demoniasiaa

janne 23 espoosta

ku jeesus aloitti sen hommansa niin miten se ukko tiesi kuka jeesus on vaikkei varmaa ollu ikinä tavannu tai tienny kuka jeesus oli. jotain outoa siinä on. kiitti tiedosta tai jotain.

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markuksen alussa on kuvaus Jeesuksen toiminnan alkamisesta. Mark: 1:21

" He tulivat Kapernaumiin. Heti sapattina Jeesus meni synagogaan ja opetti. Ihmiset olivat hämmästyksissään hänen opetuksestaan. Hän opetti heitä niin kuin se, jolle on annettu valta, ei niin kuin lainopettajat*.
      Kaupungin synagogassa oli juuri silloin mies, joka oli saastaisen hengen vallassa."

Luulen, että mies oli käynyt synagogassa vuosia, kuten uskonnollisen juutalaisen kuuluu tehdä.

Sitten Markus kirjoittaa " Hän alkoi huutaa:"

jossa Jeesus ei tarkkaan ottaen viittaa mieheen vaan henkeen, joka miehen sisällä on.

"Hän alkoi huutaa: Mitä sinä meistä tahdot, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut tuhoamaan meidät? Minä tiedän, kuka sinä oiet, Jumalan Pyhä! "

Huomioi monikkomuodot meistä ja meidät.

On ihmeellistä, että demoni/demonit ( demonien puhemies ? ) , joka oli miehessä, tunsi heti Jeesuksen. Opetuslapsilta meni vuosi ennen kuin he oppivat tietämään sen mitä tuo demoni tiesi. Olemme tekemisissä sellaisten persoonien kanssa, joilla on yliluonnollista tietoa.

" Mutta Jeesus käski demonia/ tuhmaa henkeä ankarin sanoin: "Vaiti! Lähde hänestä!"

Kreikaksi kuono kiinni, lähde hänestä!

Jeesus ei puhunut miehelle vaan demonille, joka oli miehessä. On tärkeää erottaa tämä. Joskus emme käsittele ihmistä vaan demonia ihmisessä.

"Silloin saastainen henki kouristi miestä ja lähti hänestä huutaen kovalla äänellä. "

Tässä puhutaan kahdesta henkilöstä: Se, eli demoni, lähti hänestä, eli miehestä. Siinä oli siis kaksi eri persoonaa: mies ja joku toinen eli demoni/demoneita ( tuli mieleen, että viittaus "mitä haluat meistä" tarkoittaisi miestä ja tätä yhtä demonia ) tai paha henki, joka oli miehessä. Jeeesus ei käsitellyt itse miestä vaan tuhmaa demonia joka oli miehessä. Jos tällaista tapahtuisi kirkoissamme helluntaiseurakunnat mukaan lukien, niin arvaisitko mitä siitä seuraisi? Mies talutettaisiin ulos ja vietäisiin alakertaan jonkun apupapin puhutteluun. Tämä ei ole höpinää vaan totta. Olen nähnyt näin tapahtuneen. Kiitos Jumalan meidän ei tarvitse ajaa miestä ulos kirkosta vaan ajaa demoni ulos miehestä, mies pysyköön kirkossa.

Teksti jatkuu Raamatussa, mutta mene nyt syömään. Toivottavasti tajuntasi avautui jossain määrin tästä. Mukavaa lauantai ehtoota!

• janne 23 espoosta

joo. tää oli hyvä vastaus jotenkin. tajuun nyt. kiitos. meen syömään kohta.

• Hyväpä niin ja hyvä kun tajuat. Piti kirjoittaa, että menen syömään, eikä mene syömään. Nyt on maha pullollaan ja katselen ja kuuntelen kuinka Paavo Järvinen tai Järvelä heristelee sormea kertoessaan ettei pidä syntiä päästää sydämeen eikä mieleen.

Ei pidäkään, hyvin Paavo opettaa.

• 24

Hevikitaristi levy-yhtiön pomolle:
      - Tosson mun demoni.

Ja heitti CD:n pöydälle.

• pässitutka

Pomo vastasi:
        - Ei tänne hevillä pääse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1809
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1598
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1404
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1368
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1275
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1141
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1058
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      951
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      899
    Aihe