Sana rajapyykit

Kirkkojen väärät opit siirtävät Jumalan sanan asettamia rajapyykkejä. Harvat tyytyvät hylkäämään vain yhden opin. Useimmat syrjäyttävät totuuden periaatteen toisensa jälkeen, kunnes heistä tulee epäuskoisia.

Yleiset teologiset harhaopit ovat ajaneet monet epäilykseen, vai kuinka? Heidän on mahdotonta uskoa oppeja, jotka loukkaavat heidän oikeuden, säälin ja hyvyyden tuntoaan. Koska ne esitetään Raamatun oppeina, he kieltäytyvät tunnustamasta Raamattua Jumalan sanaksi.

Jumalan sanaan suhtaudutaan epäluuloisesti, koska se tuomitsee synnin, eikö totta ? Ne, jotka eivät halua totella, yrittävät kumota sen arvovallan. Monet kääntävät selkänsä uskolle puolustaakseen velvollisuutensa laiminlyömistä. Toiset taas ovat liian mukavuudenhaluisia tehdäkseen mitään, vai mitä ystäväni, mikä vaatii uhrauksia, ja koettavat saada viisaan maineen arvostelemalla Raamattua.

Monet pitävät epäuskoa, epäilyä ja kristinuskon vastaisuutta hyveenä. Mutta vilpittömältä vaikuttavan ulkokuoren alta löytyy itseluottamusta ja ylpeyttä. Monet nauttivat löytäessään Raamatusta sellaista, mikä hämmentää muita. Jotkut ryhtyvät esittämään kritiikkiä pelkästä väittelynhalusta, mutta ilmaistuaan julkisesti epäuskoa he päätyvät lopulta jumalattomien riveihin.

8

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keksi parempaa

Huono provo.

• puurim

Aloitus on erittäin hyvä mutta on näitä

Jotkut ryhtyvät esittämään kritiikkiä pelkästä väittelynhalusta, mutta ilmaistuaan julkisesti epäuskoa he päätyvät lopulta jumalattomien riveihin.

• Aika huvittava aloitus. Ensinnäkin monikaan tuskin arvostelee Raamattua sen takia, että se tuomitsee synnin.

Itselleni avautui Raamattu, kun aloin lukea sitä enemmän. Silloin yllätyin. Jumala olikin joku mielipuoli. Myös tarinat olivat turhan yliampuvia ja lennokkaita, voidakseni ottaa ne todesta. Esim. Elian lento tulivaunuilla taivaaseen tai kuolleiden nousu haudoistaan kävelylle on kyllä vähemmän uskottavaa.

Mutta eniten minun uskoa ravisteli se, että kun olen pitänyt Jumalaa tasapuolisena, niin hän olikin astettanut naisen arvoksi 60 % miehen arvosta. Siinä meni usko Jumalaan lopullisesti. Ymmärsin, että oli kerrottu ihmisistä, ei Jumalasta.

Eli Raamattu itse on se, joka saa ihmiset epäilemään, ja luopumaan, mutta myös tulenpalavasti uskomaan sen kaiken.

• vihansa syttyy

ei millään pahalla muutta oot hiukka pihalla. kelaa vähän kirjoituksiasi, jokkeri, ja hieman vois ylläpito miettiä voisiko poistaa pilkanteon: " .......olikin joku mielipuoli"

• Opiksi ja ojennuksek
        vihansa syttyy kirjoitti:

ei millään pahalla muutta oot hiukka pihalla. kelaa vähän kirjoituksiasi, jokkeri, ja hieman vois ylläpito miettiä voisiko poistaa pilkanteon: " .......olikin joku mielipuoli"

Ei totuus ole pilkkaa. Jumala teurastaa kansaa Raamatussa mielipuolen lailla. Kyllä se pitää voida sanoa ääneen.

• Intressi vapaa.

Helsinkijokkeri puhuit naisen arvosta 60% miehenarvosta.Olitko silloin lukenut kohdan jossa lukee kelvoton mieskin voi pelastua uskon ja synnyttämisen kautta.Siis nainen voi pelastaa kelvottoman miehen sehän on yhtäpaljon kuin Jumalakin tekee.Ei mies voi sillätavalla pelastaa naista.Nainen on tässä asetettu arvoon arvaamattomaa.Kannattaa lukea koko Raamattu.Nyt uskosi tältäosin lienee palautettu.

• "vihansa sytttyy", olen aina ajettlut kaltaisistasi, ettei Raamattu ole tuttu. Tai ei ole osunut silmiin ne ikävämmät asiat. Olin hieman ylimalkainen, kun kirjoitin "mielipuoli".

Mutta onhan siinä aika kaameea touhua; esim: 4:Moos 11, kun 40- vuoden valelluksella ihmiset eivät jaksaneet syödä koko ajan pelkkää mannaa ja halusivat lihaakin. Jumala lupaakin lihaa kuukaudeksi. Sitten tulee viiriäiset, ja kun niitä aletaan syömään "syttyí Herran viha kansaa kohtaan, ja Herra tuotti kansalle suuren surman".

Ei voi sanoa tuollaisesta kuin järjetöntä, rakkaudetetonta ja pikkumaista touhua. Kuin Herra ei kestänyt sitä, että hänen antamansa manna ei kelvannutkaan. Yleensä kuvietllaan, että jos rakastaa, haluaa antaa parasta.

• Voi sinua...

"Jumalan sanaan suhtaudutaan epäluuloisesti, koska se tuomitsee synnin, eikö totta ? Ne, jotka eivät halua totella, yrittävät kumota sen arvovallan. Monet kääntävät selkänsä uskolle puolustaakseen velvollisuutensa laiminlyömistä. Toiset taas ovat liian mukavuudenhaluisia tehdäkseen mitään, vai mitä ystäväni, mikä vaatii uhrauksia, ja koettavat saada viisaan maineen arvostelemalla Raamattua."

Sinun täytyy ilmeisesti ajatella noin, jotta kestäisit sen, etteivät kaikki usko Raamatun olevan Jumalan sanaa. Sinun täytyy ajatella, että he ovat jollain tavalla vajaita tai itseäsi huonompia ihmisiä.

Totuus on kuitenkin se, ettei ihmisen moraali ole uskosta riippuvainen. Itse asiassa: eikö ole moraalisesti epäilyttävää väittää, että vain itsen kanssa samalla tavoin ajattelevat elävät elämäänsä oikein?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe