Lasten mielileikki: hautajaiset!

Mä en kestä!

Ei vttu, mä en kestä näitä vanhoja suomalaisia leffoja 60 vuoden takaa! Nyt pyörii YLE Teemalla Pikku Pietarin piha, jossa joukko lapsia leikkii hautajaisia. Vähän aikaa sitte tuli telkkarista Pimeän pirtin hävitys. Se alkoi sillä, kun lapset leikkivät hautajaisia. Miks vanhoissa leffoissa aina lasten suosikkileikki on hautajaiset? Eiks ne muuta keksineet ennen Pleikkaria?

5

111

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikös yli 75%:ssa Plaikkarinkin peleistä, joku yritä pelaajan hahmoa saada ikuiseen lepoon ja toisinpäin.

• Joo, mutta

ei niissä sentään leikitä Suomen evankelis-luterilaisen kirkon virallisten hautajaisseremonioiden kaavaa. Pleikkaripeleissä se on vain että tapat etkä hautaa.

• outolintu*

Kuolleita lintuja ja yksi siilli tuli haudattua lapsena porukalla. Yksi oli pappi, muut lauloimme virsiä minkä osasimme ja kukitimme haudan. Samoin eräs peitti haudankaivajana muokaten kauniin kummun. Kellarin takana ja ristikin laitettiin
      Eikähän ne leikit kuuluneet 50 - luvulla ja nykyäänkin elämästä otettuun malliin.

• Kebabrasnkalaishett

Näin 80-luvulla syntyneenä olen saanut entisajoista sellaisen mielikuvan, että se oli hyvin hyvin HYVIN masentavaa aikaa.

Älkää nyt vielä tuomitko.

Itse kärsin masennuksesta, ja olen huomannut että vanhojen mustavalkoelokuvien katsominen pahentaa näitä oireita. Tulee yliväsyneeksi, olosta tulee jotenkin täysin toivoton, huomaamattaan alkaa venkoilemaan tuolissa, ja joskus joku läsnäolija on saattanut kysyä vaivaako minua jokin asia?

Joku voisi kysyä miksi katson niitä? Koska joskus on pakko juoda tervaa sivistääkseen itseään, niin assburgerilta kuin se kuulostaakin. Joskus, esimerkiksi kylässä niitä voi olla myös vaikea paeta.

Kylästä ja pitkästymisestä taas tuli mieleeni nämä vanhat ihmiset, jotka tykkäävät keskustella heidän nuoruuteensa liittyvistä asioista.

Oli miten oli mutta sellaista se välillä on.

Olen tuskaillut samanlailla kirjojen parissa, läpi Pohjan Tähden, Kalevalan, Tuntemattoman Sotilaan jne.

Voiko ihmisellä olla intohimoa kyllästymiseen? Mietin vain että keskimääräinen elinikä on miehillä n. 78 vuotta, kyllä siinä ajassa ehtii kaikkea. Onko hyvä tottua sietämään sitä armotonta tylsyyttä joka todennäköisesti seuraa viimeistään eläkeiällä?

Ehkä olen vain väsynyt, ja kyllästynyt, selkääkin särkee....
      Selllasta.

• Rakkautta_Vain_

Me emme tuomitse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2260
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1724
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1534
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1529
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1484
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1357
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1091
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1054
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      979
    Aihe