Olen 64v mummeli, ja olen lähdössä syksyllä tapaamaan tytärtäni Espaniaan lentäen ensimmäistä kertaa.
Ilmeisesti lentoasemalle pitää ensimmäisenä mennä lähtöselvitykseen, jossa pitää viranomaisille kertoa miksi lähtee ja matkalle ja minne ja kenen luokse.
Onko tälle virkailijalle kerrottava ihan kaikki? Pitääkö antaa tyttäreni osoite siellä Espaniassa?
Jos tässä lähtöselvityksessä unohtaa kertoa jotain oleellista, voivatko he perua matkalle lähdön?
Kuinka tarkka lähtöselvitys?
11
268
Vastaukset
- viisumit kuntoon
Kyllä voivat perua matkasi.
Onko sinulla viisumi varmasti sekä tarpeeksi pesetoja,sillä niitä kysytään espanjassa maahan saavuttaessa.
Jos mokaat niin se oli sitten ensimmäinen ja viimeinen yritys päästä ulkomaille.
Mikäli et palaa matkaltasi takaisin,niin suomessa olevat omaisesi joutuvat kärsimään ja vaikkapa soperiaan karkoitetuksi.
Miten tyttäresi on päässyt espanjaan,loikkasiko hän sinne jollain matkalla vai onko siellä töissä neuvostoliiton vakoilijana?
PS. Irmeli.....miksi sä jo 64 vuotiaana matkustelet? Sulla on vielä työvelvoitetta jäljellä. - ei ongelmia11
No, en tiedä onko tämä joku vitsi vai ei, mutta sitä ainakin tuo yllä oleva kommentti on, joten sitä on turha kuunnella, jos mummeli kaipaa oikeasti apua.
Espanja on Euroopan sisällä, joten sinne ei henkilötodistusta (passi paras) tarvitse. Virkailija ei kysy matkan syytä samasta syystä. Lähtöselvityksessä annat koneeseen menevät matkatavarat ja he varmistavat paikkasi koneessa. Mitään ei ole pakko kertoa, eivätkä kyllä ystävällisyyttään kummempaa sitä edes kysele. Et voi sanoa tai olla sanomatta mitään, mikä voisi vaarantaa matkan, eikä osoitetta tarvitse antaa. Kannattaa kuitenkin liittää matkatavaroihin osoite, missä aiot matkallasi yöpyä, siltä varalta että matkatavarat jäävät koneen kyydistä ja ne pitää kuskata myöhemmin sinulle kohteeseen. Virkailijat eivät voi perua matkaasi, ellet sitten myöhästy lähtöselvityksestä tai sen jälkeen vielä koneesta.
En tosissaan käsitä mitä intoa yllä olevan vastauksen laatijat saavat tuollaisesta lannasta. Meitä on moneksi.- Höpinää
Ensimmäinen vastaus oli hauska, ja juuri sellainen jonka aloituksena oleva typerä provo ansaitsee.
Ei yksikään 64-vuotias kutsu itseään "mummeliksi". He ovat usein vielä täysillä työelämässä ja muussakin elämässä mukana. Muutenkin aloitus on selvääkin selvempi keksitty höpinä, jonka ainoa tarkoitus on saada keskustelua aikaan.
Jos tämä "Irmeli" todellakin olisi oikeasti olemassa ja matkustamassa, niin kyllä hänen tyttärensä olisi se jolta hän ensimmäisenä kysyisi miten lentokentällä toimitaan!
ENSIMMÄISEKSI AUTOMAATILLE TEKEMÄÄN LÄHTÖSELVITYSTÄ ELI CHECK-IN PROSESSIA...SAAT KONEESTA BOARDING CARDIT JA TARRAT MATKALAULLUJA VARTEN...
SEN JÄLKEEN VIEMÄÄN MATKALAUKUT BAGGAGE LUUKULLE
JA SEN JÄLKEEN BOARDING KORTTIEN KANSSA PASSINTARKASTUKSEEN,,,,
JOS ET OSAA KYSYÄ NEUVOA LENTOKENTTÄ INFOSTA
OLE AJOISSA LENTOKENTÄLLÄ 2 TUNTIA ENNEN LÄHTÖÄ- Irmeli64v
Kyllä minä mummeli oon, ensimmäinen lapsenlapsi on jo 9v, ja siitälähtien oon mummeli ollu.
Kiitoksia vaan neuvoista, täältä Tuupovaarasn peräkyliltä ei nyt vaan joka hömpötykseen lentämällä mennä. Että passikin pitää vielä hommata, no nimismiehen puheille sitä pittää sitten mennä.
Ja sinulle justers, ei tarvihe huutaa, vaikka oon vanha, niin näen kyllä lukee pienillä puhuttua tekstiä !- pööpilö
Peukku nous ihan helvetin hyvin keksityn peitetarinan johdosta...
- jaajosataa
pööpilö kirjoitti:
Peukku nous ihan helvetin hyvin keksityn peitetarinan johdosta...
Lisäks kukaan 64-vuotias ei käytä huutomerkkejä, eikä yhdistä isolla kirjoittamista huutamiseen
- sdfsdtg
Ainut mitä tarviit on passi ja hammasharja ja niistäkin tiskillä kysytään vain ensimmäistä. Tosin useimmiten nykyään lähtöselvitys tehdään kotona tietokoneelta tai kentällä automaatilla. Boargingpassia eli maihinnousukorttia kysytään turvatarkastuksessa ja koneeseen noustessa.
- Irmeli Tuupovaara
Toi Tuupovaara heitto jo kertoo että toi Irmeli-Mummeli on täyttä mielikuvituksen tuotetta ja huonoa sellaista.
Mitäköhän se mummeli sieltä "nimismiehen" luota hakee...sakot pontikan keittämisestä?
Kiva että mummeli kuitenki osaa käyttää nettiä ja osannut hommata tietokoneen ja nettiliittymän :D - webcam
meidän perheen mummo - äitini - ei omista passia eikä osaa käyttää tietokonetta, mutta yksi tuttavamummo (85 täyttänyt) matkustelee, viimeksi oli Kiinassa ja käyttää tietokonetta, skypettelee ja nettikameraa käyttää kun lastenlasten kanssa juttelee. On toi mummeli vähän keksitty kun ei muka tiedä mistään mitään mutta verkossa pyristelee.
- huhhei!
KGB tietää susta jo kaiken. Kohta tulee Rimma Salonen ja Johan Bäckman ja Vladimir Putin ja kenraali Makarov vaatimaan Venäjälle oikeuksia, kun suomalainen kehtaa matkustaa Espanjaan eikä itäiseen kommaripaskalandiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa732480En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361799- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721587Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681407- 1111187
- 121128
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91105- 201019