Osaako puolisosi käydä kaupassa ja laittaa ruokaa?

Minulla ei ole miestä,joten en voi vastata tähän. Mielenkiinnosta vaan kyselen.

58

1799

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastaan KYLLÄ

Mieheni käy kaupassa tarpeen vaatiessa aina,kun tulee töistä kotiin.
      Aamuvirruna keittää puurot ja kahvit sekä tekee jääkaapiin lapsille välipalat kun tulevat koulusta.Jos eiole viikonvaihteessa mitään menoja tykkää häärätä keittiössä kaikenlaista hyvää ja talviaikaan tekee uunissa pataruokia ne ovat sen oikein ravurihommia. Vielä yksi hyväpuoli löytyy siivoaa aina keittiön ruuanlaiton jälkeen.

• Horsepower

Hevosenlihapata se vasta nannaa onkin. Vanhat ravurit on ekologisuuden nimissä hyvä kierrättää jos ei ihmisten niin ainakin koirien ruuaksi.

• Jarkoffi

Mukava kuulla, onnea teille!!

• talon emäntä

Osaa mutta ei viitsi, paitsi sillon tällön jos nätisti pyydän. On kokin hommissa niin että kotona ei sitten kyllä enää tee muuta kun kahvit keittää. Joskus viikonloppusin innostuu asiasta enempi.

• jk

ymmärrän kyllä talon emäntää...

hyvää kesää teille!

to. alkaa mun loma!

• kokkivitonen

Osaa tehdä molempia, mutta useimmiten käyn itse kaupassa ;)

• Kansankorkeakoulu

opettaa kaupassakäynnin ja ruuanlaiton ei tarvitse kotona tehtävään ruokaan ammatikorkeakoulua käydä.Hyviä ohjeita saa ruuanlaitoon lukemalla keittokirjoja.

• Olen mies ja keittokirjat on turhia mennään fiiliksellä vähän sitä ja vähän tota eikä kukaan ole valittanut

• hohhoijaa..

Ei osaa kumpaakaan.

• pullonpalauttaja

...tään takia miusta tuli aikonaan sinkku...
        Seukkasin ukon kanssa joka osas vaan keittää makaroonia ja senkin pilasi laittamalla siihen kamalasti omituisia mausteita pippurista chiliin.
        Kehu vielä että onpa hyvvee.
        Me kävin töissä, sen pääle kaupassa, laitoin ruuat, tiskasin, ukko vaan löhösi päivät sohvalla tai tietsikalla kun on "työkyvytön".
        Ainii- kaljaa se osas kyllä ostaa kaupasta, muuta ei.

• raisleri

Vaimo laittaa ihan hyvät pöperöt mutta itte laitan parempaa. Leipomisessa jään toiseks.

• Pihtarimarja

Miehen voi kouluttaa tuohon palkitsemalla oikeasta suorituksesta. Ruoka ja seksi tehokkaita vahvistajia. Rankaiseminen ei toimi miehillä, joten tyydy palkitsemaan oikeaa käytöstä. Älä siis potki tai lyö. Mäkätä vain harvoin.

• mdikjdjk

Naisystäväni ei osaa edes keittää perunoita. Tästä syystä taloudessamme minä joudun tekemään kaiken ruuan.

• HN

Paremmin kuin minä!!

• jjn81

Minä laitan ruokaa, kaupassa käymme useimmiten yhdessä.

Osittain ensimmäinen tosiaan johtuu siitä, että mieheni ei ole eläessään laittanut ruokaa.. Mutta myös siitä että olen itse aikamoinen keittiönatsi: tavaroilla on oikeat paikat ja ruoan on maun lisäksi näytettävä hyvältä. Yritän kyllä välillä höllätä pipoa ja olla iloisesti yllättynyt jos toinen edes yrittää... Olla kannustava.

Mutta toisaalta, ei mua millään tavalla haittaa se että keittiö on mun valtakunta ja jos mua ei kiinnosta kokkailla, niin aina voidaan syödä ulkona :) (ravintola,ei pikaruoka tms.)

• Possupihvi

Jaa,pidän itse miestä "kädettömänä" joka ei osaa käydä kaupassa ja suoridu ihan perusruuan tekemisestä ja pullanpaistosta,Ei sitä mitään etanoita tarviikkaan osata,mutta kyllä sen verran pitää että jos eukko jättää niin osaa tehdä muutakin kuin uunimakkaraa.

• Herra kokki.

Meillä muija on se joka ei osaa käydä kaupassa ja laittaa ruokaa. Aina samat vanhan ajan ruuat. Raskasta ja lihottavaa.
        Mäkättää minun laittamista kevyistä padoista ja höystöistä.

Miksi ruuan tarvitsee olla raskasta?

• Kokki herra.
        Herra kokki. kirjoitti:

Meillä muija on se joka ei osaa käydä kaupassa ja laittaa ruokaa. Aina samat vanhan ajan ruuat. Raskasta ja lihottavaa.
        Mäkättää minun laittamista kevyistä padoista ja höystöistä.

Miksi ruuan tarvitsee olla raskasta?

Unohtu seuraava: valittaa ruokaostosteni hinnasta.

Sellainen raskas mättöruoka on huomattavasti halvempaa.

Kuukaudessa menee kahteen henkeen 880€ vähintään syömisiin, ei alkoholia tai tupakkaa.

• miceee-12
        Kokki herra. kirjoitti:

Unohtu seuraava: valittaa ruokaostosteni hinnasta.

Sellainen raskas mättöruoka on huomattavasti halvempaa.

Kuukaudessa menee kahteen henkeen 880€ vähintään syömisiin, ei alkoholia tai tupakkaa.

käyttekö useinkin ulkona syömässä!!! 880/kk huh huh...

• Minun mieheni
      laittaa parasta ja maukasta..
      makaroonilaatikkoa tomaatti oregano juustokuorrutuksella !!!
      Lisäksi hän pitää imuroimisesta !!!
      On kultainen ja hyväluontoinen mies !!!

• 008

Kyllä osaa, mutta kokee sen miehuutta alentavaksi, miehen ei kuulemma tarttisi tehdä kotitöitä... :-/

• Toimii älä irrota otettasi miehestäsi

• olenko laiska?
        008 kirjoitti:

Kyllä osaa, mutta kokee sen miehuutta alentavaksi, miehen ei kuulemma tarttisi tehdä kotitöitä... :-/

Mielummin pelaan ja käyn töissä jos ei nappaa aina voi lähtee pois :)

• hohhoijaa
        008 kirjoitti:

008:lle.Ehkäpä miehen ei tarvitse syödäkkään jos ei halua tehdä joskus ruokaa.On eri asia jos nainen haluaa kokata aina itse.
        Muuten ei ole pahitteeksi jos mieskin tekee kotihommia,kuten ruoanlaitto. Miten se on alentavaa,koska on miehet kokkinakin.

• Ninnulainen72

En käy käytännössä koskaan kaupassa ja ruokaaki teen vain sillon ku lapset haluaa jotain "äitin-erikoista". Mies myös pesee pyykkiä, siivoaa ja hoitaa raha-asiat. Ja rakastaa tositosi paljo niin henkiksesti kuin fyysisestikin. Myös ex-mieheni oli samanlainen. Isänikin on aina tehnyt kaikenlaisia kotihommia ja enemmän kuin äiti. Eli on paljo miehiä jotka tekee kotihommia.

• osaava mies

Osaa ja ilman keittokirjoja ja kauppalappuja!!!

• kkk

Sinulle 008; en vaan voi ymmärtää nykyyhteiskunnassa että on edes olemassa ihmisiä jotka ajattelevat ettei heidän tarvitse tehdä kotitöitä jos on nainen samassa taloudessa. Siitä saa vaan vihaa naisen kohdalta osakseen jos näin ajattelee. Tietty on eri asia jos nainen hyväksyy tämän asian ja nauttii tästä työnjaosta!!

• akkahki2

Osaa toki perushommat kuten kananmunien ja perunoiden keiton, mutta siihenpä se jää. Jos haluaa ns. kunnon sapuskaa jossa on kasvikset ja proteiinit oikeissa mittasuhteissa niin kyllä minä teen silloin ruuat. Mutta eipä siinä, pidän kovasti ruuanlaitosta ja mies kehuu kovasti tuotoksiani. Ei siis haittaa vaikka mies ei mikään kokkaaja olekaan.

• Ossaus

Ylivoimaisesti useimmat keittiömestarit ovat miehiä ja vastaavasti kylmäköistä ylivoimaisesti suurin osa on naisia.

Naiset tekevät kaksi asiaa miehiä paremmin - synnyttämisen ja imettämisen.

• akkahki2

Hienoa trollaamista taas.

• 30v äijä

En ole kenenkään puoliso, mutta mies kuitenkin, joten vastaan:
      Käyn lähes päivittäin kaupassa ja laitan joka päivä omasta mielestäni hyvää ruokaa. Tarkoitan tässä ruoanlaitolla ihan reseptiruokaa enkä einesten lämmittämistä.

En tunne ainuttakaan yksin tai puolisonsa kanssa elävää 20-35 -vuotiasta miestä tuttavapiirissäni, joka ei osaisi laittaa ja laittaisi ruokaa sekä kävisi ruokakaupassa säännöllisesti.

Se tosin näyttää vaihtelevan aika paljon minkäverran kukakin mies on valmis näkemään vaivaa ruoanlaiton eteen. Toiset ruskistavat jauhelihan ja syövät sen ketsupilla, kun toiset vaivautuvat tekemään kokonaisen makaroonilaatikon. Joillekin kelpaa pakastepizzan terästäminen aurajuustolla, kun toiset tekevät pizzan alusta asti itse.

• pään avaaja

"Tarkoitan tässä ruoanlaitolla ihan reseptiruokaa"

Ensin apoteekista reseptit muutamaan vaivaan, sitten pillerit pataan, puol tuntia täydellä lämmöllä ja avot! reseptiruoka on valmis

• Mä osaisin jos olis nainen jolle laittaa ruokaa. Muutin lastenkodista omaan kämppään 17 kesäisenä ja sit oli pakko opetella ruokaa laittamaan. Melkein joka päivä tulee itelle jotain kunnon ruokaa tehtyä.

• Meidän perheessä ainoastaan miehet käyvät kaupassa ja laittavat ruokaa. Ja osataan tehdä hyvää ruokaa. Meiltä onnistuvat niin sushit ja bavaroiset kuin maksalaatikot ja kiisselitkin.

• ELÄKEUKKO OULUSTA

Olen 63:n.mies, 40v. naimisissa, eläkkeellä, vaimo töissä, lapsia 3, lapspsenlapsia 7. Teen arkisin vaimolle ruuat ,viikonloppuisin tehdään yhdessä kokoporukalle, silloin mennään lasten ehdoilla, tiedämme mitä kukin haluaa syödä.Kahden ollessa syödään pipuripihvit ym, vastaavaa. Kotikokki.fi sekä kokemus siitä se muodostuu.

• Olen mies ja käyn kaupassa ja teen ruuan. Korkeintaan kerran kuussa avovaimoni tekee ruokaa. Niinhän se on että maailman parhaat kokit ovat miehiä.

• Heko heko

Minä esitän vastakysymyksen. Onko naisissa tumpeloita?

• 16+8

Molemmat ollaan miehen kanssa töissäkäyviä ja perheeseen kuuluu kaksivuotias lapsi. Minulla normityöajat ja miehellä vuorotyö. Mies käy kaupassa, siivoaa, pyykkää ja hoitaa lasta siinä missä minäkin. Kokkaa myös, joskaan ei niin "monimutkaisia" ruokia kuin minä. Nakkikeittoa, hernekeittoa, makaroonimössöä, uunissa lämmitettäviä ruokia jne. Itse teen sitten kastikkeet jne. alusta asti itse ja pidän huolen, että ruuan kanssa on tarjolla myös jotain muutakin salaattia, kuin sitä Saarioisten äidin italiansalaattia. :) Ei silti, hengissä ollaan ja hoikkia kaikki, joten ei voi valittaa.

• neljän äitee

Osaa, jos haluaa. Ei kaikki naisetkaan osaa ruokaa laittaa, syövät ja syöttävät lapsilleen valmisruokia. Sitä paitsi paljon on miehiä kokkeina.

• Kokkari

Kyllä mieskokkeja on olemassa, ehkä parempia kuin naiset? (Anteeksi vaan). Itse olen lähinnä kalan ysträvä?, mutta kaikenlainen ruoka onnistuu!! Omat lapset ovat parhaita arvostelijoita. :)

• perreerll

En osaa käydä kaupassa tai tehdä ruokaa. Oikeasti osaan kyllä, mutta käytän aikani mielummin kehittävämmin. Naiselle aina tokasen että en ossaa, mutta se on parempi nin kun se ruanlaitto on niin yksinkertaista ja tylsää hommaa niin en oikeen välitä siitä. Tosiaan mielummin käytän sen ajan johonkin kehittävään.
      Ja toisekseen jos alan tekeen ruokaa, niin sit alkaa nipotus kuinka se ruoka pitää tehdä vaikka lopputulos olisi aivan sama.

• perreerll

Kaupassa käyntiä vihaan yli kaiken, kaikkea materiaalista shoppailua. Se on jotain niin ahdistavaa katsoa miten luonnonvaroja tuhlataan kaikkeen aivan turhaan. Kaikkea pitää olla ja kaikkeen pitää olla omanlainen tavaransa. Se tyhmyys ja ahneus on aivan sairasta, todella ahdistavaa. Vihaan yli kaiken sitä.

Katsellessaan myytävinä olevia tavaroita hän ajatteli usein: "Onpa paljon sellaista mitä minä en tarvitse." (Sokrates)

• Jane:

Mä kans sumutan ukkoani. En osaa vaihtaa auton renkaita, en jaksa lapioida kuoppaa pensaille, en osaa kytkeä ja virittää digiboxia tms. Oikeesti olen tehnyt yksin eläissäni noita kaikkia yli 15 vuotta ja olen koulutukseltani tekniikan DI, mutta kun ne ovat niin yksinertaisia hommia, niin annan ne miehen tehtäväksi. Lueskelen senkin ajan mieluummin vaikkapa filosofian historiaa.

• perreerll
        Jane: kirjoitti:

Mä kans sumutan ukkoani. En osaa vaihtaa auton renkaita, en jaksa lapioida kuoppaa pensaille, en osaa kytkeä ja virittää digiboxia tms. Oikeesti olen tehnyt yksin eläissäni noita kaikkia yli 15 vuotta ja olen koulutukseltani tekniikan DI, mutta kun ne ovat niin yksinertaisia hommia, niin annan ne miehen tehtäväksi. Lueskelen senkin ajan mieluummin vaikkapa filosofian historiaa.

niin :)

• perreerll
        perreerll kirjoitti:

niin :)

Joka ikinen nainen osaa vaihtaa renkaat, virittää digiboxin.. ei se vaadi kun kiinnostusta asiaa kohtaan ja tehdä se. Sama pätee siis molemmin puolin. Kaikkia ei voi miellyttää, eikä kaikki asiat kiinnosta kaikkia. Naiseni tykkää kokata, antaa sen kokata. Mua ei kiinnosta =)

• Meitsi ei ihan

vallattomasti ihmettele tuon sorttimentin kysymyksillä ettei sitä miestä ole.

Itse kyssään. Ei kaikki miehet ole sen muonituksen suhteen teidän naisten varassa.

• Juuti

Kyllä kaupassa käynti j a ruualaitto ovat ihan tavallisia arkisia askareita niin miehelle kuin naisellekin. Ei ole enää roolijakoa tässä hommassakaan. Tietysti on niitä vanhoja miehiä, jotka ovat jämähtäneet paikoilleen ja ainut mikä värähtää on miehisenmiehenminä. Onneksi lähituttavapiirissäni ei ole sellaisia.

• Voi hyvä tavaton???!

Minulla ei ole naista ja voin vastata.Osaan.

• dex.r

Minua kiinnostaa löytää sellainen nainen, sukupuuttoon kuoleva laji nuo naiset jotka osaavat tehdä kotitöitä.

No onneksi nykyinen osaa siivota ja käydä kaupassa ja ruokaakin osaa melko hyvin, ettei itse tarvitse kaikkea tehdä :D

• Ex kokki.

Eiköhän se ole hyvin pitkälle kiinni poikien äidistä, osaavatko he tehdä ruokaa ja kotitöitä.

Oma äitini lähti töihin, koska oli asuntolainaa ja muita menoja.
        Hän valmisti ruoat, jotka lämmitin. isälle ja veljilleni ja sisarelleni.
        Olin 13 vuotias.

Myöhemmin hän opetti minut valmistamaan, rokaa alusta loppuun ja tarjoilemaan niitä.
        17-vuotiaana hakeudun ravintolakouluun Kokki kolmosen oppiin, koska ruoanvalmistaminen kiinnosti minua.

Olin kokkina sekä Suomessa, että Ruotsissa.
        Myöhemmin siirryin tarjoulupuolelle ja toimin myös kouluttajana ja konsulttina alan ammattilaisille.

Omat lapseni olen opettanut valmistamaan ruokaa, toivottavasti he opettavat myös omat lapsensa ruoantekoon.

Kysymys on asenteista ja suhtautumistavasta.
        --------

• mies-1968

Ihan vaan kysyjälle vastakysymys...

Osaako naiset käydä kaupassa ja tehdä ruokaa????
      Voi jumalauta mitä kysymyksiä ....?????

• jk

ei osaa

• Gourmet goges

Se on miehen osattava laittaa sitä ruokaa, jos ei ole puolisoa.
      Ruokaahan jokainen oppii valmistamaan, jos ei muuten, niin ruokareseptin mukaan tekemällä.
      Yksinäisen miehen täytyy itse hoitaa myös kaikki muutkin kodinhoitotyöt, kuten siivoaminen, kaupassa käynti, pyykin peseminen ja leipominen.

Eikös parhaimmissa ravintoloissa enimmäkseen ole mieskokkeja.
      Kyllä nainenkin osaa laittaa erittäin maukasta ruokaa.
      Osa ihmisistä osaa laittaa luonnostaan herkullista ruokaa, ilman mitään reseptejä ja on tietenkin niitäkin, jotka ei osaa laittaa ruokaa tai eivät viitsi ja kun joskus joutuvat tekemään ruokaa, niin tekevät niin huonoa ruokaa tahallaan, että kukaan ei halua heidän koskaan ruokaa tekevän.

• sairastunut äityli

Puolisoni pystyy kaikkeen samaan mihin itsekin äitinä. Mieheni siivoaa laittaa ruokaa käy kaupassa ja pystyy vielä hoitamaan avukseni lapsia tarvittaessa...

• Elämä opettaa

Ei ruuan laitto ole taidoista kiinni, mieluummin viitsimisestä ja paneutumisestä ruoanvalmistukseen! Ohjeet löytyy mm. netistä ja jokainen oppii tekemällä. Kannattaa kokeilla.

• No voisinhan minäkin vastata,vaikka minulla ei ole puolisoa. Mielestäni laitan ihan hyvää ruokaa ja vanhemmat ovat kehuneet. Tietenkin haluaisin oppia laittamaan terveellisä reseptiikkaa sekä kenties Intialaista ruokaa. Olen aika napakka keittiössä enkä oikein pidä siitä,jos mies häärää ja määrää keittiössä. Olisihan se tietenkin iso plussa jos mies laittaa ruokaa ja siivoaa kodin. Kaupassa käynti ei oo mikään iso tehtävä.

• Me tehdään

aviopuolisoni kanssa kaikki kotityöt yhdessä,mutta kyllä mies osaa hoitaa asiat ilman minuakin.

• Jaska Lööf

Vaimo osaa käydä kaupassa jos on pakko - mutta ei hänellä mitään hinta- ja tuotetietoisuutta ole.

Mieluummin menen kauppaan itse.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      76
      2509
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1809
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1597
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1417
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      118
      1204
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1146
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1116
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe