Minkä Raamatunkohdan luit viimeksi?

Jumalan lupaus

Mitä huomioita teit? Lyhyesti vastaukset.

32

90

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kielletty aihe

Tällä palstalla ei saa puhua raamatusta.

• Jesaja 60. Luku ennustaa juutalaisten paluun ja muiden kansojen liittymisen heihin. On syytä pitää sitä itsestään selvänä. Jae 12 kertoo juutalaisten paluusta: " Kansa tai valtakunta, joka ei palvele sinua, on tuhon oma. Se hävitetään maan päältä."

Aikamoinen varoitus kansoille.

Mikä tahansa kansa, joka ei hyväksy Jumalan Israelin paluuta koskevia suunnitelmia tuhoutuu, olipa se miten vahva tai rikas hyvänsä.

• Brittiläinen imperiumi oli aikoinaan varsinainen maailmanvalta. Heillä oli siirtokuntia miltei joka puolella. Tämä kehitys kuitenkin päättyi ja mureni pois, ja nyt he ovat enää varsin vähäinen tekijä koko maailman vallan pelikentällä.

Muistelen lukeneeni, että tuo alamäki olisi alkanut siitä, kun UK päätyi kannattamaan jotain Israelin vastaista päätöslauselmaa YK:ssa, tms. Yhtään en muista, mistä asiasta oli kyse, tai minä vuonna tuo tapahtui.

Olipa muisteloissani perää tahi ei, minäkin olen vakuuttunut siitä, että Jumala siunaa niitä, jotka siunaavat Israelia, ja hylkää ne, jotka hylkäävät Israelin. Israel on Jumalan oma kansa, ja heidän maansa on Jumalan heille lupaama maa, sanottiinpa tästä asiasta tai Israelin toiminnasta erinäisissä konfliktitilanteissa mitä tahansa.

TMIV

• tmiv kirjoitti:

Brittiläinen imperiumi oli aikoinaan varsinainen maailmanvalta. Heillä oli siirtokuntia miltei joka puolella. Tämä kehitys kuitenkin päättyi ja mureni pois, ja nyt he ovat enää varsin vähäinen tekijä koko maailman vallan pelikentällä.

Muistelen lukeneeni, että tuo alamäki olisi alkanut siitä, kun UK päätyi kannattamaan jotain Israelin vastaista päätöslauselmaa YK:ssa, tms. Yhtään en muista, mistä asiasta oli kyse, tai minä vuonna tuo tapahtui.

Olipa muisteloissani perää tahi ei, minäkin olen vakuuttunut siitä, että Jumala siunaa niitä, jotka siunaavat Israelia, ja hylkää ne, jotka hylkäävät Israelin. Israel on Jumalan oma kansa, ja heidän maansa on Jumalan heille lupaama maa, sanottiinpa tästä asiasta tai Israelin toiminnasta erinäisissä konfliktitilanteissa mitä tahansa.

TMIV

Näinhän se oli.

Britannia oli hallintovastuussa Palestiinasta.Britannia sai tehtävän varustaa kotimaa juutalaisille. Tästä tehtävänannosta pari vuotta myöhemmin britit antoivat ison osan, n 75%:a maa-alueeesta täysin arabivaltiolle, Jordanialle, jossa juutalaisten ei ole lupa asua. 1947 YK vielä jakoi jäljelle jääneet maa-alueet.

Palestiinan brittiedustajat 1947-1948 tekivät kaikkensa, paitsi julistamalla avoimen sodan, estääkseen Israelin valtion synnyn. Israel oli tuohon itsenäistymisensä aaton aikoina pieni, merkityksetön, reilun puolen miljoonan asukkaan kansa. Brittiläinen Maailmanvalta oli maailman vahvin valta, joka oli selvinnyt kahdesta maailmansodasta.

Israelin valtio perustettiin, mutta Brittiläinen maailmanvalta hajosi. Mikä tahansa kansa, joka on Jumalan Israelia koskevia suunnitelmia vastaan, tuhoutuu.

• Kysyn vaan

Onko tuo susta oikein? Hakataan vaan ne, jotka ei tottele?

• Kysyn vaan kirjoitti:

Onko tuo susta oikein? Hakataan vaan ne, jotka ei tottele?

Hakkaamisesta ei ole kyse. Jumalan tahto on osoittautunut omaa tahtoani nokkelammaksi vaihdoehdoksi totella ja noudattaa. Näin on muidenkin ihmisten kohdalla. Jumalan nokkeluus ylittää ihmisten nokkeluuden. Jumala pitää liittonsa ja suojelee Israelia siinä missä maailma sen tuhoaisi tilaisuuden tullessa. Kuten jo sanottu tässäkin ketjussa ja Raamatussa sitä ennen, Jumala tekee lupauksiensa mukaan.

FUCKIFUU:lle tiedoksi. Israel on tullut jäädäkseen huolimatta vihamielisistä naapureistaan.Jumala suojelee Israelia. Piakkoin näemme isompiakin seurausvaikutuksia niille tahoille, jotka eivät ymmärrä olla kiusaamatta pienempäänsä, vaikutusvaltainen taho pitää siitä huolen, kaikkivaltias, kuin Britannian valta-asema menetyksen, näin ounastelen.

• raamatussa
        vigilance kirjoitti:

Hakkaamisesta ei ole kyse. Jumalan tahto on osoittautunut omaa tahtoani nokkelammaksi vaihdoehdoksi totella ja noudattaa. Näin on muidenkin ihmisten kohdalla. Jumalan nokkeluus ylittää ihmisten nokkeluuden. Jumala pitää liittonsa ja suojelee Israelia siinä missä maailma sen tuhoaisi tilaisuuden tullessa. Kuten jo sanottu tässäkin ketjussa ja Raamatussa sitä ennen, Jumala tekee lupauksiensa mukaan.

FUCKIFUU:lle tiedoksi. Israel on tullut jäädäkseen huolimatta vihamielisistä naapureistaan.Jumala suojelee Israelia. Piakkoin näemme isompiakin seurausvaikutuksia niille tahoille, jotka eivät ymmärrä olla kiusaamatta pienempäänsä, vaikutusvaltainen taho pitää siitä huolen, kaikkivaltias, kuin Britannian valta-asema menetyksen, näin ounastelen.

toivottavasti oppivat kunnioitamaan Jumalan päätösvaltaa ja täyttä lojaalisuutta Israelin ja Jumalan välistä liittoa kohtaan. Iran uhittelee tällä hetkellä karmein sanankääntein Israelille.

• Kaarleppi

1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

Tein sellaisen huomion, että raamatussa kuvattu jumala on sadistinen ja julma, eikä ansaitse minkäänlaista kunnioitusta.

• FUCKIFUU

Israel tullaan hävittämään ja valitettavasti juutalaiset kokevat jälleen saman kohtalon arabien käsissä kuin aiemmin eurooppalaisten käsissä.

Länsimaiden ei sen sijaan tule puuttua näiden teokratioiden väliseen nokitteluun, antaa tuhota toisensa ja sitten maallistuneet maat voivat antaa armon iskun ja lopettaa teokratiat maailmasta.

• qsetus jatq

Kun Carl Haglund vähän aikaa sitten vannoi kanisterivalan sormet Raamatulla, lukaisin vuorisaarnan ja kirjoitin kommentin jonnekin (oliko se tänne, en muista), kuinka huvittavaa on, että vannotaan Raamatun ja Jumalan nimeen, vaikka ko. kirjassa sanotaan että "älkää vannoko ollenkaan. Kun myönnätte, sanokaa kyllä, kun kielltte, sanokaa ei".

• rasvaton maito

Viikunapuusta. Viikunapuu kuoli.

• Luin tuos lapsille illan raamatun paikkana Paavalin kirje Galatalaisille 4-6
      Täs poimintoja:
      Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
      5. lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.
      6. Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
      7. Niinpä sinä et siis enää ole orja, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta.
      8. Mutta silloin, kun ette tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalia, jotka luonnostaan eivät jumalia ole.
      9. Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla? (Gal.4)

Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko. (Gal.5:6)

Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
      15. Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
      16. Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
      17. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
      18. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
      19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
      20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
      21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
      22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
      23. Sellaista vastaan ei ole laki.
      24. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
      25. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme. (Gal.5)
      Hyviä lukuja Raamatussa kannattaa lukea itse Raamatusta nämä luvut. :)

Älkää eksykö,Jumala ei salli itseänsä pilkata,sillä mitä ihminen kylvää sitä hän myös niittä.(Gal.6:7)

• Kaarleppi

Hyvä että luet lapsille satuja, mutta rohkenisin suositella jotain kevyempiä ja helpommin ymmärrettäviä :)

• :D:D:D

Jobin kirjasta:

"6 Eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat koolle ja asettuivat Herran eteen. Myös Saatana oli heidän joukossaan. 7 Herra kysyi Saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi: "Olen kuljeksinut pitkin ja poikin maita mantereita."

Naurettavuudessaan ylittämätön:D:D:D

Onpa omituista että yhden kristinuskon "henkilön" nimi katsotaan kirosanaksi ja peitellään tähdillä:D

• Kaarleppi

Tuo on tosiaan yksi kirjan koomisimmista kohdista. Kaikkitietävä jumala joutuu kyselemään, kun ei tiedä - ja vastaus on sen mukainen. Loppuosa Jobin kirjasta antaa jumalasta kerta kaikkiaan perverssin ja vastenmielisen kuvan.

Kaarleppi kirjoitti:

Tuo on tosiaan yksi kirjan koomisimmista kohdista. Kaikkitietävä jumala joutuu kyselemään, kun ei tiedä - ja vastaus on sen mukainen. Loppuosa Jobin kirjasta antaa jumalasta kerta kaikkiaan perverssin ja vastenmielisen kuvan.

Tuon Jobin kirjan mukaan jumalalla oli poikia ja saatana oli jumalan kamu, eikä minkään sorttista eripuraa ollut nähtävissä:D

• zyrt

Tähän voisi joku pappi vastata.

"6 Eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat koolle ja asettuivat Herran eteen. Myös saatana oli heidän joukossaan. 7 Herra kysyi Saatanalta: "Mistä sinä tulet?" saatana vastasi: "Olen kuljeksinut pitkin ja poikin maita mantereita."

- Oliko jumalalla teidän mielestänne poikia (ei kai sentään tyttäriä) ja juttelivatko jumala ja saatana ihan muina miehinä jossain päin palestiinaa?

:D:D:D kirjoitti:

Tuon Jobin kirjan mukaan jumalalla oli poikia ja saatana oli jumalan kamu, eikä minkään sorttista eripuraa ollut nähtävissä:D

Kummallista tämä. Kun vastaa kysymykseen minkä raamatunkohdan on viimeksi lukenut, niin joku myrtsimatteus sivaltaa miinuksella:D

• zyrt
        :D:D:D kirjoitti:

Kummallista tämä. Kun vastaa kysymykseen minkä raamatunkohdan on viimeksi lukenut, niin joku myrtsimatteus sivaltaa miinuksella:D

"myrtsimatteukset" eivät pidä siitä, että heidän oppikirjastaan löytyneitä typeryyksiä tuodaan julki.

• kätyrille ei armoa
        zyrt kirjoitti:

"myrtsimatteukset" eivät pidä siitä, että heidän oppikirjastaan löytyneitä typeryyksiä tuodaan julki.

kätyri se siinä tulee huomaamaan aikanaan mitä on edessä.

• zyrt
        kätyrille ei armoa kirjoitti:

kätyri se siinä tulee huomaamaan aikanaan mitä on edessä.

Sinulla oli varmaan jotain asiaakin, mutta et vaan osannut sitä selkeästi ilmaista.

• Ei armoa rikkojalle
        zyrt kirjoitti:

Sinulla oli varmaan jotain asiaakin, mutta et vaan osannut sitä selkeästi ilmaista.

Kätyri olet ja sen tiedät ja viimesellä tuomiolla raskaasti kadut, jollet parannusta tee. Tiedä se.

• 1. Korinttolaiskirjettä luvun alla nyt. Laitan siitä tällaisia jakeita sopivan annolsen, olkaa hyvä:

Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa. Mutta istuttaja ja kastelija ovat yhtä; kuitenkin on kumpikin saava oman palkkansa oman työnsä mukaan. Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus. Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on. Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan; mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi. Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette. Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas. Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa"; ja vielä: "Herra tuntee viisasten ajatukset, hän tietää ne turhiksi." Älköön siis kukaan kerskatko ihmisistä; sillä kaikki on teidän, teidän on Paavali ja Apollos ja Keefas, teidän on maailma ja elämä ja kuolema, nykyiset ja tulevaiset, kaikki on teidän. Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan. 1 Kor. 3: 7-23.

Ihminen olin, joka aikaisemmin pelkäsi joutuvansa helvetin vaivaan syntieni tähden, opin tuntemaan evankeliumin ja luottamaan siihen, että Kristus oli puolestani kärsinyt syntieni rangaistuksen ja että nyt syntini ovat anteeksiannetut. Pelon ja ahdistuksen tilalle on tullut Jumalan ihmeellinen rauha. Ei ole tarvinnut pelätä kadotukseen joutumista. Päivät vierähtävät nauttimalla pelotta olosta ja voin kuolla rauhassa kun sen aika tulee tai olla temmattavien onnellisessa joukossa.

• Minä luin äsken tällaisen: "Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän, hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli" Ps 34:18

Se lohdutti.

Meri-Anna teologi

• sivumerkkinen

Matt. 22: 34-40

Tuosta kun oppii ohittamaan muodon ja sisäistämään sisällön, niin muuta ei tarvitsekaan. Varsinkin tuo 39 jae. Ja ne huomiot? Vielä on tekemistä.

• Mietintöjäni

Minulla on mielenkiintoinen vaihe. En ole lukenut Raamattua pitkään aikaan. Jos luen tätä palstaa, saattaa silti tulla mieleen Raamatusta kohtia. Arvelisin, että olen ollut noin puoli vuotta lukematta Raamattua. Minulla on varmaan sulatteluvaihe.

Olen toki lukenut sitä paljon, erityisesti Uutta Testamenttia. Arvoitukseksi jäävät nämä kaudet, jolloin ei lue, vaikka tietää sen sinällään olevan täynnä aarteita. Onko muilla vastaavia kokemuksia. No, anteeksi, eksyin aiheesta.

• ilon kyyneleet

toisinaan ollut pitkiä taukoja. mitä kauemmin on lukematta, sitä huonommin alkaa voimaan.

• Mietintöjäni

Ai jaa. En minä kyllä mielestäni mitenkään huonosti voi, vaikken lue. Nyt en ole käynyt jumalanpalveluksessakaan pitkään aikaan ja jos saatan kuulla jonkin virren, minulle tulee hiukan ikävä Jumalaa ja ymmärrän, että olen menettänytkin jotain, mutta Uusi Testamentti tuli luettua niin perusteellisesti että arvelen olen kuin käärme joka sulattelee ruokaansa. Ehkäpä söin tuon kirjakäärön. Kristusta tietysti silloin tällöin on ikävä, mutta se nyt on aina kristityn osa. Kyllä tämä on jokin latenttivaihe, ehkä tarpeellinenkin, siis mielestäni. Kiitos vastauksestasi, vaikka epähienosti vaihdoin varsinaista aihetta.

• evlut

Jes. 17 1.luku. Puhutaan Damaskon kaupungin tuhosta

• kysyn vaan

Miten mahtaa käydä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      53
      2110
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1670
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1454
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      353
      1444
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1414
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1305
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1014
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      982
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe