Kannattaako ruoka ostaa lähikaupasta, torilta vai hypermarketista? Missä se on halvinta? Suosittelisitteko S-ryhmän, K-ryhmän vai Lidlen kauppoja? Vai jotain muuta? Asiallisia ja ihan oikeita vastuksia kiitos, näillä keskusteluilla on tapana mennä ohi aiheesta. Kiitokset jo etukäteen vastauksista!
Mistä ruoka kannattaa ostaa?
46
3385
Vastaukset
- wi-we-ca
Hinnat vaihtelevat.
Ei ole muuta keinoa kuin seurata hintatilannetta koko ajan.
Kun tuudittautuu jonkun tietyn kaupan edullisuuteen saa kohta huomata että jossain muualla on paljon edullisempaa.
Keväällä hämmästyin miten edullista Lidlissä on, mutta ei ole enää.. K- ja S- ryhmien kaupoissa kannattaa suosia kaupan omia merkkejä. Mutta ei sokeasti. Esim. Rainbow-tuotteiden hinnat ovat nousseet rajusti muutamassa kuukaudessa.
Nyrkkisääntönä voi sanoa että mitä suurempi sitä halvempi kauppa.
Sale on S-ryhmän kallein perushinnoiltaan, seuraavaksi S-market ja halvin on Prisma.
K-ryhmän kallein on K-market, seuraavaksi K-supermarket ja halvin Citymarket.
Tietysti jokaisessa on sitten omat tarjouksensa jotka vaihtuvat. - milloin mistäkin
Lidl on voittanut ruokakori vertailut viime vuosina, mutta yksittäisissä tuotteissa on eroja myös toisten kauppojen eduksi.
Torilta ei enää nykypäivänä saa halvalla mitään, sillä kauppojen omat logistiikkaketjut ja ostoporras ovat omalta osalta onnistuneet polkemaan hinnat alas. Ehkä joitain luomutuotteita voit saada halvemmalla torilta, ja miksei tuottajan omalta tilalta jos sinne eksyt.
Eri paikkakunnilla on myös tehtaanmyymälöitä, mm. Vaasan leipomoilla on myymälä Espoon Kilossa josta siis tuotteita voi saada pikkaisen halvemmalla.
Lisäksi vähemmän käytetty mahdollisuus on tilata ruokia ulkomailta. Nykyisellään joitain tuotteita jopa kannattaa tilata ulkomaisista verkkokaupoista, mm. Amazon UK:lla on hyvä ja monipuolinen ruokamyymälä josta yli 25 punnan tilauksella saa ilmaisen kuljetuksen. Luonnollisesti tähän listaan ei kuulu pakastusta/kylmäsäilytystä vaativat tuotteet kuten maidot, jäätelöt, lihat jne.- 0-vertailut
Haittaaks se jos siinä ruokakorissa ei ole kuin 10% tuotteita mitä itse haluaa ostaa?
- totuus kuitenkin
Ehkä joo...mutta kannattaa suhtautua kriittisesti lidlin "halvimpaan" koriin. Se on n. kaksi euroa halvempi kuin prisman vastaava, tosin prisman koriin on laskettu merkkituotteet ja lidl on laskenut omat merkkinsä. Säästän huomattavasti kun käyn prismassa tai s-marketissa ja ostan kaupan omia merkkejä saan vielä takaisin rahaa. Meille tulee halvemmaksi käydä prismassa tai s-marketissa kuin lidlissä. Torilla en käy koskaan, en todellakaan maksa ylihintaa.
- ennnakkoluulone
totuus kuitenkin kirjoitti:
Ehkä joo...mutta kannattaa suhtautua kriittisesti lidlin "halvimpaan" koriin. Se on n. kaksi euroa halvempi kuin prisman vastaava, tosin prisman koriin on laskettu merkkituotteet ja lidl on laskenut omat merkkinsä. Säästän huomattavasti kun käyn prismassa tai s-marketissa ja ostan kaupan omia merkkejä saan vielä takaisin rahaa. Meille tulee halvemmaksi käydä prismassa tai s-marketissa kuin lidlissä. Torilla en käy koskaan, en todellakaan maksa ylihintaa.
Minä olen ennakkoluuloinen Rainbow- ja Pirkka-merkkeihin monissakin tuotteissa.
Ei tiedä, missä ja miten on teetetty! Mahdollisimman halvalla kun nämä 'omat merkit' yritetään saada, niin en usko, että kaikki ovat kunnollisia. Asia riippuu kovasti ostettavasta tuotteesta, eikö.
Minun ikioma viikottainen iso ruokakorini on ehdottomasti halvin, ja paraskin (esim. maidot), Lidlistä. - gzgz
ennnakkoluulone kirjoitti:
Ei tiedä, missä ja miten on teetetty! Mahdollisimman halvalla kun nämä 'omat merkit' yritetään saada, niin en usko, että kaikki ovat kunnollisia. Asia riippuu kovasti ostettavasta tuotteesta, eikö.
Minun ikioma viikottainen iso ruokakorini on ehdottomasti halvin, ja paraskin (esim. maidot), Lidlistä.Kannattaakin näissä Rainbow-, Pirkka- ja Xtra- tuotteissa katsoa valmistusmaa, ja jos tehty Suomessa on yleensä myös valmistaja mainittu. Esim. Pirkan grillimakkara on aivan sama tuote kuin Ukkopekka mutta eri merkin alla (kauppiaan itse kertomaa, ja tehtykin samassa paikassa kuin Ukkopekka) ja esim. Rainbown nakit ovat Kivikylän nakkeja. Noin niinkuin pari esimerkkiä että kyllä siellä kunnollisiakin tuotteita on, myydään vain eri merkin alla halvemmalla kuin ne "merkkituotteet" siinä vieressä.
Toki löytyy sitten monia ulkomailla valmistettuja, kuten vaikkapa pekoni, mutta katsopa esim. Poutun pekonipakettia: valmistettu Hollannissa... Eli voi ne "merkkituotteetkin" olla tehty ihan missä tahansa... - anonyymi.
gzgz kirjoitti:
Kannattaakin näissä Rainbow-, Pirkka- ja Xtra- tuotteissa katsoa valmistusmaa, ja jos tehty Suomessa on yleensä myös valmistaja mainittu. Esim. Pirkan grillimakkara on aivan sama tuote kuin Ukkopekka mutta eri merkin alla (kauppiaan itse kertomaa, ja tehtykin samassa paikassa kuin Ukkopekka) ja esim. Rainbown nakit ovat Kivikylän nakkeja. Noin niinkuin pari esimerkkiä että kyllä siellä kunnollisiakin tuotteita on, myydään vain eri merkin alla halvemmalla kuin ne "merkkituotteet" siinä vieressä.
Toki löytyy sitten monia ulkomailla valmistettuja, kuten vaikkapa pekoni, mutta katsopa esim. Poutun pekonipakettia: valmistettu Hollannissa... Eli voi ne "merkkituotteetkin" olla tehty ihan missä tahansa...Lisäyksenä tähän Rainbow:n tuotteita oikeasti valmistetaan Suomessa samoissa tehtaissa kuin "merkkituotteet". On tullut huomattua esim. Vaasan ja Taffelin tehtaalla (olen ollut töissä Vaasan tehtaalla) ja ainoa mikä noissa merkkituotteissa ja halpatuotteissa eroaa on hinta.
- mfömgmgdsmglk
gzgz kirjoitti:
Kannattaakin näissä Rainbow-, Pirkka- ja Xtra- tuotteissa katsoa valmistusmaa, ja jos tehty Suomessa on yleensä myös valmistaja mainittu. Esim. Pirkan grillimakkara on aivan sama tuote kuin Ukkopekka mutta eri merkin alla (kauppiaan itse kertomaa, ja tehtykin samassa paikassa kuin Ukkopekka) ja esim. Rainbown nakit ovat Kivikylän nakkeja. Noin niinkuin pari esimerkkiä että kyllä siellä kunnollisiakin tuotteita on, myydään vain eri merkin alla halvemmalla kuin ne "merkkituotteet" siinä vieressä.
Toki löytyy sitten monia ulkomailla valmistettuja, kuten vaikkapa pekoni, mutta katsopa esim. Poutun pekonipakettia: valmistettu Hollannissa... Eli voi ne "merkkituotteetkin" olla tehty ihan missä tahansa...Voi sinua tietämätöntä. Kauppojen omat merkit ovat rinnakkaistuotteita, jotka valmistetaan aivan samoissa paikoissa kuin ns. merkkitutotteetkin.
- tyytyväinen bonuksii
totuus kuitenkin kirjoitti:
S-ryhmässä kannattaa laskea myös nuo bonukset ja ostotapa etu, S-tililta maksettaessa. Eli bonusta max 5% kaikista ostoista ja päälle maksutavasta 0.5%, eli takaisin tulee 5.5% parhaimmillaan, lisäksi ne vuosittaiset oman alueen ylijäämäpalautukset jotka vaihtelevat alueittain.
- ennnakkoluulone
Minun ikioma viikottainen iso ruokakorini on ehdottomasti halvin, ja paraskin (esim. maidot), Lidlistä.Kiitos edellä oleville kommentoijilleni, oli minulle tärkeää tietoa. En todellakaan ollut noin hyvin perillä asiasta. Siis ennakkoluuloko liian voimakas. Oikein hyvä kuulla tiedoista, jotka annoitte. (Mm. Poutun kummallisen taustan olenkin aina tiennyt. Luen kyllä paljon selostuksia.)
Kyllä minä jotakin olen huomannut tuotteiden vertaisuudesta, kuten Weetabix-aamiaismurokkeet. Alkuperäinen on Iso-Britanniasta, mutta niin on Rainbow-merkilläkin oleva sama tuote, teetetty myös siellä, mutta on kukkarolle siedettävämpi ja jopa paremman makuinen mielestäni tämä Rainbow.
Kyllä, alan opiskella asiaa paremmin... Minkä nyt Liiterissä käynneiltäni ehdin. :) gzgz kirjoitti:
Toki löytyy sitten monia ulkomailla valmistettuja, kuten vaikkapa pekoni, mutta katsopa esim. Poutun pekonipakettia: valmistettu Hollannissa... Eli voi ne "merkkituotteetkin" olla tehty ihan missä tahansa...Rainboow nakit eivät ole samoja nakkeja kuin Kivikylän vanhanajan nakki. Tiedän, koska olen Kivikylässä ruiskuttamassa makkaraa ja nakkeja. Siellä kyllä valmistettiin vuosi puolitoistavuotta sitten Rainbowin nakkeja mutta niissä oli ihan eri nakkimassa mitä omissa Kk.n nakeissa.
- ennnakkoluulone
minttu-71 kirjoitti:
Rainboow nakit eivät ole samoja nakkeja kuin Kivikylän vanhanajan nakki. Tiedän, koska olen Kivikylässä ruiskuttamassa makkaraa ja nakkeja. Siellä kyllä valmistettiin vuosi puolitoistavuotta sitten Rainbowin nakkeja mutta niissä oli ihan eri nakkimassa mitä omissa Kk.n nakeissa.
Nimimerkille 'minttu'71' ja muillekin:
Jeps, just näistä syistä minä nimim. 'ennakkoluulone' kirjoitin ensimmäisenikin viestini tähän ketjuun.
Olen ennakkoluuloinen, että jotakinhan täytyy muuttaa, että tuote saadaan halvemmaksi. Ja kun kyseessä on esim. liha, niin?
Eihän siis tehdas ja teko-osoite takaa, että justiinsa Rainbow, Pirkka tai X-tra ovat yhtä hyviä, siis tuoretuotteissa.
Mutta, jäähän vielä paljon muitakin tuotteita, joita ostaa. Se hyvä.
- kriteerit kehiin
Mitähän aloittaja tarkoittaa tuolla "mistä kannattaa" tarkkoittako misssä halvinta, tai missä parasta laatua, tai mitä?
Itse ainakin haen aina laatua ja silloin halpaa hintaa ei kannata etsiä. - Syksyllä yliopistoon
Tarkoitan tuolla ensisijaisesti sitä, missä saa halvinta tavaraa. Opintotuella ei leveästi eletä. Toki yritän sitten samalla ostaa monipuolista ja terveellistä ruokaa, mutta hinta on opiskelijalle numero 1.
- Käy kaikissa :-)
Lidlissä on monet perustuotteet edullisia, mutta valikoima on aika suppea ja kosmetiikkatuotteiden laatu huono. Käyn itse Lidlissä noin kerran viikossa. Ostan sieltä yleensä ryynit, jauhot, leivät, maidot ja leikkeleet. Sekin vaikuttaa, että Lid on aika lähellä, jos olisi kauempana niin kävisin varmaan harvemmin.
K-kaupassa on meillä päin hyviä tarjouksia hedelmistä ja vihanneksista. Käyn ehkä kerran viikossa. K-kauppa on kanssa aika lähellä.
S-marketissa on toiset tarjoukset, esim. lohifileen tai porsaan ulkofile on usein tarjouksessa ja sellaisen kun ostaa niin siitä pakastaa annosruokaa pitkäksi aikaa. Kerran kuussa tulee käytyä, on sen verran matkaa.
Pesuaineet, saippuat, shampoot ym haen yleensä jostain Tarjoustalosta, siellä on tutut merkit halvempia kuin noissa ruokakaupoissa. Muutaman kerran vuodessa käyn ostamassa noita.
- Syksyllä yliopistoon
Suuret kiitokset vastauksesta myös sinulle!!!
- opiskelijatytsyhki
Lidl on tosiaan rankattu mielestäni useamapankin kertaan halvimmaksi. Jauhot, leivät, perunat ja esimerkiksi maitotuotteet ovat siellä edullisempia kuin muualla. Olen itsekin opiskelija ja käyn useimmiten Lidlissä. Koska olen kasvissyöjä, tofut ja soijarouheet ja vastaavat joudun ostamaan muualta, sillä Lidlissä niitä ei ole. Yleensä Lidlistä tulee haettua jauhoja tai leipää, hedelmiä ja kasviksia (ovat yleensä tarjouksessa yllättävän edullisesti) sekä säilykkeitä. Esimerkiksi papusäilykkeet ovat edullisia ja hyvälaatuisia. Jos karkkihammasta kolottaa, niin Lidlistä saa myös halpaa suklaata. Hygieniatuotteet jne ostan muualta koska käytän luonnonkosmetiikkaa, mutta esimerkiksi Lidlin hammastahnat, kondomit ja suuvesi ovat ihan hyvälaatuisia vaikka ovatkin niin edullisia.
Kalliimpia kauppoja ovat pienet suomalaiset lähikaupat, varsinkin Siwat ja Valintatalot. Niitä en suosittele kuin vaan hätätapauksissa. Isommat marketit ja Lidlit ovat edullisimpia. Pahimmassa tapauksessa ne vaan sijaitsevat vähän turhan kaukana, varsinkin jos ei omista autoa tai ei asu hyvien kulkuyhteyksien lähellä. - Ikea
Halvimmat suklaat saa Ikean ruokamyymälästä. Lisäksi arkisin kahvi(kupillinen) on kahvilassa ilmaista.
- ennnakkoluulone
Hih, hyvä tietää. Kiitos ku kerroit. On jäänyt tuo Ikean ruokatuotenurkkaus kokonaan tutkimatta.
- Oletmitäsyöt
Jos haluat pienet ruokamenot on ostoksien suhteen oltava tarkkana. Ei ole merkitystä
paljoakaan mistäne ostat vaan mitä. Kaikki mitä voit syödä suoraan jääkaapista tai mikron kautta maksaa. Se mitä käytät kattilan/pannun kautta on edullista, poislukien
omenat ja perusleipä.Samalla pysyy kunnossa ja hoikkana. Siis käyttöön isoäidin Kotiruoka-keittokirja, Ranskalaisen keittiön salaisuudet ja Italialainenkin vastaava.
Ja syötmiljoona kertaa paremmin kuin lämmittämällä valmispitsaa.Oletmitäsyöt - jerhjswert
Maitotuotteet, leivät, juomat Lidlistä.
Lihat ja leikkeleet usein CityMarketista, isoja parempia "sisäänvetotarjouksia" verrattuna esim. Prismaan.
Meidän seudulla paras hevi-kauppa on Prisma, paljon valikoimaa ja vihannespuoli huomattavasti parempi kuin CM:n vastaava.
Jos opiskelijatalouteesi / budjettiin mahtuu pieni pakastin, tuolloin kannattaa hyödyntää isojen markettien tarjouksia ja pakastaa pienempiin annoksiin.
Jos ostat vain itsellesi ja syöt päivisin yliopistolla, perustuotteissa ei varmaan tule paljoa eroa, ostatpa lähikaupasta tai isommasta. Suurena lihan, kasvisten ja juuston ystävänä huomasin, että nämä tuotteet saa Lidlistä reippaasti S- ja K-ryhmän kauppoja halvemmalla. Yleensä hintaeroa on noin kymppi per ostoskerta.
- annaleena
Itse kun opiskelin, aloitin aamun puurollta ja teekupposella, joskus pala leipää. Söin yliopistolla lounaan ja illaksi ostin jukurtin tai viilin, tein kaalisalaattia ja kermaviilikastikkeen. Iltapalaksi kuppi teetä ja hedelmä.
Kannattaa ostaa myös 30%:lla alennettuja tuotteita, ovat ihan hyviä. Lihasta tai kanasta viikonlopuksi kastike riisin. nuudeleitten tai perunan kera.
Itse käyn läpi kaikkien kauppojen tarjoukset. S-market, K-supermarket ja Lidl ovat pyöräilymatkan sisällä. Kaikista löytyy aina jotain tarjoituksia. Eineksistä: jos makaroonilaatikon saa 1 eurolla, ein kannata enää tehdä itse. - sentissä on miljoona
Jos on aikaa ja fillari tai bussikortti,
kannattaa käydä nokkimassa kaikki erikoistarjoukset lähialueen kaupoista.
Täytyy olla hintatietoinen, joskus tarjoukset ovat huijauksia, vain vähän alennusta normihinnasta. Kannattaa ottaa kuntoilun kannalta.
Joskus hyvistä aleista voi ostaa säilyviä tuotteita varastoonkin.
En suosi mitään kaupparyhmiä, paitsi pientä lähikauppaani, mikä ei kuulu mihinkään diiliin, hinnat vähän korkeammat. - Sirkka-täti
Metsästä saa ruokaa halvalla. Siellä on marjoja ja sieniä jokaiselle ihan yllin kyllin.
- sdfjkjfiajifjwijd
osa näköjään varastamalla.
ja ruokaapupaikasta - kauppias tietää
kallein kauppa on citymarketti seuraavaksi lidi seuraavaksi k-kaupat seuraavaksi prisma seuraavaksi valintatalo kaikis halvin on s-marketti ja reilut boonukset kaupanpäälle
- ennnakkoluulone
Näppituntumalta järjestyksesi on outo? Mitenkähän olet mitannut?
Mitä tulee S-bonuksiin, joita muutama tässäkin ketjussa kehuu, niin olen sitä mieltä, että yhden hengen taloudessa ja vain ruokaostoksia S-kaupoista tehtäessä, S-bonuksista ei ole juurikaan hyötyä!!!
Ihan olen lukenut tutkittua tietoa, että yhden hengen taloudet tavallaan maksavat muille, tosi paljon ostaville mukaan lukien muut kuin ruokakaupatkin, niin maksavat heidän saamiaan bonuksia. Yäckk!
Bonuskortit tulevat kalliiksi!
Yhden hengen taloudet kustatavat niitä, eivätkä hyödy juurikaan.
Olen tyytyväinen siirryttyäni Liiteriin, ilman bonuskorttisysteemiä.
Eikä tartte vihanneksia ja hedelmiäkään itse punnita! Kuulemma Liiteri ei laita rahaa tarroihin, siis niihin punnitus- ja hintatarrakoneisiin; ne tulevat kuulemma kaupalle hyvin kalliiksi käyttää (S- ja K-kaupoissa).
- Talous tarkka
Kannattaa olla jäsenenä ,sieltä paukkuu bonuksia tosin yhden hengen taloudessa kantsii hakea sieltä missä on edullisin,jos kaupat ovat lähellä.
- alallalalaa
Pääsääntöisesti ruokakauppa ottaa noin 40% tuotteen hinnasta katetta.
Tästä johtuen kannattaa boikotoida lihaa. kalaa ja maito tuotteita.
Soijaa, perunaa ja vihanneksia kotimaisia nokkosia (5x parempi kalsium lähde kun maito korvaa maidon). Kannattaa suosia myös esmes nauris keittoa kerran viikossa.
Kannattaa tehdä kaikki leivät itse. (ok hiilihydraatteja aivan liikaa mutta minkäs teet).
Kun kaipaa lihaa niin kannattaa ostaa vaikkapa HK Sininen kevyt lenkki... vaikka se on makkara niin siinähän ei ole lihaa ollenkaan.- päällikkönä
Katetieto väärä !
- ostaja*
Itse käytän Lidliä ja Prismaa, mun mielestä ne on halvimmat kaupat :)
- Syökää kanaa!
Käyttö tavarassa vaatteet, kodintekniikka, taloustavara on 40% katteet... Tosiaankaan ruokatavarassa ei ole noin korkea... Ja vaikka kauppa tavaran ostaa 20-30% halvemmalla mitä myyvät sitä menee siinä välissä kuitenkin kaupalla rahaa isojen tavarakuormien kuljetukseen, säilytykseen, kylmäsäilytykseen, kuorman vastaan ottoon ja kuorman hyllyille saamiseen niin paljon kate euroja että ei se yksittäisen tuotteen kate ole kummoinenkaan. Kylmäkalusteiden sähköt, huollot, uusimiset.. Joskus hinnoista kohtuuttomasti valittaville ihmisille tekis mieli sanoa että sitte se kannattaa itse valmistaa omat ruokansa, lypsää maitonsa ja teurastaa lihansa, niin tietää mistä maksaa. Salaattien kasvattaminen vaikka omalla parvekkeella on ihan helppoa ja edullista... Säästää ainakin kesän salaatti ostoksissa...
- asiantuntija.
Itse olen syvällisesti perehtynyt ruokaostosten optimointiin, ja varmaan parempi siinä kuin kukaan muu Suomessa. Kaupat, joissa käyn on Lidl ja S-market. Lidlistä kannattaa vain ostaa tarjouskamaa, ja muuten vain joitakin perustuotteita, muut ovat lähes yhtä kalliita kuin S-marketissakin. Eli Lidlistä kannattaa ostaa leivät, ketsupit, soijat, hillot, punajuuret, corn flakesit, limonadit, maidot, ja jauhot, koska nämä ovat selvästi halvempia kuin muualla.
S-marketista/Alepasta löydän halvalla esim. Saarioisten pizzat (1 €), jotka ovat nyt tarjouksessa, samaten Rainbowin limonadit, (1 €/1.5 l), ja Cookies suklaakeksit (1.05 €/ 8 kpl). Muuten jos ruokaa tekee, niin löytyy vain kaksi standarditavaraa, joita saa varmasti halvalla, eli ostaa perunoita (0.55 €/kg), ja sitten joko Rainbow kalapuikkoja (30 kpl/2,55 €), tai Extra lihapyörykät (1kg/3.85 €), joista sitten perunamuusia ja lihapullia tai kalapuikkoja, joista riittää useaksi päiväksi syötävää. Ranskanleipä taitaa olla ainoa halpa leipä S-marketissa. Jauheliha on nykyään niin kallista, ettei siitä saa mitään enää.
Muuten kannattaa aina tarjousten perässä juosta, esim. katso Lidlin "Superlauantai"-tarjoukset verkosta, jos on jotakin hyviä tarjouksia. Tilanne on mennyt ainakin Lidlissä huonompaan suuntaan, mitä tulee tarjouksiin, ja muutenkin tuotteisiin viime aikana. Tarjouskamaa (30-50%) saa myös parhaiten, mikäli menee kauppaan aikaisemmin aamulla, muuten ovat jo poisostettuja.
Joulun aikoihin kannattaa ostaa kaikki tavarat 24.12 niin saa yleensä alennusta kinkuista ja muista. Ja sen jälkeen sai ainakin joistakin Alepoista kinkkuja 50% hintaan muutaman viikon joulun jälkeen, joita kannattaa paistaa, ja laittaa viipaleet pakastimeen. Syksyllä kannattaa kerätä paljon sieniä ja marjoja, ja laittaa pakastimeen. Nyt on varmasti tulossa hyvä sienivuosi taas, on ollut niin paljon sadetta ja kosteaa keliä. Ja oma kasvimaa mökillä/parvekkeella kannattaa pitää, josta saa persiljaa, tilliä, salaattia, sipulia, retiisejä, jne.- ennnakkoluulone
Minusta tuntuu, että tämä em. "asiantuntija." asustelee samalla tavoin kuin minäkin: yhden hengen taloudessa sekä lähellä ovat Lidl ja S-Marketteja.
Kiinnitän huomiota, että puhut S-Marketista halvimpana? Ilmeisesti sinullakin Primat niin kaukana pelloilla (ainakin hesassa!), ettei niissä tule käytyä, vaikka ovatkin edullisempia kuin S-Marketit. Olen montaakin tavallista tuotetta verrannut S-Marketin ja Prisman välillä. Prismoja auttaa paljous ja liikkeen laajuus hintoja alentamaan. Kun taas nämä S-Marketit on aina sijoitetut ruuhkaisille paikoille (ainakin Hesassa) sillä tavalla, että rahakkaita maksavia asiakkaita liikkuu paljon ja hinnat kannattaakin pitää korkeinakin.
Alepa taasen. Minä olen huomannut sen olevan entistäkin kalliimpi, tosi hintava, paitsi alennusmyynti. Se on samanlainen lähikauppa kuin Siwa ja Valintatalo, hinnoiltaan. Tietenkin, olemme valmiit maksamaan siitäkin, että tavarat tuodaat lähelle, ei siinä mitään. - asiantuntija.
Minusta tuntuu, että tämä em. "asiantuntija." asustelee samalla tavoin kuin minäkin: yhden hengen taloudessa sekä lähellä ovat Lidl ja S-Marketteja.
Kiinnitän huomiota, että puhut S-Marketista halvimpana? Ilmeisesti sinullakin Primat niin kaukana pelloilla (ainakin hesassa!), ettei niissä tule käytyä, vaikka ovatkin edullisempia kuin S-Marketit. Olen montaakin tavallista tuotetta verrannut S-Marketin ja Prisman välillä. Prismoja auttaa paljous ja liikkeen laajuus hintoja alentamaan. Kun taas nämä S-Marketit on aina sijoitetut ruuhkaisille paikoille (ainakin Hesassa) sillä tavalla, että rahakkaita maksavia asiakkaita liikkuu paljon ja hinnat kannattaakin pitää korkeinakin.
Alepa taasen. Minä olen huomannut sen olevan entistäkin kalliimpi, tosi hintava, paitsi alennusmyynti. Se on samanlainen lähikauppa kuin Siwa ja Valintatalo, hinnoiltaan. Tietenkin, olemme valmiit maksamaan siitäkin, että tavarat tuodaat lähelle, ei siinä mitään."Kiinnitän huomiota, että puhut S-Marketista halvimpana?"
En tarkoittanut että on halvin, mutta se sattuu olemaan lähimpänä. Lidl on itseasiassa aika kaukana siitä mistä asun, mutta käyn sielläkin. K-kauppa löytyy myös suhteellisen läheltä, mutta kaikki kallista siellä, itselläni ei ole plussakorttia, enkä aio sellaista hankkia. En pidä siitä että ostoksiani vakoillaan, ja sitten se että minulla on jonkin verran harmaita tuloja, ja ei olisi hyväksi että verottaja vaikka näkisi mitä olen ostanut sieltä.
En tiedä onko Prisma erityisen halpa, sellainen löytyy mökkini läheltä, ja siellä tulee käytyä joskus kesäisin.
Alepa on kyllä kallis, mutta sieltä löytyy samoja tarjoustuotteita joskus kuin S-marketistakin. Valintatalo on se kallein kauppa missä olen käynyt, hinnat ovat aivan tolkuttoman korkeita, jopa siinä määrin että jos joku tuote on tarjouksessa, se on yhtä kallis kuin sama tuote S-marketissa.
- Velkavankeudessa
Vinkkinä vaan, että ruoka-avusta (srk, Pelastus Armeija yms) saa monta hyvääkin tuotetta ja ne kannattaa ilman muuta hyödyntää. Tuoretuotteet tosin kannattaa käyttää vasta perusteellisen harkinnan jälkeen, mutta saa sieltä usein oikein hyvääkin tavaraa. Kyllä ruoassa pystyy säästämään hyvin paljon.
- Siwaan vain harvoin
Asuinalueellani lähistöllä on Siwa, Sale, Prisma ja Citymarket. Huomasin yhtenä päivänä että olen saanut halvimmalla tähän asti Citymarketista. Sitten kun on vielä se Plussa korttikin. Joskus koriin on huomaamatta tullutkin sellaisia tavaroita jotka ovatkin olleet tarjouksessa, jolloin saldo pienenee. Se on mukava huomata.
Siwassa ei saa selvää säästöä mainoksesta huolimatta. Jos katsotaan että kympillä saa Siwasta viisi ruokatavaraa,, niin Citymarketista saa kahdeksan, melkein kymmenen, jos oletetaan että jokainen tavara maksaa sen 1-2,5e/kpl. On kyllä aika kallista silloin jos kaupasta saa vain viisi tavaraa kympillä. Salee on keskivälissä. Prismasta ja Citymarketista saa halvimmalla, koska siellä käy myös huomattavasti enemmän asiakkaita päivittäin kuin näissä pikkukaupoissa.- Kaikkea koetttu
Mut ku meitin, asiakkaiden, on pakko maksaa siitäkin hyvästä, että Salet, Alepat, Siwat ja Valintatalot TUOVAT TARVIKKEET meidän LÄHELLE. Monessa tilanteessa tämmöinen pieni lähikauppa on aivan pelastavan ihana, eikö. Sellaisessakin tilanteessa, jos on sairaana. Tarvitaan kunnollinen kuntoisuus jaksaa ensinnäkin mennä Prismaan tai CM:iin ja sitten viellä kulkea siellä tarvittavat kilometrit plus painavien juttujen kuljetus päälle. - Olisko yksi näkökulma maksaa helppoudestakin? Avun saamisesta.
Kiitos Alepojen, Siwojen, Valtsujen, maakunnassa Sale-kauppojen olemassa ololle ! :)
- 10+14
ruokaostokset kannattaa tehdä s-ryhmän kaupoista, itse olen ns. tarjousmetsästäjä että käyn kyllä k ryhmän kaupoissakin jos jokin liha on vaikka hyvässä tarjouksessa. kodin taloustuotteet (wc paperi,vanulaput,puhdistusaineet.. jne ) käyn hakemassa lidlistä sillä ovat siellä laadukkaimpia SEKÄ edullisimpia
- Tarjousten seuraaja
Lidl ehkä halvin, mutta kannattaa seurata tarjouksia.
- budjetillaelävät
Meidän talous kaksi aikuista ja kolme eläintä ostetaan seuraavanlaisesti!
lidlistä kaikki perustuotteet, maidot, leivät, vihannekset, levitteet jne mutta muut haetaan säännöllisesti s-marketista tai prismasta. olemme kasvis-syöjiä molemmat ja lidlillä ei ole tarjota hirveästi vaihtoehtoja meille! s ryhmän olemme todenneet halvimmaksi ja k-ryhmästä haemme jotain esim plussa tarjouksessa olevaa! valintataloa, siwaa tms käytetään vain jos mikään muu ei ole auki tai tarvitsee nopeasti jotain yksittäistä tuotetta! - lakto83
Yhden hengen taloudessa ei tosiaankaan tuo bonuskortti tuota mitään. En oo sitä ottanut vaikka Prismassa ruokaostokset teenkin. Halvinta. Lidlistä haen sitten kun tarjouksia. Siellä kun ei ole kokonaan laktoosittomia tuotteita joita tarvin niin prisma on mulle paras vaihtoehto. Voi jopa valita(vähälakt.ei käy). Cittarissa on parempi hevi osasto niin sielät kaappaan ne ja tarjoustalosta hean kaiken kosmetiikan ja hygieniatuotteet. Tulee paljon halvemmaksi kun muualla.
Helpompi näin tietty menetellä jos asuu suuremmassa kaupungissa. Kylillä ei ole valinnanvaraa. - espoon entinen
Espoon Keskuksessa ei ruokaan mene SENTTIÄKÄÄN! Jääpähän Brenkkuun ja Röökiin ja Kapakoihin Kaikki! ;-)
- muuten ei elä
Olipahan typerä aloitus mutta vastataan nyt kuitenkin.
Ruoka kannattaa ostaa kaupasta ellei ole omavaraisuutta, siinä se lyhykäisyydessään. - Syksyllä yliopistoon
Kiitokset kaikille vastauksistanne! Eli pyörällä Lidleen ja tarjousten perässä Prismaan sekä K-kauppaan. Valmisruokia, karkkia, virvoitusjuomia, tupakkaa tai alkoholia en tarvitse, joten kyllä se opintotuki näillä vinkeillä riittää :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1153153- 122046
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371895Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4011763Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211661Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681477- 1201311
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101201- 131196
- 201059