.....oikeudenmukaisempina?
Jumalan lait ja maalliset lait ovat yleissääntöjä, joissa ilmenee pyrkimys oikeudenmukaisuuteen. Kumman yleissääntöjä pidät oikeudenmukaisempia ihmisten Suomen lakia ( sääntöjä)vai Jumalan Raamatun sääntöjä?
Pidätkö Jumalan yleissääntöjä vai Suomen lain yleissääntöjä.....
23
88
Vastaukset
- vankasti Jumalassa
Raamattu on huomattavasti oikeudenmukaisempi. Minulle ei ole epäselvää kuinka toimia jos syntyy tilanne, jossa on toimittava kahdella eri tavalla. Ristiriitatapauksissa ylemmänasteinen Jumalan antama säädös syrjäyttää alemmanasteisen ihmisten laatiman säädöksen. Olen valmis ankarimpaan mahdolliseen tuomioon maallisessa tuomioistuimessa Jumalan Sanan noudattamisen takia. Jumalan tuomioistuimessa on vaikeampaa vastata väärinvalinnastaan.
Jumalan tuomioistuin on niin merkittävä tapahtuma, että se tulisi käsitellä kaikissa medioissa umpäri maailman. Vähemän tärkeitä asioita medioissa käsitellään, miksei sitten näin tärkeää asiaa?
Saarnaaja 3: 1-8
Kaikella on määrähetkensä,
aikansa joka asialla taivaan alla.
Aika on syntyä
ja aika kuolla,
aika on istuttaa
ja aika repiä maasta,
aika surmata
ja aika parantaa,
aika on purkaa
ja aika rakentaa,
aika itkeä
ja aika nauraa,
aika on valittaa
ja aika tanssia,
aika heitellä kiviä
ja aika ne kerätä,
aika on syleillä
ja aika olla erossa, aika etsiä
ja aika kadottaa,
aika on säilyttää
ja aika viskata menemään,
aika repäistä rikki
ja aika ommella yhteen,
aika olla vaiti
ja aika puhua,
aika rakastaa ja aika vihata, aika on sodalla ja aikansa rauhalla.- Uskon hulluus
Tuon kirjoituksen olisi voinut laatia uskonveljesi Brejvik. Aivan sama identtinen moraali ja suhtautuminen maalliseen lainsäädäntöön teillä molemmilla.
Hei, nimim. "oikeudenmukaisuus"
Näin äkkiseltään tuntuisi vaikealta vastata kumpi on oikeudenmukaisempi Suomen laki vai Raamatussa oleva laki. Ensiksikin Raamatussa on kymmenen käskyä, jotka ajattelemme tulevan Jumalalta. Sitten Vanhan testamentin puollla on kasapäin tulkintoja ja määräyksiä perustuen kymmeneen käskyyn, sitten perinnäissääntöjä ja juutalaisen yhteiskunnan sääntöjä. Sitten Uudessa testamentissa taas perustan antaa Jeesuksen antama rakkauden kaksoiskäsky, joka pitää sisällään kymmenen käskyä.
Jos otetaan vain kymmenen käskyä, niin Suomen laki pitkälti pohjaa samoihin asioihin, mitä on kymmenessä käskyssä.
Ajattelen että aina tässä maailmassa, kun ihminen ratkaisee mikä on oikein ja mikä on väärin, on kyseessä aina ihmisen ratkaisu. Sitten kerran Jumalan täydellinen oikeudenmukaisuus tapahtuu, ja sitä me ihmiset emme pysty toteuttamaan saati ehkä oikein ymmärtämäänkään.
Merja Lampila, pappi- Viisaampi Jumalaa?
Taitaa Merja olla naispapittarilla normaalia asettua Jumalan yläpuolella homokantoineen yms. saatanan puolustajana!
Tässä sinulle huoneentaulu:
"Se, kuinka me käsittelimme Raamatun kohtia,
jotka ovat ristiriidassa omien vakaumustemme kanssa,
paljastaa sen, pidämmekö itseämme Raamatun yläpuolella vai alapuolella olevina,
sen tuomareina vai annammeko Raamatun tuomita meidät”
David Pawson: Kenelle johtajuus kuuluu
Merja voit varmaan sanoa puhtaalla omallatunnolla, että SINÄ olety viisaampi kuin Jumala, Sinun tiesi on mielipiteesi on oikeampi kuin Jumalan! - Eka käsky
"Jos otetaan vain kymmenen käskyä, niin Suomen laki pitkälti pohjaa samoihin asioihin, mitä on kymmenessä käskyssä."
No kertoisitko mikä Suomen laissa pohjautuu ensimmäiseen käskyyn, joka on se kaikkein tärkein käsky, tietenkin koska on ihan ensimmäinen?
Minä näet voin kertoa, että se on jyrkässä ristiriidassa Suomen lain kanssa, erään tietyn lain joka tänne saatiin pitkällisen taistelun jälkeen vuonna 1923, vaikka kristilliset piirit sitä jyrkän kiivaasti vastustivat viimeiseen asti.
Minusta Jumalan kymmenen käskyä, mitkä Jeesus kiteytti rakkauden kaksoiskäskyyn on kaikista oikeudenmukaisin.
- ...
Käskystäkö sinä rakastat? Älä valehtele.
- EL: a.K:IM
oikeudenmukaisuus
En mä niin raamattua tuijota, vaikka Jumalan säännöt ovat tärkeämmät. Mä uskon että ne on kirjattu muhun. Olen itselleni huomattavasti ankarampi jos tötöilen, kuin Suomen oikeuslaitos voisi olla. - Ingenjör_81
Hitleri seuras lakeja ja suuren osan saksalaisten mielestä hyvä mies.
Aika moni on seurannut "jumalallista moraalia" ja saanut aikaan kaikkea paskaa. Hitlerkin uskoi toimivansa jumalan tahdon mukaisesti.
- Ma5a
Hemmetin pelottavia nää uskovaiset jotka sanovat Raamatusta löytyvän paremman lain kuin esim. Suomen laki....
- EL. a.K:IM
Ma5a
Joo. Varo vaan, me tullaan uniisi.- Ma5a
Tähän päälle teidän kaikki haahuilut tuomionpäivistä ja saatanasta ja kaikesta muusta ylimääräisestä roskasta, niin ei tiedä yhtään miten suhtaudutte johonkin "täysin" neutraaleihin asioihin. Yhtä äkkiä jossain täysin luonnollisessa asiassa on joku saatanan merkki tai saatana vaikuttaa sillä tavalla.
Noh, itseppähän olette todellisuutenne valinneet. - EL: a.K:IM
Ma5a kirjoitti:
Tähän päälle teidän kaikki haahuilut tuomionpäivistä ja saatanasta ja kaikesta muusta ylimääräisestä roskasta, niin ei tiedä yhtään miten suhtaudutte johonkin "täysin" neutraaleihin asioihin. Yhtä äkkiä jossain täysin luonnollisessa asiassa on joku saatanan merkki tai saatana vaikuttaa sillä tavalla.
Noh, itseppähän olette todellisuutenne valinneet.Ma5a
Liität marginaalin edustavan kaikkien uskovien kantaa. Okei. Ne pitävät yleensä isoa ääntä. Koska olen tarjonnut sulle loppusijoituspaikkana helvettiä? Tai että olisit jotenkin kytköksissä Saa.tanaan? Olen kerran eläessäni todennut niin jollekkin ihmiselle. Eikä siitä tullut kovin reipas olo.
- kartan naisen ansaa
Onko se niin että yhdellä Kuninkaalla on miljoonille alamaisilleen vain 10 käskyä, jotta määrätyt tehtävät tulevat tehdyiksi?
Minulle esim. rukoilu ja Raamatun lukeminen ovat käskynomaisia.
Raamatussa on monenlaisia kehoituksia, joihin suhtaudun käskyinä. Älä tee syntiä sisältää monenlaisia kieltoja. Esiaviollista seksiä tulee välttää niin kovasti ettei tee sitä, ettei temppeli saastu. Minä en viehättäville naisille puhu vaan pyrin sellaisen seurasta pois, koska niin olen huomannut parempi olevan.- Ma5a
Eli loukkaat kaunista naista himojesi takia ja näin olet toteuttanut Jumalan tahdon?
UT:ssa apostolien teoissa 17:30 lukee: "Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen.
Tuossa kohden Paavali kertoi kuulijoille nähtävyyksiä, joita oli Ateenassa nähnyt, epäjumalankuvia.
Pitääköhän se sisällään muutakin kuin 10 tai 11 käskyä ( älä pidä muita jumalia ) ?- EL.a .K:IM
vigilance
Hesekielissä on kerrottu enemmänkin iljettävyyksistä. Koittakaa ymmärtää, ettei apostoleilla ollut käytössä UT:tä. Kaikki kirjoitukset peilaavat VT:hen. Èn minä ole tullut lakia ja profetiaa kumoamaan, vaan toteuttamaan`. Jos UT:ssa on kirjoitus, jota ei voi peilata VT:hen, niin se on vale. EL.a .K:IM kirjoitti:
vigilance
Hesekielissä on kerrottu enemmänkin iljettävyyksistä. Koittakaa ymmärtää, ettei apostoleilla ollut käytössä UT:tä. Kaikki kirjoitukset peilaavat VT:hen. Èn minä ole tullut lakia ja profetiaa kumoamaan, vaan toteuttamaan`. Jos UT:ssa on kirjoitus, jota ei voi peilata VT:hen, niin se on vale." Jos UT:ssa on kirjoitus, jota ei voi peilata VT:hen, niin se on vale. "
Voisitko avata tätä hieman esimerkillä, kiitos, minä kun olen koko Raamattua pitänyt 100% totuutena. Tulee nyt äkkiseltään vaistonvaraisesti mieleen, että toiko Jeesuksen tulemus mukanaan jotain uudistavaaa, joka kumosi jotain vanhaan testamenttiin sisältyvää.- EL: a.K:IM
vigilance kirjoitti:
" Jos UT:ssa on kirjoitus, jota ei voi peilata VT:hen, niin se on vale. "
Voisitko avata tätä hieman esimerkillä, kiitos, minä kun olen koko Raamattua pitänyt 100% totuutena. Tulee nyt äkkiseltään vaistonvaraisesti mieleen, että toiko Jeesuksen tulemus mukanaan jotain uudistavaaa, joka kumosi jotain vanhaan testamenttiin sisältyvää.vigilance
Voin. Paavalin sanat, että pitäisi pysyä erossa syntisistä on aivan älytön kommentti. Ei sellaisen pitäisi antaa kirjoittaa mitään raamattuun. Se on kaikkea sitä vastaan, mitä Jeesus edustaa. Tää on niin helppo, etten viitsi edes kirjoittaa jakeita miksi.
Ehkä näen sen vaivan takiasi, jos olet ymmärtämätön uskova. Mutta en mä haaveile sikatarhasta, joille nakkelen helmiä. - EL: a.K:IM
EL: a.K:IM kirjoitti:
vigilance
Voin. Paavalin sanat, että pitäisi pysyä erossa syntisistä on aivan älytön kommentti. Ei sellaisen pitäisi antaa kirjoittaa mitään raamattuun. Se on kaikkea sitä vastaan, mitä Jeesus edustaa. Tää on niin helppo, etten viitsi edes kirjoittaa jakeita miksi.
Ehkä näen sen vaivan takiasi, jos olet ymmärtämätön uskova. Mutta en mä haaveile sikatarhasta, joille nakkelen helmiä.Niin joo. Sorry. en vastannut kysymykseen. Ei tuonut mitään uutta VT: hen. Paitsi lain tulkinnan. Ei ollut kyse kirjoituksesta, vaan kirjoituksen sanasta. Mikä oli kirjoitusten sisältö. Mutta kaikki pääasiat lukee jo VT:ssä. Eihän Jeesuksella ollut UT:tä mihin verrata.
- fhxdfh
Supolle vinkkiä tästä ketjusta...
- ...
Ei ole olemassa "jumalan lakeja". Ne ovat vain kirjoittajiensa sienipöllyssä keksimiä juttuja. Mitään oikeudenmukaista en niistä tarinoista ole löytänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391829En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271608Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421368Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81151
- 121058
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7961- 20959
- 80909