Hei!
Miten te näkövammaiset olette pärjänneet Suomen ulkopuolella? Mulla 100% näkövamma, liikkumisnäköä omiin tarpeisiini riittävästi ja toiveena olis lähteä vaikka Wieniin tai johonkin päin Englantia - valitettavasti en vaan tunne ketään jonka kans voisin lähteä, oikeastaan en tunne yhtäkään ihmistä joka suostuisi lähtemään Suomesta edes viikonlopuksi! Ja muutenkin yksin matkustaminen houkuttelee. Tietysti ekalla kerralla ois kuietnki kivempaa mennä vaikka kahdestaan ja sitten jo vähän tutumpaan paikkaan lähteä yksin. Voisiko jostain saada vaikka selkokarttoja?
Joutuuko Euroopassa usein kepin kanssa liikkuva näkövammainen rikoksen kohteeksi? Voisiko jostain paikallisesta näkövammaisten järjestöstä saada esim. vapaaehtoisen mukaan shoppailureissulle tms? Mitä turvallisuuteen liittyviä vinkkejä teillä olis?
Tämä nyt on vähän kaukaa haettu mutta jos on myönnetty 18 kuljetuspalvelumatkaa, voisiko yhden käyttää matkakohteessa lentokentältä yöpymispaikkaan siirtymiseen?
Näkövammaisena maailmalla?
Haluun matkalle -93
2
230
Vastaukset
- haluun matkalle -93
Höh.... Eikö tätä palstaa lue enää kukaan?? :( Voi harmi..
- botticelli
Kyllä tätä lukee - ja matkalle haluaisin minäkin. Lähinnä Firenzeen ja muihin taidehistoriallisiin kohteisiin. Matkustelin aika paljon silloin kun näköni oli vielä kunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2111648Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401404- 541143
- 581053
- 721005
- 106932
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva53926Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31774