Luulin olevani vahva,

Toivoton

mutta kyllä täytyy tunnustaa heikkouteni. Elämä on ylä ja alamäkeä ja siltä väliltä, Yksinäisyys ahdistaa silloin kun kaipaa päänsilitystä , lohdutusta. On hetkiä jolloin kaikki tuntuu toivottomalta.

30

249

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sylvi

Yksinäisyys tuo mukanaan vapauden, se on paljon se. Vapaus valita tehdä mikä itsestä tuntuu oikealta ja hyvältä. Ystäviä on hyvä olla mutta asumaan saman katon alle en halua ketään. Näen vapauden jopa yhtenä elämän arvona. Kun aikaa kuluu siitä kun on jäänyt yksin huomaa oman vahvuutensa, selviydyn hyvin näinkin.

Uudelleen sitoutuessa on huomion arvoinen asia mitä saa lisää ja mitä menettää kun luopuu vapaudestaan.

• k/k

Yksin elämisen autuutta hehkutetaan mutta oletko tarpeeksi vahva silloin kun et yksin pärjää ja se huonokin apu on tavottamattomissa.
        Olet todella yksin hätäsi kanssa,just tänään törmäsin tapaukseen jossa humeetti sassaroi ja ei ollut auttajaa lähellä.

• . .

Yksinäisyys, yhteisyys, vapaus?
        Nuoruuden vahvuudessa yksi oli tärkeintä, oma napa.

Vanhuuden vallatessa tilaa, on hyvä, että kaksi hiipuvaa saavat yhdessä hönkien tulen syttymään.

• Sylvi
        k/k kirjoitti:

Yksin elämisen autuutta hehkutetaan mutta oletko tarpeeksi vahva silloin kun et yksin pärjää ja se huonokin apu on tavottamattomissa.
        Olet todella yksin hätäsi kanssa,just tänään törmäsin tapaukseen jossa humeetti sassaroi ja ei ollut auttajaa lähellä.

Kuinka sen nyt ottaa. Apu voi olla hyvin tarpeen vaikka olisi parisuhteessakin esim omaishoitajana joka sinänsä on varsin arvostettu valinta. Omaishoitajakin travitsee tukea työhönsä usein hoidettavan kommunikointi. puuttuu tai on vaillinainen.

Elämällä on monet kasvot, mikä sopii yhdelle voi toiselle olla täysin sopimaton tilanne. Parisuhde voi olla erittäin antoisa, turvallinen ja hyvä, lantin toinen puoli voi taas olla aivan muuta. Jokainen kulkee oman tiensä joko sattuman tai oman valintansa mukaisesti.

Vanha sanonta, parisuhde = avioliitto on kuin aitaus, kaikki sinne pyrkivät mutta sinne päästyään haluavat pois. Onko tämä totta?

• .
        Sylvi kirjoitti:

Kuinka sen nyt ottaa. Apu voi olla hyvin tarpeen vaikka olisi parisuhteessakin esim omaishoitajana joka sinänsä on varsin arvostettu valinta. Omaishoitajakin travitsee tukea työhönsä usein hoidettavan kommunikointi. puuttuu tai on vaillinainen.

Elämällä on monet kasvot, mikä sopii yhdelle voi toiselle olla täysin sopimaton tilanne. Parisuhde voi olla erittäin antoisa, turvallinen ja hyvä, lantin toinen puoli voi taas olla aivan muuta. Jokainen kulkee oman tiensä joko sattuman tai oman valintansa mukaisesti.

Vanha sanonta, parisuhde = avioliitto on kuin aitaus, kaikki sinne pyrkivät mutta sinne päästyään haluavat pois. Onko tämä totta?

Ei ainakaan minun valintani. Koskaan en voisi olla kohtalolle kiitollisempi, kuin että me kaksi satuimme toisiamme silmiin tiiraamaan.

Väärään aitaukseen päätyneet syyttäkööt itseään, kuka millekin onnensa rakentaa.
        Jos ei ole lähellä realismia, tai hellyyttä ja rakkautta panna ainakin ajoittain toisen hyvä omansa edelle.

• k/k
        . . kirjoitti:

Yksinäisyys, yhteisyys, vapaus?
        Nuoruuden vahvuudessa yksi oli tärkeintä, oma napa.

Vanhuuden vallatessa tilaa, on hyvä, että kaksi hiipuvaa saavat yhdessä hönkien tulen syttymään.

Näin minäkin asian näen kun kuuro taluttaa sokeaa niin jotenkin sitä pärjätään.

• Humeetti sassaroi
        k/k kirjoitti:

- Mitä se tarkoittaa?

• odottakaamme
        Humeetti sassaroi kirjoitti:

- Mitä se tarkoittaa?

Yritin kääntää netissä, ja tulin siihen tulokseen, että 'pönttö viheltää'?

Jospa saamme kuulla, onko se oikea käännös?

• k/k-piikkiö
        Humeetti sassaroi kirjoitti:

- Mitä se tarkoittaa?

Suuresti tykkäämäni kirjailija Päätalon värikäs kieli on ilonani usein,toi humeetin sassarointi on sitä kun alkaa pää sekoamaan ja ajatus ei oo selvä.

• Yksinäinen Mies

Minä nään päivittäin marketissa näitä onenllisia vanhoja aviopareja.
      Akka huutaa kurkku suorana ja ressukka myöntelee , kun ei viitsi ihmisten kuulen vetää akkaa köniin.

• |

Kaksin aina kaunihimpi.

• yskinäinen akka

Niinpä niin, jollakin tavalla se aukko josta näkyy nielurisat on tukittava, kun puhe ei auta onko muuta keinoa kun läpsäyttää poskelle? Voi sitä voivotusta järki kun ei sano joskus on parasta pitää leipäläpi suljettuna.

• Siinä sitä sitten on
        yskinäinen akka kirjoitti:

Niinpä niin, jollakin tavalla se aukko josta näkyy nielurisat on tukittava, kun puhe ei auta onko muuta keinoa kun läpsäyttää poskelle? Voi sitä voivotusta järki kun ei sano joskus on parasta pitää leipäläpi suljettuna.

sitä parisuhteen onnea!

• Kysäise jotain?...

@yksinäinen mies

Hyvä kommentti, vaikka ei sopinut ihan omaan elämääni, mutta lapsenlasten kanssa kaupassa käynti on melkoista komentelua ja t a a s kerran päätin, että koskaan ei ei kuunakullanvalkeana, minä en ehdota noille kakaroille, että mennään mummin kanssa ostoksille.

Vaan mummihan on jo ilmeisen huonomuistinen? Vai onko?

Ja mitä tämä aloitukseen liittyy? Omaltakohdaltani paljonkin. Joskus kuvittelin, että se "päänsilitys" olisi onni ja autuus, mutta eihän se niin mene.

Paljonkin haluaisin kertoa asiasta, mutta sitten tulee tänne "hunkzs", kaikki tietävä, jo ennen kirjoittanut asiasta ja tästä on jo puhuttu sitten "kivi ja kirves" ja pitäkää turpanne kiinni, koska Kuningas puhuu????

No, itse miellän hänet "Pokka pitää" sarjasta Onsloviin. Hän, joka istuu telkkarin ääressa ja vaimo tuo oluen pyytämällä. Siis punakka pönäkkä ja niin......mutta ei todellakaan ole tuon "herra hoon" kaltainen sikäli, että "herra hoolta" akka karkasi??? Ja sitä hän ei voi ymmärtää????

Jos olet yksinäinen mies ja yleensä tätä ikäluokkaa, niin miksi et hakeudu esim. kaupassa yksinäisen naisen luokse?

• meeriamanda
        Siinä sitä sitten on kirjoitti:

sitä parisuhteen onnea!

parisuhde on sellainen kuin sallit sen olevan. Miksi oeltte katkeria kokemuksistanne, itsehän olette sellaiseen huonoon suhteeseen alistuneet.

Ei se noin ole, lainaan Laiska-Lassen sanontaa... matot halki. Parisuhteessa on oltava pelihenkeä, hyväksymistä toisen erilaisille ajatuksille, vaan ei alistamiselle.

Pitkään yhdessä olleina tiedän asioita joista ei edes kannata keskustella, olemme niin erimielisiä em. politiikasta. Jokaisella saa olla omat ajatuksensa, kääsityksensä... onhan jo taustamme erilainen. Ei toista tarvi muuttaa, olkoon omanlaisensa, silti rakas.

• :))
        meeriamanda kirjoitti:

parisuhde on sellainen kuin sallit sen olevan. Miksi oeltte katkeria kokemuksistanne, itsehän olette sellaiseen huonoon suhteeseen alistuneet.

Ei se noin ole, lainaan Laiska-Lassen sanontaa... matot halki. Parisuhteessa on oltava pelihenkeä, hyväksymistä toisen erilaisille ajatuksille, vaan ei alistamiselle.

Pitkään yhdessä olleina tiedän asioita joista ei edes kannata keskustella, olemme niin erimielisiä em. politiikasta. Jokaisella saa olla omat ajatuksensa, kääsityksensä... onhan jo taustamme erilainen. Ei toista tarvi muuttaa, olkoon omanlaisensa, silti rakas.

Sullon mun luonto.
        Meilläkin liittoa jo niin pitkään, ettei jaksa laskea. Ääripäitä ollaan vaikkapa politiikan suhteen, muttei kumpikaan ole toistaan jyrännyt.
        Mitä nyt aika hieman lie kumpaakin hionut.

Inhoan suhteita, joissa toinen on päältäpäsmäri, jonka ei tarvi kuin silmiään muljauttaa, niin jo toiselta tulee melkein pissat housuun.
        Mitä se on muuta, kuin henkistä väkivaltaa, johon voipi liittyä ruumiillinenkin, jos ei ole vieraita paikalla?

En minä olisi näin kauan ollut yhdessä minunkaltaisen miehen kanssa. :))

• ?????
        meeriamanda kirjoitti:

Miksi yrität aina olla viisas???

• meeriamanda
        ????? kirjoitti:

Miksi yrität aina olla viisas???

Ei voi mitään jonsen tyhmyyttäsi pysty käsittämään :DDDD

• av-.,.-.
        meeriamanda kirjoitti:

Ei voi mitään jonsen tyhmyyttäsi pysty käsittämään :DDDD

Kaikki mitä täällä olet kirjoittanut on sitä.

Elämä on aina taiselua kaikella tasolla, on turhaa luulla olevan viisas kun moittii muita kuin sinä--ole paha ihminen muille.

• apupappi+

'Toivoton'

Avaa nyt vähän lisää aloitustasi. Oletko hän joka ihmetteli kun taravat katoaa ja taisi viimein lähteä se asuin kumppanikin? Vai joku muu ? Mikä mättää?
      Ole nyt siinä soffalla vielä ja haastele , tässä on monta sykolookia ootoksella että pääsee hommiin :D vai joko Toivo on virinnyt

• ainoo asia mist olen purnannu alotuksissa on se kun alottaja jättää kirjotuksensa täysin tuuliajolle ja aloittajan tarkotus jää hämärän peittoon.

• ||
        piikkiö kirjoitti:

ainoo asia mist olen purnannu alotuksissa on se kun alottaja jättää kirjotuksensa täysin tuuliajolle ja aloittajan tarkotus jää hämärän peittoon.

Elähän sie virka, pitäähän elämässä olla mysteerejä.
        No, toki, virka vaan.

• 1943

Sellaistahan se elämä on, kun toteat. Eikö Sinulla ole muistoja, voisit palata menneisyyteen, kun kaipaat päänsilitystä? Nuo toivottomat hetketkin kuuluvat elämään. Eiköhän meillä kaikilla ole niitä syytä tai toisesta. Olen itkenyt paljon, sekin helpottaa. Hyvä parisuhde on hieno asia, mutta jalat maassa ajatellen sekin kuuluu niihin onnellisiin hetkiin, ei useimmiten ole koko aikuisiän mittainen. Toivon, että Sinulla juuri nyt on toiveekkampi hetki.

• Toivoton

Sairaus.. yksinäisyys yhdistettynä yksinäisyyteen..silloin kaipaa sitä pään silitystä ja lohdutusta. Ihminen luulee olevansa vahva, ei kuityenkaan loppupeleissä ole.

• Ihminen on yhteisöllinen laumasielu. Niin eläimetkin ovat. Vain yhteisössä yksilöllä on ihmiskunnan kehityksessä ollut selviytymismahdollisuus. Tämä on jotenkin nykypäivänä unohdettu, kun mukamas jokainen voi "tulla toimeen" vaikka eristäytymällä yksiöönsä.

...sairaus ... yksinäisyys yhdistettynä yksinäisyyteen, kirjoitit. Ehkä sanat menivät sinultakin jo vähän sekasin... ;-D mutta tuon tunteen voi vähemmänkin yksinäinen ymmärtää. Luulen että ensin tuli yksinäisyys - ehkä ihan vapaehtoinen - sitten sairaus. Ja sairaushan eristää ihmisen, varsinkin sellaisen kenellä ei ole tukiverkkoa eli perhettä ja/tai ystäviä. Syystä tai toisesta.

Eiköhän jokaisella paikkakunnalla toimi yhdistyksiä, joiden perusajatuksena on auttaa ja tukea juuri Toivoton-nimimerkin kaltaisia? Seurakunta vähintäänkin auttaa, niin olen ymmärtänyt. Mutta edes hiukan pitäisi itse olla aktiivinen löytääkseen tukiverkkoja ja apua. Sosiaalitoimi voisi ensikäteen auttaa? Kyselepäs. Apua ja iloa voi löytyä arvaamattoman läheltä jos hiukankin "alentuu" sitä etsimään.

Uskon että olet vahva, mutta ei pelkkä oma vahvuus ihmistä auta. Toivon että löydät oman pelastusrenkaasi. Yritäthän edes ;-D

• avkt-.,-....

Olet vahva, olet vahvempi kuin kaikki muut.. näin on.

• Toivoton

kiitos sanoistasi..yritän ja yritän ja olen...minä

• avkt--.-,---
        Toivoton kirjoitti:

Kyllä näin on tosi.

• untamiina
        Toivoton kirjoitti:

Syy yksinäisyyteesi näkyy, vastaat vain miehille ja heistäkin valituille.

• avkt-.,----
        untamiina kirjoitti:

Syy yksinäisyyteesi näkyy, vastaat vain miehille ja heistäkin valituille.

ei kyllä naiset ovat aina lähellä, homoista en pidä vaikka moni viisaita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      68
      2411
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1779
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1614
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1575
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      16
      1525
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1397
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1141
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1094
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe