että kun olisin tollasta ak47 puutukilla hankimmassa niin kestääkö aito puu esim. sateessa vai meneekö pilalle???
puutukki... kannattaako?!
15
359
Vastaukset
- LOLOLOLOLO
Olisi kyllä aika hupaisaa, jos ryssä hyökkäisi tänne ja sitten yhtäkkiä heidän aseensa mätänee käsiin.
- vitu retard
Suomessa on aika paljon puuta. Ja Suomessa sataakin joskus. Miten luulet, että nuo puut tuolla metässä pysyy sateella pystyssä?
- random pesukone
no mieti jotai kelopuuta. ne on parin vuoden jälkeen ihan vihreitä. toki elävä puu kestää mutta luuletko että ottavat puun irti juurineen pistävät kukkaruukkuun, kastelevat ja sitten kiinnittävät ak47:aan... I dont think so... ja miksikö kelopuut ovat vihreitä tai sinisiä sisältä?... koska suomessa sataa. eli siis kysyn uudestaan: kestääkö puutukki sadetta. eli minkälainen päällyste niissä on. ja nyt jotai viisaita vastaajia eikä semmosia tyyppejä jotka ei erota kelopuuta ja palmua toisistaan
- älä hermostu
Voithan sä ite hioa ja lakata uusiks jos et luota kiinalaisten lakkauksiin. Se on puun hyöty. Tosin jos säilytät asetta sellaisissa olosuhteissa että tukki lahoaa, niin varmaan joku muuki osa vähän reistailee, koneisto tms.
- random pesukone
ok en kyllä oikeen jaksas ruveta lakkaamaan mut voin ainakin säilyttää sitä kuivassa ettei heti laho.
- ahalami
huva suomi
- random pesukone
ok... ootko käyttäny sateessa?
- Marked One
Itselläni on monen vuoden kokemus puutukeista ja voin kyllä sanoa, etteivät ne mätäne käsiin.
Nin minkä valmistajan/mallista AK:ta olet hommaamassa? Puuosien laatu ja viimeistely voi vaikuttaa kestävyyteen paljonkin. Puuosat eivät todellakaan muutu parin sateen jälkeen samanlaiseksi, kuin kelo, joka on maannut ulkona sateessa kymmeniä vuosia. Puuosathan sitäpaitsi käsitellään, jolloin ne kestävät vettäkin melko hyvin.
Useimmat puuosat mitä myydään ovat koverrettu muotoon. Eli niiden kestävyys/laatu vaihtelee reilusti niiden syiden ja paksuuden mukaan, joka voi myös yksilöllisesti vaihdella. Jotkut puuosat ovat laminoitua puuta, eli ne on koottu kerroksittain liimaamalla puulevyistä, vahvistettu metallitapeilla (useimmiten) ja porattu ontoiksi. Tällainen ratkaisu on kestävämpi ja helpompi korjata, jos jotain lohkeaa.
Ei kannata valita asetta sen pintakäsittelyn mukaan, vaan rakennustavan. Itse pyrin aina ostamaan aseen laminoiduilla osilla kuin "veistetyillä". Pintakäsittelyn voi aina tehdä itse, ei se niin hankalaa ole. Vanha hiotaan pois ja uusi tilalle. Pinnan voi petsata, lakata, vahata jne. oman maun mukaan. Silti, jopa käsittelemätön puu kestää vettä sen verran, että ne eivät mätäne koko aseen elinkaaren aikana.
Esimerkkejä erilaisista puuosista.
Normaali puu:
http://www.milgear.fi/kauppa/ak47-metallinen-cyma-cm042-puuosilla-p-674.html
Laminoitu puu:
http://www.milgear.fi/kauppa/ak74n-terksinen-puuosilla-cyma-cm048-p-1251.html
Kuviin ei kannata luottaa liikaa, noiden pintakäsittely vaihtelee aivan älyttömästi. Noiden ko. yksilöiden pintakäsittely näyttää vielä ihan siedettävältä, mutta usein osat ovat liian vaaleat tai oranssin väriset.- orangina
Oranssi on just hyvä niinku vaikka tässä:
http://www.varusteleka.fi/product/replika-aseet/denix-ak-47-replika/_2WN0WV1BA
Ainoo ongelma ettei ammu kuulia.
- random pesukone
joo oon juuri hankkimassa tota cyman cm042:sta. että siis meneekö se rikki tai jotain? entä onko pakko uusia pintakäsittely?
- Marked One
Ei se nyt normikäytössä rikki mene, mutta kyllähän se nyt rankassa kolhimisessa voi lohjeta tai säröillä.
Helpointa kai olisi verrata laminoitua puuta normipuuhun skeittilautojen avulla. Skeittilaudat valmistetaan laminoidusta, eli kerroksittaisesta puusta, joten se joustaa enemmän murtumatta. Jos skeittilaudat valmistettaisiin tavallisesta puusta, ne todennäköisesti murtuisivat parin hypyn jälkeen puun ollessa kykenemätön kovin suureen joustoon ilman murtumista. Laminoitu puu on kerroksittaista, joten iskun voima jakautuu tasaisemmin, eikä se lohkeile niin helposti.
Ja ei noita tukkeja tarvitse udelleenkäsitellä, tarkoitin vaan, että niissä käytetty lakkapinta vaan on joskus hävyttömän ruman värinen. Omistin tuon Cyman CM.042:n pari vuotta sitten ja käsittelin osat lähes välittömästi uudestaan vahaamalla ne tummiksi. Tuossa normipuussa on vielä se, että koska siinä on suurempi murtumisvaara kuin laminoiduissa osissa, akkutilaa on paha mennä suurentamaan hajottamatta tukkia. Vaihtoehtona mini-akulle on johdotuksien vetäminen kannen alle, jolloin käytössä olisi AK-tyyppinen pötköakku.
En kuitenkaan suosittele mitään lakkaamista tai availua ennen 6kk tuotevirhevastuun poistumista voimasta, ellet ole varma asiastasi ja osaat korjata aseita. - KKKKKKKKKKKKKKKKKKiK
Kysy itseltäsi kandeeko pelata sateella? (koska aivot)
- nykynuoriso..
LOL ootko sokerista tehty?
- Marked One
Höh, pitää olla aika pullamössöä, etteikö nyt sateella viitsisi softata. Eivät kai sotilaatkaan rintamalla jätä puolustusasemiaan sateen takia. Eri asia sitten onkin, jaksaako kukaan muu tulla pelaamaan pikku tihkusateessa. Voihan olla, että kallisarvoiset Mollet ja Armalitet kastuvat. Hui!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391389Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12978
- 7921
- 20919
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7861- 71796