Yksinkö, lopun ikää,

miten on?

vaikka on jo pitkä parisuhde takana, silti mietin, miten tässä näin kävi, että nyt olen yksin.
Hyvin vaikeaa on ajatella, ettei ketään koskaan enää löytäs, elämään arkea yhdessä.

Vai, osaako sitä elää ihan itselle vanhempana?

47

681

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elä myös itsellesi

Miksi yksin ? Kulkiessasi mieli avoinna osuu varmasti joku kiva ystävä rinnallesi sovittamaan askeleitaan samaan tahtiin.

• Hannemi

Minulla kesti melkein 8 v täysin hyväksyä se että erottuani olen ilman parisuhdetta lopun elämääni. Siinä on joutunut kohtaamaan oman itsensä ja tekemään töitä tasapainon eteen, mutta olen löytänyt tyytyväisyyden elämään ihan itsekseni. Ystäviä on ja itsekseenkin mukava viettää aikaa.

Luulen etten ole suhteeseen sopivaa tyyppiä, mutta monta vuotta meni sen myöntämiseen. Jos oikein haluaa niin varmasti löytää mukavan kumppanin. Minut seurustelu tekee levottomaksi ja jotenkin ahdistuneeksi. Olen parhaimmillani näin kun nyt on.

• miten on?

olen myös miettinyt, miksi parisuhteessa ollessa oli välillä niin ahdistavaa, kuin paniikissa, olisko minullekkin parempi elää sitten yksin, mutta ei yksinäisenä...mielessä on kyllä taustalla, milloin tulee vastaan hän, jonka kanssa ehkä onnistuisin vielä..
      aika näyttää ja pitänee jatkaa itsetutkistelua myös...

• siten on

Toivottavasti itsetutkiskelusi auttaa sinua huomaamaan ettet olekkaan kaikentietävä, kaikenosaava ja kaikestaselviävä maailman napa.

• tummatuulitukka

Samanlaiset on ajatuksesi kuin minullakin. Olin 23 vuotta suhteessa joka päättyi kolme vuotta sitten. Toisaalta on kiva olla itsekseen, mutta sitten kuitenkin kaipaa miestä rinnalleen. Olisihan se niin mukavaa käpertyä kainaloon. 50 vuotiaana tunnen eläväni elämäni parasta aikaa. Saa nähdä, miten elämä menee, yksin vaiko jonkun mukavan miehen kanssa. Pitäisi varmaan tehdä jotakin asian eteen eikä vaan odotella. Ei vaan ole sattunut vastaan metsäpoluilla, pitkospuilla eikä rullaluistinlenkillä.

• sirula

Minäkin jäin yksin n. 50 vuotiaana. Olen kymmenen vuotta "etsinyt" kumppania, löytänyt kaksi ehdokasta, mutta puihin meni nekin yritykset. Tunne on ristiriitainen, toisaalta upeaa olla yksin, toisaalta kaipaa miestä. Mutta pitäisi löytää juuri minulle sopiva ja se tuntuu mahdottomalta. En ole helppo tapaus.

Antaisin ohjeen, alle kuuskymppisenä kannattaa pistää töpinäksi. Kukaan ei enää kelpuuta 60, eivät edes samanikäiset tai vanhemmat, vaikka olisi vielä kuinka pirteä ja sirkeä.

• En ole minäkään

mikään helppo hookoon sininen. Helpot nakit eri sarjaa.

• ohoh ?

älä nyt hullujasi puhu, kyllä 60 kelpaavat ihan siinä missä nuoremmatkin vai luuletko, että kuusikymppiset ovat kaikki jotain vanhainkotitavaraa tai eivät kaipaa seuraa. Katso Paula Koivuniemeä, Arja Saijonmaata, Dannyä, Aira Samulinia, Pate Mustajärveä jne..heitäkö kukaa samanikäinen tai vanhempi ei kelpuuttaisi?

Ei hyvät hyssykät sinulla ei kyllä ole mitään ajatusta ikäkaaresta. Ajattelet kuin teinit, jotka eivät näe ihmistä vaan näkevät ikänumeron. Ihminen muuttuu kaiken aikaa ja 60-vuotias ei ajattele, eikä odota suhteelta ihan samaa kuin mitä 30-vuotias tai 40-vuotias. 60- vuotias on henkisesti kypsempi ja haluaa suhteelta tuttua ja turvallista kumppanuutta, tyytyväisyyttä ei välttämättä enää jatkuvaa säpinää ja suuria tunnemyllerryksiä.

Täällä on kyllä niin vanhoillista porukkaa ja ajatukset on kuin jostain peräkylän mailta 1930-luvulta. Nyt eletään 2012 lukua, eikä 60-vuotias välttämättä näytä 40-vuotiasta vanhemmalta. Ajatus ei ole iässä vaan ihmisen terveydessä. Moni kuusikymppinen on paremmassa fyysisessä ja henkisessä kunnossa kuin nelikymppinen, on nuorekas, innostunut, harrastaa ja saa seuraa ja seksikin sujuu.

Minua ärsyttää tavattomasti tämä ikärasismi ja ajatus siitä, että kun on tietyn ikäinen, niin elämä on ohi ja sinua ei kukaan huoli tai et saa seuraa tmv. Täysin potaskaa ja naurettavaa.

Uskon, että te täällä palstoilla viettävät ette ketään saakaan, kun päivät istutte koneella perseellänne ja nappaatte pitzzaa ja kaljaa ja verenpainelääkkeitä ja masennuslääkkeitä, olette tosiaan out jo kaikesta alle 60-vuotiaana.

t. lottamari

• Minä en ajatellut olla ilkeä enkä ajatellut kenestäkään toisesta kirjoittajasta mitään pahaa. En halunnut myöskään loukata ketään. En ajatellut edes näsäviisastelevani, sillä etten näe Pate Mustajärveä mitenkään tavoiteltavan arvoisena kumppaniehdokkaana. Viinaahan Pate on vetänyt eläissään enemmän kuin moni muu ja valitettavasti se myös näkyy. Löydän halutessani parempiakin. Anteeksi.

Toisaalta olen myös kaikesta out, kuten edellinen kirjoittaja totesi, vaikka en syökään mieliala- verenpaine- enkä masennuslääkkeitä. Enkä edes syö pitsaa tai vedä kaljaa, en edes tupakoi. Siis todella out kaikesta ja sanomattakin se on selvää. Tuliko asia nyt siistimmin?

Pyydän vilpittömästi anteeksi kaikilta, joita olen loukannut.

• rock60+
        ohoh ? kirjoitti:

älä nyt hullujasi puhu, kyllä 60 kelpaavat ihan siinä missä nuoremmatkin vai luuletko, että kuusikymppiset ovat kaikki jotain vanhainkotitavaraa tai eivät kaipaa seuraa. Katso Paula Koivuniemeä, Arja Saijonmaata, Dannyä, Aira Samulinia, Pate Mustajärveä jne..heitäkö kukaa samanikäinen tai vanhempi ei kelpuuttaisi?

Ei hyvät hyssykät sinulla ei kyllä ole mitään ajatusta ikäkaaresta. Ajattelet kuin teinit, jotka eivät näe ihmistä vaan näkevät ikänumeron. Ihminen muuttuu kaiken aikaa ja 60-vuotias ei ajattele, eikä odota suhteelta ihan samaa kuin mitä 30-vuotias tai 40-vuotias. 60- vuotias on henkisesti kypsempi ja haluaa suhteelta tuttua ja turvallista kumppanuutta, tyytyväisyyttä ei välttämättä enää jatkuvaa säpinää ja suuria tunnemyllerryksiä.

Täällä on kyllä niin vanhoillista porukkaa ja ajatukset on kuin jostain peräkylän mailta 1930-luvulta. Nyt eletään 2012 lukua, eikä 60-vuotias välttämättä näytä 40-vuotiasta vanhemmalta. Ajatus ei ole iässä vaan ihmisen terveydessä. Moni kuusikymppinen on paremmassa fyysisessä ja henkisessä kunnossa kuin nelikymppinen, on nuorekas, innostunut, harrastaa ja saa seuraa ja seksikin sujuu.

Minua ärsyttää tavattomasti tämä ikärasismi ja ajatus siitä, että kun on tietyn ikäinen, niin elämä on ohi ja sinua ei kukaan huoli tai et saa seuraa tmv. Täysin potaskaa ja naurettavaa.

Uskon, että te täällä palstoilla viettävät ette ketään saakaan, kun päivät istutte koneella perseellänne ja nappaatte pitzzaa ja kaljaa ja verenpainelääkkeitä ja masennuslääkkeitä, olette tosiaan out jo kaikesta alle 60-vuotiaana.

t. lottamari

lottamari on oikeassa, suojelkaa te muut itseänne....elämältä !

• puuma mummo

nythän on se paras aika 50 ,lapset on omilaan ,eikä tarvitse huolehtia muista.kun vaan pitää siitä omasta hyvinvoinnista kii.vaihdevuosien kauhut on takana,ja tuntuu kuin olis saanut sen oman elämän takasin ,minkä avioliitoaikana hukkas jonnekin.et semppiä vaan tytöt,elämä on laiffii.kaikki vaan ylös ja ulos.

• Aika hassua tää elämä.
      Kun noita miehiä on tossa ympärillä ja ite vaan kuljen ja juttelen niinkun ihan ihmiselle.
      Systeri kertoo mulle että joku katsoi mua sillä lailla, hmmmm siis millä en mie ymmärrä.
      Risteilyllä yks nainen sanoi onko toi mies susta kiinnostunut kun flirttailee sulle.
      Ja yks naapuri täällä väittää yhden miehen ihastuneen minuun.

Ite en vaan huomaa noita nyansseja sen kummemmin kun vaan juttelen ja naureskelen "ihmisten" kanssa. Siis nämä miehet on mulle olleet juuri ihan ihmisiä.

Eli ei kait tää sinkkuuskaan mitään kamalaa ole.

• elon poluilla

Varmaankin yksin, en kuitenkaan yksinäisenä. Olen kokolailla ekstrovertti joten tuttavuuksia on aika helppo solmia siellä missä milloin kuljenkin.
      Ihastuminen ja rakastuminen on suuria kokemisen arvoisia tunteita, kuitenkin erosta johtuva suru ja pettymys peittää ne alleen, joten riskiä tuskin enää otan.

• Hei kun keikuskelen

Ei Elämä kulje käsikirjoituksen mukaan. Välillä edetään niin tasaasta vauhtia, niin tasaasta vauhtia että jotta ja..., kunnes yhtäkkiä kompuroi jossakin kiviryteikössä.
      Aikansa kompuroitua eteen putkahtaa "kaahee aakee laakee" ja voi iloisesti tanssahdellen taas pyöriä eteenpäin.
      Eikö se vähä näin mene?

"Hyvin vaikeaa on ajatella, ettei ketään koskaan enää löytäs, elämään arkea yhdessä."

Mistäs sinä etukäteen tiedät löydäkkö vai et?
      Turha jäädä johonkin itsesääliin rypemään, jos itsellä on sellainen tunne, että tahtoisi aloittaa uuden ihmisen kanssa yhteiselon.
      Ehkä sinun kannattaisi lähteä sellaisiin paikkoihin, jossa voisi kenties olla mahdollista tavata mieleisen tyypin.

Mitä yksin elämiseen ja siihen, että Osaako niin tehdä, niin tottahan toki aikuinen ihminen osaa yksin olla. Monesti on Huomattavasti parempi olla yksin, kuin huonossa suhteessa. Se se vasta kamalaa olis, jos olis pakko olla sellaisen kanssa, josta ei välittäisi.

Yksi mahdollisuus on etsiä "silloin-tällöin-tavataan"-suhde, joka antaa mahdollisuuden elää yksin omaa elämää ja sitten välillä tehdä yhdessä jotakin kivaa arjen tai juhlan touhuja.

Kenelle mikäkin sitten sopii.
      Kaikki tavat varmaan ovat hyviä, jos se itselle passaa.

Joku voi ajatella, että Ikinä, eikä koskaan enää rakastu.

Elvistä voisin tähän loppuun tällätä:

I´ll Never Fall In Love Again

http://www.youtube.com/watch?v=Nf58QvK6IgI&feature=related

• Sivuun siirtymässä

Tuo mainitsemasi "Yksi mahdollisuus on etsiä "silloin-tällöin-tavataan"-suhde, joka antaa mahdollisuuden elää yksin omaa elämää ja sitten välillä tehdä yhdessä jotakin kivaa arjen tai juhlan touhuja." on juuri sitä, mitä itsekin haluaisin.
        Tälläkin palstalla on kaksikin kiinnostavaa tytteliä, mutta liian monesti "turpaan saaneena" taitaa olla paras pysytellä visusti sivussa. Tiedän, sitten kun aikaa kuluu, niin teillä tytteleillä valinnan vara vähenee ja rima laskee. Vaan minullakin ikä tekee tehtävänsä...

• kaikk`mahdollista
        Sivuun siirtymässä kirjoitti:

Tuo mainitsemasi "Yksi mahdollisuus on etsiä "silloin-tällöin-tavataan"-suhde, joka antaa mahdollisuuden elää yksin omaa elämää ja sitten välillä tehdä yhdessä jotakin kivaa arjen tai juhlan touhuja." on juuri sitä, mitä itsekin haluaisin.
        Tälläkin palstalla on kaksikin kiinnostavaa tytteliä, mutta liian monesti "turpaan saaneena" taitaa olla paras pysytellä visusti sivussa. Tiedän, sitten kun aikaa kuluu, niin teillä tytteleillä valinnan vara vähenee ja rima laskee. Vaan minullakin ikä tekee tehtävänsä...

Kerro ketä tarkoitat :)
        Voihan olla että ne tyttelitkin on saaneet osansa.
        Ja jos heillä on profiili niin eikun yhteyttä ottamaan.

• Hei kun keikuskelen
        Sivuun siirtymässä kirjoitti:

Milläs tavalla nämä tyttelit ovat sulle "Turpaan antaneet":? Vähäkö Suuuuuuurilla sanoolla vai onko joku naamaan tintannu:)

"Tiedän, sitten kun aikaa kuluu, niin teillä tytteleillä valinnan vara vähenee ja rima laskee."

Tosta asiasta tai voi olla, että menee vähä sivuutte, mut kuitenkin....
        Tosta riman asettelusta sen verran, että silloin muinoin, kun perheen isäntää "etsi" ja tulevien lapsien isää, niin silloin tarvitsi ajatella vähän eri asioita, kuin esim. nykypäivänä, jolloin perheen perustamisesta ei ole kyse.

Sitten kans semmonen juttu, että jos etsisi seurustelukumppania tai mahdollisesti yhteen-kimppaan-menemis-kaveria, niin sitten taas sekin eroaa siitä, jos ei yhteen tahtoisikaan, vaan pelkästään olis kyse "silloin-tällöin-tavataan"-suhteesta.

Jahas, jassssoooo, meniköhän Taas metsään mun sepustus. Tuonne "tulisilla":n aloitukseen jo sörssäsin niin epäselvää tekstiä, että hirvitti kun sen luin jälkeenpäin:)

Ei voi mitään. Joskus on "klapil-päähän-lyäty"-olotila.:)

• Sivuun siirtymässä kirjoitti:

Mulle tuli tosta valinnanvaran vähenemisestä mieleeni kaikenlaisia ajatuksia.
        Esim kuinka ne on jo vähentyneet noiden vapailla markkinoilla olevien miesten suhteen muutenkin.
        Kun en esimerkiksi voisi kunnioittaa ja näin ollen edes ajatella yhteiseloa miehen kanssa joka on epätoivoissaan hakenut naista itselleen muista maista.
        Kaikenlaista kun olen nähnyt ja kuullut ihan tässä lähistölläkin tapahtuneen.
        Miehen pitää tulla toimeen itsensä kanssa, tulenhan minäkin itseni.
        Eikä tulis mieleenkään mennä etsimään jotain gigoloa tahän elämääni.

• siipirikkona taas

Luulen etten luota enää kenenkään niin paljon että antaisin itseni vielä rakastua, parempi itsekseen ilman rikottuja lupauksia..

• Niin, ainahan siinä on riski et ei onnistukkaan pitempään. Pitää sit vaan miettiä vaihtoehdot: mitään ei saa jos ei uskalla kokeilla ,tai olla tyytyväinen yksin???Ei kait niitä lupauksia ihan tahallaan rikota, mut jos ei suju niin ei väkisinkään voi olla.

• siiri

Erosin neljä vuotta sitten pitkästä liitosta, 49 vuotiaana. Muutama viimeinen vuosi
      liitossa meni mukavasti yhdessä asuen, lapsia kasvattaen...kunnes päätimme erota.
      Ero oli kypsä ajatus ja siten helppo, valmiikisi mietitty, hyvät välit jäi. Jatkoin eteenpäin
      samaa rataa kuin ennenkin. En kummemmin miestä elämääni kaivannut, muutama
      pieni seikkailu kunnes vuosi sitten tuli suurempi "kolahdus". Kiva oli olla yhdessä, tehdä niitä samoja perusasioita (lenkkeillä, laittaa ruokaa kropat toisiaan hipoen, nauttia luontoretkistä,saunoa,uida,rakastella etc) miehen kanssa yhdessä kuten
      silloin ennevanhaan ex-puolisoni kanssa. Ihanaa kun oli joku joka ajatteli kesken
      työpäivänsäkin minua, muisti, laittoi tekstarin soitti.
      Mutta nyt mies halusi jatkaa suuren päätähuumaavan rakkauden etsimistä
      (meillä oli tunteita, muttei jalkoja alta vievää rakastumisen huumaa) ja niin erosimme
      tai oikeammin hän hylkäsi/jätti minut. Kauniisti. Ja VALTAVA IKÄVÄ JÄI. Lasken
      aamulla herätessäni, että viides aamu, kuudes yksinäinen aamu, herätä yksin
      tai saamatt "hyvää -huomenta -viestiä", pusuhymiötä. VIIKKO, yhdeksäs aamu....
      Tämä yhdessäolon vuosi herätti minut ja NYT EN TODELLAKAAN HALUA olla
      yksin. Tämän ikäisenä ei vaan enää ole helppo löytää uutta, jonka kanssa olisi
      helppo ja rento olla. Joka ei olisi varattu, ja olisi kiva,luotettava,samanhenkinen
      kuin itse. PELOTTAA ja hirvittää tulevaisuuteni. Olen varmaankin lähellä masennusta kun eilen jopa ajattelin lototessani pitkästä aikaa, että mitäköhän
      minä noilla miljoonilla tekisin kun ei ole ketään kenen kanssa niistä nauttii. No
      lapset tietenkin ovat ja loiseläjiähän löytyisi baarista ja netistä, MUTTA tarkoitin
      juuri sellaista vapautta mennä ja tulla rahahuolista vapaana sen oman rakkaan kanssa.

• Keittiöpsykologi

Näin sivullisesta näyttää, että olit rakastunut narsistiin. Näin ne aina tekevät ja jättävät. Et ollut hänelle ensimmäinen etkä viimeinen. Olenpa melkoisen varma, etten erehdy.

• soffapsykologi
        Keittiöpsykologi kirjoitti:

Näin sivullisesta näyttää, että olit rakastunut narsistiin. Näin ne aina tekevät ja jättävät. Et ollut hänelle ensimmäinen etkä viimeinen. Olenpa melkoisen varma, etten erehdy.

Tuo taas on nykyisin sataprosenttisen tyypillistä.

Miehellä ei ole mitään mahdollisuutta peräytyä epätyydyttävästä parisuhteesta joutumatta kaiken maailman kyökkipsykologien narsistilistoille.

Syy lähtöön voisi selvitä myös, jos muistelisi ilman itsesensuuria suhdetta, sitä, tuliko toista aidosti kuunneltua vai tuliko saneltua oman mielen mukaan. Yleensä parannettavaa löytyy kummastakin osapuolesta.

• salasalla

Niin, kyllä ilman parisuhdettakin oppii elämään, vaikka se vie aikansa. Mutta pari hyvää ystävää olisi hyvä olla, ettei täysin erakoidu. Ja yksin on uskallettava (viitsittävä) lähteä harrastusten pariin, kyllä ikäsinkku voi käydä terassilla siemaamassa oluen tai mennä teatteriin...Itse olen ollut sinkkuna kahdeksan vuotta, joten alkaa olla sinut yksinäisyyden kanssa. Mutta onhan tässä tietokone ajankuluna. Toivon joko hyvää uutta parisuhdetta tai muuten vaain tyydyttävää elämää ilman sitä!

• Rimmir tänään

Juuri nyt ja tässä kaipaisin minäkin parisuhdetta, naapurin nuoripari nimittäin grillaa ikkunani alla ja aivan kamalan ihanan hyvät tuoksut sieltä leijailee asuntooni. Tällaisina kesäiltoina ei olisi yhtään hassumpaa olla seurana mukava aikuinen mies ei ainoastaan oma poika taikka vävyntekele. Mutta mihin sen mukavan miehen laittaisi talvisäilöön? Voisko hänet taas ensikesäksi kaivaa esille?
        Teattereissa, konserteissa , uimarannalla, kävelyllä, kirjastossa riittää aivan hyvin omakin seura, treeneihin löytyy naisseuraa, mutta vieläkin, tällä modernilla aikakaudella en kertakaikkiaan osaa lähteä yksin terassille oluelle.

• ???

Siiri, loppuiko virta jo noin äkkiä (vuodessa) uudesta suhteesta? Olen miettinyt että pystyykö tällä iällä ede enää luomaan pysyvää suhdetta? Pätkiä vaan??

• siiri

???
      Ei loppunut virta, EI. EI, vaan meillä oli peruskivaa, ja seksiinkiin riitti boweria
      yllinkyllin, mutta mies on kai ikuinen etsijä, joka haluaa löytää sen jalat alta vievän
      rakkauden (jonka on kerran muutama vuosi sitten kokenut ja johti hänellä
      pitkän liiton tuhoon). Ja intohimon mikä räjäyttää aivot.Tämä etsijä ei halunnut minua loukata ollessaan kanssani
      ja samaan aikaan etsivänsä....joten laittoi suhteemme poikki.

• ???

Siiri, vielä oon kiinnostunut siitä, että katuiko se mies, kun menetti pitkän liittonsa sen intohimoisen suhteen takia? Sekä kauanko tämä intohimoinen suhde kesti ja miksi kaatui?
      Kysyn siksi kun itsellä ollu vähän samoja kuvioita, että mitä tässä tehdä. Mulla vielä liitto olemassa.

• siiri

???
      Intohimosuhde kesti pari-kolme vuotta. Ja sen takiahan miehestä kait on nyt tullut ikuinen etsijä kun pitäisi päästä samaan tunteeseen kuin silloin kun avioliittonsa
      jätti. Ja kyllä häntä kaduttaa edelleen, että lähti seikkailemaan, mutta paluuta ei ole.
      Mieti siis kahteen tai kolmeen kertaan.....

• sirula

Siiri, minä jouduin samaan tilanteeseen kanssasi. Oikeastaan, jos olen rehellinen, kaksi miestä on jättänyt minut sentakia, että ovat ikuisia etsijöitä, hmmmm kumpikin jo 68 vuotiaita. Ajattele! Olen hiukan nuorempi. meillä oli aina tavattoman hauskaa, mutta se ei riittänyt.

Olen etsiskellyt täältä netistä jonkin aikaa miestä, olin kuvallisena. Sain kehuviestejä, mutta en mitään vakavaa. Huomasin, että olin liian "vanha" näille vielä vanhemmille vaareille, että se siitä - poistin profiilini.

• Huh..

Sirula, siis miehillä vielä 68 v iässä niin paljon virtaa, että naisia vaihdetaan lennossa?????

• sirula

Tuolla treffipalstalla niitä löytyy, ikänsä ovat ilmoittaneet 60-63, oikea ikä 67-68. Ilmoituksissa rehentelevät viriilyellä ja hyvällä kielitaidolla. Yksikin kirjoittaa, että ei sitten huoli naista, jolla on hämähäkin seitit ja pesemätön alapää????

Mitä lienee moiset kommentit, ihan oksettaa.

Yksi myy itseään, kuin talokauppias, kuntotarkastus tehty ja virheettömäksi havaittu, niin persoonallista, että naurattaa.

• Valitan.
        sirula kirjoitti:

Tuolla treffipalstalla niitä löytyy, ikänsä ovat ilmoittaneet 60-63, oikea ikä 67-68. Ilmoituksissa rehentelevät viriilyellä ja hyvällä kielitaidolla. Yksikin kirjoittaa, että ei sitten huoli naista, jolla on hämähäkin seitit ja pesemätön alapää????

Yksi myy itseään, kuin talokauppias, kuntotarkastus tehty ja virheettömäksi havaittu, niin persoonallista, että naurattaa.

Sinä ja Siiri olette molemmat menneet narsistin kelkkaan. Ehkä etsittekin sellaista? Ei niinsanottu normaali mies käyttäydy noin eikä tervejärkinen nainen tuollaista huoli. Pitäisi hälytyskellojen soida vaan minkäs mahtaa kun ei ole huomannut ja pitää naistenlehtien juttuja tosielämän kuvauksina. Valitan.

• säälipisteitä
        sirula kirjoitti:

Lähinnä sääliksi käy ikuisia casanovia, joiden kuvitelmat itsestään ja viehätysvoimastaan ovat naurettavan vääristyneitä. Nämä itseään täynnä olevat papparaiset naisvaatimuksineen ovat ällöjä.Onneksi moni suuntaa naisenhakumatkansa yleensä Aasiaan mutta joskus nuorempi suominainen joutuu heidän jallituksen kohteeksi ja silloin ovat vitsit vähissä tytöllä.

• .........

eiköhän se mene useimmin niin, et mies vaan on sen alkuhuuman ajan ja häipyy, sillä on tarjolla paljon naisia, ja helppo löytää, näin netin aikana, vanhemmiten vaan enempi villiintyvät :), eikä pitkän parisuhteen jälkeen enää tahdo onnistua pidempi sitoutuminen..

• Äskettäinhän täällä suureen ääneen kerrottiin meiltä naisilta seksihalujen katoavan vaihdevuosien jälkeen. Mistä ne villiintyneet sitten tulevat?

Minun pitkällä matematiikan oppimäärälläni miehiä jäi jäljelle enemmän seuranhakuun kun vähennetään naisista ne halunsa menettäneet ja jätetään jäljelle villiintyneet. Eli markkinat ovat todellisuudessa naisten.

• kerran kokenut

älä lähde oluelle, voit saada alkoholistin, josta on vaan harmia, harmia, harmia, harmia....

• sama täällä

näinhän se on, ihan itsestä kiinni ja todellakin ei ole valmis uuteen suhteeseen, silloin ei ota mitään vakavasti, tuo onkin hyvä sanoa, jos kysellään, miksi ei ole ketään, siis en ole valmis suhteeseen...kyllähän sitä sais jos oikeasti haluaisi, tämä on totuus ja ei kukaan voi tuoda ketään nenän eteenkään ..

minua huvittaa, kun jotkin on huolissaan kun en heti hae uutta miestä, ei sitä noin vaan aleta rakastamaan ketään, ei rakkaus tule noin vaan..

• siiri

Minä hain, ja ottin vakavasti ja tarkoituksena oli vaikka elämän loppuun asti.....ja
      kuten edellä olen kirjoittanut ei vaatimukseni niin vaativia ole...kivaa ja hyvää elämää....
      mutta oikeasti jo tässä 50 ei niin vaan mennä ja oteta kun vapaa tarjonta on
      ainakin meillä päin on ne baarijuopot tai varatut. Ihmetellä pitää oikein
      sitä vuoden takaista sattumaa, mikä nyt on päättynyt, miksi elämä näytti, että
      tääläistä vielä voisi olla.....

Sama täällä kirjoittat:

.kyllähän sitä sais jos oikeasti haluaisi, tämä on totuus ja ei kukaan voi tuoda ketään nenän eteenkään ..

Niin jonkun saisi kyllä vaikka heti kun terassille lähtisi, mutta kun se ei riitä----

• Vaikkei tuo ollutkaan mulle niin: Vielä kerran. Vähän positiivisempi asenne. Siitä sinun sattumastasi on vasta vuosi. Ihan hyvin voi tulla seuraaviakin sattumia. Usko pois ja kun ei käy terasseilla, oppii näkemään muutkin vaihtoehdot :) - jos tahtoo.

Minä en tiennytkään ennen eroani, miten paljon on vapaana ihan fiksuja itsestään hyvää huolta pitäviä yksinäisiä miehiä, joita ei enää kiinnosta terassit yms. Tunnen itse asiassa monia, mutta este olen minä itse, ei se etten kelpaisi. Olen nähnyt eroni jälkeen myös monia kunnon miehiä onnistavan. Pitäisi tähtien asennot osua kohdilleen että se lempi roihahtaisi... :). Kaksi ihmistä on vakuuttanut minulle sitä samaa mitä minä nyt sinulle-kyllä sinä löydät vielä sen oman kullan, vaikka nyt et sitä uskokaan. Tuntuu typerältä, mutta kaikki on mahdollista niin kauan kuin eletään.

Ei tarvitse näyttää missiltä, kun vertaistaan rakastaa :) Realisti tietysti pitää olla sen suhteen ketä pitää vertaisenaan :) Tiedän ihania kypsässä iässä olevia pareja, jotka ovat löytäneet toisensa vaikkapa jostain kuntoutusleiriltä tai hoitolaitoksesta.

• tallin ylisillä

Välillä kannattaa olla itsekseen, siis suhteiden välissä. Kannattaa hetki aina hengähtää ja pohtia mitä seuraavalta suhteeltaan haluaa.
      Itse olen ajatellut maatalon isäntää katsella seuraavaksi kumppaniksi, sellaisen maatalon missä ei ole karjaa. Voisin vaikka maatilamajoitusta pidellä kesäisin ja ottaa muutaman kesälapsen oppimaan maalaiseloa, omia kun ei ole siunaantunut.
      Isäntä voisi hoidella kyntöhommat siementen vakoonpanot, myös päivisin pellolla kun siellä varmaankin itävät paremmin. Kyllä tämän ikäinen verevä naisihminen vielä miestä tarvii.

• kerrasta oppinut

kenenkään ukon piiaksi en enää ala, ja kokemuksella kerron, olin pitkässä parisuhteessa jossa mies eleli kuin poikamies ja minä olin talkkari&piika, mutta sillä erotuksella oikeisiin ammatteihin, että sain läimäytyksiä ja tukistuksia jos en "herran"tahtoa noudattanut...

• luulin ettei enää...

vain yksi viikonloppu kaiken muuttaa voi ...
      vielä viime perjantaina en uskonut että voisi vielä käydä näin :)

• Kaikki mahdollista

Onnea sulle ;)
        Kivaa joskus lukea näinkin.

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe