Minne kaikki kadonneet, tiedätkö syyn?

tundralla tuulee

Viime aikoina ovat nämä kirjoitusfoorumit ruvenneet maistumaan puulta.
Enää ei ole samaa tunnelmaa, kuin näissä oli aikaisemmin.
Aloitukset ja kommentit ovat jotenkin muuttuneet itsekeskeisiksi kähinöiksi.
Mikä on tappanut ennen vallinneen yhteisymmärryksen ja sopuisan ajatustenvaihdon?

98

362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meeriamanda

Ennes oli kaikki uutta, opeteltiin nettiä ja kirjoitteluja. Vuosia jo eri palstoilla olleena alkaa tuntua tutulta.

Oppii tuntemaan kirjoittelijat tyyleistään, vaikka puskaan menevätkin kun haluavat sanoa häjysti :// Tunnistaahan heidät.

Kersat ovat väliin tahallaan ilkeilemässä , eikä vanhat pysy palstallaan... johan kirjoitustyyli heidät paljastaa.

Joku ei pidä suorasta palautteesta, minua se huvittaa...tapani ovat rehelliset, suorat ja silmille en anna hyppiä! Joidenkin tarkoitus on vain vedättää toista menettämään malttinsa, sorry ..se peli ei tehoa minuun. Näitäkin löytyy palstaltamme :))
      Minä pysyn palstalla, jatkossakin... enkä tästä muutu :DDD

• kuuskutonen.

Samoin alle viisvitoset voisivat pysyä omalla palstallaan.

• meeriamanda
        kuuskutonen. kirjoitti:

Samoin alle viisvitoset voisivat pysyä omalla palstallaan.

Nuoremmat kirjoittelijamme ovat tuoneet iloa, virkeyttä palstallamme, eikö totta?

Ainakin nämä aian vaksana kirjoittelevat, toki josista oli jopa riesa... mut he ovat itse poistuneen.

• kuuskutonen.
        meeriamanda kirjoitti:

Nuoremmat kirjoittelijamme ovat tuoneet iloa, virkeyttä palstallamme, eikö totta?

Ainakin nämä aian vaksana kirjoittelevat, toki josista oli jopa riesa... mut he ovat itse poistuneen.

Palstat on tarkoitettu tietyn ikäisilke, jokainen pysyköön omassa ryhmässään.

• lipsunlapsun
        kuuskutonen. kirjoitti:

Mitä vanhemmaksi ihminen elää, sen suuremmiksi tulevat hänen eronsa ikäisiinsä fyysisesti, ja varsinkin psyykkisesti.
        Mihin ikäjakaumaa tarvitaan.
        Samaan tunkuun kaikki 60 .

• kuuskutonen. kirjoitti:

Mä olen aina totellu määräyksiä,kotikiusattu kun olen mut onks se niin vaarallist jos pikkuse hyppi aisan yli?
        Mil taval se haittaa meit vanhempia?

• lipsautin
        piikkiö kirjoitti:

Mä olen aina totellu määräyksiä,kotikiusattu kun olen mut onks se niin vaarallist jos pikkuse hyppi aisan yli?
        Mil taval se haittaa meit vanhempia?

Niin helppoa on olla mies, kun lähellä on nainen, ajattelevainen.

Aisan yli hyppiminen, aisankannattaja?
        Muutakin aisailemista muistelen.
        On aisa ollut kovin tavoin ja lie vieläkin meille suomalaisille tuttu, kaipa hevon takia?

• turhaan aivan turhaa

Älä liikaa innostu, tunnistettavahan olet. Hyvää tulevaa ikääntymispäivää ;)))

• milloin tulen?
        turhaan aivan turhaa kirjoitti:

Älä liikaa innostu, tunnistettavahan olet. Hyvää tulevaa ikääntymispäivää ;)))

Voiko sinulta varata ajan selvännäkijä kun olet?

• 13+8

Mikä uho:) Ketä vastaan oikein taistelet??

• sana ja merkitys
        lipsautin kirjoitti:

Niin helppoa on olla mies, kun lähellä on nainen, ajattelevainen.

Aisan yli hyppiminen, aisankannattaja?
        Muutakin aisailemista muistelen.
        On aisa ollut kovin tavoin ja lie vieläkin meille suomalaisille tuttu, kaipa hevon takia?

Eikös aisankannattaja ole IHAN ERI asia?
        Vai puhutaanko me eri kieltä?

• lipsunlapsun

Aika aikaa kutakin, kuin vanha kansa sanoo,
      alkuinnostus kestää aikansa.
      Oma vika, olen kohdallani todennut.
      Ei pidä juuttua samaan.
      Kaikkeen kylliintyy.
      Puutuu persus ja pää.
      Ei kantsi muita syyttää.

Ei mitään mielenkiintoa illasta toiseen lukea ihmisinhoa, milloin läskejä, milloin ketäkin kohtaan.
      Jollain lailla menee sanattomaksi niitä lukiessaan, immuuniksi.
      Paha pitänee olla, kun vain viha tuntuu monilla olevan ainut tunne toisia kohtaan.
      Toki tosi mielenkiintoisia ja upeita kirjoituksia olen täällä saanut lukea.
      Hyvät sanat saada ja antaa, jos niitä saa sanoa, ruokkivat mieltä ja sielua.

Mikä ketäkin.

• tunnemmeko?

Liian tuttuja ja liikaa määräilyä mikä on sallittua, liikaa henkilökohtaisia pyrkimyksiä.

• tänään 70v

Ei täällä ole heti kuin korkeintaan 4-5 kirjoittajaa, kukaan ei uskalla kirjoittaa mitään kun heti tulee p...kaa silmille.
        Parempiakin paikkoja on kirjoitella, luonnollisen poistuman kautta palstan itselleen omineetkin joskus vaihtuvat, tietenkin löytyy aina uusia, mutta en usko että yhtä kamalia.

• Voe voe

Hatsa ja kaksi hänen matamiaan pitänevät huolen palstan tasosta.

• mä ja sä?

Kutka hyö kaks matamia on?

• tietävääääääääääääää

Ehhe he eh hehe ...pistä nimiä esiin...vätys. Katsotaan kauanko keikut sivulla?

• se toinen...........

Kiits! Heido!

• meeriamanda

Kiitos ja niiaus, on suuri kunnianosoitus olla nimetty...tiedätkö sä et nimittelysi on lyhyt ikäinen :DDDDD

• hehhhhh
        meeriamanda kirjoitti:

Kiitos ja niiaus, on suuri kunnianosoitus olla nimetty...tiedätkö sä et nimittelysi on lyhyt ikäinen :DDDDD

Älä ny ota kaikkea kunniaa itsellesi ma, ei kukaan ole sinua maininnut..

• ymmällään ###
        hehhhhh kirjoitti:

Älä ny ota kaikkea kunniaa itsellesi ma, ei kukaan ole sinua maininnut..

Kyllä monikin mainitsi eilen. Ja hyvin ilkeästi. Mielenkiinnolla olen nyt lukenut mainittujen kirjoituksia ja en ymmärrä mistä tuollainen piruilu kumpuaa?
        He kirjoittelevat suoraan asioista, sekö on täällä kiellettyä?

• Nainen ~ 70

Hatsa ja Hatsan enkelit (uskolliset). M M N A sekä T

• minä en ;))
        Nainen ~ 70 kirjoitti:

Hatsa ja Hatsan enkelit (uskolliset). M M N A sekä T

Oletko kade ;)))

• Täällä keskustellaan heikoimpien ehdoilla. Siksi kiinnostavat keskustelijat lähtevät muualle.

• hoh hoh

Ja joku pyrkii johtamaan näitä heikkoja.

• ????????????????

Miksi sitten palstallamme olet? Et nauti suosiota, tääläkään.

• ???????????????? kirjoitti:

Miksi sitten palstallamme olet? Et nauti suosiota, tääläkään.

Sinä ja tuo toinen havainnollistatte mitä tarkoitin.

• Tämäkö on laadukkainta sananvaihtoa, nykyisin?
      Päivitellä puuttuvaa?

• rimmir tänään

No jos tuntuu puulta kirjoitukset ikäpalstoilla niin se on omasta ajattelutavasta kiinni. 50 on tosi hiljainen, ei ole juuri uusia kirjoittajia. Jos muutaman sanan haluaa vaihtaaion mentävä 60 palstalle. Täällä ikäryhmään kuuluvat tuntevat itsensä uhatuksi, jota me nuoremmat todellakaan emme haluaisi.
      Joskus jopa olen kaivannut handek/kednahia ärsyttävineen avauksineen, mutta missä lie, toivottavasti elämä on suotuisa hänellekin ja että hän on löytänyt onnensa jota niin kauan kaipasi.
      Kun olen nuorempi ja en joka päivä 60 palstalla, niin ei huomaa kähinöitä tällä palstalla. Kaikkeen jutusteluun ei ole pakko osallistua.

• ...

Sivusta.

Oletan, handekki keksinyt viimein jotain järkevämpää tekemistä. Tai sitten käynyt köpelösti.

Tullut tässä nähtyä Sirkuksen nousu ja nyt katellaan suolen tuoho. Netti on nopeampi mediamaailmassa kuin entiset välineet. Ihmiset intoutuu johonkin nopeesti. Ja hylkäävät kun löytävät kiinnostavampaa.

Joopas, Habbo on lirissä, kuka muistaa Napsterin? Anngry Birds porskuttaa lujasti nyt, minne unohtui PacMan? Meinaan vaan, Tetrisa oli kova sana ennen, samaten lentosimulaattori ja Leisure suit Larry. Nyt alkaa kai Wow:n aika olla ohi, jotain muuta tulossa---- Noh, toi oli tota pelijuttua, mä en ole oikein pelimiehiä.

Mutta netti on 40 vuotta vanha keksintö jo nyt. Ihmiset alkaa tunteen tätä laajemminkin. Alkuhuuman jälkeen alkaa viimein se sisältökin kiinnostamaan. Keskustelupalstat on aina olleet suosittuja. Ha, mä olen kirjoitellut sanomalehtiin ennen kuin meillä ede oli tietokonetta. Ja kirjoitan edelleen, tosin nettilehtiin. Kyllä anonyymeillä keskutelupalstoilla on tarpeensa.

Olemass vain nykyisin suositumpia foorumeita, kuin tämä kuoleva suoli. Noin vinkkinä, etsivä löyt$ää. Mä notkun täällä banhasta muistista ja Sirkuksen muistoa kunnioittaakseni. Ja ainahan on h$$y$vä saattaa tollukoiden $tietou$teen, että on olemaassa muitakin ihmi$siä kuin net :D

=DW=

• yohuuhkaja

Luulen että alamäki koskee useimpia netin palstoja. Äskettäin on lopetettu parikin sellaista asiakeskustelupalstaa joilla olen ollut kymmenkunta vuotta, keskustelijat ovat siirtyneet muualle. Blogeistaan tai naamakirjasta pystyy häiriköt poistamaan tehokkaammin kuin tällaisista. Lehtien keskustelupalstat ovat paremmin moderoituja. Täältä ei häirikköjä häädetä.

• haluan omanikäisiäni

Täälä vanhempi liki 70 lähenevät eivät pidä siitä et 50 palstalaiset tänne pesiytyvätkuten ketjusta on tullut ilm
        Vain muutaman mielestä te nuoremmat olette piristäviä, myös 70 täyttäneet eivät siirry täältä pois, joten aika sekamelskaa on.
        Tämä on 60 - 70 ikäisille tarkoitettu palsta, miksi se ei mene jakeluun?

• 60+ vaan ei 70.
        haluan omanikäisiäni kirjoitti:

Täälä vanhempi liki 70 lähenevät eivät pidä siitä et 50 palstalaiset tänne pesiytyvätkuten ketjusta on tullut ilm
        Vain muutaman mielestä te nuoremmat olette piristäviä, myös 70 täyttäneet eivät siirry täältä pois, joten aika sekamelskaa on.
        Tämä on 60 - 70 ikäisille tarkoitettu palsta, miksi se ei mene jakeluun?

Ikärasismia on tuo jaottelu. Kyllä ei 60-70-vuotiailla ole kovin paljon eri näkemys asioista. Hyvin mahtuvat samalle palstalle. Tulee ajatuksia lisää.

• kippis
        ... kirjoitti:

Sivusta.

Oletan, handekki keksinyt viimein jotain järkevämpää tekemistä. Tai sitten käynyt köpelösti.

Tullut tässä nähtyä Sirkuksen nousu ja nyt katellaan suolen tuoho. Netti on nopeampi mediamaailmassa kuin entiset välineet. Ihmiset intoutuu johonkin nopeesti. Ja hylkäävät kun löytävät kiinnostavampaa.

Joopas, Habbo on lirissä, kuka muistaa Napsterin? Anngry Birds porskuttaa lujasti nyt, minne unohtui PacMan? Meinaan vaan, Tetrisa oli kova sana ennen, samaten lentosimulaattori ja Leisure suit Larry. Nyt alkaa kai Wow:n aika olla ohi, jotain muuta tulossa---- Noh, toi oli tota pelijuttua, mä en ole oikein pelimiehiä.

Mutta netti on 40 vuotta vanha keksintö jo nyt. Ihmiset alkaa tunteen tätä laajemminkin. Alkuhuuman jälkeen alkaa viimein se sisältökin kiinnostamaan. Keskustelupalstat on aina olleet suosittuja. Ha, mä olen kirjoitellut sanomalehtiin ennen kuin meillä ede oli tietokonetta. Ja kirjoitan edelleen, tosin nettilehtiin. Kyllä anonyymeillä keskutelupalstoilla on tarpeensa.

Olemass vain nykyisin suositumpia foorumeita, kuin tämä kuoleva suoli. Noin vinkkinä, etsivä löyt$ää. Mä notkun täällä banhasta muistista ja Sirkuksen muistoa kunnioittaakseni. Ja ainahan on h$$y$vä saattaa tollukoiden $tietou$teen, että on olemaassa muitakin ihmi$siä kuin net :D

=DW=

Promillet taisi nousta jutun loppua kohti.

• Puisevia ovat

todella kaikki.

• virva-tuulia***

Mitäs iällä on väliä jos keskustellaan. Joku voi keksiä hyviäkin aiheita joista itsekullakin on jotakin sanottavaa, jos ei ole, ohittakoon aiheen. Niin itsekin teen.

Kaikkein typerintä olisi jos alettaisiin arvailemaan kuka kukin on niinkuin jollakin toisella palstalla tai joku/jotkut alkavat työkseen häiritä tavallisia keskusteluja.

Jospa jokainen keskittyisi keskustelujen aiheisiin, henkilökohtaisuuksiin puuttumatta.

• Totta turiset. Palstamme on aika ajoin ihan mukava, paitsi ei silloin kun vaikkapa aletaan jankata jotain turhaa juttua (ikärasismi on yksi niistä) ja syytellä toinen toistaan. Periaatteessa ollaan kuitenkin suhteellisen sopuisia ....???

Uusia keskustelijoita ja sitä kautta uusia keskustelunaiheita kaivattaisiin. Me vanhat ollaan kai jo väsyksissä ja laiskistuttu? Uutuudenviehätys mennyt jo ajat sitten? Siispä moni meistä harvoin viitsii edes kommentoida, aloituksista nyt puhumattakaan - taidan kuitenkin puhua lähinnä itsestäni ;-/

Varsinkaan sivun yläreunasta napatut "tästä suomi puhuu nyt" -aiheet eivät jaksa kiinnostaa.

• tuu jo

Rakkutta ilmassa
      valoisat yöt
      ja sinä vain syöt
      tuu nukkumaan siitä
      eikö syöminen jo riitä
      täällä kuuma puuma
      missä mun unelmien huuma

• Väljä Värkkinen

@tuu jo

Hei puuma!
        Unohda jo huuma!
        Sun unelmies mies on nääs pelkkä ruuna:(
        Syöminen kyllä riittää
        muttei vanhoja puumia voi siittää.
        Siks kohdistan kaluni impyeille somille
        jotka ei tyrkytä palstalla värkkiään monille.

• älä tuu ,,
        Väljä Värkkinen kirjoitti:

@tuu jo

Hei puuma!
        Unohda jo huuma!
        Sun unelmies mies on nääs pelkkä ruuna:(
        Syöminen kyllä riittää
        muttei vanhoja puumia voi siittää.
        Siks kohdistan kaluni impyeille somille
        jotka ei tyrkytä palstalla värkkiään monille.

Mitä höpiset
        piukka on p i l l u
        maukas on pylly
        kaikille ei kakkua tarjota
        syitäkö keksit
        turhaan kesit
        tiedetään jo
        ei seiso ei
        muu kuin järki
        syö särki
        se auttaa

• tuntematon ,,,

Rakas autoni !

on kesä yö
      eikä heilaa näy
      ei ollu helluntaina
      ei koko kesänä varmaan
      autoa vain rakastin
      pesin ja putsasin
      ohi meni hellut
      siinä pyllistellessä
      katsii katoo välliin
      muutaki kuin vain autoa
      ja sen kokoa ja hevosvoimia
      vauhtia oli liikaa
      mä en nääs kiilaa
      päästän ohi komiasti
      matka suji rattoisasti
      valitettavasti
      ilman heilaa

• "Ennen"? 8 vuotta seilanneena näillä palstoilla, en ole koskaan nähnyt yhtäkään palstaa jossa joku ei olisi kähinöinyt. Taitaa nyt aika kullata muistosi.
      Ja eiköhän suurin osa kirjoittajista lähtenyt näitten ainaisten uudistuksien myötä. Sitkeimmät sissit jäi.

• Mie olen lähinnä perunamaata kitkenyt ja mullannut...
      ;)
      En ota tätä palstaa niin tosissani, että pitäisi sen kummemmin miettiä näitä mielipide-eroavaisuuksia.
      Jos on sanottavaa ja mieleni tekee sanoa, niin sanon sen, tykätköön kuka tai sitten ei.
      Ala täällä ketään mielistelemään.

• Grosanus

Tuo on oikea periaate!

• vanhukset v'ttuun
        Grosanus kirjoitti:

Tuo on oikea periaate!

Niin on, vaan se ei vain moniakaan miellytä. Pitäisi olla vaan joo-joo mieltä, totuus ja soraselkäisyys on vallan kamalaa.Onneksi on niitäkin jotka vähät välittää rutisijoista.

• *

Anceliä kaipaan, hän, jos joku, on ajan hermolla.
        On sydämellään mukana.
        Toivottavasti ei tee meistä täydellistä palstalakkoa!

Kenen mielestä ilkeys, halveksunta, itsensäkorostaminen, koroin tai ilman, on ihanaa?
        Kenen mielestä riita on palstan parasta antia?
        Kenen mielestä muiden potkiminen, vaikkapa psyykkisesi, on huumoria?
        Kenen mielestä typeryys on ihannoitavaa?
        Kenen mielestä voi kopioida, vaikkei koskaan kysyjän mieleen ole hänen kommenttejaan lukenut?

Kysyn vaan.
        .

• vastaan vaan
        * kirjoitti:

Anceliä kaipaan, hän, jos joku, on ajan hermolla.
        On sydämellään mukana.
        Toivottavasti ei tee meistä täydellistä palstalakkoa!

Kenen mielestä ilkeys, halveksunta, itsensäkorostaminen, koroin tai ilman, on ihanaa?
        Kenen mielestä riita on palstan parasta antia?
        Kenen mielestä muiden potkiminen, vaikkapa psyykkisesi, on huumoria?
        Kenen mielestä typeryys on ihannoitavaa?
        Kenen mielestä voi kopioida, vaikkei koskaan kysyjän mieleen ole hänen kommenttejaan lukenut?

Kysyn vaan.
        .

hatzan

• hyvin tiedetty
        vastaan vaan kirjoitti:

hatzan

Oikea vastaus.

• Kuin kuvastimessa

Tuota, tuota, sopuisa yhteisymmärrys? Olen noin kahdeksen vuota ollut tällä palstalla kirjoittamassa. Jos rehellisiä ollaan, sopuisa yhteisymmärrys on ollut yhden köden sormilla lakettavissa, niin harvinasita se on ollut ja tasan kaikkien aiheiden kohdalla. Käsitteet sopuisa ja yhteisymmärrys ilmeisesti tarkoittavat sinulle eri asioita kuin minulle. Mielestäni riitely ei ole sopuisuutta eikä yhteisymmärrystä. Ei myöskään kenenkään mollaaminen tai ivallisuus. Toki voi olla oma mieltäsi ja minä olen omaa mieltäni.

Nyt on kesä, aiheet harvenevat ja osalistujat. Kuka suuntaa minnekin eivätkä kaikki mökeillään - tai missä nyt ovatkin - viitsi kirjoitella. Se on aivan luonnollista ja niin on tapahtunut aina kesäisin.

Mielestäni tämä on jotakuinkin samanlaista ollut koko ajan. Nyt tosin riidellään paljon vähemmän muutaman vuoden takaiseen tilanteeseen nähden ja ne tosi ilkeät ovat onneksi poistuneet jonnekin. Rauha heidän muistoilleen.

Ajatustenvaihto on mielenkiintoista, kun siinä tapahtuu jotakin eli kyllä minä pohjimmiltaan kannatan erimielisyyttä. En kaipaa yhteisyninää. En, vaikka se on varmaan monsita kovin turvallista (kun ikävät muunmieliset on syrjitty muualle). Särmiä tarvitaan vielä vanhanakin, jotta nähdään asiat muussakin kuin yhden kellokkaan tai kahden määräämässä valossa. Niin sen näen. Silti on merkitystä sillä, kuinka asian ilmaisee. Riidellä ei tarvitse eikä motata ketään henkisesti lyttyyn vaikka ollan eri mieltä. Se tietysti vaatii sekä taitoa että jonkun verran älyä ja empatiaa.

Jos kirjoitusfoorumit maistuvat puulta,. ehkä sinä olet muuttunut. Olisiko aika tehdä jotakin muuta, sitä puulta maistuminen tarkoittaa - jos olet rehellinen. Aika aikaansa kutakin. Ehkä tämä tietynlainen tukipuu on nyt tehtävänsä tehnyt. Aika entinen kultaantuu helposti ja kuitenkin vain itseään voi muuttaa - kai sen tiedät?

• se siitä ,,,

ihmiset katoaa palstalta siksi, ku kukanenki kirjoittaja alkaa näytellä fiinimpää kui onkaan
      turhan nirsoille ei viitti kukaan vastata,
      eläköön omassa koreassa maailmassaan,,,,,, yksinään,,,,
      " olkaa ihmisiä ihmiselle "

• demeter

Kyllä minäkin veikkaisin, että kesä tekee tehtävänsä. On muuta puuhaa, suuntautuu enemmän "ulos". Ja kai tämä kirjoittelu on samanlaista aaltoliikettä kuin elämä pakkaa muutenkin olemaan. Milloin myrskyä, milloin tyventä.

Tuosta nuorempien mukana olosta on puhuttu ennnenkin. Minä pidän heistä, "vieraat" ovat tervetulleita, elleivät nyt ensi töikseen ala haukkua meitä,
      kuten joskus on sattunut. Oman ikäisten kanssa tuntee tietysti "kohtalonyhteyttä", mutta nuoret tuovat palstalle virtausta, erilaista elämän sykettä.

Ei minulla ole myöskään mitään sitä vastaan, että 70 kirjoittelevat täällä. En näe suurtakaan eroa meihin. Ikä ei kai lopulta ole merkittävä, vaan
      persoonallisuus, se millainen ihmisestä on muotoutunut, eletyn elämän tässä vaiheessa.

• helmi kuu

Olen 59 ja kirjoitan muutamalle palstalle, koska nämä ikäkarsinat eivät täällä yläpäässä ole niin olennaisia, jos ketju on mielenkiintoinen. Mutta mikä tekee näitä känkkäränkkiä ja keitä he ovat ? Miksi pitää aina olla ilkeä ? Pätemisen tarvettako ja heikon itsetunnon pönkittämistä ?

• demeter
        helmi kuu kirjoitti:

Olen 59 ja kirjoitan muutamalle palstalle, koska nämä ikäkarsinat eivät täällä yläpäässä ole niin olennaisia, jos ketju on mielenkiintoinen. Mutta mikä tekee näitä känkkäränkkiä ja keitä he ovat ? Miksi pitää aina olla ilkeä ? Pätemisen tarvettako ja heikon itsetunnon pönkittämistä ?

Kai känkkäränkkä voi olla kuka tahansa ja eri syistä. Luettelemasi (helmi kuu) ovat varmasti niitä yleisimpiä syitä. Ja kai känkkäränkkä kertoo vastauksissaan enemmän itsestään kuin siitä, jolle kiukuttelee.
        Mutta samaa mieltä olen siitä, että jos oikein paljon on ilkeilyä, otan etäisyyttä palstaan, ei sellaisessa ilmapiirissä kukaan viihdy, tuskin ilkeilijä itsekään.
        Mutta on täällä paljon helmiäkin joukossa, heidän merkityksensä on suuri.

• 1943

Kyllä on ihmisellä vähän tekemistä, jos ehtii tutkailemaan näitä ikiä. Mulle se on ihan yhdentekevää, samoin se, kuka minkäkin nikin takana lymyilee. Ilkeilystä en pidä. Jokaisessa viestissä voisi olla jotain mieltä, ei vain pari ilmaan heitettyä sanaa. Itselläni on monenmoista puuhaa, paljon olen ollut pyörien päällä. Suruistani en täällä viitsi kirjoitella ja edelleen olen iloinen, kun iirikseni osoittautui siksi, kun odotin. Se kukkii ensimmäisen kerran kahdeksaan vuoteen. Ja marhan- ynnä varjoliljoissa on paljon nuppuja. Entiseltä asuinpaikaltani tuotu keisarinkruunu kukkii aikaisemmin kuin lapsuuskodista peräisin oleva ja siinä on valtavasti kukkia. Täällä ei juuri nyt alppiruusun ja unikon lopetettua mikään kuki. Pionin nuput pullistuvat päivä päivältä. Aurinko paistaa.

• tiinaex...

ja se on kumma vaikka väkistään siitä ettei oo kunnollisia keskusteluja niin nää tän tyyppiset keskustelut kumminkin vetää eniten porukkaa =))))) ja eikös tää oo kumminkin sellainen palsta missä ei oo mitenkään rajattu keskusteluaiheita ja jos haluaa joidenkin samanhenkisten ihmisten kanssa keskustella jostain tietystä asiasta kannattaa varmaan mennä sit semmoiselle palstalle missä siitä keskustellaan mun mielestä täällä keskustellaan aiheista laidasta laitaan eiks se tarkoitus oo näin ja jos ei tykkää jostain aiheesta niin voi olla hiljaa.

• opi olemaan hiljaa

Täältä ei löydä riitaketjua mihin et jäisi länkyttämään vielä pari päivää sen jälkeen kun muut ovat jo lähteneet.

• malka omassa silmäss
        opi olemaan hiljaa kirjoitti:

Täältä ei löydä riitaketjua mihin et jäisi länkyttämään vielä pari päivää sen jälkeen kun muut ovat jo lähteneet.

Opi sinä olemaan ilkeilemätä toiselle kirjoittelijalle. Jokaisella saa olla mielipideilmaisuunsa samat oikeudet, voit olla sisällöstä , ajatuksistaan eriävää mieltä MUTTA et saa mennä henkilökohtaisuuksiin.
        Sinä teit niin, joten opi itse käyttäytymään.

• opi olemaan hiljaa kirjoitti:

"opi olemaan hiljaa"

Tämä aloitus ei tiinaa kiehdo,
        älytön kun aloitus on.
        Kirjoittelehan tänne.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10745384

H.

• demeter
        Anceli kirjoitti:

Sinulla taitaa olla ongelmia.

Tuskin sen isompaa kuin ennenkään, Anceli. Tahtoo vain kerätä kansan sanan kuulolle, hunksi..))
        Mun on nyt jätettävä tämä foorumi ja lähdettävä ulos elämään..)) Mun perunat on vielä multaamatta, toisin kuin eräillä...

• demeter kirjoitti:

Tuskin sen isompaa kuin ennenkään, Anceli. Tahtoo vain kerätä kansan sanan kuulolle, hunksi..))
        Mun on nyt jätettävä tämä foorumi ja lähdettävä ulos elämään..)) Mun perunat on vielä multaamatta, toisin kuin eräillä...

Noissakin on ihan riittävästi kärsittävää....meille muille.. :)
        Neljä tuntia olen tänään mullannut ja kitkenyt, arvaa onko selkä kipeä, no on.
        Eli olen elänyt koko päivän muualla kuin netissä.

• tiinaex...
        opi olemaan hiljaa kirjoitti:

mulla on tapana vastata aina kun mulle kirjoitetaan en tiedä sit kuuluuko se hyviin vai huonoihin tapoihin ja jos mulle vastataan törkeesti sanoppa ykskin syy miks en antais samalla mitalla takaisin eikä mun mielestä täällä edes oo ollu pitkiin aikoihin mitään ihan puhtaasti riitaketjuja luin nyt ihan uudelleen ton kommenttini tähän ketjuun mun mielestä se oli ihan normaali mielipide kommentti joten ihmettelen kyllä suuresti sun vastausta mulle mutta maailmahan on ihmeitä täynnä kylmää on vain neljä astetta lämmintä aurinko kyllä paistelee ja töihin tässä olis pyrittävä seitsemäksi aurinkoista perjantaita myös sulle ja kesäistä ja rentoa viikonloppua =)))))

• zz-zz
        tiinaex... kirjoitti:

mulla on tapana vastata aina kun mulle kirjoitetaan en tiedä sit kuuluuko se hyviin vai huonoihin tapoihin ja jos mulle vastataan törkeesti sanoppa ykskin syy miks en antais samalla mitalla takaisin eikä mun mielestä täällä edes oo ollu pitkiin aikoihin mitään ihan puhtaasti riitaketjuja luin nyt ihan uudelleen ton kommenttini tähän ketjuun mun mielestä se oli ihan normaali mielipide kommentti joten ihmettelen kyllä suuresti sun vastausta mulle mutta maailmahan on ihmeitä täynnä kylmää on vain neljä astetta lämmintä aurinko kyllä paistelee ja töihin tässä olis pyrittävä seitsemäksi aurinkoista perjantaita myös sulle ja kesäistä ja rentoa viikonloppua =)))))

Jos aina vastaat, kun sulle kirjoitetaan, ja kaveri on samanlainen, niin ei siitä tule loppua ikinä. Viisaampi vaikenee.

• huolestunu ,,,

hunski on menny sekasi, vai onko ny " jyvä silmässä " ?

olisko syytä mennä ny lääkäriin, jos vaikka verisuoni on katkennu päässä ?

• "huolestunu ,,,"

Enköhän minä, ongelmaton poika, keskity jyviin vasta Perjantaina.

H.

• koitahan toipua
        hunksz kirjoitti:

"huolestunu ,,,"

Enköhän minä, ongelmaton poika, keskity jyviin vasta Perjantaina.

H.

ai jaaa, no tulen tulokseen, olet sekasi, se voi johtua sydämen vajaatoiminnasta,
        tai veritulpasta aivoissa, suosittelen lääkäriin menoa,,

• avkt-.,.

Kaikessa elämässä on oma aikansa, kanssakäymisillä ihmisten kesken ja samoin näin, kuka eroittaa, se voi olla kuolema tai tylsistyminen, muitakin oma tahto joka sanoo tee loppu, joka minulla oli. Ajassa kaikki muuttuu ja ihmiset sen mukana samoin luonto, kaikki on muuttuvaa elämässä siksihän meillä on elämä.

• avkt-.,-.,-...

Käyttäjä tunnus--- miksi?

Kiitos tästäkin hetkestä suomeksi.

• avkt-.,-.--
        avkt-.,-.,-... kirjoitti:

Käyttäjä tunnus--- miksi?

Kiitos tästäkin hetkestä suomeksi.

Tunnus on IP avulla lehdellä mikä on kaiken takana?

On ollut hyvä kirjoitaa 10 sormella suomeksi, mutta saa olla koska ei haluta.

Hyvää Kesää, vaikka on ollut sateinen alan taas katsella 30 jalan purjeveneitä.

• avkt-.,-.-
        avkt-.,-.-- kirjoitti:

Tunnus on IP avulla lehdellä mikä on kaiken takana?

On ollut hyvä kirjoitaa 10 sormella suomeksi, mutta saa olla koska ei haluta.

Hyvää Kesää, vaikka on ollut sateinen alan taas katsella 30 jalan purjeveneitä.

Muuten onko kiinnostusta aiheeseen?

• avkt... . test
        avkt-.,-.- kirjoitti:

Muuten onko kiinnostusta aiheeseen?

apinoilla kuin tiellä onko aiheita, keskutella?

• Alotuksesta tuli mieleen kun kerran hyppäsin bussiin ja kysyin kuskilta missä kaikki on, kuski katsoi minua ja sanoi "ketkä kaikki, olenhan minä täällä".
      Niin on käynyt tässäkin ketjussa.
      Kaikki ovat tänne tulleet.

• kotkotkothyllyn:))

Tämä aihehan on aina uusi ja ikuinen. :))
        Aina varma suosikki.

Kuin myös läskien ja kananperäpeilikampausten inhoaminen tuulipukujen säestyksellä.

• mielenterv. palsta
        kotkotkothyllyn:)) kirjoitti:

Tämä aihehan on aina uusi ja ikuinen. :))
        Aina varma suosikki.

Kuin myös läskien ja kananperäpeilikampausten inhoaminen tuulipukujen säestyksellä.

Miksikö? No siksi et saa purkaa omaa katkeruuttansa. Nämä huutelijat eivät normielämässä pysty kenellekään suoraan sanomaan kielteisiä asioita, vaan täälä nimettömänä on suu auki , hyvä jos niskan takaa on hiukan kkiini.

• Mätäpäät
        mielenterv. palsta kirjoitti:

Miksikö? No siksi et saa purkaa omaa katkeruuttansa. Nämä huutelijat eivät normielämässä pysty kenellekään suoraan sanomaan kielteisiä asioita, vaan täälä nimettömänä on suu auki , hyvä jos niskan takaa on hiukan kkiini.

@mielenterv. palsta

Se on helevetin hyvä juttu että nykyään on netti jonne voi purkaa pahaa oloaan, jota jotkut kusipäät tekee ihan livenä päin namaa vain sen takia että ovat sekopäitä.

Ruumiitahan siinä tulis jos niille mieleltään sekopäisille rähjääjille sanois takaisin. Onko niiden turvanaukojien kaatopaikoiksi joutuvien ihmisten muka maailman tappiin nieltävä kaikki pas*a mitä jotkut ylimieliset itseään ylivertaisena pitävät kusipäät suoltavat toisten päälle?

Taitavat olla sellaisen kasvatuksen tulosta jossa heitä on kehuttu kehumasta päästyä ja ovat alkaneet pitää itseään keisareina/keisarinnoina. Viis muista ja muiden tunteista kunhan oksentavat kaiken töryn toisen päälle mitä omassa mädässä päässä sillä hetkellä lilluu.

• viismiinus
        Mätäpäät kirjoitti:

@mielenterv. palsta

Se on helevetin hyvä juttu että nykyään on netti jonne voi purkaa pahaa oloaan, jota jotkut kusipäät tekee ihan livenä päin namaa vain sen takia että ovat sekopäitä.

Ruumiitahan siinä tulis jos niille mieleltään sekopäisille rähjääjille sanois takaisin. Onko niiden turvanaukojien kaatopaikoiksi joutuvien ihmisten muka maailman tappiin nieltävä kaikki pas*a mitä jotkut ylimieliset itseään ylivertaisena pitävät kusipäät suoltavat toisten päälle?

Taitavat olla sellaisen kasvatuksen tulosta jossa heitä on kehuttu kehumasta päästyä ja ovat alkaneet pitää itseään keisareina/keisarinnoina. Viis muista ja muiden tunteista kunhan oksentavat kaiken töryn toisen päälle mitä omassa mädässä päässä sillä hetkellä lilluu.

Mietipä mikä ongelmasi on. Moni muu sen tietää.

• jatkakaamme pulinaa

mielenterv.palsta :

juuri sitä tämä palsta on, haittaako sinua se ku yksinäiset ihmiset ilmaisevat mielipiteitään,
      suruja, iloa, kiukkua, mitä ihmettä sua haittaa,
      ei sun tarvi ottaa niitä itteesi,,,,
      nämä keskustelu palstat on monelle henkireikä arkiseen elämään,
      nyky yhteiskunnassa puuttuu yhteisöllisyys, tämä on pieni korvike siihen puutteeseen.
      sinunki komentti on hyvä negatiivinen näyttö mielen ilmaisusta, helpottiko yhtään,,, luulen että helpotti,,,,,, hyvä niin,,,,

• mielenterv palsta

Haittaakse...sitähän sä kysyit? Ei , mut minä en kenenkään purkauksia ota vaiti, vaan annan samalla mitalla takaisin. Haittakse???
        Minulle ei kuulu kenenkään henkireiät, itsellä on omani. Turhaa tulla laskisankoansa minulle kaatamaan, ei " kinosta " .

• Surkeaa
        mielenterv palsta kirjoitti:

Haittaakse...sitähän sä kysyit? Ei , mut minä en kenenkään purkauksia ota vaiti, vaan annan samalla mitalla takaisin. Haittakse???
        Minulle ei kuulu kenenkään henkireiät, itsellä on omani. Turhaa tulla laskisankoansa minulle kaatamaan, ei " kinosta " .

Ei tänne järkevä ihminen kauan jaksa kirjoitella, niin se on. Ja kun joskus harvoin käy katsomassa, huomaa, että sama tahti jatkuu. Liian vähän valvontaa ja liian paljon häiriköintiä.

• anti tulla lisää

just, nyt kiinnostaa,, kiva ku suutuit, ooot niin impulsiivinen iiiiiihhhaaaaanaaaaaaaaaa,,,

tätä lisää,,,

• lintumies.

Ihmiset ovat kadonneet sinne,
      minne pääskysetkin.
      Aika loogista!

• enne!

Niinhän tuo Einsteinkin ennusti.

• virva-tuulia***

Ei minnekään. On muuta tekemistä ja kesällä on mielellään ulkotöissä ja sateella tekee sitten muuta. Vaikkapa keskustelee. ;)

• No täällähän mä! Vai ketä VIELÄ kaipaat?

• /

Josko liian tyrkky on liian tönkkö?

• tönköttävät
        / kirjoitti:

Josko liian tyrkky on liian tönkkö?

Niin ku huulet?

• Tosi on

Miksi kirjoitella, kun elämäänsä tyytymättömät ovat haukkana perässä piruilemassa, kirjoittipa mitä tahansa, aiheesta mistä tahansa.

• kuka mitäkin........

Miksei sitten pysy poissa palstaltamme? Kummastakaan ei ole väliä, menkööt treffeille ja heinälatoon yöksi vanhat ihmiset :O

• Huomattu on
        kuka mitäkin........ kirjoitti:

Miksei sitten pysy poissa palstaltamme? Kummastakaan ei ole väliä, menkööt treffeille ja heinälatoon yöksi vanhat ihmiset :O

Siinä meillä taas oikea ilopilleri ja positiivisuuden enkeli. Rääpimässä milloin kenenkin kirjoituksia, häpeisit, vanha ihminen. Ei sinunkaan elämässäsi kaikki ole ihan kohdallaan.

• kuka mitäkin........ kirjoitti:

Ilmoittauduit palstan omistajaksi.

Oli taas varsinainen sijoitusneuvoja se joka tämän siulle myi...

• näin on...

Tiedän-- kysymyksesi alla on vastaus.

• .

Kaikki tietsikat ovat varattuina

• tiedät syyn!

@tundralla tuulee

Lukematta toisten ounasteluja kirjoitus kadosta, voin omalta osaltani sanoa, että tänne saapui herra, joka on jo kaiken kirjoittanut ja nyt häntä vain kopioidaan.

Ko. herralta löytyy aina mielipide vaikka naisten aluhousuihin tai kuukautis-suojiin, vaikka harva meistä enää niitä tarvitsekaan, mutta noin kuvainollisesti, ..kaikkeen maan ja taivaan väliltä ja ompa hän jo sopimuksia luonnut Jumalan pojankin kanssa, jota hän Jesseksi kutsuu.

Sitä vain itse ihmettelen, että on joukko, joka häntä peesaa ja liehittelee? Heitä en ymmärrä, eikä ole tarpeellistakaan. He eivät todellakaan kuulu ystäväpiiriini.

• avkt-.,....

Tosi järki 60 ,, onko suomalaiset tosiaan näin köyhiä järjessä tänään?

Kulkeeko aika ja todellisuus ajassa, vain koskien suomalaisia.....

• täti.nainen.

Itse inhoan moista halveksivahöynöytystä, uskon, että kiltit tädit haluavat vain pitää poikulinsa hyvällä mielellä.
        Enpä usko kenenkään ikänaisen sotkeutuvan lirkkuihinsa, jotka oksettavat ainakin minua.

Tädeillä on hyvä sydän, kukaan ei halua pahoittaa pikkuisen mieltä.

• av...-,-
        täti.nainen. kirjoitti:

Itse inhoan moista halveksivahöynöytystä, uskon, että kiltit tädit haluavat vain pitää poikulinsa hyvällä mielellä.
        Enpä usko kenenkään ikänaisen sotkeutuvan lirkkuihinsa, jotka oksettavat ainakin minua.

Tädeillä on hyvä sydän, kukaan ei halua pahoittaa pikkuisen mieltä.

hyvä vastaus, kiitän todella.

• Vain sen takia, että

hän on mukamas mies, peesaavat perässä!

Joku perheensäkin hylännyt luuseri.

• Pakko päivitellä!

Voi herraisä sentään, kun lukee näitä kirjoituksia ja sättimisiä ja toisten loukkauksia, huomaa, että monella kirjoittajalla ei ole minkäänlaisia käytöstapoja, ei edes kuudessa kymmenessä vuodessa opittu mitään toisen ihmisen kohtaamisesta. Oletteko samanlaisia normielämässä kun kohtaatte ihmisen silmästä silmään, taitaapa olla toinen ääni kellossa, kun ei voi esiintyä salanimellä. Salanimenkin takaa on kirjoittaja kyllä todennettavissa, jos jutut äityvät aivan herjauksiksi. Moni käy kyllä jo sillä rajalla.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      67
      2395
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1779
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1614
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1565
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      16
      1525
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1397
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1141
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1084
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe