Kasvattajat huomio : )

Neuvoja ostajille?

Kaupungissa asuvana koiranomistajana näen paljon vastaantulevia pikkukoiria, joilta koulutus laiminlyöty täysin. Omistajat eivät tunnu ymmärtävän turvallisen ja huomaavaisen ohittamisen aakkosiakaan, sillä he antavat koiransa tempoilla ja räksyttää kohti vastaantulevaa koiraa ja hymyilevät siinä mennessään o.O
Mukavaa tietenkin että hymyilevät, mutta vielä mukavampaa olisi, jos ottaisivat sen oman koiransa toiselle puolelle ja hihna ihan lyhyelle.

Itsellä isohko koira, joka vähän pelkää riehuvia koiria. Pidän hihnan lyhyellä ja koiran niin että olen itse koiran ja vastaantulijan välissä. Odotan että vastaantulija tekisi samoin, jolloin ohitus olisi paljon helpompaa. Ainoastaan isompien koirien omistajat toimivat näin, todella harva pikkukoiran omistaja.

Otsikossa herättelin kasvattajia. Olisiko mahdollista neuvoa koiraa luovuttaessa, että myös pieni koira on erittäin tärkeää kouluttaa. Hienoa olisi myös jos voisitte opastaa miten ohitetaan toisia koirakoita: oma koira aina niin, että omistaja jää koiran ja vastaantulijan väliin, hihna lyhyelle.
Kaupunkioloissa todella tärkeää, sillä jalkakäytävät voivat olla aika kapeita, joten fiksua olisi säästää koiraansa turhalta stressiltä ja pitää se erillään vastaantulevasta koirasta. Tämän kun pennusta asti opettaa, niin hihnaa ei tarvitse pitää tiukalla, vaan koira osaa kulkea siinä kauniisti ihan itse.

Isot kiitokset kaikille koiransa kouluttaneille ja muut huomioiville koiranomistajille. Pikkukoiranomistajissakin heitä on paljon, mutta ne riekkuvat häiriköt aina huomataan. Täällä Turussa, Martin kaupungin osassa, ikävä kyllä on enemmän noita välinpitämättömiä hölmöläisiä, joiden koiraparat kiljuu ja riehuu hihnassa joka ohituksella. Voi vain kuvitella sitä stressin määrää sellaisen pikkuisen sydämessä =/ Kouluttakaa ja harrastakaa koiranne kanssa jotain. Pelkkänä koristeena ja leluna olo ei sovi edes seurakoiraroduille, vaan kaikki koirat tarvitsevat jotain mielekästä tekemistä. Pelkät hihnalenkit ei riitä.

Hyvää kesää kaikille!

0

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
        Ikävä
        188
        1409
      2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
        Ikävä
        123
        1198
      3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
        Ikävä
        50
        938
      4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
        Ikävä
        70
        900
      5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
        Ikävä
        53
        810
      6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
        Ikävä
        51
        798
      7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
        Ikävä
        56
        782
      8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
        Ikävä
        102
        774
      9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
        Ikävä
        64
        731
      10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
        Ikävä
        33