseen ja odotella ohjelman aika, että koneen vastus lämmittää lämmintä vettä? Vähän sama asia, kun laittaisi pakastin arkun ulos kinokseen ja koittaisi pakastaa lunta.
Taloyhtiöissä kylmävesikytkentä on kai yleinen määräys. Ok- talossa se ja sama kai.
=DW=- SAS*
Ei vastus lämmitä lämmintä vettä. Se lämmittää vain, jos on tarve lämmittää.
Meillä on kytketty kuumaan, koska se on halvempaa. Öljyllä lämpiää kuuma käyttövesi. Näin ollut jo vuosikymmenet ja hyvin on toiminut.
Mielestäni on hyvin vähäm merkitystä kumpaan on kytketty, mutta meillä näin.
Ainahan asioista ollaan vähintään kahta mieltä. - ...
SAS* kirjoitti:
Ei vastus lämmitä lämmintä vettä. Se lämmittää vain, jos on tarve lämmittää.
Meillä on kytketty kuumaan, koska se on halvempaa. Öljyllä lämpiää kuuma käyttövesi. Näin ollut jo vuosikymmenet ja hyvin on toiminut.
Mielestäni on hyvin vähäm merkitystä kumpaan on kytketty, mutta meillä näin.
Ainahan asioista ollaan vähintään kahta mieltä.Se on ohjelma. Ei koneissa ole mitään vedenlämpömittareita. Ongelma, jos vesi liian kuumaa, ohjelma sekaisin, koneissa ei veden jäähdytintä. Paljon pesuohjelmia, joissa veden lämpötila paljon pienenpi kuin kraanasta tulevan veden lämpätila. Mulla tulkee kraanasta jotain 60 asteista kuumaa vettä. Joopajoo, joita siinä pestä sitten kolmenkympin ohjelmalla.
Täsmälleen sama asia myös pyykinpesukoneissa.
Että asioista voi juu olla monia mielipiteitä. Mutta vain koneen valmistajan asennusohjeista selviää totuus. Kone on suunniteltu tietyllä tavalla. Jos asennusohjeessa käsketään käyttämään kuumaa vetttä, selkeä asia. Mutta ainakin mun koneissa aina on käsketty laittamaan vesiliitos kylmään.
=DW= - henrjii
... kirjoitti:
Se on ohjelma. Ei koneissa ole mitään vedenlämpömittareita. Ongelma, jos vesi liian kuumaa, ohjelma sekaisin, koneissa ei veden jäähdytintä. Paljon pesuohjelmia, joissa veden lämpötila paljon pienenpi kuin kraanasta tulevan veden lämpätila. Mulla tulkee kraanasta jotain 60 asteista kuumaa vettä. Joopajoo, joita siinä pestä sitten kolmenkympin ohjelmalla.
Täsmälleen sama asia myös pyykinpesukoneissa.
Että asioista voi juu olla monia mielipiteitä. Mutta vain koneen valmistajan asennusohjeista selviää totuus. Kone on suunniteltu tietyllä tavalla. Jos asennusohjeessa käsketään käyttämään kuumaa vetttä, selkeä asia. Mutta ainakin mun koneissa aina on käsketty laittamaan vesiliitos kylmään.
=DW=meidän konessa on termostaatti, joka reakoi vasta jos vesi on liian kylmää
- Ei hunksi
1999 asennettu astianpesukone kuumaan veteen.
Hyvin on toiminut. Tosin tarkoitus on hankkia uusi
kone ja silloin se liitetään kylmään veteen 30 ast.
pikapesuohjelman takia. - tiskuri
Meillä on sekottaja, josta otetaan tilanteen mukaan, mites muilla?
- 100 asennusta
Jos astianpesukoneen hana avataan, sieltä tulee JOKO KUUMAA TAI KYLMÄÄ VETTÄ.
- SAS*
100 asennusta kirjoitti:
Jos astianpesukoneen hana avataan, sieltä tulee JOKO KUUMAA TAI KYLMÄÄ VETTÄ.
Jos vesi otetaan sekoittajan jälkeen, vesi on sen asteista mihin sekoittaja on säädetty. Jos sekoittajaan tulee molempia, kuuma ja kylmää vettä.
Tämä oli ajateltu vaan maalaisjärjellä.
- Vakuutusmies.
Valuma-altaat asianpesukoneen ja pakastinlaitteiden alle.
- mietinpä näin
Kyllä tulee puhtaampia astioita jos pesu aloitetaan kylmällä tai haalealla vedellä.
Jos koneessa on ohjelmat eri lämpötiloille niin mitä hyötyä niistä on mikäli aina tulee kuumaa vettä.
Jos tekee esipesun kylmällä vedellä voi laskea suoraan kuumaa vettäkin.- mietitty on
Hyödystä ei ole kyse. Vaan siitä, että keittiöhanan vieressä on erillinen pesukonehana, joka on vuonna 1985, kun asunto on valmistunut KYTKETTY KUUMAAN VETEEN. Hanassa on PUNAINEN merkki. Oliko silloin tämä
kuumavesikytkentä "muodissa". - ...
mietitty on kirjoitti:
Hyödystä ei ole kyse. Vaan siitä, että keittiöhanan vieressä on erillinen pesukonehana, joka on vuonna 1985, kun asunto on valmistunut KYTKETTY KUUMAAN VETEEN. Hanassa on PUNAINEN merkki. Oliko silloin tämä
kuumavesikytkentä "muodissa".Pesukoneet oli erilaisia. Nykykoneissa tosiaan paljon ohjelmia, jotka ei sitten toimi oikein, koska koneet suunniteltu kylmälle vedelle. Noissa energiamerkinnöissä on energian kulutus laskettu kylmän veden mukaan. Tottakai kuuma vesi vähentää energian kulutusta koneesta, jos se vaan toimii oikein. Mutta ei kuuma vesikään ilmaista ole. Sitä harvempi ajattelee.
Noin mun mielestä, jos nyt ostaa uuden tiskarin, pitääpi käyttää putkimiestä laittamassa veden tulo kylmään veteen. Siis jos aikoo käyttää muitakin ohjelmia kuin sitä kuuminta.
=DW= ... kirjoitti:
Pesukoneet oli erilaisia. Nykykoneissa tosiaan paljon ohjelmia, jotka ei sitten toimi oikein, koska koneet suunniteltu kylmälle vedelle. Noissa energiamerkinnöissä on energian kulutus laskettu kylmän veden mukaan. Tottakai kuuma vesi vähentää energian kulutusta koneesta, jos se vaan toimii oikein. Mutta ei kuuma vesikään ilmaista ole. Sitä harvempi ajattelee.
Noin mun mielestä, jos nyt ostaa uuden tiskarin, pitääpi käyttää putkimiestä laittamassa veden tulo kylmään veteen. Siis jos aikoo käyttää muitakin ohjelmia kuin sitä kuuminta.
=DW="=DW="
Sinulla on kiusallinen, sieluani raastava tapa.
Useissa ketjuissa odottelet muutamaa kommenttia ja sitten poimit niistä jonkun asian ja kirjoitat
siitä monisanaisen jaarituksen, joka ei anna mitään uutta, viittailet jaarituksessasi
laajasti myös muiden kommenttien tietämykseen, pyrkien kuulostamaan siltä,
että kommenttisi ajatukset ovat omiasi.
Yleensä on niin, että jonkintasoista asiantuntemusta/ tietoa vaativaan aloitukseen riittää
yksi vastaus ja mieluummin ihan heti.
Sen jälkeen riittää, jos ei nimimerkillesi kohdisteta kysymystä.
Rekkautumattona ei kannata pettää itseään, vastaamalla itselleen mukavasti jollain muulla nimmarilla.
Et ole kylläkään ainutlaatuinen palstallamme.
Muitakin olen huomannut, mutta, mitäs jos nekin....?
Minäkään en ole epäilyistä vapaa, kuten ei kukaan muukaan.
Tunnistettavuus olisi palstalla hyvä, mutta siihen ei koskaan saa pakottaa ketään.
Internet olkoon rehellisten vapaiden sielujen vapaa temmellyskenttä.
H.- käsitiskaaja
hunksz kirjoitti:
"=DW="
Sinulla on kiusallinen, sieluani raastava tapa.
Useissa ketjuissa odottelet muutamaa kommenttia ja sitten poimit niistä jonkun asian ja kirjoitat
siitä monisanaisen jaarituksen, joka ei anna mitään uutta, viittailet jaarituksessasi
laajasti myös muiden kommenttien tietämykseen, pyrkien kuulostamaan siltä,
että kommenttisi ajatukset ovat omiasi.
Yleensä on niin, että jonkintasoista asiantuntemusta/ tietoa vaativaan aloitukseen riittää
yksi vastaus ja mieluummin ihan heti.
Sen jälkeen riittää, jos ei nimimerkillesi kohdisteta kysymystä.
Rekkautumattona ei kannata pettää itseään, vastaamalla itselleen mukavasti jollain muulla nimmarilla.
Et ole kylläkään ainutlaatuinen palstallamme.
Muitakin olen huomannut, mutta, mitäs jos nekin....?
Minäkään en ole epäilyistä vapaa, kuten ei kukaan muukaan.
Tunnistettavuus olisi palstalla hyvä, mutta siihen ei koskaan saa pakottaa ketään.
Internet olkoon rehellisten vapaiden sielujen vapaa temmellyskenttä.
H.Pitäisit edes joskus onnettomat mielipiteesi ominasi H.
Vai onko vielä juhannusviinoja jäljellä?
Olet karkoittanut monta kirjoittajaa, sekö on käsityksesi rehellisten ja vapaiden sielujen temmellyskentästä.
En ole se jolle kirjoitit, luin vain ketjun läpi. käsitiskaaja kirjoitti:
Pitäisit edes joskus onnettomat mielipiteesi ominasi H.
Vai onko vielä juhannusviinoja jäljellä?
Olet karkoittanut monta kirjoittajaa, sekö on käsityksesi rehellisten ja vapaiden sielujen temmellyskentästä.
En ole se jolle kirjoitit, luin vain ketjun läpi."käsitiskaaja"
Kommentistasi unohtui toinen lapsellisuus: Lääkkeiden annostus.
Muuten on se ihan hyvä.
Lukuunottamatta vaatimuksesi suukapulasta.
H.
- Oot oikeass
Joo, nyt kylmään veteen , kun on niitä alhaisen lämpötilan ohjelmia.
- SAS*
Meillä käytetään pikaohjelmaa, mikä kestää puoli tuntia. Ohjekirja ei maininnut pesulämpötilaa, mutta 8 litraa on vedenkulutus.
Kone siis ottaa vettä moneen otteeseen muutaman litran verran kerrallaan. Kuumavesiputkistossa on putkellinen jäähtynyttä vettä, sen jälkeen vasta tulee lämmintä.
Luulen että kone joutuu lähes joka kerta lämmittämään vettä enemmän tai vähemmän. Jos keittiön hanasta on laskettu lämmintä vettä ja pesukone ottaa vetensä heti sen jälkeen, niin silloin tuskin lämmitystarvetta on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa682411En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361779- 101614
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741575Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly161525Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681397- 1061141
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009