Hei,
Mistä saa Helsingistä ostaa isossa purkissa sitä tahnaa, jota on kaikissa kiinalaisissa ravintoloissa pöydissä valmiina?
Tulinen chilikastike
4
528
Vastaukset
- jooh....
tahnaa? En tiedä mitä tahnaa tarkoitat. Malmin prismasta saa ainakin blair'sin pure death soosia, jossa on chiliä, etikkaa ja suolaa. Sitten yläkerrassa on karkkikauppa (en muista kummalla puolella junarataa) jossa on enemmänkin noita sooseja. Tai ostat haluamaasi chiliä, heität tehosekoittimeen ja lisäät vähän etikkaa sekaan että säilyy. Poppamiehen verkkokaupasta saa ostaa kilon purkissa habaneropureeta.
- helmet kaulassa
Chilikastike kyl säilyy hyvin ilman etikkaakin kuhan se on riittävän tulista.
Mut se on makuasia.
Monissa kaupoissa on vaik mitä chilikastikkeita, mä oon tykänny eniten pohjois-afrikkalaisesta harissta, esim Al Fez-sarjan harissatahna on tosi hyvää.
Etnisiin kauppoihin vaan, esim Hakaniemeen, siel on chilitahnoja, -kastikkeita ja sörsseleitä pilvin pimein. - china girl
Ilmeisesti se chilikastike, jota tarkoitat, on chiliöljyä (la jiao jou). Luulen että se on suhteellisen samaa kuin etnisissä kaupoissa sellainen jossa lukee englanniksi "Chili oil". Siinä on vain chiliä ja öljyä, se ei oikeastaan ole tahnaa.
Sitten on tahnamaisempi chilikastike, jossa on myös paputahnaa (engl. Chili Bean Paste tai sauce). Jos siinä vielä lukee edellä Sichuan (tai Sechuan) se on vielä stydimpää chilikastiketta (= Setshuanin maakunnasta).
Tarkista sekä lasipurkit että säilykepurkit aasialaisessa kaupassa. Voi olla kummassa vaan merkistä riippuen.
Jos haluat helpon vaihtoehdon, kokeile K-kaupasta saatavaa makeaa chilikastiketta Blue Dragon (se merkki) Sweet Chili Dipping Sauce. Se on dippausta varten mutta toimii myös ruoanlaitossa. Ei ihan sama kastike siis mutta sinne päin. - -mari
Billy's chili
Tässä Hong Kongista olevan kokki ystäväni ohje. Hyväksi todettu.
Billy's CHILI
3 kpl sipulia ( isoa )
Tee itse on hyvää,
200 g valkosipulia
60 g kuivattuja chlipalkoja (Vietnam kaupasta)
200 g hoi sin kastiketta "
1 l öljyä
2 dl ketsuppia
2dl sokeria
1 tl suolaa
Hienonna sipulit ja chili monitoimikoneessa.
Laita öljy kattilaan ja lisää sipuliseos siihen. Keittele n. 1.5 tuntia koko ajan sekoittaen. Lisää loput aineet ja keittele vielä puolituntia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1991590Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1381354- 541123
- 72995
- 51950
- 106902
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52893Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 82830
- 31764