Maskuliinisuus on kuvottavaa

can't get out!

Inhoan sitä. Inhoan äijä- ja macho-kulttuuria ja väkivaltaa. Inhoan niitä asioita, mitkä meidän kulttuurissamme ovat maskuliinisia. Maskuliiniset arvot ovat yksinkertaisesti inhottavia. Miehet tuhoavat ja tekevät väkivaltaa. Koko historia on täynnä miesten johtamien yhteiskuntien verisiä sotia ja terroritekoja sekä upeiden ja ihanien naisten alistamista ja raiskaamista. Sitä maailman miehinen puoli saa aikaan.

Kaikki kaunis ja hyvä maailmassa on naiseutta. Huolenpito, rakkaus ja äidin rakkaus lapsia kohtaan. Naiseuteen kuuluu kauneus, miehyyteen rumuus.

Mikä onkin se suuri ongelma kohdallani, on se että olen itse tällä hetkellä miehen vartalossa. Minun on ollut vaikea myöntää että inhoan oikeastaan kaikkea sitä mitä miehyyteen kuuluu. En ole sellainen! En vain ole! Haluan olla jotain muuta, haluaisin herätä ja huomata olevani kaunis ja hyvä nainen. Miehenä olemisessa ei ole mitään hyvää. Miehet satuttavat ja ovat luontaisesti taipuvaisia siihen. Pelkään että itsestänikin tulee sellainen.

Enkä voi kokea seksuaalisuuttakaan terveesti. Mielessäni ainoa hyvä rakkaussuhde olisi kahden naisen välinen. Miehet vain satuttavat naisia eivätkä ymmärrä heitä, tämän näkee aina vaan uudestaan ja uudestaan.

Vaikka kaikenlaisia terapioita ja hormonihoitoja on, eivät ne tee minusta naista. Ja jos niihin rupeaa, saa osakseen muulta yhteiskunnalta ja ihmisiltä useimmiten pelkkää halveksuntaa kun olisi sitten heidän silmissään vain jokin "shemale" tai "transu".

Mitä voin tehdä? Tuleeko minun tappaa itseni ja hankkiutua niin eroon siitä että olen miehen vartalossa?

220

5148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

Korjausprosessi on ainakin parempi vaihtoehto kuin kärsiä entisessä ruumiissa.

• can't get out

Mikä minä olisin sen jälkeen? Olisin vähemmän mies, mutten myöskään nainen. En vain usko korjausprosesseihin. Ja mun tilanteessa täytyisi tehdä AIKA paljon että näyttäisin naiselta, enkä vain joltain onnettomalta shemalelta. En ole ruumiin muodoiltani nyt lainkaan naisellinen. Ei mun omasta kropastani saa naisellista mitenkään kun on leveät hartiat, kapea lantio ja isot jalat. Lisäksi kasvonpiirteissäkin on ongelmia sen suhteen.

Ja mikä olisi hintana? Todennäköisesti en enää saisi töitä ja joutuisin kokemaan jatkuvaa syrjintää. Sellainen maa Suomi on, sen tiedän niiden ihmisten puheista, jotka ovat korjausprosessin läpikäyneet. Mitä iloa korjausprosessista on jos sen lopulla odottaa vain toisenlainen helvetti? Ojasta allikkoon, sanon mä.

Uskon ettää tää mun elämä on vaan jonkin jumalan vittuilua mulle.

• .
        can't get out kirjoitti:

Mikä minä olisin sen jälkeen? Olisin vähemmän mies, mutten myöskään nainen. En vain usko korjausprosesseihin. Ja mun tilanteessa täytyisi tehdä AIKA paljon että näyttäisin naiselta, enkä vain joltain onnettomalta shemalelta. En ole ruumiin muodoiltani nyt lainkaan naisellinen. Ei mun omasta kropastani saa naisellista mitenkään kun on leveät hartiat, kapea lantio ja isot jalat. Lisäksi kasvonpiirteissäkin on ongelmia sen suhteen.

Ja mikä olisi hintana? Todennäköisesti en enää saisi töitä ja joutuisin kokemaan jatkuvaa syrjintää. Sellainen maa Suomi on, sen tiedän niiden ihmisten puheista, jotka ovat korjausprosessin läpikäyneet. Mitä iloa korjausprosessista on jos sen lopulla odottaa vain toisenlainen helvetti? Ojasta allikkoon, sanon mä.

Jos sukupuoliristiriita on todella rankka, tuollaisia perusteita ei mietitä. Hoitoprosessiin lähdetään vaikka alkuaan lopputulos tuntuisi epävarmalta. Olin sitä mieltä ettei kaltaisestani äijästä saa naisen näköistä, mutta onneksi erehdyin. Hormonit vaikuttivat sittenkin aika hyvin ja ulkonäköä pystyy muuttamaan aika paljon muutenkin kuin leikkelemällä. Hormonit voivat muuttaa vartalon mallia aika paljon, hartiat kapenee hieman (vaikka luusto ei muutu, lihakset pienenee) ja lantio levenee (rasvaa kertyy lantiolle). Kasvonpiirteiden muutokset ovat tavanomaisia.

Mutta jos olet noin epäilevällä kannalla ja pystyt elämään "väärässä ruumiissa" niin ei kannata yrittää vääntää mitään väkisin. Pärjäät todennäköisesti nykyiselläänkin.

• S-Kyösti

miehet on miehiä ja naiset on naitavia,näin se on eikä mikään muutu koskaan.

• Mielipide transuista
        . kirjoitti:

Jos sukupuoliristiriita on todella rankka, tuollaisia perusteita ei mietitä. Hoitoprosessiin lähdetään vaikka alkuaan lopputulos tuntuisi epävarmalta. Olin sitä mieltä ettei kaltaisestani äijästä saa naisen näköistä, mutta onneksi erehdyin. Hormonit vaikuttivat sittenkin aika hyvin ja ulkonäköä pystyy muuttamaan aika paljon muutenkin kuin leikkelemällä. Hormonit voivat muuttaa vartalon mallia aika paljon, hartiat kapenee hieman (vaikka luusto ei muutu, lihakset pienenee) ja lantio levenee (rasvaa kertyy lantiolle). Kasvonpiirteiden muutokset ovat tavanomaisia.

Mutta jos olet noin epäilevällä kannalla ja pystyt elämään "väärässä ruumiissa" niin ei kannata yrittää vääntää mitään väkisin. Pärjäät todennäköisesti nykyiselläänkin.

Tavallaan ristiriitaista että aloittaja haluaa olla nainen vaikka vihaa miehiä, nimittäin naiset tykkäävät miehistä.

Ehkä transut haluavat olla pikemminkin lesbonaisia kuin heteronaisia, se taas johtuu siitä että hetero mies tykkää aidoista heteronaisista enemmän kun miehistä tai lesboista.

Homo kulttuuri on oma maailmansa eikä heistä kukaan ole tavallaan miehiä tai naisia mutta kaikesta huolimatta he ovat keskimääräisesti ihmisinä paljon kiinnostavampia kuin heterot.

Transu komiikka on ainakin hauskempaa kuin mikään muu tyylilaji, siitä esimerkkinä "toosa tv" johon hetero koomikot eivät pysty.

• N
        can't get out kirjoitti:

Tuskin.

• 1+1
        N kirjoitti:

Tuskin.

Vihaat miehiä ja miehuutta, olet läpeenmätä feministi. Kärsit kaiken lisäksi narsistisesta ja epävakaasta persoonallisuushäiriöstä. Hyi.

• lmj2010@suomi24.fi
        can't get out kirjoitti:

Toi oli hyvä: "elämä on vaan jonkin jumalan vittuilua mulle".
        Niinhän se onkin, meille kaikille, vaikkei jumaliin uskoisikaan.

Pakollista on vain syntymä ja kuolema, siinä välissä jokainen voi tehdä omia valintojaan, tai jättää tekemättä.
        Minäkään en usko sukupuolenvaihdoksiin, mutta aikuinen ihminen omassa kehossaan voi elää sellaista elämää, kuin haluaa (mikäli ei vahingoita toisia).

Mielipiteesi naisista/miehistä kuulostivat aika mustavalkoisilta. Kaikki naiset eivät ole kauniita, hyviä ja hoivaavia. Aika harva minun tuntemani mies on vain aggressiivinen, maskuliininen lihaskimppu. Miehilläkin on aivot ja tunne-elämä.

Olen keski-ikäinen nainen, jonkun verran elämää nähnyt.
        Kaikkea hyvää Sinulle!

• heteronormi?
        Mielipide transuista kirjoitti:

Tavallaan ristiriitaista että aloittaja haluaa olla nainen vaikka vihaa miehiä, nimittäin naiset tykkäävät miehistä.

Ehkä transut haluavat olla pikemminkin lesbonaisia kuin heteronaisia, se taas johtuu siitä että hetero mies tykkää aidoista heteronaisista enemmän kun miehistä tai lesboista.

Homo kulttuuri on oma maailmansa eikä heistä kukaan ole tavallaan miehiä tai naisia mutta kaikesta huolimatta he ovat keskimääräisesti ihmisinä paljon kiinnostavampia kuin heterot.

Transu komiikka on ainakin hauskempaa kuin mikään muu tyylilaji, siitä esimerkkinä "toosa tv" johon hetero koomikot eivät pysty.

"Tavallaan ristiriitaista että aloittaja haluaa olla nainen vaikka vihaa miehiä, nimittäin naiset tykkäävät miehistä."

Tarkoitat varmaan, että heteronaiset ja binaiset tykkäävät miehistä.

• Älä saivartele
        heteronormi? kirjoitti:

"Tavallaan ristiriitaista että aloittaja haluaa olla nainen vaikka vihaa miehiä, nimittäin naiset tykkäävät miehistä."

Onhan se kaikille tiedossa, miksi se olisi pitänyt erikseen mainita?

• Äly hoi!
        Mielipide transuista kirjoitti:

Eivät kaikki naiset tykkää miehistä ja jos asiaa vähän vaivautuu miettimään, niin tyhmäkin tajuaa, etteivät seksuaalinen suuntautuminen ja sukupuoli ole yksi ja sama asia. Transnainen voi ihan hyvin kokea vetoa naisiin, kuten kuka tahansa seksuaalisesti naiset vetoaviksi kokeva, senkin jälkeenkin kun hänen sukupuolensa on korjattu.

"Ehkä transut haluavat olla pikemminkin lesbonaisia kuin heteronaisia, se taas johtuu siitä että hetero mies tykkää aidoista heteronaisista enemmän kun miehistä tai lesboista."
        No tuohon en osaa sanoa oikein muuta, kuin että voihan vittu mikä teoria...
        Tajuathan sinä kultapieni nyt aikuisten oikeasti että transsukupuolinen saattaa olla joko hetero-, että homoseksuaali ihan siinä missä kuka tahansa muukin ihminen..?
        Itse tiedän muuten ainakin yhden transnaisen, jolla oli poikaystävä jo siinä vaiheessa kun oli vielä miehen vartalossa.
        Henkilöihinhän me lopulta ihastumme ja rakastumme, emmekä näiden edustamaan sukupuoleen.

• Mitä helvettiä?
        Äly hoi! kirjoitti:

Eivät kaikki naiset tykkää miehistä ja jos asiaa vähän vaivautuu miettimään, niin tyhmäkin tajuaa, etteivät seksuaalinen suuntautuminen ja sukupuoli ole yksi ja sama asia. Transnainen voi ihan hyvin kokea vetoa naisiin, kuten kuka tahansa seksuaalisesti naiset vetoaviksi kokeva, senkin jälkeenkin kun hänen sukupuolensa on korjattu.

"Ehkä transut haluavat olla pikemminkin lesbonaisia kuin heteronaisia, se taas johtuu siitä että hetero mies tykkää aidoista heteronaisista enemmän kun miehistä tai lesboista."
        No tuohon en osaa sanoa oikein muuta, kuin että voihan vittu mikä teoria...
        Tajuathan sinä kultapieni nyt aikuisten oikeasti että transsukupuolinen saattaa olla joko hetero-, että homoseksuaali ihan siinä missä kuka tahansa muukin ihminen..?
        Itse tiedän muuten ainakin yhden transnaisen, jolla oli poikaystävä jo siinä vaiheessa kun oli vielä miehen vartalossa.
        Henkilöihinhän me lopulta ihastumme ja rakastumme, emmekä näiden edustamaan sukupuoleen.

No voi vtu oliko tuossa kommentissani muka jotenkin kiistetty juuri tuo mitä itsekin kerroit?

"transsukupuolinen saattaa olla joko hetero-, että homoseksuaali ihan siinä missä kuka tahansa muukin ihminen"

Sitäpaitsi ymmärrät varmaan senkin että menee suht sekavaksi hetero ja homo käsitteet kun mies onkin nainen, eli jos transu on miehen kanssa niin hän on tavallaan hetero, vaikka kuitenkin homoiluahan se on ihan alkuperäisessä merkityksessä. Mutta en tuossa teoriassani mitään kieltänytkään että mitä transut ei olisi.

Sen vaan kerroin että kyllä hetero toimintaan perinteisesti tarvitaan myös heteromies, ja heteromies taas on mieluiten oikean heteronaisen kanssa.

• Mega Machoilua
        Älä saivartele kirjoitti:

Onhan se kaikille tiedossa, miksi se olisi pitänyt erikseen mainita?

Toosa tv:n NikoLa drag artistin parodisoima versio Martina Aitolehdestä on muuten yksi äijämäisimpiä hahmoja mitä voi olla.

Aloittaja voisi katsoa siitä todellista maskuliinista machoilua.

• Omat demonit

Mielipiteesi on todella mustavalkoinen ja neuroottinen yksinkertaistus. Tiedät varmasti itsekkin ettei maailma ole tuollainen esittämäsi kaltainen. Kannattaisi käydä psykiatrilla puhumassa ja ehkä... ehkä saisit avattua tuota vihaasi miehisyyttä kohtaan.

Omasta mielestäni vaikuttaa siltä että taidat vihata sitä puolta itsessäsi, kun haluat olla nainen, ja näet maailman tarkoituksellisesti tämän itseinhosi läpi.

Älä sotke muuta yhteiskuntaa sisäiseen kamppailuusi. Hanki hoitoa.

• pocoloco2
        heteronormi? kirjoitti:

Hubalabuba, sanoi musta stripparimies, ja riisui yltään viimeisenkin pienen vaatekappaleen... Halabubadubiduu, vastasi valkoihoinen bodarimies-tankotanssija, ja molemmat katosivat paksun verhon taakse tekemään yhdessä ties mitä...

• Mies muttei äijä
        can't get out kirjoitti:

Hei, olen 29v mies ja pidän kanssa Suomen "äijäkulttuuria" täysin naurettavana.

Olen keskimääräistä paljon kiltimpi, huomaavaisempi ja ihmisläheisempi, enkä edes tykkää ryyppäämisestä, joten välillä saa varsinkin töissä kuulla kyselyitä että olenko homo :) En ole, mutta eipä sitä tarvitse toisaalta niille selitelläkään.

Ratkaisu on seuraava: KUKAAN ei pakota mukautumaan siihen muottiin mitä nykyajan mieheltä odotetaan. Se että on mies ei tarkoita että on automaattisesti väkivaltainen, paha, julma tms. Tämä mukamas paha energia on hyödyllinen silloin kun pitää puolustaa läheisiä, perhettä tms ja on täysin luonnollista.

Miehet ovat luoneet ja luovat edelleen PALJON hyvää maailmassa. Jokainen tyylillään.

Ajattele vaikka teknologiaa. Se on, kiistämättä, enemmän miesten kuin naisten suoraa aikaansaannosta. Ja teknologian ansiosta elintaso ja materiaalinen hyvinvointi on nyt korkeampi kuin koskaan ennen.

Miesten työpanos on, siinä missä naistenkin, elintärkeä yhteiskunnan pyörittämisessä. Että eipäs nyt vähätellä liikaa miehiä! :)

• khjihjfd
        Mitä helvettiä? kirjoitti:

No voi vtu oliko tuossa kommentissani muka jotenkin kiistetty juuri tuo mitä itsekin kerroit?

"transsukupuolinen saattaa olla joko hetero-, että homoseksuaali ihan siinä missä kuka tahansa muukin ihminen"

Sitäpaitsi ymmärrät varmaan senkin että menee suht sekavaksi hetero ja homo käsitteet kun mies onkin nainen, eli jos transu on miehen kanssa niin hän on tavallaan hetero, vaikka kuitenkin homoiluahan se on ihan alkuperäisessä merkityksessä. Mutta en tuossa teoriassani mitään kieltänytkään että mitä transut ei olisi.

Sen vaan kerroin että kyllä hetero toimintaan perinteisesti tarvitaan myös heteromies, ja heteromies taas on mieluiten oikean heteronaisen kanssa.

Olen samaa mieltä että transu (=transvestiitti) miehen kanssa on homoilua koska transukin on mies vaikka pukeutuukin välillä naiseksi. Vähän sama tilanne shemalen kanssakin, mutta siitähän nousee iso huuto kun shemalen kanssa seksiä harrastava ei suotu ottamaan homon leimaa.

Miten perustelet tulkintasi oikeasta heteronaisesta? Kyllä minäkin olen mielestäni oikea heteronainen koska olen seksuaalisesti kiinnostunut vain miehistä, vaikka syntyessäni kätilö väitti pojaksi.

• Olet mikä olet
        khjihjfd kirjoitti:

Olen samaa mieltä että transu (=transvestiitti) miehen kanssa on homoilua koska transukin on mies vaikka pukeutuukin välillä naiseksi. Vähän sama tilanne shemalen kanssakin, mutta siitähän nousee iso huuto kun shemalen kanssa seksiä harrastava ei suotu ottamaan homon leimaa.

Miten perustelet tulkintasi oikeasta heteronaisesta? Kyllä minäkin olen mielestäni oikea heteronainen koska olen seksuaalisesti kiinnostunut vain miehistä, vaikka syntyessäni kätilö väitti pojaksi.

Jos oikea heteromies sinusta kiinnostuu, niin kai sitten olet se aito heteronainen. Yksinään kukaan ei ole oikeastaan muuta kuin, narsistinen runkku joka on itse keksinyt itsensä.

Jos homoja ei olisi, niin ei olisi heteroitakaan, vaan kaikille seksi olisi sitä tyypillistä samaa, eikä olisi keksitty mitään seksuaalisia suuntautumisia.

Ei silläkään ole edes väliä miettiä mitä olet, koska jos jostain homoilusta tai heteroilusta tai mistä tahansa oikeasti tykkäät, niin sitten et edes ole kiinnostunut mitä muut siitä ajattelevat.

• hgfhfghgfh
        pocoloco2 kirjoitti:

Hubalabuba, sanoi musta stripparimies, ja riisui yltään viimeisenkin pienen vaatekappaleen... Halabubadubiduu, vastasi valkoihoinen bodarimies-tankotanssija, ja molemmat katosivat paksun verhon taakse tekemään yhdessä ties mitä...

hgfhfghfghgfh

• papukala

Kenties sun kannattais mennä terapiaan puhumaan noista fiiliksistä. Ei sillä, että ne tekis susta naisen vaan että oppisit rakentamaan sen oman identiteettisi sellaisena kuin sen itse koet ilman kulttuurin asettamia mies- ja naisihanteita ja odotuksia yms.

Se että meidän kulttuuri jotenkin leimaa kaikki miehet ja miehiset machoiksi, maskuliiniksi ja väkivaltaisiksi, ei tarkoita että jokaisen miehen pitäisi tällainen olla.

• AlienIndie

"Naiseuteen kuuluu kauneus, miehyyteen rumuus."

Ulkoinen kyllä, sisäinen ei. Ellei sitten kaikki puuterilla ole miehiä.

• AlienIndie

AP voi mennä itse tsekkaamaan puuteri.org foorumilla/chatissa tätä olettamaansa "naisten lämmintä pehmeyttä ja empatiaa ja rajatonta rakkautta"

• AlienIndie
        AlienIndie kirjoitti:

AP voi mennä itse tsekkaamaan puuteri.org foorumilla/chatissa tätä olettamaansa "naisten lämmintä pehmeyttä ja empatiaa ja rajatonta rakkautta"

Tosin sen verran AP: viestiä täytyy kyllä kompata että Valerie Solanas oli kyllä huomattavasti terveempi ja fiksumpi henkilö kuin Valerie Silvester ;-)

• Sinulla on aika yksipuolinen kuva naiseudesta. Naiset ovat juonittelevia, häijyjä noitia. Jos naisilla olisi valta aloittaa sotia, ne olisivat varmasti verisiä. Äitien suhde lapsiinsa on usein pelkkää valtapeliä. Äidit pieksävät lapsiaan armottomasti. Naiset houkuttelevat miehiä seksileikkeihin ja sitten syyttävät näitä raiskauksesta, sekin on naisen valtapeli. (Ei se tietenkään päde kaikkiin raiskauksiin)

Ymmärrä nyt, että miehet luovat ihannekuvan naisista, joka ei vastaa todellisuutta.

• AlienIndie

Mutta jos aivoilla on sukupuoli niin silloinhan AP puhuu täyttä asiaa... :-k

Kuinkas nyt suu pannaan? :-k

• Järkeä päähän
        AlienIndie kirjoitti:

Mutta jos aivoilla on sukupuoli niin silloinhan AP puhuu täyttä asiaa... :-k

Kuinkas nyt suu pannaan? :-k

Historia on täynnä myös naishirmuhallitsijoita. Se että niitä ei ole enempää on johtunut siitä että naiset on päästetty valtaan vain monarkistisissa ja tsaarin hallitsemissa maissa. Kyllä siellä kansalaisten päät ovat pyörineet ilman ruumista kaduilla ja sotilaat menneet sotiin aivan samalla tavalla.

Kun ajat olivat kovat piti hallita rautaisella pelon otteella... niin miesten kuin naisten. Miehillä tietysti on soturigeenit ja useammin taipumusta väkivaltaan, mutta harvoilla ne aktivoituvat nyky yhteiskunnassa ja varhaislapsuuden kokemuksien kautta (huonot olot lapsena laukaisevat soturigeenin, saattaa johtaa esim. sarjamurhiin yms. taipumuksiin helpommin).

• "Miehet tuhoavat ja tekevät väkivaltaa. Koko historia on täynnä miesten johtamien yhteiskuntien verisiä sotia ja terroritekoja sekä upeiden ja ihanien naisten alistamista ja raiskaamista. Sitä maailman miehinen puoli saa aikaan."

Karkea yleistys. Vaikka miehet ovat saaneet/saavat aikaa paljon pahaa, miehet ovat saaneet aikaan myös paljon hyvää...enemmän hyvää kuin pahaa kaikenkaikkiaan.

"Kaikki kaunis ja hyvä maailmassa on naiseutta. Huolenpito, rakkaus ja äidin rakkaus lapsia kohtaan. Naiseuteen kuuluu kauneus, miehyyteen rumuus."

Utopiaa. Ei ole niin, että kaikki hyvä on naisessa ja kaikki paha miehessä. Ketjun aloittanella patologinen miesviha.

"Minun on ollut vaikea myöntää että inhoan oikeastaan kaikkea sitä mitä miehyyteen kuuluu."

Ketjun aloittajalla syytä hakeutua terapiaan frustraation lähteen selvittämiseksi tässä asiassa.

"Vaikka kaikenlaisia terapioita ja hormonihoitoja on, eivät ne tee minusta naista"

Oikea päätelmä. Tytöksi synnytään ja naiseksi kasvetaan. Terapiat, hormoonihoidot ja leikkaukset ovat henkistä ja fyysistä "plaseboa", joilla vahvistetaan sukupuoli-identiteetin häiriöstä kärsivän potilaan illuusiota vääristyneestä psyykkisestä/fyysisestäminäkuvasta, jotta ristiriita näidenvälillä saadaan rauhoitettua.

• Elämän kokemus

Siitä vaan naru kaulaan, ei tuommoisia mielisairaita tarvita. Kaiken takana on kuitenkin nainen, joka johtaa teitä mulkvisteja ties minne. Äly hoi !

• N

Voisimpa sanoa.

• trollollo

Ensinnäkin ketjun aloittaja on joku feministi, joka esittää miestä. Trolli koko postaus.

• BÖÖÖÖÖGIIII

itte olet fenna kun et muuta keksi kirjoittaa.

• tyttö 55v

Tämä alotusviesti tuntuu aika epätodelliselta, taitaa olla aika kimurantti koko ihminen/ajatusmaailma. MIkäs miehissä nyt noin pännii, ei sovi miehen olla mikään sovinisti eikä läpeensä äijä/alistaen naista, mutta kyllä miehen kuuluu äijä olla tietyllä tavalla, niinkuin nainen on nainen.

• tyttö 24v
        tyttö 55v kirjoitti:

Tämä alotusviesti tuntuu aika epätodelliselta, taitaa olla aika kimurantti koko ihminen/ajatusmaailma. MIkäs miehissä nyt noin pännii, ei sovi miehen olla mikään sovinisti eikä läpeensä äijä/alistaen naista, mutta kyllä miehen kuuluu äijä olla tietyllä tavalla, niinkuin nainen on nainen.

Taidat tosiaan olla 55v... Onneksi nykyiset nuoret aikuiset (joita itsekin edustan) eivät enää ajattele sukupuolirooleja noin mustavalkoisesti. Miksi miehen täytyy olla äijä ja naisen naisellinen? Se on yhteiskunnan normi, mutta sitä ei ole pakko noudattaa, jos se ei tunnu hyvältä. Itse olen kyllä ns. naisellinen nainen, mutta en koe naisellisissa miehissä tai miehekkäissä naisissa olevan mitään väärää, eikä todellakaan ole minun asiani sano kuinka kunkin ihmisen tulisi sukupuoltaan toteuttaa. Kukin taaplaa tavallaan.

• Hohhoijaaa
        tyttö 24v kirjoitti:

Taidat tosiaan olla 55v... Onneksi nykyiset nuoret aikuiset (joita itsekin edustan) eivät enää ajattele sukupuolirooleja noin mustavalkoisesti. Miksi miehen täytyy olla äijä ja naisen naisellinen? Se on yhteiskunnan normi, mutta sitä ei ole pakko noudattaa, jos se ei tunnu hyvältä. Itse olen kyllä ns. naisellinen nainen, mutta en koe naisellisissa miehissä tai miehekkäissä naisissa olevan mitään väärää, eikä todellakaan ole minun asiani sano kuinka kunkin ihmisen tulisi sukupuoltaan toteuttaa. Kukin taaplaa tavallaan.

Hei

kyllä aloittaja esitti nämä roolit korostetun mustavalkoisesti. Siitä tämä keskustelu. Aloittaja on itse näiden roolien vanki. Jos olet lukenut historiaa tiedät että naisetkin osaavat hirmutekoja, eivät vain miehet ;) ... toisin kuin aloittaja mustavalkoisesti esitti.

• miksei...

Ei kaikki ole noin mustavalkoista. Kyllä on olemassa äijämäisiä naisiakin, jotka ovat monia miehiäkin äijämäisempiä. Eikä se äijämäisyys ole sen viehättävämpi ominaisuus naisessa kuin se on miehessäkään. Rauhanomainen pasifismi, sisäinen kauneus, empatia, isänrakkaus, jne. ovat piirteitä, joilla ei ole tekemistä sukupuolen kanssa muuten kuin stereotypioissa ja omissa ennakkoluuloisissa ajatuksissa. Ei kaiken tarvitse mennä niin kuin aina tähän asti on mennyt ja pitää vanhanaikaisista sukupuolirooleista kiinni kynsin hampain. Ainahan voi olla erilainen mies ilman että yrittäisikään sulloa itseään kumpaankaan stereotyyppiseen kategoriaan paha mies/ihana nainen.

• mmmmmiessss35

No nimetkää joku suuri keksintö minkö nainen on saanut aikaiseksi...?Ps:En ole ainakaan paha sovinisti.....:)

• Stadin kundi

Nainen keksi kahvinsuodattimen. Siinä ne naisten keksinnöt taisivat ollakin.

• Per Vers
        Stadin kundi kirjoitti:

Ja röntgen säteilyn. Tai sen laitteen. Marie Curie. Fysiikan nobelisti aika kauan sitten.

• miranda

Ööö......katoppa googlesta esim. Hanna Rothman, Lotta Svärd, Minna Canth, tai otat hakusanaksi suomen historian naiset edelläkävijöinä tai muokkaat vielä hakua jos ei muuten aukea, vain muutamia nimiä mainitakseni, sekin vielä että kaikki keksinnöt ei välttämättä ole aineellisia!
        En mäkään ole sovinisti, en myöskään feministi.
        Tiesittekös muuten sitä että miehillä sekä naisilla on molempia hormoneita, testosteronia JA estrogeenia, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Tasapainoako?

• rdgrfhys

Ajattele aivoillas ja katso historiaan pelle.

Naisille annettiin rooli, johon ei kuulunut ideologia, kouluttautuminen tai luovuus. Naiset laitettiin hoitamaan lapsia ja kotia, ja tämän roolin nainen hiljaa hyväksyi, koska vaihtoehtoa ei nähty. Mitäpä sitä kulttuurille ja miehille uhoamaan, kun hyväksyntää ei erilaisuudesta saa, päinvastoin.

Naiset opetettiin äideiksi ja kotihoitajiksi, miehet työntekijöiksi ja suunnittelijoiksi. Joten onpa ihme, että miehet ovat keksineet suurimman osan nykyajan vempeleistä. ;) Naiselle ei annettu valmiuksia uusien vempeleiden keksimiseen, toisinkuin jokaiselle miehelle. Jos naiset olisivat fyysisesti vahvempia ja dominoivempia kuin miehet, tilanne olisi nyt toisinpäin. Siinä kaikki. Kumpi pärjää paremmin lääketieteessä, koulutettu lääkäri, vai ei-koulutettu normi ihminen? Äly hoi älä jätä.

Miehellä ja naisella on kuule samanlaiset valmiudet aivoissa, koska ovat kummatkin ihan ihmisiä. Ihmiset oppii, kun heitä koulutetaan. ;)

• Parodie

Hmmm... Miten määrittelet suuren keksinnön?

Näin lonkalta voisin heittää esimerkkeinä vaikkapa Marie Curien, Ada Lovelacen tai Rosalind Franklinin. Jatketaan vaikka Hypatialla, Caroline Herschelillä, Mary Anningilla, Lise Meitnerillä, Barbara McClintockilla, Dorothy Hodgkinilla, Laura Maria Caterina Bassilla, Rachel Carsonilla, Cleopatra Alkemistilla, Gertrude Bell Elionilla, Maria Goeppert-Mayerilla, Mary Leakeylla, Maria Juutalaisella, Margaret Meadilla, Florence Nightingalella, Margaret Sangerilla, Trotulalla, jne. jne.

Mainitsinko muuten jo, että sekä maanviljely että keramiikka ovat naisten keksintöjä? Ja kumpi on suurempi keksintö: Atomipommi vai astiankuivauskaappi (keksijä suomalainen Maiju Gebhard). Kummalla on suurempi vaikutus ihmisten elämään?

• Nainen minäkin
        rdgrfhys kirjoitti:

Naisille annettiin rooli, johon ei kuulunut ideologia, kouluttautuminen tai luovuus. Naiset laitettiin hoitamaan lapsia ja kotia, ja tämän roolin nainen hiljaa hyväksyi, koska vaihtoehtoa ei nähty. Mitäpä sitä kulttuurille ja miehille uhoamaan, kun hyväksyntää ei erilaisuudesta saa, päinvastoin.

Naiset opetettiin äideiksi ja kotihoitajiksi, miehet työntekijöiksi ja suunnittelijoiksi. Joten onpa ihme, että miehet ovat keksineet suurimman osan nykyajan vempeleistä. ;) Naiselle ei annettu valmiuksia uusien vempeleiden keksimiseen, toisinkuin jokaiselle miehelle. Jos naiset olisivat fyysisesti vahvempia ja dominoivempia kuin miehet, tilanne olisi nyt toisinpäin. Siinä kaikki. Kumpi pärjää paremmin lääketieteessä, koulutettu lääkäri, vai ei-koulutettu normi ihminen? Äly hoi älä jätä.

Miehellä ja naisella on kuule samanlaiset valmiudet aivoissa, koska ovat kummatkin ihan ihmisiä. Ihmiset oppii, kun heitä koulutetaan. ;)

Niin ja varmasti on paljon naisten keksintöjä, jotka on vaan laitettu miesten nimiin.

• ljhslfg
        Per Vers kirjoitti:

Ja röntgen säteilyn. Tai sen laitteen. Marie Curie. Fysiikan nobelisti aika kauan sitten.

Tarkoitat varmaan röntgenkuvauslaitetta? Sen keksi ensimmäisenä röntgensäteilyn löytäjä Wilhelm Röntgen. Marie Curie toki osallistui myöhemmin röntgenkuvausmenetelmien kehittämiseen, mutta ei varsinaisesti sitä keksinyt. Curie teki miehensä kanssa toki muita merkittäviä löytöjä ja tutkimuksia. Löysi mm. uusia alkuaineita.

• jokumies............
        Parodie kirjoitti:

Hmmm... Miten määrittelet suuren keksinnön?

Näin lonkalta voisin heittää esimerkkeinä vaikkapa Marie Curien, Ada Lovelacen tai Rosalind Franklinin. Jatketaan vaikka Hypatialla, Caroline Herschelillä, Mary Anningilla, Lise Meitnerillä, Barbara McClintockilla, Dorothy Hodgkinilla, Laura Maria Caterina Bassilla, Rachel Carsonilla, Cleopatra Alkemistilla, Gertrude Bell Elionilla, Maria Goeppert-Mayerilla, Mary Leakeylla, Maria Juutalaisella, Margaret Meadilla, Florence Nightingalella, Margaret Sangerilla, Trotulalla, jne. jne.

Mainitsinko muuten jo, että sekä maanviljely että keramiikka ovat naisten keksintöjä? Ja kumpi on suurempi keksintö: Atomipommi vai astiankuivauskaappi (keksijä suomalainen Maiju Gebhard). Kummalla on suurempi vaikutus ihmisten elämään?

Atomipommilla on suurempi vaikutus elämään ja kuolemaan, tosin negatiivisessa mielessä. Siksi arvostan astiankuivauskaappia enemmän.

Täytyy tietysti muistaa, että atomipommin keksiminen johti samalla myös ydinvoiman keksimiseen, ja Suomen sähköstä noin neljännes tuotetaan ydinvoimalla, joten asialla on edelleen melko paljon vaikutusta ihmisten elämään.

Mistä muuten tiedät, että nainen on keksinyt maanviljelyn ja keramiikan, kun sitä ei tiedä kukaan muu? Ne ovat niin vanhoja keksintöjä, ettei mitenkään voi tietää, onko ne keksinyt mies vai nainen. Voi toki hyvinkin olla että ovat naisten keksintöjä, mutta sitä ei tiedetä.

Tuossa muuten hiukan täydennystä listaasi: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_female_scientists_before_the_21st_century

• Pesukone
        Stadin kundi kirjoitti:

Nainen keksi myös pesukoneen mutta ei saanut ideaan läpi koska hän oli nainen! Lopulta mies sai sen läpi! Epäreilua? Elämän on. Niin naiselle kuin miehelle kylläkin.

• rdgrfhys kirjoitti:

Tutkimukset ovat osoittaneet, että naisen ja miehen aivot toimivat keskimäärin eritavalla. Miehet ovat keskimäärin selvästi parempia esim. tilan hahmottamisessa ja ongelmanratkonnassa, kun taas naiset pystyvät (klassisesti) keskittymään moneen asiaan yhtäaikaa yms.

Ei kukaan naisia paiskannu keittiöön ja sanonu "tässä on tyrmäs". Niinkuin tänäpäivnä on yhteiskunta aina ollut naisen ja miehen yhteistyön varassa. Miehet on metsästänyt, naiset poiminu marjoja, miehet puolustanu kotia, naiset lohduttanu/hoitanu lapsia.

En ymmärrä miten voi käydä naisen omanarvontuntoon se, että mies on omassa roolissaan suoriutunut hyvin. Kuitenkin jokaisen miehen suoriutumiseen tarvitaan äidin suoriutuminen ja useamman kuin yhden naisen suoriutuminen omasta tehtävästään yhteiskunnassa.

Alkaa nyky yhteiskunnan meininki tuntumaan miesten vainoamisella, kun pyritään rikkomaan perinteisiä sukupuoli normeja. Mikäs siinä jos nainen on hyvä lääkäri, olkoon. Kyllä minä miehenä sen pystyn tunnustamaan, jos joku on jossain minua parempi. Miksi se on naisille hankalaa?

• tiedenainen1

Naisille ei ole annettu mahdollisuutta toimia tieteen parissa tai ylipäätään tehdä uraa kuin viimeisen vajaan sadan vuoden aikana.

• erygesw
        Vilikkinä kirjoitti:

Tutkimukset ovat osoittaneet, että naisen ja miehen aivot toimivat keskimäärin eritavalla. Miehet ovat keskimäärin selvästi parempia esim. tilan hahmottamisessa ja ongelmanratkonnassa, kun taas naiset pystyvät (klassisesti) keskittymään moneen asiaan yhtäaikaa yms.

Ei kukaan naisia paiskannu keittiöön ja sanonu "tässä on tyrmäs". Niinkuin tänäpäivnä on yhteiskunta aina ollut naisen ja miehen yhteistyön varassa. Miehet on metsästänyt, naiset poiminu marjoja, miehet puolustanu kotia, naiset lohduttanu/hoitanu lapsia.

En ymmärrä miten voi käydä naisen omanarvontuntoon se, että mies on omassa roolissaan suoriutunut hyvin. Kuitenkin jokaisen miehen suoriutumiseen tarvitaan äidin suoriutuminen ja useamman kuin yhden naisen suoriutuminen omasta tehtävästään yhteiskunnassa.

Alkaa nyky yhteiskunnan meininki tuntumaan miesten vainoamisella, kun pyritään rikkomaan perinteisiä sukupuoli normeja. Mikäs siinä jos nainen on hyvä lääkäri, olkoon. Kyllä minä miehenä sen pystyn tunnustamaan, jos joku on jossain minua parempi. Miksi se on naisille hankalaa?

Ei ole käynyt omanarvontunteeseeni se, että miehet olisivat ''onnistuneet työssään hyvin''. Kommentillani ei ollut mitään tekemistä minun omanarvontuntoni kanssa. Eikä kommentilla johon vastasin ollut mitään tekemistä ''miesten saavutuksien ihailun'' kanssa, tyyppi yritti lähinnä pullistella tekijöillä, joilla ei oikeasti voi pullistella sille kohderyhmälle, joka hänen kohderyhmänsä oli. Kerroin vain faktoja tälle höhlälle pullistelijalle, joka ei varmasti niitä ollut aikaisemmin ajatellut.

´´Ei kukaan naisia paiskannu keittiöön ja sanonu "tässä on tyrmäs".´´

Sanoinko niin? Toki äidin rooli on naiselle luonteva, mutta väitän myös että miehet painostivat naisia pysymään elämänsä kotirouvina pitkään. Pointti kuitenkin oli se, että roolit ja koulutus menivät niin erilailla miesten ja naisten suhteen että siksi ei voi ''vertailla'' naisten ja miesten aikojen saatissa keksimiä suuria keksintöjä.

´´Kyllä minä miehenä sen pystyn tunnustamaan, jos joku on jossain minua parempi. Miksi se on naisille hankalaa?´´

Miksi puhut kuin tietäisit jokaisen naisen asenteen? Kokemuksieni mukaan maailmassa on enemmän naisia kuin miehiä jotka pystyvät tunnustamaan toisen ihmisen olevan parempi jossakin asiassa. Miehillä kun mies-ego tulee siihen väliin. etenkin jos vastassa on tyttö. Joten voisin oikeastaan kysyä samaa, miksi miehelle on niin vaikeaa tunnustaa, jos joku on häntä parempi? Ja pitäisikö naisten tunnustaa että mies on heitä parempi jossain asiassa, mihin heillä on ollut valta vasta pari vuosikymmentä? Mun mielestä naisten ja miesten ''paremmuus''vertailu on muutenkin vain idiooteille, joilla on niin köyhä pää ettei oo muuta tapaa ettiä itsetunnolleen sisältöä.

Ja tiedän kyllä, että naisen ja miehen aivot toimivat jokseenkin erilailla, mutta että perushommat käy kyllä niin naiselta ku mieheltä. Oppiminen, luovuus jne. Minua ei kiinnosta jotkin ''pienet erot'', vaan kokonaisuudessa ihminen kuin ihminen osaa käyttää aivojaan kun niitä tarvitsee. Yksilölliset erot ovat suurempia kuin kokonaisvaltainen ero sukupuolien välillä.

• V V Väinämöinen.

Ainoa korjaus joka sinun kannattaa tehdä on "aivojen vaihto". Enkä silti usko että noin Einaria pystyy korjaamaan muu kuin aika.

Elämässä tapahtuu virheitä ja sinun kohdalla se on todella jo suuri.

Yksi tapa hoitaa asia, on nykyisen uskontosi vaihtaminen toiseen uskontoon, vaikken usko senkään auttavan.

En ole koskaan ollut epätoivoinen jonkun asian suhteen, nyt olen. Olet toivoton, turha tapaus.

• Puhu omasta jne.

Älä syyllistä muita. Vaikka itse olisitkin hukassa itsesi kanssa, niin älä ala haukkumaan muita.

Itse en ole syyllinen yhteenkään sotaan tai väkivallan tekoon. Olen itseasiassa wanha totaalikieltäytyjä, vaikken asiaa enää meinaa edes muistaa :)

Olen mies, haluan olla mies ja minun on hyvä miehenä. Deal wit it.

• Puhu omasta jne.

Virheitä tekstini vilisee, mutta jospa pointti kuitenkin tuli selväksi :)

• perheenisä 41 v.

Aloittajalle vastauksena että aika yksipuolinen käsitys sukupuolirooleista, lähinnä ne edustavat niitä ääripäitä.

Itse pidin kirjoitusta loukkaavana minun miehisyyttäni kohtaan.

• 14+13=_ _ vuotias

Itse asiassa vaikka sodat onkin käyty mies voimin niin ei itse maslkulinisuus pidä sitä sisällään.Se on aivan erilläään koko tästä asiasta.
      Äläkä sekoita maskulinisuutta ja machoilua.Machoilua kun tekee kaikki sellaiset jotka kokevat olevansa muuten riittämättömiä niin niiden pitää sitten uhota ja äijäillä kaikkille.Eli kompensoivat vajaavaisuuttaan.
      Maskulinisuus on taas aitoa miehekkyyttä,eikä se sisällä mitään väkivaltaa vaan enemmänkin tukea ja turvaa toiselle.Eikä tämä tarkoita sitä etteikö mies saisi olla herkkä ja tunteikas taikka osoitta rakkautta jollekkin.
      Itse miehisyys ei ole likainen tai paha asia.Päinvastoin,kivikaudesta lähtien nainen on tarvinnut vastakappaleeksi sellaisen jolla on niitä ominaisuuksia mitä sillä ei ole ja päinvastoin.Eikä mies ole tapuvainen automaattisesti väkivaltaan,jos se on balanssissa itsensä kanssa niinkuin kuuluukin.

Näet ja poimit miehisyydestä kaikki nekatiiviset asiat ja naisista taas kuvittelet että ovat pelkkää iloa ja hattaraa.Näin ei kuitenkaan ole,samalla tavalla,naiset käyttäytyvät poliitikassa kierosti kuten johtavat nykyään mexicon huumejengejä.Eli ei naisetkaan ole pyhmyksiä kuten esität.

Sinälläään millään menneillä sodilla,nykyaikana machoilevilla miehillä taikka kieroilla naisilla ei ole sinulle väliä,koska jos tiedät itse että et ole sellainen niin silloin et ole.Itsekkin miehenä olen erittäin positiivinen,iloinen,nauravainen ja tykkään ilahduttaa muita.Ja kun rakastan jotain naista niin oikeasti myös rakastan.
      Joten,mies voi olla hyvä ihan samalla tavalla kuin nainen,jos se haluaa on sellainen.
      Miehisyyskin on kaunista,jos niin haluaa nähdä.

• Naiskulttuuri

Asiaa, 14 13=_ _vuotias

• Lähimmäinen

Moni lapsuudessan traumoja kokenut peilaa ongelmiaan varhaisaikuisuudessa hakien hetkellistä helpotusta vääristä ja myöhemmin kaduttavista asioista, joita ihminen ei voi tehdä tekemättömäksi.
      Toivon voimaa sinulle oikean tien löytämiseen.

• Lähimmäinen

Jeesus ja Jumala voivat eheyttää sinut. Ota Jeesus sydämeesi.

• .
        Lähimmäinen kirjoitti:

Tämä ei ole uskonnolle tarkoitettu keskustelualue. Asiantuntijatahoilla on todettu että eheyttäminen rikkoo ihmisen ja on erittäin suuri henkinen taakka.

• Half Woman
        Lähimmäinen kirjoitti:

Toi on roskaa ja tolla eheyttämisellä ei oo mitään tekemistä oikealla eheyttämisellä, sitä paitsi ei ole olemassa Jumalaa ja Jeesusta erikseen. Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki = yksi ja sama

• pyykkinaru on

halpaa

• ..............

Mikä tämän kirjoituksesi tarkoitus on? No ei tarvitse sanoa! Tahdot naisten sanovan, kuinka ihanaa mieltä olet ja kuinka upea ja söpö poika olet ja sitten saatkin sitä pillua!

• latino Suomalainen

Hei!
      Olen suomalainen mies ja tyytyväinen miehuuteeni niin ja elämään yleensä. Tosin tunnen olevani väärässä kulttuurissa. Tunnen olevani latinomies enkä viihdy Suomen talvessa. Mielestäni yhteiskunnan pitää auttaa meitä jotka kokevat olevan jotain muuta kuin ovat. Väärässä kehossa oleville leikkaushoito ja väärässä kulttuurissa oleville lentolippu sekä asumiskustannukset siihen kulttuuriin minkä tuntee omakseen.

• 8+7

Hae poliittista turvapaikkaa Shangrilasta? Tai leikkauta vähän isompi kylli ja terapioi egosi (vaatii n. 6v tiiviin Kelan korvaaman psykoterapian) latinomieheksi?
        Tottakai me maksamme kustannukset! Niinkuin kaiken muunkin hörhöilyn.

• latino Suomalainen
        8+7 kirjoitti:

Hae poliittista turvapaikkaa Shangrilasta? Tai leikkauta vähän isompi kylli ja terapioi egosi (vaatii n. 6v tiiviin Kelan korvaaman psykoterapian) latinomieheksi?

Kuusi vuotta? Vai niin??? Holon saaren panttivanki saanut terapiaa 12 vuotta eikä sekään riitä? Million terapia on tehokasta/riittavaa

• kela ei
        8+7 kirjoitti:

korvaa mitään kuutta vuotta kestävää terapiaa

• hgfedszx

En usko kirjoituksesi perusteella, että sinun kohdallasi on kyse "väärään" sukupuoleen syntymisestä. Sinulla on jokin trauma, joka on aiheuttanut tuollaisen, täysin vääristyneen näkemyksen - molemmista sukupuolista.

Mene terapiaan. Selvitä mikä on ollut alkusysäys siihen, että olet alkanut inhota maskuliinisuutta. Ja myös, miksi ihannoit feminiinisyyttä.

Sekä miehet että naiset ovat vain ihmisiä, vikoineen, puutteineen ja hyveineen. Ei sinun tarvitse naiseksi muuttua voidaksesi olla hyvä ihminen. Ihan jokaisessa meissä on hyvää ja huonoa, eikä se ole sidoksissa sukupuoleen.

• ´´

Eihän sinun tarvitse sukupuoltasi vaihtaa jos tahdot elää feminiimisemmin.

• "toy" girl

Itse olen kokenut lapsesta asti pahuutta miesten suunnalta ja aikuisenakin parisuhteessani ja sen ulkopuolella,... On paljon miehiä jotka saavat tyydytyksen muiden satuttamisesta mutta niin on myös naisia. minut on vain aina nähty seksiobjektina,orjana,siivoojana,leluna,...
      toivoisin vain että vielä joskus löytäisin miehen joka olisi luottamuksen arvoinen ja näkisi minut muunakin kuin esineenä. tsemppiä aloittajalle ja voimia

• paljon sikoja

Ongelmasi on hyväuskoisuus. Älä anna ihmisten käyttää sinua hyväksi.

• katariina..

Jotkut miehet ovat tuollaisia kuin kuvasit. Mutta monella sekin on vain pintaa. Monesti siellä sisällä on herkkä pikkupoika, joka vaan uhoaa siksi, että on sattunut kasvamaan sellaisessa seurassa, yhteisössä, kaveripiirissä.
      Minä naisena näen miehissä paljon hyvää, arvostan sitä erilaisuutta, toisaalta arvostan myös naiseuttani. Miehisyys on muuta kuin äijyys. Olet jotenkin metsässä, jos kuvittelet, että sinun pitäisi olla äijä ollaksesi mies. Äijät eivät ole aikuisia kypsiä miehiä. Ja voin kyllä sanoa, että tunnen paljon aikuisia kypsiä miehiä. Se voi olla, että monet miehet paljastavat itsensä usein vain naisille, herkkyytensä, rakkauden kaipuunsa, hellyydentarpeensa ja välittämisensä.

Joten, mietipä uusiksi ! Hyväksy ensin itsesi miehenä siis.. lähde siitä, että miehisyys ei ole äijyyttä. Äijyys on enemmänkin kakaramaisuutta, keskenkasvuisuutta. Harmi, että jotkut jäävät sellaisiksi. Toisaalta älä luota siihen miltä kaikki näyttää.. Ja mitä tulee naisiin.. kyllä heistäkin löytyy keskenkasvuisuuttaa, äijämäisyyttä, kovuutta, välinpitämättömyyttä jne..

Juttusi oli sikäli outo, että tunnetko sitten olevasi enemmän nainen ja miksi.. itsetutkiskelun paikka.

• Mies nimeltä hän

Taidat olla aika nuori. Itsekin asetin naiset jalustalle joskus teininä mutta aikuistuttua tajunnut, että eivät ole yhtään sen parempia kuin miehet.

• mars mars!

Se vaan on niin, että miehet on miehiä ja naiset naisia. Muu on hormonihäiriötä. Äitisi söi varmaan e-pilsuja juuri ennen kuin tuli raskaaksi. Mars lääkäriin hakemaan korjaava hormonilääkitys!

• Voisi kannattaa etsiä tervettä maskuliinisuutta, ja jos haluaa vinkin ilmansuunnasta etsinnän aloittamiseksi niin ehdotan itää (seksuaalinen kontinenssi).
      Monet mielestäni viisaat määrittelevät maskuliinisuuden aikalailla päinvastaiseksi kuin machoilun, "äijä"-kulttuurin tai melkeimpä minkä tahansa harmillisen yleisen "miehisyyden" muodon. Kuullut aika pätevän oloisia perusteluja miten nuo ovat enemmänkin maskuliinisuuden (vakavia) oireiluja. Myös kuullut kerrottavan, tuskin yllättäen, että maskuliinisuus on (ollut) äärimmäisen huonossa jamassa (jo pitkään).
      Eli kuullemma riittää aikamoisia aarteita löydettävänä, varsinkin miehillä siis.

• Tosimiehet on tosimiehiä,kusipäät on kusipäitä.nämä pitää erottaa toisistaan

• Lohtua

Hei can't get out! !

Idän miehet ovat eri tavalla maskulliinisia, ajattelee vaikka India. Jopa arabit. Sinulla on ollut varma hieman huono tsäggä nois olemisen jutuissa ennen kun vaihdat kumpakkaan päätä, vaihta pikemminkin maata :)

• Itse arvostan tasapainoa maskuliinisuuden ja feministisyyden välillä niin henkilökohtaisessa kasvamisessa kuin yhteiskunnassakin ja yhteiskunta todentotta on pakottanut naisia miehistymään ja tasapaino näinen kahden välillä on sitä kautta järkkynyt. Jos olet tämän huomannut ja saavuttanut sen tasapainon itsessäs niin huomaa se äläkä hypi rajan yli ja fantasioi naisena olemisesta, näe asia niinkuin se on :) Et ehkä tällöin kuulu enemmistöön ja sopeudu suoraan mies tai nais seuraan, mutta ainakin olet oikessa! :)

• Lady Bee

Kannattaisi varmasti keskustella jonkun terapeutin kanssa ja selvitellä ajatuksia, kun sulla on noin negatiivinen kuva miehistä ja omasta olemuksestasi.
      Olen nainen, ja pidän maskuliinisista miehistä. Olen ollut myös suhteessa naisen kanssa, ja arvostan suuresti naisellista kauneutta ja naiseutta yleensä.
      Mieheni on lihaksikas, maskuliininen ja omasta sekä muiden mielestä kaunis muodoltaan. Hän on silti myös kaunis ajatuksiltaan ja luonteeltaan, joten älä turhaan kaikkia miehiä noin karkeasti karsinoi. Mulla kävi tuuri :D.
      Toivottavasti opit itse pitämään itsestäsi sellaisena kuin olet. >Mitä mieltä ystäväsi ovat? Vanhempasi ja tuttavasi? Opettele rakastamaan itseäsi, sitten alat hyväksyä muutkin. Onnea matkaan !

• jgejgejvjvdfs

Keskustelu on näköjään nostettu ylös yleiseksi aiheeksi. Ihmettelin kuinka yht'äkkiä tulee paljon vastauksia.

• .

Eikä nämä taviskirjoittajat edes tajua mille palstalle kirjoittavat "viisauksiaan". Alkaa luistamaan pahasti aiheesta syrjään.

• 20+12

Nimimerkki "N" painu painu jo v*ttuun noinen kommentteines.

• AlienIndie

"N" most likely stands for "Nina Honkanen".

• Wrong again!
        AlienIndie kirjoitti:

"N" most likely stands for "Nina Honkanen".

Noep! "N" stands for "nainen".

• ....

Väärät diat! Lääkkeet!

• Huhhuh... Se, että sinä olet mies tarkoittaa vain sitä, että sinulla on penis. Sinun ei tarvitse mukautua mihinkään muottiin tai olla niinkuin sinulta vaaditaan. Mielestäni on vain lyhyt näköistä tuomita, että miehet ovat tämmöisiä kaikki ihan karseita paskoja jotka eivät ikinä ole saaneet mitään hyvää aikaan.

Tottakai miehen luontainen vietti eläimenä on yrittää saavuttaa alfa uroksen asema ja näin dominoida muita ja esittää väkivaltaisuutta, se ei kerro mistään muusta, kun ettei tämä henkilö selvästi ole tarpeeksi älyllisesti kehittynyt, päästäkseen irti kaikkein yleisimmistä vaistomaisista toiminnoista.

Tämä ei kuitenkaan päde kaikkiin miehiin, ja siksi tuollainen yleistäminen kuulostaa mielestäni aika epäreilulta. Historiassamme olemme todistaneet niin hirveitä, kuin hyviäkin tekoja jotka on miehen saavuttamia.

Sama pätee naisiin, jos naisella on hirveä yritys saada lasta jo teini-ikäisenä, hän todennäköisemmin kärsii samasta älykkyyden kehittymättömyydestä, ja jättää kokonaan loogisen ajattelun pois ja seuraa eläimellisiä vaistojaan. Totta kuitenkin on, ettei naiset saa aivan yhtä paljon pahaa aikaan koska heidän evoluutiobiologiassa vaistossaan ei ole tarvetta olla väki valtainen, kun hän tarvistsee vain miehen joka voi suojella häntä, ja siksi varmasti lihaksikkaimmat ja vallassa olevat miehet ovat jotenkin monille naisille houkuttelevimpia.

En myös tiedä miten on näiden massa murhaajien, kuin Hitlerin kohdalla... Mä en ole aivan täysin varma saivatko naiset vielä äänestää tuohon aikaan saksassa, mutta uskoakseni Hitler sai kansan tuen yrittäessään valtaan, ja epäilen, ettei jokainen nainen häntä vastustanut ja mies kannattanut. Luulen, että jos naiset olisivat päässeet valtaan kautta aikojen aivan yhtä helposti, kuin mieskin, olisimme nähneet myös paljon naispuolisia ihmishirviöitä.

En todellakaan sanoisi, että kaikki on niin mustavalkoista, kun sen itse näet.

• AlienIndie

"Se, että sinä olet mies tarkoittaa vain sitä, että sinulla on penis."

Sanoinhan, Pre_Kaarina & co.

• herätys.

Et voi verrata teini-ikäistä tyttöä ja aikuista miestä keskenään. Lapsen haluaminen teini-iässä on ihan muita juttuja..se ei liity vain älyyn. Teinien aivot kehittyvät joka tapauksessa. Lisäksi aikuisen ja teinin älyä ei kannata mittailla toisiinsa, yksilökohtaistakin. "Tyhmät miehet" ovat asia erikseen, jos pitää machoilla..
        Toki muuten ok kirjoitus alkupuoliskolla.

• herätys. kirjoitti:

Et voi verrata teini-ikäistä tyttöä ja aikuista miestä keskenään. Lapsen haluaminen teini-iässä on ihan muita juttuja..se ei liity vain älyyn. Teinien aivot kehittyvät joka tapauksessa. Lisäksi aikuisen ja teinin älyä ei kannata mittailla toisiinsa, yksilökohtaistakin. "Tyhmät miehet" ovat asia erikseen, jos pitää machoilla..
        Toki muuten ok kirjoitus alkupuoliskolla.

En tiedä onko liikaa odotettu 16 vuotiaan tytön ymmärtävän miten tyhmää olisi hankkia lapsia hänen ikäisenään. Jos hän ei teini-iässä ymmärrä tämän seurauksia, en odota hänen paljon fiksummaksi siitä kasvavan. Jos tämä ei liity älyyn, mihin sitten?

Mutta olet kyllä ihan oikeassa, ettei teini-ikäistä voi verrata aikuiseen, ja en ajatellut asiaa ihan loppuun asti, mutta toivottavasti ymmärsit pointtini siitä, mitä älykkäämpi ihminen on sitä vähemmän hän toimii vain vaistojensa varassa.

Väittäisin kuitenkin aikuisten ja täysin kehittyneiden naistenkin joukossa olevan näitä vähemmän älyllisesti kehittyneempiä yksilöitä jotka antavat vaistoilleen enemmän periksi, kuin muut. Uskoisin sinun olevan samaa mieltä.

• Ihan kiva juttu.

MINUN VAIMO TYKKÄÄ MUNMULKUSTA.

• look at my body!

Homoo vituttaa ku sillä ei ole habaa!

PS. Kävin just salil, vähäse ku o pumpattu olo!

• varo

ettet poksahda

• Half Woman

Älä anna kaikkien pumpata sua hanuriin niin ei oo niin pumpattu olo

• jk

ei tue tappaa itseäsi

• Peräkammari psykolog

Kyllä meitä on moneen junaan. Ei kaikki miehet ole läheskään sellaisia ylimachoja juntteja tms. Olen itse mies ja olen äijä-alalla töissäkin, mutta ymmärrän mitä tarkoitat aloituksessasi, vaikken itse näe asiaa noin. Harrastin ennen maalausta ja piirtämistä, olin aina laiha, vähän outo ja luin fantasiakirjoja paljon. Armeijan jälkeen maalausharrastus jäi jotenkin pois... En tiedä miksi. Kaipa siellä koki kehon rasituksia ja sen nautintoakin eri tavalla kuin ennen. Luovuus ei ole kadonnut, mutta en halua enää piirrellä vain ohuille papereille, jotka voi sujauttaa vaikka maton alle piiloon. Tuntuu ettei siitä saa paljon mitään irti, paitsi olihan onnistumisen tunne hienoa. Nykyisin luen buddhalaisia kirjoja ja harrastan meditaatiota silloin tällöin. Olen hyvin eläinrakas ja arvostan kauniita asioita luonnossa suunnattomasti. Töissä näitä puolia ei jotenkin kykene tuomaan esille. Eikä sisäisestä vakaumuksesta kannata kahvipöydässä poristakaan...

Moni "äijä" yms. myös nauttii kauniista asioista ja luonnosta, harrastaen metsästystä. Miehistä puoltakin tarvitaan maailmassa. Isällistä rakkautta ei usein tunnisteta rakkaudeksi. Se on ns. "kovaa" rakkautta ja voi vaikuttaa sillä hetkellä ikävältä, mutta sen liikkeellepanevana tunteena voi olla huoli toisen pärjäämisestä maailmassa. Esim. ohjausta elämään. Nainen tavallaan kunnioittaa miehen miehisyyttä sillä, että odottaa hänen tekevän aloitteen. Eihän se tietenkään aina näin ole ja voi nainenkin tehdä aloitteen, ei se yhtään miestä huononna. Kaikki miehet eivät satuta naisia. Hyvin helliä ja rakastaviakin miehiä on.

Seksuaalisuudesta ei kannata ottaa turhaan stressiä. Se löytää kyllä ulospääsytiensä luonnollisesti. Suomessa ollaan perinteisesti hieman autistisia, ja huonoja vanhempia toki on. Aivan hirveän huonojakin, suorastaan ihmisjätettä löytyy.

Mielestäni joku sukupuolenvaihtoleikkaus on ihan tyhmää. Ole oma itsesi. Ei se ole ulkonäöstä kiinni! Ruumishan muuttaa muotoaan lapsesta aikuiseksi ja vanhukseksi ja on aina erinnäköinen. Viisas ei anna ulkomuotojen pettää itseään.

• gnerajgijgeigo

"Mielestäni joku sukupuolenvaihtoleikkaus on ihan tyhmää". Helppo sanoa ihmisen, joka ei itse ole trans.

• Naiskulttuuri

Juuri näin!

• Naiskulttuuri

Juuri näin! Oli tarkoitettu Peräkammari psygologille.

• 3+8
        gnerajgijgeigo kirjoitti:

"Mielestäni joku sukupuolenvaihtoleikkaus on ihan tyhmää". Helppo sanoa ihmisen, joka ei itse ole trans.

Jos kaikki trans-ihmiset (jotka ovat yleensä miehiä) leikkauttaisivat ja terapioisivat itsensä naisiksi, olisivatko he onnellisia? Olisiko tämä parempi maailma asua?
        Ainakin sosiaali- ja terveydenhoitokulut olisivat vieläkin suuremmat....

• Jaaaaaaaaa t
        3+8 kirjoitti:

Jos kaikki trans-ihmiset (jotka ovat yleensä miehiä) leikkauttaisivat ja terapioisivat itsensä naisiksi, olisivatko he onnellisia? Olisiko tämä parempi maailma asua?
        Ainakin sosiaali- ja terveydenhoitokulut olisivat vieläkin suuremmat....

Transihmisiä lienee miehissä enemmän, koska tiitit,mutta transsukupuolisten jakauma on n.50-50. Tosin tuossa viestissäsi oli pielessä käytännössä kaikki mikä voi olla (ellet sitten ole eläkeläinen ja yritä provosoida??)

• .
        Jaaaaaaaaa t kirjoitti:

Transihmisiä lienee miehissä enemmän, koska tiitit,mutta transsukupuolisten jakauma on n.50-50. Tosin tuossa viestissäsi oli pielessä käytännössä kaikki mikä voi olla (ellet sitten ole eläkeläinen ja yritä provosoida??)

Ei näille taviksille kannata selittää mistään eläkeläisistä. Tänne on nyt rynnistänyt kymmeniä ketjua tuntemattomia taviksia kun tämä aihe nykäistiin tuonne otsikkoriville.

• hintarrifagetti

itsehän ainaki viikonloppuna vedän viinaa ja viinapäissään sitä sitte tapellaan ja on se kyllä mukavata

• novoivoi12345

Jaa, että miehet ovat väkivaltaisia ja machoja jne.

Miten selität sitten sen, että

Israelin edes mennyt nais-johtaja Golda Meir oli erittäinkin sotaisa nainen?
      Englannin ex. pääministeri Margaret Hilda Thatcher oli erittäinkin kova ja kylmä laskelmoiva poliitikko, joka ei edes vastustanut kuoleman rangaistusta ja salli mm. abortin ym. ns. väkivaltaista.

Ihan vaan kommentoin noita sinun älyttömiä stereotyyppisiä käsityksiä jotka eivät ikävä kyllä mene sen mukaan onko mies vai nainen vaan millainen ihminen on itsessään.

Jos sinä vihaat itseäsi noin paljon niin ei voi kun ihmetellä, joka tapauksessa toivotan onnea ja sitä, että löydät jonkun ratkaisun itsellesi joko muuttamalla jotain itsessäsi tai löytämällä tasapainon oman itsesi kanssa hyväksymällä jotkin tosia-asiat itsessäsi.

• oletko puppelipåjka?

Homo-Toivola sanoi kerran samaa että äijämeininki ärsyttää...

• 16+19

No homoissahan sitä vasta paljon oikein överiksi meneviä äijiä löytyy. Lihaksia, nahkaa, niittejä, tatuointeja, moottoripyöriä, veekasin murinaa ja kännissä örvellystä, kalastusta ja metsästystä äijäporukoissa. Jep jep. Pojat on poikia.

• jjn81

Tarviiko sun olla... Sellaisia asioita, joita et koe omaksesi. Miehiäkin on monenlaisia..
      Sinähän sen määrittelet ja todeksi elät, millainen mies olet. Tai nainen, tai henkilö.

Eihän meistä kukaan voi oikeastaan pohjimmiltaan olla muuta, kuin omaitsensä. Siitä huolimatta, sopiiko se totuttuihin normeihin vai ei.

Toivon sulle kaikkea hyvää!

• Naiskulttuuri

Olet rajojen rikkoja!
      Ole mies, mutta riko äijien rajat. ole juuri se oikeanlainen mies, joka ei toimi typerän "äijäkulttuurin" mukaan. Emme me kaikki naisetkaan "äijäkulttuurista" pidä, vaan miehestä, joka uskaltaa olla oma itsensä.
      Ja onko ns. "äijäkulttuuria" edes olemassa!? Jos, niin ainakaan se ei ole kulttuuria, vaan typeryyden luoma harhakuva, jota "tosiäijät" seuraavat.
      Miehet ja etenkin tosimiehet ovat aivan muuta, kuin äijiä. "Minkä lihaksissa voittaa, sen aivoissa häviää", sanottiin joskus. Pelkkä pullistelu ei tee oikeaa miestä. Ja sitähän se "Äijäkulttuuri" nimenomaan on, pelkkää pullistelua ja tyhjän (vai sanoisinko tyhmän) toimittamista.
      Toivottavasti et ala "korjaamaan" itseäsi äijänkuvaksi, vaan uskallat rikkoa ("äijäkulttuurin") rajat ja olla oikea, aito mies!

• Miehiä eikä marjanpo

Naisten tekemistä 'suurista' keksinnöista, ei tule juurikaan yhtään mieleen.?

Sensijaan muistan jonkun väittäneen että esimm.. naisten kuukautissuoja, tamppoonikin oli miehen keksintö..

Siinäkin naisten arkista elämää helpottavassa asiassa, mies ajatteli naisen parasta..??

• Muistele lisää

Et ole vaan riittävän sivistynyt. Tähtitieteesta geenitutkimukseen löytyy naisilta huomattavia keksintöjä, ja tehtyjä asioita. Se ettei sinulle tule yleissivistyksen puutteen takia jotain mieleen, ei tarkoita ettei niitä asioita olisi. Naiset ovat myös tehneet paljon töitä miesten nimillä, koska eivät ole saaneet naisina noita töitä tehdä. Ennen kuin käyt tuolta pohjalta ponnistamaan, niin kannattaisi ehkä hieman sivistää itseään ja ottaa asioista selvää.
        Teet muuten vain tiettäväksi sen, ettet tiedä.

Muista aina, että se että joku mies on keksinyt jotain, ei tee Sinusta yhtään mitään vain siksi, että sinullakin on pippeli. Et sinä toisten perseellä voi mäkeä laskea ja kyllä sinä olet ihan oma yksilösi.

Nyt tuo osoittaa vain ja ainoastaan että olet tietämätön ja pohjaat väitteesi mutuun ja muisteluihin jotka nekin ovat epämääräisiä. Miehien keksinnöt siis pohjaavat naisten kuukautissuojaan ja tampooniin mielestäsi, mutulla. Mikäli sinua kovasti naisten kuukautissuojien historia kiinnostaa, voisit lukea lisää vaikka täältä:
        http://www.lunette.com/fi/index.php?id=117

Ehkä siinä sinulle tosiaan hieman myös perspektiiviä siihen, millä ennen on pärjätty. Huomaat, että kyllä miehet ovat osallistuneet, vaan eivät olleet ainoita. Sivistä itseäsi, se kannattaa. Tuon sivuston luettuasi, voit ruveta etsimään naiskeksijöitä, lääkäreitä, säveltäjiä, kirjailijoita, tähtitieteilijöitä ja tosiaan geenien parista pitäisi myös pari nimeä putkahtaa. Voisit myös tutustua naisten koulutusmahdollisuuksiin vielä muutama vuosi sitten ja naisten asemaan ihmisinä. Ehkä oppisit arvostamaan niitä saavutuksia uudella tavalla, kun tajuaisit, millaisesta asemasta moni on tehty.

---

Ap:n miesvihaa en siis ymmärrä, mieheydessä on monia puolia ja hänellä tuntuu olevan suuria ongelmia itsensä vihaamisen kanssa enemmänkin. Naisissa ja miehissä on kaikenlaisia ihmisiä ja meistä jokainen omalta osaltaan ja lähinnä omilla AVOILLAAN eikä sukupuolellaan, vaikuttaa tämän maailman asenteisiin ja arvoihin. Toivottavasti hän löytää rauhaa itselleen.

• munasilteenko?
        Muistele lisää kirjoitti:

Et ole vaan riittävän sivistynyt. Tähtitieteesta geenitutkimukseen löytyy naisilta huomattavia keksintöjä, ja tehtyjä asioita. Se ettei sinulle tule yleissivistyksen puutteen takia jotain mieleen, ei tarkoita ettei niitä asioita olisi. Naiset ovat myös tehneet paljon töitä miesten nimillä, koska eivät ole saaneet naisina noita töitä tehdä. Ennen kuin käyt tuolta pohjalta ponnistamaan, niin kannattaisi ehkä hieman sivistää itseään ja ottaa asioista selvää.
        Teet muuten vain tiettäväksi sen, ettet tiedä.

Muista aina, että se että joku mies on keksinyt jotain, ei tee Sinusta yhtään mitään vain siksi, että sinullakin on pippeli. Et sinä toisten perseellä voi mäkeä laskea ja kyllä sinä olet ihan oma yksilösi.

Nyt tuo osoittaa vain ja ainoastaan että olet tietämätön ja pohjaat väitteesi mutuun ja muisteluihin jotka nekin ovat epämääräisiä. Miehien keksinnöt siis pohjaavat naisten kuukautissuojaan ja tampooniin mielestäsi, mutulla. Mikäli sinua kovasti naisten kuukautissuojien historia kiinnostaa, voisit lukea lisää vaikka täältä:
        http://www.lunette.com/fi/index.php?id=117

Ehkä siinä sinulle tosiaan hieman myös perspektiiviä siihen, millä ennen on pärjätty. Huomaat, että kyllä miehet ovat osallistuneet, vaan eivät olleet ainoita. Sivistä itseäsi, se kannattaa. Tuon sivuston luettuasi, voit ruveta etsimään naiskeksijöitä, lääkäreitä, säveltäjiä, kirjailijoita, tähtitieteilijöitä ja tosiaan geenien parista pitäisi myös pari nimeä putkahtaa. Voisit myös tutustua naisten koulutusmahdollisuuksiin vielä muutama vuosi sitten ja naisten asemaan ihmisinä. Ehkä oppisit arvostamaan niitä saavutuksia uudella tavalla, kun tajuaisit, millaisesta asemasta moni on tehty.

---

Ap:n miesvihaa en siis ymmärrä, mieheydessä on monia puolia ja hänellä tuntuu olevan suuria ongelmia itsensä vihaamisen kanssa enemmänkin. Naisissa ja miehissä on kaikenlaisia ihmisiä ja meistä jokainen omalta osaltaan ja lähinnä omilla AVOILLAAN eikä sukupuolellaan, vaikuttaa tämän maailman asenteisiin ja arvoihin. Toivottavasti hän löytää rauhaa itselleen.

..Kehruu-Jenny tais olla myös naisen keksintö,ku nimi ei ole "kehruu-Arska..

• 1222

Persoonallisuus ja käytös on yksilökohtaista. Yleisesti ottaen kuitenkin miehet on väkivaltaisempia ja kovempia kuin naiset. Sillä on (on ollut) tarkoitus, nimittäin puolustaa omaa perhettä ja sen tähden joitakin naisia edelleen viehättää maskuliinisuus. Nykyään kaiken ratkaisee kuitenkin älykkyys, pehmeät arvot on arvostuksessa. Hyvä ja rakastava mies on haluttu. Naisilla aggressiivisuus on hyve jos naisen tulee viimeisenä puolustaa lapsiaan....

• Tuumis vähän

"Inhoan sitä. Inhoan äijä- ja macho-kulttuuria ja väkivaltaa. Inhoan niitä asioita, mitkä meidän kulttuurissamme ovat maskuliinisia. Maskuliiniset arvot ovat yksinkertaisesti inhottavia. Miehet tuhoavat ja tekevät väkivaltaa."

Kyllä sinä nyt näet tuon sanan miehuus ja maskuliinisuus liikaa "kaljakuppilan"
      kavereiden näkövinkkelistä. Ei se miehuus ole sitä, että ollaan ja pyritään näyt-
      tämään karskeilta sänkiturvilta ja tatuoiduilta merikarhuilta kaikkine tyypillisine
      elämäntapoineen ja arvoineen.

Nyt on kylllä ihan nössyköitä ja vätyksiä uusavuttomia miehiä ja isiä, jotka ei
      osaa eikä pysty näyttämään kaapinpaikkaa edes vaimolleen ja lapsilleen
      - saati sitten muille ja kantamaan vastuuta kasvatuksesta ja perheestään.

• Kaksineuvoisia

Ei Suomessa ole kohta oikeita miehiä. Miesten testosteronitaso on -86 vuoden jälkeen syntyneillä 25% pienempi kuin vanhemmilla sukupolvilla.

• jin-jang-

Mahtavaa :D

• Kummaa porukkaa
        jin-jang- kirjoitti:

Mahtavaa :D

Jotkut tuntuu täydentävän vajausta nettiostoksilla kun ovat niin agressiivisia. Pienikin juttu pistää räjähtämään. Pahimmillaan vedetään aseita esiin.

• Pölli-Kalle

Mitäpä jos hankkisit vähän.Hmm..Satiaisia.Hmm..Ne kun ovat niin..Hmm..Suruttomiakin.....

• cfvgbhnjmk

Miehet eivät satuta luontaisesti, tämä on mieskeskeisen ja naisia syrjivän kulttuurin piirre.

Ehkä olet tällä kertaa inkarnoitunut miehen ruumiiseen siksi, että kykenet omalla esimerkilläsi osoittamaan jotain toisenlaista miehenä olemista. Voit puhua väkivaltaa vastaan, toteuttaa käytännössä yhteisöllisiä ja hoivaavampia arvoja, puolustaa naisia, yms. Siitä voivat muutkin miehet oppia jotain - puhumattakaan siitä, että voit esimerkilläsi opettaa poikia. Ne pojathan ovat tulevaisuuden miehiä. Myös tyttöjen on hyvä nähdä, että on olemassa naisia kunnioittavia miehiä, ehkä he sitten oppivat vaatimaan sitä asennetta muiltakin miehiltä.

Ei ole pakko olla ruumiiltaan nainen kritisoidakseen tätä nykypatriarkaattia ja pyrkiäkseen elämään toisin. Myös miesruumiilliset voivat tehdä jotain asioille, vaikka harvemmin tekevät (koska patriarkaatti on tietenkin miesten etu).

En siis usko, että sinun osasi on kärsimys. Enemmänkin opettaminen, ja tietysti oppiminen kuten kaikilla.

• läskiperse

Maskuliinisuus " ihra " naisen persessä tekee saman , kuvottaa !

• silavaa

Sensuuri poisti # läski peräaukon ympärillä #,

• Mies34678

Sinulla on aika synkkä näkemys siitä mitä miehuus on.
      Itse olen ylpeä siitä että olen mies, ja hetero. Miksi sinä kuvittelet että mies ei saisi tunteilla ja rakastaa ja näyttää näitä "naiselliseksi" katsottuja piirteitä myös?

Jos on aivan sujut oman itsensä kanssa, niin voi olla aidosti oma itsensä välittämättä siitä mitä joku ulkopuolinen ajattelee. Tämä on sitä tervettä ja järkevää välinpitämättömyyttä joka ei ole ominaisuutena pelkästään maskuliininen.

Miksi pitäisi välittää siitä mitä joku toinen ajattelee, kun voi vain rohkeasti olla oma itsensä?

Mielestäni tämä äijäkulttuuri, kaikenlainen machoilu(ns. huomiohuoraaminen)
      on epävarmojen ihmisten tarvetta todistella paremmuuttaan. Tietenkin se toinen ääripää eli miehiä vihaava feministi, joka syyttää kaikista ongelmista miehiä(vink vink) antaa aivan yhtä naurettavan ja epävarman kuvan ihmisestä.

Joten ole vain aivan oma itsesi. Miksi meidän pitäisi tuntea syyllisyyttä kauheuksista mitä esim. sukupuolet/uskonnot/rodut joihin kuulumme ovat historiassa tehneet? Eihän se ole millään tavalla meidän vikamme jos emme moisia ideologioita ja arvoja ole koskaan itse kannattaneet?

Jos et halua käydä hormonihoidoissa ja sukupuolenvaihdosleikkauksessa, ja tunnet silti olevasi syntynyt väärään kehoon, niin silloin sinun on vain hyväksyttävä että olet mies, ainakin fyysisesti. Elämä ei ole kenellekään helppoa, mutta moisellla vihalla ja säälillä et takuulla saavuta mitään hyvää.

Mielestäni sinun kannattaisi yrittää etsiä vika ensiksi itsestäsi, mistä patoutumasi johtuu, ja sitten yrittää korjata mitä korjattavissa on. Käsittelet asiat niin olet sinut itsesi kanssa, ja siirrät ne syrjään.

Minua vituttaa äärimmäisen moni asia tässä yhteiskunnassa, niin paljon että ajattelen niitä asioita päivittäin, mutta ei voi kuin hyväksyä asiat joihin ei voi itse vaikuttaa, ja toivoa muutosta.

• 23

Hieno kommentti edelliseltä.
        Kaikkeen voi kyllä vaikuttaa, jos haluaa. Ajattelin nyt lähinnä arvoja ja stereotypioita.

• 6ye

Niinpä! Miksi miehenä tai naisena oleminen pitää nähdä mustavalkoisesti, voihan sitä olla feminiinisempikin mies mies ja onnellinen siitä mitä itse tuntee olevansa. Lisäksi toisaalta, feminiinisyydeksi lasketaan hoivaaminen ja huolehtiminen: kyllä miehet osaavat pitää huolta. Kyllä miehet ovat empaattisia ja heidän kanssaan on hyvä jutella, ja se varsinainen machoilu nyt on vaan tosiaan... huomiohuoraamista. Itsevarmuutta voi löytyä muutenkin.
        Mutta samalla tapaa, kun itse olen tekevä, aktiivinen ja reipas nainen, en tosiaan ole maskuliininen, voi mies olla empaattinen, huolehtia, ja välittää, olematta mitenkään erikoisen feminiininen. Feminiininen ja maskuliininen nyt on vaan tapoja kuvailla, ei niitä pitä ottaa liian tosissaan.

Äijäkulttuuristakin löytyy ihan kivoja äijiä, jotka eivät äijäile toisten kustannuksella. Eivät siis lynttää naisia, ovat vaan itse mitä ovat. Eivät pilkkaa heikompia, kunhan itse ovat vaan, eivätkä kaikki äijäilijät ole niitä ääripään äijäilijöitä, joille nainen on kynnysmatto, homofobia itsestään selvyys ja rasismi uskonto: ei todellakaan!

Itse olen kyllä mielestäni feministi, eli tasa-arvon kannattaja (ja kyllä, niille jotka heti alkaa selittämään, mitä teen: riittävästi teen ihan itte, kiitos vaan), en vihaa miehiä, yleistä, usko siihen että jonkun oikeudet pitää olla toiselta pois, olen puhunut myös miesten asioista ja osaan puhua niistä, on miehiä kavereina, jne. jne. pointtina se, että ei ne kaikki feministit ole sen naurettavan yleistyksen kaltaisia, mitä yrittää viljellä ne, kenelle mikä tahansa asioista puhuminen tuntuu aina olevan uhkaavaa. Ja heiltä pois.

Miehenä ja naisena on ihan hyvä olla.

• ehqethqth

"Tietenkin se toinen ääripää eli miehiä vihaava feministi, joka syyttää kaikista ongelmista miehiä(vink vink) antaa aivan yhtä naurettavan ja epävarman kuvan ihmisestä."

Feministi ei tarkoita "miehiä vihaavaa", tiedoksi vaan juntille.
        Täältä vähän lisää tietoa sinulle:

www.profeministimiehet.net

• Mies34678
        ehqethqth kirjoitti:

"Tietenkin se toinen ääripää eli miehiä vihaava feministi, joka syyttää kaikista ongelmista miehiä(vink vink) antaa aivan yhtä naurettavan ja epävarman kuvan ihmisestä."

Feministi ei tarkoita "miehiä vihaavaa", tiedoksi vaan juntille.
        Täältä vähän lisää tietoa sinulle:

www.profeministimiehet.net

Tiedän kyllä mitä feminismi tarkoittaa, mutta puhuinkin nyt ääripään feminismistä.
        On aivan eri ajaa oman sukupuolen tasa-arvoista asemaa kuin olla ääripään feministi joka patoutumiensa takia syyttää kaikista ongelmistaan miehiä.

Myönnän kyllä, että minun olisi pitänyt artikuloida paremmin mitä tarkoitan feminismillä tässä yhteydessä.

Aivan sama juttu kuin tässä machoilussa. Eli en pidä sitä mitenkään pahana että joku haluaa vähän äijäillä, ja esittää kovista, mutta rajansa kaikella.
        Muutama henkilö tässä kertoikin aika hyvin missä menee äijäilyn raja. Eli silloin kun yritetään alistaa kanssaihmisiä ja ollaan itserakkaita ja täysin välinpitämättömiä kaikkia muita kohtaan, niin se on aivan yhtä säälittävää kuin vihata kaikkia miehiä.

• ehq
        Mies34678 kirjoitti:

Tiedän kyllä mitä feminismi tarkoittaa, mutta puhuinkin nyt ääripään feminismistä.
        On aivan eri ajaa oman sukupuolen tasa-arvoista asemaa kuin olla ääripään feministi joka patoutumiensa takia syyttää kaikista ongelmistaan miehiä.

Myönnän kyllä, että minun olisi pitänyt artikuloida paremmin mitä tarkoitan feminismillä tässä yhteydessä.

Aivan sama juttu kuin tässä machoilussa. Eli en pidä sitä mitenkään pahana että joku haluaa vähän äijäillä, ja esittää kovista, mutta rajansa kaikella.
        Muutama henkilö tässä kertoikin aika hyvin missä menee äijäilyn raja. Eli silloin kun yritetään alistaa kanssaihmisiä ja ollaan itserakkaita ja täysin välinpitämättömiä kaikkia muita kohtaan, niin se on aivan yhtä säälittävää kuin vihata kaikkia miehiä.

"ääripään feministi joka patoutumiensa takia syyttää kaikista ongelmistaan miehiä."

Tunnen itseni lisäksi satoja feministejä, mutta nämä "ääripään feministit" ovat ilmeisesti menneet minulta kokonaan ohi.

• Mies34678 kirjoitti:

Sellaista ei ole olemassakaan kuin ääripään feminismi, paitsi niiden jotka kuvittee olevansa feministejä.

• Äijät on äijiä ja sopivasti machoilua.. niin avot ;))
      En minä tykkäisi jos rinnalla olisi joku ruikuttaja.. vaikka tarpeen vaatiessa ne
      " munatkin" itseltä löytyy..

• 18+6

Hukkaan menee tollaselle antaa hyviä neuvoja. Siispä, vedä uikkarit jalkaan ja rupee homoksi. Jos tapat ittes ja niin tuolla karmalla olet seuraavassa elämässä nainen joka toivoo olevansa mies.

• shulamit

Ei sun tartte tehdä mitään,sähän oot mies ja haluat ilmeisesti olla naisen kanssa!ja moni nainen tykkää varmasti sinunlaisesta miehestä,ei kaikki tykkää adrenaliini äijistä.rakasta itseäsi sellaisena kuin olet!

• jaakkojustiina

Miehekkäät ja naiselliset piirteet ovat keinotekoisesti keksittyjä piirteitä. Naiselle on ehkä helpompaa olla miehekäs, kuin miehelle olla naisellinen, mutta ihmisen ei tarvitse olla vain jompaa kumpaa. Tämä on vapaa maa, enkä yhtään välitä arvaako kadulla vastaantulija heti kumpaa sukupuolta olen. Aion noudattaa vain molempien sukupuolten hyviä ominaisuuksia ja jätän blondit ja machot omaan onneensa.

• heinähangollaheinänt

En tiedä, mutta jotenkin kauhulla olen välillä katsonut nykynuoria jne. kun ei oikein tiedä onko ne poikia vai tyttöjä. Naismainen mies...ei lihasta, hiukset viimeisen päälle ja jotkut ihme muotivaatteet. Ei hyvä!! Kyllä miehen pitää olla mies, siis tunnistettavissa mieheksi. Siksi kai tässä eri sukupuolia on edes ylipäätään olemassa...

• eiainajymmärräkyllä

Ja se ihmetyttää että jos miehet tykkää miehistä, niin miksi toisen mahdollisesti pitää esittää naista rintsikoissa ja muissa naisten hepenissä?? Eikö olisi helpompaa ottaa rinnalle suoraan nainen. Mitä tekemistä naiseudella on MIES MIES suhteessa??! Miksei ne ole vaan rehdisti miehiä molemmat??

• Miksi pitäisi?

Mitä sillä on väliä onko joku mies naisellinen ja naisellisen näköinen tai toisinpäin?

Miksi se haittaa, että kadulla näkee feminiinisiä miehiä?

Alkaako housut kiristymään, vai miksi tälläistä ulkonäkökysymystä "heteromiehen" on niin vaikea ohittaa?

• Karmea totuus
        eiainajymmärräkyllä kirjoitti:

Ja se ihmetyttää että jos miehet tykkää miehistä, niin miksi toisen mahdollisesti pitää esittää naista rintsikoissa ja muissa naisten hepenissä?? Eikö olisi helpompaa ottaa rinnalle suoraan nainen. Mitä tekemistä naiseudella on MIES MIES suhteessa??! Miksei ne ole vaan rehdisti miehiä molemmat??

Homot ei välitä transvestiiteistä. Homo hakee toista miestä eikä naiseksi pukeutuvaa miestä.

• eiolevälimallia

Olen kylläkin nainen...ja musta on kyllä ihme pelleilyä kun näkee jotain 'akkamaisia' miehiä. Ajatellaan että jos Suomi olisi ollut niitä pullollaan esim. Talvisodassa, niin kuinkahan pitkälle sillä 'kalustolla' olisi Suomikaan pötkinyt...voi olla ettei hauras haba olisi edes reppua jaksanut kantaa! Sori vaan, mutta MIES ON MIES ja NAINEN on NAINEN.

• Miksi pitäisi?

Sanotaanko että jos miehistä vaikkapa 10% on näitä feminiinisempiä miehiä, niin olkoon vain. Miksi yrität asettaa kaikille ihmisille jonkinlaiset kriteerit siitä mitä heidän tulisi tai ei tulisi olla?

Eiköhän siellä sodassa kuule ollut yhtälailla niitä narukäsiä jotka eivät välttämättä jaksaneet edes täyspakkausta kantaa.

Sodassakin tosin aivot ja tarkkuus ovat niitä jotka ratkaisevat suurimmaksi osaksi ketkä kuolevat ja ketkä eivät, jos nyt siis ominaispiirteistä puhutaan.

Tietysti sota on enimmäkseen myös henkistä, niinkuin varmasti tiedät, asemasotaa se talvi- jatkosotakin oli suurimmaksi osaksi.

• Miksi pitäisi
        Miksi pitäisi? kirjoitti:

Sanotaanko että jos miehistä vaikkapa 10% on näitä feminiinisempiä miehiä, niin olkoon vain. Miksi yrität asettaa kaikille ihmisille jonkinlaiset kriteerit siitä mitä heidän tulisi tai ei tulisi olla?

Eiköhän siellä sodassa kuule ollut yhtälailla niitä narukäsiä jotka eivät välttämättä jaksaneet edes täyspakkausta kantaa.

Sodassakin tosin aivot ja tarkkuus ovat niitä jotka ratkaisevat suurimmaksi osaksi ketkä kuolevat ja ketkä eivät, jos nyt siis ominaispiirteistä puhutaan.

Tietysti sota on enimmäkseen myös henkistä, niinkuin varmasti tiedät, asemasotaa se talvi- jatkosotakin oli suurimmaksi osaksi.

Pointti oli se, että ihmisestä on helvetin vaikea nähdä ulospäin millainen kovis hän olisi tosipaikan tullen.

• agdhjkfgk

"musta on kyllä ihme pelleilyä kun näkee jotain 'akkamaisia' miehiä. Ajatellaan että jos Suomi olisi ollut niitä pullollaan esim. Talvisodassa"

Ja jos Neuvostoliitto olisi ollut niitä pullollaan, ei mitään sotaa olisi syntynyt.

Problem solved!

• ....

Jännää, kuinka jotkut miehet kokevat tämän aloituksen loukkaukseksi omaa sukupuoltaan kohtaan.. Itse olen avioliitossa elävä 31-vuotias heteromies, enkä koe asiaa lainkaan loukkaavana. En olisi tälle palstalle ilman avauksen nostoa eksynyt.

Inhoan todella täydestä sydämestäni kaikkea äijäilyä, jotenkin minusta on aina tuntunut näiden äijäilyjen olevan automaattista seurausta huonosta itsetunnosta, omasta aliarvoimisesta, kompleksista omien sukuelinten kanssa. Mitä äijempi äijäilijä, sitä makoisammin nauran sisälläni - tarkoituksellinen äijäily nyt vaan on niin säälittävää. Itse olen yrittänyt elää kuin ihminen, en kuin äijä, olen vaimolleni ihminen, en äijä, kapakassa tai nakkikioskin jonossa olen ihminen, en äijä, poikien kanssa reissussa olen ihminen, en äijä.. Äijäily nyt vaan kuuluu jotenkin, miten sen muotoilisi.

Lyhykäisyydessään; en koskaan ole kokenut tarvetta ajatella tai korostaa sukupuoltani.

• jätätkösielläkinkoro

Entäs sängyssä?

• sdwwee233333

Johtunee siitä, että olet homo.

• antifeministi__

Älä nyt hyvä mies puhu hulluja. On sulla oudot mielikuvat miehenä olemisesta. Miehekäs mies on väkivaltainen? Luulin, että miehekäs mies käy duunissa, pitää perheestään huolta ja on perheen pää. Vaimo on kotona ja hoitaa muksut, tai ellei muksuja ole, niin käy myös töissä. Kikkelinmittailukisat on pikkupoikia varten.

• Tereveeee

Kyllä, ei tollasta itsestään epävarman miesämmän määkymistä viitsi / tarvitse kenenkään sietää - edes netissä.

Terv,
      Alfauros

• ei pidä paikkaansa

Ei kyllä pidä paikkaansa. On olemassa myös isän rakkaus ja hyviä miehiä. On olemassa itsevarmoja miehiä, jotka eivät pilkkaa tai alenna muita, on olemassa kaiken kokoisia ja näköisiä miehiä. Miehet osaavat myös monesti huolehtia muista ja auttaa muita.

Ehkä inhoat itseäsi ja siksi niin miehiä. Tuo on kyllä syvempi ongelma kun transihmisenä oleminen. Ei kaikki homot, lesbot, trasseksuaalit tai -sukupuoliset inhoa miehiä, eikä heterot. Ei se siis seksuaalisuudesta ole kiinni, eikä sukupuolesta millainen on. Jokainen on enemmän kiinni yläpäästään ihmisenä olemisen kanssa.

Naisissa on toki paljon hyvää ja perinteisiä stereotypioita on, mutta yhtälailla kun kaikki äidit eivät rakasta lapsiaan, on naisissakin toiminnallisia, aktiivisia ja teknisesti ajattelevia, on sotilaita ja tappelijoita. On kaikea, naisissa ja miehissä. Me jokainen valitsemme millaisia olemme, eikä kaikki noudata tiukoissakaan kulttuureissa niiden luomaa mallia. Osa taas luonnostaan jo noudattaa.

Ihmisen historia on verinen, mutta osa sodista on johtunut myös naisista. Miehillä on ollut valtaa alistaa, mutta miehet ovat tulleet pitkän matkan jostain keskiajasta, kuten naisetkin. Yhä useampi on oikeasti tasa-arvoinen ja kyllä se tasa-arvo siitä vielä paranee. Myös transujen osalta, usko pois. Suvaitsevaisuus ON lisääntynyt aivan huikeasti, enää ei polteta Suomessakaan noitia roviolla ja rekisteröity liitto on ollut iso edistysaskel. Perheväkivallasta uskalletaan puhua ääneen ja siihen puuttuakin jo, ja raiskatuille on tukea, väkivaltaisille terapiaa ja seksirikoslaki tiukkenemassa: toivottavasti aivan hemmetisti.

Kaikki macho-miehetkään eivät ole vaarallisia. Osa vain hieman pullistelee, mutta on oikeasti ihan mukavia. Suurimman osan absoluuttiset mustavalkoiset mielipiteet saa kyytiä kun elää, tutustuu, on, kohtaa ja lähelle sattuu.

Lisäksi, meidän lasten saantimme, se että sitä äidin rakkautta voi olla, vaatii kyllä miestäkin. Miehillä on tärkeä osa lastensa elämässä, jos niin valitsevat, ainakin minun isälläni ja veljelläni on ollut minulle, rakastan heitä syvästi. Minulla myös on hyviä miespuolisia kavereita. Olen kohdannut oikeita sovinistisikojakin: niitä on tosi vähän loppujen lopuksi. Pettäjiä ja huijareita: niitä löytyy naisistakin. Olen jopa välttänyt väkivallan kouran tipalla, mutta! Vaikka se oli mies, se oli vain yksi mies. Hulluja on varmaan maailmassa, mutta ei ne kaikki ole miehiä. Uskon että se vain on niin.

Sinun ei kannata tappaa itseäsi, eikä vielä vaihtaa sukupuoltakaan vaan hakeutua psykoterapiaan. Tuli sinusta mikä vaan, viha ei ole hyväksi eikä tervettä. Sinun pitää löytää hyväksyntää, ymmärrystä ja anteeksiantoa, myös itseäsi kohtaan.

• rgregrd

Jos sota on ''johtunut'' naisesta, on se silloinkin ollut miehen aloittama: ''naiseni on varastettu'' ''tyttäreni on liattu'' ''älä kosi mun naisiin'' yms. paskaa. Tai jos jokin Sota on Naisen aloittama, please, kerro mullekin mikä :D. Ei siis millään pahalla mutta moista en ole koskaan kuullut, joten olen kiinnostunut tietämään jos asialla oli oikeasti edes mitään totuudenperäsyyttä...

• miki-66

Annahan kun setä antaa hyvän neuvon sinulle. Vedä alahuuli leuan alle ja ylähuuli pään taakse. Sitten nielaiset pääsi!

• Annahan kun setä antaa hyvän neuvon sinulle. Vedä alahuuli leuan alle ja ylähuuli pään taakse. Sitten nielaiset pääsi!

• iso arska

Aina kun testosteroni sekoittuu päässä johonkin oikeassa olemisen
      ismiin, on seuraukset täyttä paskaa, kuten äijäkulttuurikin.

• profeministimiehiltä

Tässä yksi esimerkki profeministimiesten linjauksista; on naismyönteinen:

Kannanotto lähisuhde- ja perheväkivallan sovitteluun.Kirjoittanut PFM-kannanotot Pe, 2012-03-23 15:58
      Profeministimiehet ry, Helsinki
      Tiedote 23.03.2012
      Julkaisuvapaa heti

LÄHISUHDEVÄKIVALTA EI OLE VUOROVAIKUTUSONGELMA

Parhaillaan käsittelyssä oleva hallituksen tasa-arvo-ohjelma sisältää maininnan sovittelun rajoittamisesta lähisuhdeväkivallan yhteydessä. Profeministimiehet ry:n kanta asiassa on, että sovittelu soveltuu erityisen huonosti lähisuhdeväkivaltaan seuraavista syistä:

1.Lähisuhdeväkivalta on osa laajempaa alistavaa vallankäyttöä suhteen sisällä, johon liittyy uhrin haavoittuva asema ja riippuvaisuus tekijästä. Sovitteluprosessissa on hyvin vaikea varmistua uhrin osallistumisen vapaaehtoisuudesta sekä hänen mahdollisuuksistaan osallistua sovitteluun tasavertaisena jäsenenä. Pahimmillaan tekijä voi kääntää sovitteluprosessin uudeksi vallankäytön työkaluksi.

2.Sovittelun käyttö antaa uhrille viestin siitä, että häneen kohdistunut väkivalta ei ole vakavaa, että se on suhteeseen kuuluva ongelma ja että hänellä on osavastuu sen ratkaisemisessa. Uhri voi myös tuntea itse syyllisyyttä väkivallan uhriksi joutumisesta, mitä tekijät osaavat usein hyvin käyttää hyväkseen.

3.Sovittelun käyttö antaa tekijälle viestin siitä, että hänen käyttämänsä väkivalta ei ole vakava teko ja että hän voi välttää rangaistuksen ja vastuun väkivaltaisista teoistaan myös tulevaisuudessa sovittelun avulla.

4.Sovittelun käyttö antaa yhteisölle viestin siitä, että väkivalta lähisuhteissa on suhteen sisäinen asia, jonka ratkaisuvastuu on suhteen osapuolilla itsellään, uhri mukaan lukien. Se antaa myös viestin siitä, että väkivalta lähisuhteissa on vähäisempi rikos kuin tuntemattomien välillä ja liittyy lähisuhteiden luonnollisiin ongelmiin.

Profeministimiesten kanta on, että lähisuhdeväkivalta ei ole suhteiden sisäinen asia eikä normaali osa perheriitoja vaan rikos ja ihmisoikeusloukkaus, ja sellaisena sitä pitäisi kohdella lainsäädännössä.

• miehet_on _kivoja

Et ole vääränlainen, ehkä lähinnä jostakin syystä kovin yksinäiseksi jäänyt. Olet siis herkkä ja ujo? Mielenkiintoista että koet ettet voisi miehenä rakastaa naista. Onko isäsi hakannut äitiäsi, vai muut miehet kohdelleet sinulle läheisiä naisia törkeästi? Jotakin on ollut vinossa varhaisvuosinasi, ja sehän on yleinen kansantauti nykyään. Onnellinen, tasapainoinen ydinperhe, jossa lapset saavat hyvät elämäneväät henkisestikin, alkaa olla harvinaista. Jos mietit itsemurhaa, niin todella parempi puhua jollekulle psyykkisen puolen asiantuntijalle. Muista, että 90 % naisista ei halua rakastaa naista parisuhdemielessä, vaan haluaa olla nainen miehelle, siis ihan vapaaehtoisesti omasta halustaan ja kaipuustaan. Parhaiten siis rakastat naisia olemalla herkkä mies, isääsi parempi ihminen.
      Hassua, että minulla oli samantapaisia ajatuksia nuorena mutta käänteisesti, siis olen nainen. Heterorakkauden olen sittemmin löytänyt, nuorena minulla vaan oli kamalan huono identiteetti naisena olemisesta. Ota androgyyni laatusi lahjana naissukupuolelle. Ja muista, että oikeassa elämässä nainen voi olla se herkkä, rakastava ja rakastettava olento vain oikeiden, turvallisten miesten hoivaamana. Ensin isän ja sitten toivon mukaan puolison. Näin se on aina ollut. Pelkät naiset keskenään olisi melkoinen kyiden pesä. oikein puistattaa ajatus!

• qwertyzxcvb

On olemassa herkkiä neitimäisiä miehiä ja linnassa istuvia testosteronikarjuja. On myös ujoja ja kilttejä partiotyttöjä ja prosenttikerhoissa hengailevia kovismimmejä. Ja mikä parasta, noiden ääripäiden välillä on miljoonia erilaisia ihmisiä varustettuna eri ominaisuuksilla, käytöstavoilla ja luonteenlaaduilla. Ja mikä parasta, sä oot ihan ok, sijoitut sitten mihin kohtaan käyrällä tahansa.

Se on varmaa, että tässä maailmassa täytyy oppia sietään erilaisuutta. Kuitenkin olit sit millainen tahansa, nii luultavasti tunnet olos parhaaks samanlaisten parissa. Jos siis huomaat olevas väärässä kaveripiirissä, koita ensimmäisenä vaihtaa se mukavammaksi. Jos huomaat olevas sellaisen henkilön seurassa, joka aiheuttaa sulle negatiivisia viboja, vaihda maisemaa. Hyväksy ittes, tee niitä asioita joista nautit ja elä elämääs oman tahtos, ei muiden, mukaan, sillä sulla on niitä vain yks käytettävänä.

• qwertzxcvb

On olemassa herkkiä neitimäisiä miehiä ja linnassa istuvia testosteronikarjuja. On myös ujoja ja kilttejä partiotyttöjä ja prosenttikerhoissa hengailevia kovismimmejä. Ja mikä parasta, noiden ääripäiden välillä on miljoonia erilaisia ihmisiä varustettuna eri ominaisuuksilla, käytöstavoilla ja luonteenlaaduilla. Ja mikä parasta, sä oot ihan ok, sijoitut sitten mihin kohtaan käyrällä tahansa.

Se on varmaa, että tässä maailmassa täytyy oppia sietään erilaisuutta. Kuitenkin olit sit millainen tahansa, nii luultavasti tunnet olos parhaaks samanlaisten parissa. Jos siis huomaat olevas väärässä kaveripiirissä, koita ensimmäisenä vaihtaa se mukavammaksi. Jos huomaat olevas sellaisen henkilön seurassa, joka aiheuttaa sulle negatiivisia viboja, vaihda maisemaa. Hyväksy ittes, tee niitä asioita joista nautit ja elä elämääs oman tahtos, ei muiden, mukaan, sillä sulla on niitä vain yks käytettävänä.

• Ristiriitaista

"Se on varmaa, että tässä maailmassa täytyy oppia sietään erilaisuutta."

"Jos huomaat olevas sellaisen henkilön seurassa, joka aiheuttaa sulle negatiivisia viboja, vaihda maisemaa."

Sitä en kiellä ettenkö itsekin tekisi samoin negatiivisen henkilön kanssa, mutta jos tekstiäsi analysoi, niin se on ristiriitaista.

Et ole kyvykäs henkilö antamaan käytännön neuvoja.

• Tuttua...

Onkohan ajatusmaailmasi lähtenyt jostain lapsuuden traumasta, koulukiusaamisesta jne.? Minua kiusattiin koulussa paljon, ja nykyään inhoan kaikkea yhteiskunnan kilpailua ja ulkonäkökeskeistä pinnallisuutta. En siis karta pelkkää "äijäilyä", joka sekin kuului vahvasti kiusaamiseeni.

Täällä sanotaan, että mies voi olla millainen tahansa, mutta tosia mielestäni on, että saunailloissa, baareissa ym. puheenaiheet rajoittuvat hyvin helposti pyhään kolmiyhteyteen, eli pulloo-p*lluun-palloon/formularenkaaseen. Jos alkaa puhumaan vaikkapa klassisesta musiikista, katsotaan kieroon ja supistaan selän takana, että onkohan tuo homo?

Yhteiskunnassa ihanteena on suhtkoht valmiiseen muottiin valettu ihminen, jolla on paljon samanhenkisiä kavereita "tsemppaamassa". Äijäkulttuurin nostaessa päätään on luonnollista, että yhä suurempi osa ihmisistä kuuluu ja pyrkii tähän ryhmään. Tällöin "klassisen musiikin ystävällä" voi olla vaikeampaa, ellei hän onnistu löytämään sopivampaa seuraa jostain muualta, vaikkapa isommasta kaupungista.

• ÄijäKlisee**

Tuo 'Äijäkyltyyrr' on aikas 'klisee' jota tyrkytetään joka paikassa jo liikaakin. Tosielämä on aivan muuta, nykyään on varsin helppo löytää haluamaansa seuraa jos vaan haluaa..

Työmaallakin n. 200 työntekijää joista n.30 naista,(hyvin miesvaltainen),, siellä porukka jakautuu, vormula-jääkiekko, puhuu vitusta kuin leivästä, jengiin tosin pieni osa mutta äänekkäin tämä on sita ehkä äijjintä porukkaa, johon kuuluu muutama 'matso-nainenkin'..

Sitten on AY-aktiivia keskustelun taso on hieman sivistyneempää ja sitten ns. normi tyyppiä joidenkanssa voi puhua mistä vaan, musiikista, yhteiskunnasta, ihmis suhteista,kaikesta, maan ja taivaan valiltä..

Näin on ymmärtääkseni muullakin yhteiskunnassa, sen huomaa baarissa poiketessakin, on vaan valittava seuransa. Porskuttakoon kukin tahollaan kuhan pysyy omissa pöyrissä..

Yhteiskuntamme koostuu monikerroksisesta väestä, siis sopeutukaamme siihen ja valtkaamme kullekkin sopivaa seuraa, kyllä sitä löytää jos etsii..

• Yksi tapa

Itse olen tämmöinen hoikka ja tyttömäinen poika mutta en haluaisi olla kyllä nainen. En tiedä sinun vartalostasi. Näin on helppo olla ja kun saa oikeastaan käyttäytyä miten haluaa :) tyttöjen kanssa on muutenkin kiva olla. Ei minun tarvitse olla tyttö, elän tytön elämää poikana = ihanaa! :) ei tästä ollut hyötyä mutta yksi tapa tämäkin.

• äijä typerykset

onhan niitä nyt muitakin miestyyppejä kuin sikaisia, 3-promillen humalassa toikkaroivia, metsästystä ja moottorivehkeitä harrastavia sikaniskoja.

mutta on sivistyneitä, urheilullisia, elegantteja ja rauhallisiakin miehiä olemassa eikä tarkoita sitä että sellainen on homo.

äijä-tyyliin itsensä verhoava homofoobikko on yleensä itse pahin homo, ja pelkää itsensä paljastumista. siitähän siinä on kyse.

• elokuutuleekohta

Ehkä se on osittain totta, että maskuliinisuus saa aikaan noita kuvailemiasi pahoja juttuja. Kuitenkin minusta sinulla on tarpeettoman kärjistynyt näkemys. Minkään muun mahdollisen toimen (itsemurha, sukupuolikorjaus yms.) ehdottaisin vaikkapa jonkinmuotoista psykoterapiaa, jossa voisit käydä näitä nykyisiä tunteitasi läpi ja saada mahdollisuuden uudenlaiseen arviointiin. Itse olen mies ja rakastan pieniä lapsiani ja vaimoani.

• I AM NO G!

äijäkulttuuri on apua huuto maalaiaspojilta feministien paineen alla!
      noin tyhmää juttua ei voi muut keksiäkään kuin syvienn metsien juntit epätoivoissaan!
      mutta nyt kun nämä maalaiset ei ole hiffannut femien pitkään jatkunutta homojen esille tuottamista mahdollisimman julkisille paikoille?
      esim juontajiksi tv;hen radioon pomoiksi, samoin taiteeseen elokuviin ym mahtipaikoille jotta hetskut olis äimänä ja kateellisia?
      mutta ei tietenkää ilmaiseksi. sillä ketä femmien on helpompi ohjailla kuin herkkiä mammanpoikia näitä homoja!
      näin maailma on huomaamatta femmien hallinnassa mitä enempi on lepsuja homoja pomoina!
      eli perseelleen on mennut äijäkulttuuri kun eivät ole osanneet tällaista huomata!
      ei teistä ole näille älykkäille femeille vastusta!
      tietäkää se urpot!

• messor

niin varsinkin kun ei oman ruumiinsa leikkeleminen tee kenestakaan miesta tai naista ei niissa leikkauksissa ole mitaan jarkea. Niista tulee lopputuloksena jotain ihan muuta jota nimitettakoon sitten vaikka transuksi. Ne leikkaukset ovat jonkinlaista kirurgiasta johdettua uskontoa tai naamiaistaidetta mika on toki ok jos sellaista haluaa harjoittaa. Tallaisten leikkausten tekeminen julkisessa terbeydenhoidossa ei kuitenkaan saisi millaan tavalla heikentaa oikeasti elintarkeiden hoitojen resursseja. Jos itse haluaisin olla vaikka gepardi ja laittaisin itselleni gepardin turkin ja korvat ei se tekisi minusta gepardia joten ei pida sellaista myoskaan uskotella. Ei ole mitaan maskuliinista roolia jota olisi pakko noudattaa. Jos ihminen ei saa kayttaytya siten kun parhaakseen katsoo muita vahingoittamatta ymmartamattomien ihmisten takia on ratkaisu olttava jokin muu kuin kirurgia.

• lkghhgnhj

Menipäs pitkään että löytyi joku Taneli (perinteinen nimitys tällä palstalla änkyrä-äijästä) joka huomasi millä palstalla ollaan ja veti esiin nämä terveydenhoidon kulut.

Jospa sitten selitettäisiin taas niin että tuollainen tyhmä Tanelikin ymmärtää.

Transu on halveksiva nimitys jossa mielessä sitä käytettiin tässäkin. Nimitys on aivan yhtä paha kuin n-kirjaimella alkava nimitys vaikkakin Suomi24 ei sensuroi sitä.

Transsukupuolisten tutkimukset, diagnoosit ja hoidot ei tee kenestäkään naista tai miestä (molempia on yhtä paljon). Transsukupuolinen nainen kokee olevansa nainen ja tutkimuksissa se vahvistetaan lääketieteen menetelmin. Hoidoilla korjataan fyysinen ulkomuoto mahdollisimman lähelle todellista sukupuolta. Eli ei tehdä naiseksi koska kyseinen transsukupuolinen on jo nainen.

Transsukupuolisten hoidot julkisella puolella ei heikennä vähääkään elintärkeiden hoitojen resursseja koska mm. leikkaukset (ei ole pakollisia) asetetaan alimpaan kiireellisyysluokkaan. Elintärkeät hoidot kiilaavat edelle.

Mielenkiintoinen vaihtoehto tuo gepardi. Yleensä Tanelit ottavat esimerkiksi koiran.

Ihminen voi ja saa elää niin kuin tahtoo. Transsukupuolisten hoidoissa ja leikkauksissa ei ole tarkoituskaan muuttaa tätä tilannetta. Kirurgialla ei korjata tätä tilannetta, vain Taneli voi ajatella niin.

• AlienIndie
        lkghhgnhj kirjoitti:

Menipäs pitkään että löytyi joku Taneli (perinteinen nimitys tällä palstalla änkyrä-äijästä) joka huomasi millä palstalla ollaan ja veti esiin nämä terveydenhoidon kulut.

Jospa sitten selitettäisiin taas niin että tuollainen tyhmä Tanelikin ymmärtää.

Transu on halveksiva nimitys jossa mielessä sitä käytettiin tässäkin. Nimitys on aivan yhtä paha kuin n-kirjaimella alkava nimitys vaikkakin Suomi24 ei sensuroi sitä.

Transsukupuolisten tutkimukset, diagnoosit ja hoidot ei tee kenestäkään naista tai miestä (molempia on yhtä paljon). Transsukupuolinen nainen kokee olevansa nainen ja tutkimuksissa se vahvistetaan lääketieteen menetelmin. Hoidoilla korjataan fyysinen ulkomuoto mahdollisimman lähelle todellista sukupuolta. Eli ei tehdä naiseksi koska kyseinen transsukupuolinen on jo nainen.

Transsukupuolisten hoidot julkisella puolella ei heikennä vähääkään elintärkeiden hoitojen resursseja koska mm. leikkaukset (ei ole pakollisia) asetetaan alimpaan kiireellisyysluokkaan. Elintärkeät hoidot kiilaavat edelle.

Mielenkiintoinen vaihtoehto tuo gepardi. Yleensä Tanelit ottavat esimerkiksi koiran.

Ihminen voi ja saa elää niin kuin tahtoo. Transsukupuolisten hoidoissa ja leikkauksissa ei ole tarkoituskaan muuttaa tätä tilannetta. Kirurgialla ei korjata tätä tilannetta, vain Taneli voi ajatella niin.

"Ne leikkaukset ovat jonkinlaista kirurgiasta johdettua uskontoa tai naamiaistaidetta mika on toki ok jos sellaista haluaa harjoittaa. Tallaisten leikkausten tekeminen julkisessa terbeydenhoidossa ei kuitenkaan saisi millaan tavalla heikentaa oikeasti elintarkeiden hoitojen resursseja. Jos itse haluaisin olla vaikka gepardi ja laittaisin itselleni gepardin turkin ja korvat ei se tekisi minusta gepardia joten ei pida sellaista myoskaan uskotella."

TÄSSÄ ON TOTUUS. TÄSSÄ ON 1000 KERTAA RATIONAALISEMPI MAAILMANKUVA KUIN TEIDÄN MINÄMINÄMINÄ ITSEKKYYTEEN PERUSTUVA "VAPAUS JA SUVAITSEVAISUUS"...

Sillä kuka vittu on päättänyt että transsukupuolisuus on "normaalia" mutta transspesiesismi ei ole? Että jälkimmäiset ovat vain mielisairaita siinä kun ensimmäiset ovat "ihan oikeasti sitä mitä sanovat olevansa"? Ei se ainakaa tieteeseen perustuva näkemys ole. Sillä tiede ei ole kyennyt selittämään KUMPAAKAAN. Ei millään tavalla. "Neurologiseen sukupuoleen" uskominen on tietenkin helpompaa kuin neurologiseen laji-identiteettiin ja siihen että ihmiselle voisi syntyä vahingossa gepardin aivot, mutta se on samalla myös älyllisesti laiskan ihmisen valinta. Tämä tulee muistaa. Se on samalla myös suvaitsemattomuutta - ihan oikeaa sellaista - ruokkiva maailmankuva, koska silloin ne jotka väittävät etteivät ole miehiä eikä naisia tai että sukupuolia ei ole oikeasti edes olemassa voidaan leimata hulluiksi.

• 8456743

Älä puhu asioista joista et tiedä yhtään mitään.

• kesä n

Totta, että hyvä kannattaa olla muita kohtaan. Sen voi tehdä missä vartalossa tahansa -myös miehen. Halauksia sinulle ja jaksamista. Eivät kaikki naisetkaan ole hyviä, jos ei jotkut miehetkään. Onneksi silti on hyvään pyrkiviä paljon.

• ...

Vaikuttaako tässä asiassa eniten se, että aloittajan isä on kuvatun kaltainen pelottava ihminen, jolloin häneen ei voi samaistua?

• ykä lentää

vtun fägäri!1 HYI!

• gtrfhj

Lähes kaikki kauneimmat taideteokset ovat miesten tekemiä.

• Hakeudu hoitoon.

• .......
        Hakeudu hoitoon. kirjoitti:

Uskontojen uhrien tuki ry auttaa, tukee ja eheyttää kristillisiä homoja.

Hoitoa on tarjolla.

http://www.uskontojenuhrientuki.fi/uskonyhteisot/lansimaiset/169-aslan-susi-lampaan-vaatteissa
        ------------------

Viestisi lipsuu pahasti! Vastasit viestiin jossa kehuttiin miesten tekemiä taideteoksia. Mikäli kyseessä oli näppishäiriö ja viestisi oli tarkoitettu aloittajalle, virhe oli yhtä suuri. Aloittaja ei kertonut olevansa homo vaan pohti voisiko olla transsukupuolinen. Ehdottamasi neuvontapaikka ei pysty auttamaan tässä tilanteessa mitenkään. Aslan ei myöskään liity tässä tapauksessa asiaan.

Aloittajan hoitopaikka on transtutkimukset ja -hoidot ja hänhän epäili ettei kuulu sinne. Parempi linkki on http://www.transtukipiste.fi/

• vihapuhetta

Miksi aloittajan viestistä ei selkeästi nähdä, että kyseessä on vihapuhe miehistä sukupuolta kohtaan? Jos tuon saman olisi sanonut homoista, juutalaisista tai mustista niin kaikki olisivat tunnistaneet viestin vihapuheeksi.

Miksi valkoisia miehiä voi aina haukkua ja syyttää heitä kaikesta?

• Vai niin..?

Olisiko? (onko nillittäminen väärin? sinua on henkilökohtaisesti loukattu koska olet tuossa viiteryhmässä sisällä, "äijäkulttuurissa"?) Eikö vähänaikaan sitten oikeen rikosoikeuden professori selittänyt "vihapuhe" määritelmää, ettei sellaiseksi kaiketi voi katsoa jos oman "ryhmän" edustaja sellaista tekee, sillä kuka nyt omaan nilkkaan ampuisi? mies puhuu miehistä yleisellä tasolla, ajatella, oikea vihapuhe.

No, eikö tuo todista, ettei ihan ole ajatusta omaksuttu, kysehän on nimenomaan vihapuheesta, jos pyritään leimaamaan ihmiset siten, että pyrkii ylentämään itsensä ja alentamaan toisenlaiset, jotka eivät suostu siihen maailmankuvaan mitä itse haluaisi.

ap. voisi tietysti miettiä tapoja laajentaa sitä maailmankuvaa missä haluaa olla, ilman että täytyy uskotella että olisi niin tiivis ja pakottava kulttuuri, joka oikeuttaisi sellaisia voimakeinon tapaisia tekoja, mitä ap:kin tuntuu pelkäävän, koska ei osaa olla omanlaisensa.

Onko kulttuuri niin tiukka, että sen omaksuneet alkavat haaveilla pakottavista toimista siinä toisin toimivia kohtaan, alkaa vasta"vihapuheet", ehkä?

• HEi tutustutaan!

Homot voi tulla tirkistelemään sun elämääsi, niin pääset heidän suosioonsa, opit ymmärtämään että parempi sopeutua heidän elämäntyyliinsä, saat entistä enemmän pillua!

Kaverit sitten alkaa pitää sua mahtavana homona, kun hekin ajattelivat että pitäähän suuhun tarkemmin tutustua, ja alkoivat ihan homona tirkistelemään putken kautta, mutta kylään nyt viitti enään tulla, tulisi vielä homostelu fiilis!

Eikä tuollainen mikään rikos ole, sehän on homostelututustumista!

• Tämäkö jotain?
        Vai niin..? kirjoitti:

Olisiko? (onko nillittäminen väärin? sinua on henkilökohtaisesti loukattu koska olet tuossa viiteryhmässä sisällä, "äijäkulttuurissa"?) Eikö vähänaikaan sitten oikeen rikosoikeuden professori selittänyt "vihapuhe" määritelmää, ettei sellaiseksi kaiketi voi katsoa jos oman "ryhmän" edustaja sellaista tekee, sillä kuka nyt omaan nilkkaan ampuisi? mies puhuu miehistä yleisellä tasolla, ajatella, oikea vihapuhe.

No, eikö tuo todista, ettei ihan ole ajatusta omaksuttu, kysehän on nimenomaan vihapuheesta, jos pyritään leimaamaan ihmiset siten, että pyrkii ylentämään itsensä ja alentamaan toisenlaiset, jotka eivät suostu siihen maailmankuvaan mitä itse haluaisi.

ap. voisi tietysti miettiä tapoja laajentaa sitä maailmankuvaa missä haluaa olla, ilman että täytyy uskotella että olisi niin tiivis ja pakottava kulttuuri, joka oikeuttaisi sellaisia voimakeinon tapaisia tekoja, mitä ap:kin tuntuu pelkäävän, koska ei osaa olla omanlaisensa.

Onko kulttuuri niin tiukka, että sen omaksuneet alkavat haaveilla pakottavista toimista siinä toisin toimivia kohtaan, alkaa vasta"vihapuheet", ehkä?

Paitsi sekä ap. että muut ovat anonyymeja, voivat tosielämässä sitten jatkaa kukin oikeassa ympäristössä juuri oikeanpäin istuen, että sopeutuvat joukkoon, ellei sitten ap. pistä sukkahousuja jalkaan ja kävele kadulla, voivat kanssaihmiset ajatella,että tuon se täytyy olla se ap. joka haluaisi elää femiinisemmin, ehkä, ja ehkä sitten kauniissa yhteiskunnassamme hän saisi ruusuja jokaiselta vastaantulija, tuskin mitään "voimakeinoja"?

Tai ihmiset tulisivat reippaasti juttelemaan, siitä että khöh olisi vähän sanottavaa sinun tuosta teoriastasi, että miehet ovat yksinkertaisia, alistuvia voimankäytön edessä ja etsivät vain omaa etua, eivät omaa oikeasti yhteisöllistä oikeudenmukaisuus tajua jos se on heidän omien intressien vastaisia? Entäs naiset sitten?

Paljon olisi puhuttavaa, mutta voihan sitä netissä anonyymisti ihmetellä että on sitä joo paljon vihapuhetta ilmassa, on joo. Ihme yhteiskunta.

• erkki.

Maskuliinisuudesta juttua;

Kerran yksi nainen sanoi, että on naisia jotka ei arvosta kunnollista miestä. Korkeintaan leikkivät ja pitävät hauskaa. Sitten tällaiset naiset hengailevat maskuliinisten miesten kanssa. Nämä maskuliino miehet ei arvosta, käyttäydy sellaisia naisia kohtaan hyvin.

Tämä nainen sanoi, että naisella on jääynyt joku trauma kun tiedostamattaan hakeutuvat maskuliinomiesten seuraan ja harrastavat niitä sänkyjuttuja.

Itse olen joskus törmännyt joskus tällaisiin naisiin. Vaikka osa on koulutettuja niin silti harrastavat yksi yö sihteita ja harrastavat sitten maskuliinomiehiä. Itse kunnon miehenä en saa vastakaikua. Olen vain hetken hupia.

Toki on olemassa hyvinkin mukavia ja nättejä ja fiksuja naisia. Aika pian huomaa kyllä. Vaikea vain kohdata heitä sillä missä he liikkuvat siis niitä mahd. kohtaamispaikkoja on vähän. Toden. on pieni.

• Siis mikä mies?

Mitenpä se erkki määrittelee "kunnon miehen", miehen joka ajattelee naista seksin kautta, kun ne muut mutta hän ei naista sillein pane, muuten kyllä?

Kunnon mies on samanlainen satuolento kuin joulupukki, siihen liittyy paljon määritelmiä, jotka eivät todellisuudessa toteutu. Varsinkaan jos sen "kunnon miehen" määritelmä tulee vain siitä, miten "hienosti" kuvittelee suhtautuvansa siihen miten nainen ilmaisee seksuaalisuuttaan.

Niinkuin ihmisellä ei olisi mitään muuta ominaisuuksia, tolloina vaan tuijottelevat naisia, eivät omaa mitään aikuisen miehen ominaisuuksia, joista olisi jotain näkemystä elämästä, vastuusta, oikeudenmukaisuudesta, ei vaan kaikki pyörii vain toisten ihmisten nussimisten ympärillä.

Kunnon mies, voi luoja.

• Eräs nainen

Pistetäänpä ajatushautomosi oikein työntekoon kun nyt ollaan tällä keskustelupalstalla ja viedään aihe palstan taustaan. Valitat ettet saa vastakaikua naisilta kun naiset etsii maskuliinisia miehiä. Minäkin etsin kunnollista miestä eikä yhdenyön tapaukset kiinnosta. Mutta mitä tapahtuu jos kerron taustastani, pystytkö ajattelemaan minua tavallisena naisena vai kiusaako vaan ajatus "entisestä" miehestä.

• Hätätila!
        Eräs nainen kirjoitti:

Pistetäänpä ajatushautomosi oikein työntekoon kun nyt ollaan tällä keskustelupalstalla ja viedään aihe palstan taustaan. Valitat ettet saa vastakaikua naisilta kun naiset etsii maskuliinisia miehiä. Minäkin etsin kunnollista miestä eikä yhdenyön tapaukset kiinnosta. Mutta mitä tapahtuu jos kerron taustastani, pystytkö ajattelemaan minua tavallisena naisena vai kiusaako vaan ajatus "entisestä" miehestä.

Kuule, luuletko että erkki edes ymmärtää ajattelua? pääasia hänelle ja hänenkaltaisilleen on että nainen jollainen tapaa osoittaisi olevansa hänen edessään "pienempi", ja ilmeisesti jo tietämys siitä, että on voinut joskus ihan nauttia jostakin asiasta elämästä, tekee naisesta liian haastavan.

Senkus pidät turpasi kiinni ja rupeat miellyttämään miestä esittämään "pientä", sillatavallahan ne muutkin naiset suhteeseen pääsevät, vähättelemällä itseään. Eikö niin, sellaiseltahan puheet vaikuttavat.

Älä vaan haasta ajattelemaan, siitähän tule kuin turpiin tai hiljaisuus, tuon tyyppisiltä "kunnon miehiltä". Heitä on loukattu, ja oikeen kunnolla onkin. Hätätila.

Ajautuvat nettipalstoille anonyymeina, lukemaan viestejä joita kukaan ei pakota lukemaan, ja voivat sitten ihmetellä, kun heitä niin kovasti harmittaa kun tulee tietoa joka ei sovi pirtaan. Niin huonosti on maailmassa asiat edistyneet. Olivat yhteyksissä!

• Keitä te?
        Eräs nainen kirjoitti:

Leenalle mies ja pus pus hetki elämään, siinä ei naisen muuta tarvi ajatella, kun erkin kaltaisia miehiä, miten saataisiin leena ja erkki yhteen. Elämän realiteetit molemmille liian rajuja. Toisella haavekuva kunnon miehenä kunnon naisesta, joita ei ole olemassakaan, jos pelkkää alapään toimintojen kautta niitä hakee, leena kuvittelee pillun pesemisensä kautta tulleensa kunnon naiseksi, jota hänen pitää jollain tapaa kuvitella olevansa, jotta voi esitellä itsensä yhteisössä "kunnon miehille".

-Oliko toimintaa siellä ja kuinka paljon, siitähän on hyvä treffit aloittaa, olkaa hyvä, ihmiset yhteisössä ympärillä tykkää voi esitellä vähän käytetyn molemmin puolin. Muuta ei ensialkuun tarvita, tyhjiä kuoria eikä pelkkiä kondomipakkauksia.

• Eräs nainen´
        Keitä te? kirjoitti:

Leenalle mies ja pus pus hetki elämään, siinä ei naisen muuta tarvi ajatella, kun erkin kaltaisia miehiä, miten saataisiin leena ja erkki yhteen. Elämän realiteetit molemmille liian rajuja. Toisella haavekuva kunnon miehenä kunnon naisesta, joita ei ole olemassakaan, jos pelkkää alapään toimintojen kautta niitä hakee, leena kuvittelee pillun pesemisensä kautta tulleensa kunnon naiseksi, jota hänen pitää jollain tapaa kuvitella olevansa, jotta voi esitellä itsensä yhteisössä "kunnon miehille".

-Oliko toimintaa siellä ja kuinka paljon, siitähän on hyvä treffit aloittaa, olkaa hyvä, ihmiset yhteisössä ympärillä tykkää voi esitellä vähän käytetyn molemmin puolin. Muuta ei ensialkuun tarvita, tyhjiä kuoria eikä pelkkiä kondomipakkauksia.

Kovin pahasti sanottu miehelle, haluan naisena osoittaa kuuliaisuutta miehen edessä, ei saa naisen sanoa miehelle pahasti. Ei. Voi tulla harmia, kyllä naisten pitää tietää paikkansa yhteisössä. Mitä tälläinen puhe on.

• jin-jang-

Ymmärrän hyvin sinua. Minäkään en pidä Suomessa vallitsevasta stereotyyppisestä mieskulttuurista. Voisitko muuttaa mieskuvaasi? Ymmärtäisit, että mies voi olla lempeä, hellä, empaattinen, avulias jne. Kyllä sellaisia miehiä on. Miehen täytyy olla rohkea ollakseen hyvä ihminen.
      Monet naiset haluaisivat löytää juuri sinunlaisesi miehen, miehen joka ei ole äijä! Iloitse siitä.

• Junttivaino! NYT!

Kiitos! Kiva lukea, että on muitakin, joita kuvottaa kalja-makkara-armeija-jääkiekko-idiootit!!! Ilmiö on kyllä maailmanlaajuinen, mutta jotenkin minusta tuntuu, että Suomessa tommonen ihme kyrmyniskainen junttimeininki on hyväksytympää ja jopa tavoittelemisen arvoinen. En ole samaa mieltä siitä, että suomalaiset naiset haluavat kaltaisiamme hienosieluja, tähän mennessä oon melkein poikkeuksetta saanut aikaan suurta hämennystä ja pakokauhua heissä olemalla gentlemani. Näköjään eivät osanneet odottaa ja heillä oli huomattavia kommunikaatio-ongelmia kanssani... Olkaamme enemmän näkyvillä ja esillä, noita idiootteja ja tyhmää maailmankatsomustaan on nolattava ja pilkattava joka kerta kun nostavat rumaa päätään. Ehkä joku päivä ei tarvitse hävetä olevansa mies. Tyhmyys, testosteroni ja uskonto ovat syyt, minkä takia planeettamme ja kulttuurimme kärsivät!

• KT

Kyllä, en minäkään pidä, MUTTA pelkästään Suomessa tällaista ei esiinny. Katsopa esim. Saudi-Arabiaa, siellä miehet alistavat naisia jopa yhteiskuntatasolla. Jos se ei ole äijäkulttuuria, niin mikä sitten on? Ärsyttää kun ihmiset joko kritisoivat pelkästään omaansa tai pelkästään muita. Maailma kun ei ole niin mustavalkoinen, eikä myös niin kaksijakoinen.

• Junttivaino!NYT!
        KT kirjoitti:

Kyllä, en minäkään pidä, MUTTA pelkästään Suomessa tällaista ei esiinny. Katsopa esim. Saudi-Arabiaa, siellä miehet alistavat naisia jopa yhteiskuntatasolla. Jos se ei ole äijäkulttuuria, niin mikä sitten on? Ärsyttää kun ihmiset joko kritisoivat pelkästään omaansa tai pelkästään muita. Maailma kun ei ole niin mustavalkoinen, eikä myös niin kaksijakoinen.

taisin mainitakin että "ilmiö on maailmanlaajuinen". muttajoo, nilkunpussimista. :)

• erkki.

Minusta uskonto on sopivassa määrin ok. Monessa asioissa kultainen keskitie on hyvä juttu. Mitä jos ei olisi kymmentä käskyä? Mitä jos uskonto ei olisi tuonut esille, että maailmassa on hyvää ja myöskin pahaa?

ev.lut.

• blärgh

ei oo uskonto palsta mutta pakko sanoa jotain tohon : kymmenen käskyä eivät sano mitään esim. orjuudesta ja naisten oikeuksista (päinvastoin : jhvh jopa hyväksyy orjuuden vanhassa testamentissa, ja antaa ohjenuoria miten ohittaa juutalaisen orjan oikeudet päästä vapaaksi seitsemän vuoden jälkeen). Kolme ensimmäistä käskyä sen sijaan ovat täysin turhia! Ja hyvä ja paha ovat ihmisen luomia konsepteja. Raamatun kansanmurhaaja, lapsiuhreja vaativa, psykopeleistä ja takapuolensa nuolemisesta nauttiva monsteri ei kyllä kelpaa standardiksi mitenkään! Ei ole olemassa ainuttakaan hyvää tekoa johon tarvitaan nimenomaan uskovainen, ateisti pystyy ihan samaan ilman yähweä ja jeebusta . sori nyt vaan...

• KT

''Inhoan niitä asioita, mitkä meidän kulttuurissamme ovat maskuliinisia.''

Ai pelkästään meidän kulttuurissamme? Joissain muissa (macho)kulttuureissa sinut hirtettäisiin persoonallisuutesi takia.

• se on ikävää että miehellä on putkiaivot kaikki miehet eivät kuitenkaan alista eivätkä ole äijiä vaan tunteeseen uskovia jääkiekkokulttuuri on suomessa se joka vaatii kovuutta ja äijyyttä tuskin sun ittees tarvii tappaa ole sellainen kuin olet vaikka äijien kiusaks.

• Homoliini..

Jollain tapaa ymmärrän sinua, vaikka olenkin homo ja haluan myös pysyä miehenä. Olen kuitenkin aina vihannut näitä muiden miesten asettamia vaatimukselle ns. "tosimieskuvalle". En ole femiini, mutten maskuliinisimmastakaan päästä. Pyrin kuitenkin näyttämään mieheltä, koska tietyllä tapaa palvon miehisyyttä ja miehistä ulkonäköä. Olenhan kuitenkin homo, vaikka mielummin olisin hetero.

Suomalaisen miehen kuvaan tietysti kuuluu mm. viinan läträäminen, koska mitä enemmän sitä kossua menee kurkusta alas sitä miehekkäämpi olet. Mutta itse en tue sellaista ollenkaan. Minun "tosimieskuvassani" mies on suoraselkäinen, vastuuntuntoinen, suojeleva, rehellinen, itsevarma, empaattinen, mutta tarvittaessa pystyy sysämään tunteet sivuun, jos tilanne sitä vaatii ja tietysti kypsä eli kykenee kommunikoimaan ja hoitamaan asioita aikuismaisesti. Nämä ominaisuudet ovat siis sisäisiä, mutta fyysisellä tasolla näen "tosimiehen" kuitenkin maskuliinisen näköisenä, en femiininä. En osaa sanoa, voisiko ulkoisesti erittäin naisellinen mies olla "tosimies", vaikka henkisiltä ominaisuuksiltaan vastaisi tuota määrittelemääni "tosimieskuvaa". Vahvan itsetunnon omaava mies tietysti vähät välittää mitä muut ajattelevat, on rohkeasti oma itsensä ja porskuttaa eteenpäin kritiikistä huolimatta. Tälläinen mies vakaalla olemuksellaan saa kunnioitusta muidenkin miesten keskuudessa kun pystyy osoittamaan vahvuutensa. Ulkoisesti voimakas mies voi kuitenkin olla sisäisesti raukka.

Asiani pointtiin eli siihen, että sinun tulisi nyt luopua tuosta mustavalkoisesta mieskuvastasi. On totta, että miehet ovat kautta historian aiheuttaneet sotia ja verenvuodatusta, mutta ajat ovat muuttuneet ja ihmiset järkevöityneet, niin pitäisi todellakin keskittyä nykypäivään unohtamatta tietenkään menneisyyttä. Näiden sotien ja veritekojen alullepanijat ovat kuitenkin saattaneet olla yksittäisiä miehiä, jotka ovat houkutelleet muita mukaan, mutta kohdistaisin ärtymystä kuitenkin enemmän ihmisyksilöihin kuin tuomitsisin sukupuolta. Ei kaikkia miehiä kannata esim. Hitlerin takia tuomita, koska kaikki eivät voi hänen tekojaan hyväksyä. Miehet ovat kuitenkin tehneet ja saaneet aikaa niin paljon hyvääkin ja naisillakin on kuitenkin ollut sormensa pelissä eri historian tapahtumissa ja sinä näytät unohtaneen ne ikävät ominaisuudet joihin naiset ovat taipuvaisia eli juonittelu, kieroilu, turhamaisuus, selkäänpuukotus jne. Naiset eivät todellisuudessa ole sen enempää puhtauden ja viattomuuden perikuvia kuin miehetkään. Näe kaikki värit sen sijaan, että katselet asioita mustavalkoisesti. Sinä voit mies naisen rinnalla riippumatta siitä, millaisia muut miehet ovat.

Oma miesvihani kohdistuu enemmän homoihin kuin heteromiehiin ja tämä asia tekee minun elämästäni vaikeaa, koska sukupuolinen kiinnostukseni kohde on kuitenkin mies. Pelkäsin niin pitkään, että minusta tulee stereotyyppinen homo, jonka miellän rääkyväksi kanahomoneidiksi, joka kulkee pinkit vaatteet päällä ja korostaa naisellisuuttaan enemmän kuin naiset, koska vihaan sellaisia homoja enkä tule heidän kanssa toimeen vaikka yrittäisin. Mutta onneksi siihen suuntaan muutokseni ei mennyt, vaikka elämässäni on tiettyjä stereotyyppisiä asioita, joista voi päätellä suuntautumiseni. Olen kohdannut hirveästi pinnallisia idioottihomoja, ettei ollut ihme kun aloin kohdistamaan vihaani itseänikin kohtaan. Olen yrittänyt homouteni vuoksi itsemurhaa enkä ole sitä edelleenkään sulkenut pois kokonaan vaihtoehdoista, mutta se ovi on kiinni toistaiseksi. Mutta koin tietynlaisen valaistumisen; voin itse olla toisenlainen homo ja omalla esimerkilläni murtaa näitä stereotypioita. Minä en marssi homojen keskuudessa massassa mukana, vaan olen omanlaiseni yksilö, mies, ihminen ja minulla on oikeus elää täällä.

Olen kuitenkin oppinut huomaamaan, että on paljon erilaisia ihmisiä niin homoissa kuin heteroissa. Siksi suosittelen sinullekin, että alat tutustumaan erilaisiin miehiin, vaikka siinä on riskinsä. Voit löytää itseäsi eniten vihastuttavia ihmisiä, mutta sinun ei tarvitse olla heihin yhteyksissä jos et halua. Voit kuitenkin löytää mielenkiintoisia, mukavia ja itsesi kaltaisia miehiä. Kaikilla miehillä ei voi olla keskenään sitä ns. veljellistä yhteyttä, mutta uskoisin kuitenkin, että jokaiselle miehelle löytyy kaveriksi miehiä, joiden kanssa voi kokea miehuuden positiivisella tavalla. Vihaamalla miessukupuolta vihaat ja tuhoat vain itseäsi.

Ota sellainen asenne, että sinä voit olla mies ilman, että mietit niitä viinaa kittaavia metsässä kasvaneita juntteja ja omalla esimerkilläsi voit tuoda ilmi toisenlaista, mutta positiivista mieskuvaa. Miehuutesi tai ihmisyytesi ei kuitenkaan ole vähemmän arvokkaampaan kuin muidenkaan. Mutta voit olla joko itsesi pahin vihollinen tai kasvaa tuosta ahdistavasta miesvihastasi ulos, jolloin olet entistä vahvempi ihmisenä kuin myös miehenä. Moni asia juontaa juurensa huonosta itsetunnosta ja jollain tapaa sinunkin ongelmasi kielii siitä. Psykoterapiasta sattaisi olla hyötyä.

• erkki.

Tämäkään ei ole feikki. Tapasin kerran mukavan naisen. Hän sanoi olevansa sinkku. Pyysin häntä lasilliselle. Hän lähti lasilliselle, mutta oli harrastanut seksiä toisen miehen kanssa ennen näkemistä. Sen jälkeen hänestä ei ole kuulunut mitään.

Hän harrasti maskuliinimiehiä.

Arvostan kyllä hyviä naisia. Korkea koulutusaste ei takaa aina ihmisen hyvyyttä.

• Hirteen_._

Naru kaulaan vaan, tässä on joselitelty muutamaan kertaan (tarkotan muita) että miksi kannattaa olla mies ja näköjään et näytä ymmärtävän.

• NEUTRI?

Maskuliinisuus on myös suojelevaa ja reilua, oikeudenmukaista, jopa uhrautuvaa. Ei kukaan Mies käyttäydy maskuliinisesti siksi, että se on tuhoavaa ja rujoa ja rumaa. Mietipä asia uudelleen.

Sen sijaan voin sanoa, että monissa maskuliinisuutta haastavissa ihmisissä (olkoon synnynnäistä tai ei) ilkeyden, ivallisuuden, katkeruuden, ylimielisyyden ja narttumaisuuden ylevät arvot ovat suuressa "arvossa".

• KTM kunniaan!

Oletko joskus ylläolevan kaltaista huomannut KTM:ssa? (Korkeakoulultutkinto, ei määritelmä miehen tasosta yhteisön silmissä). Alla olevaa tietysti. Mistä se kertoo? hukassa itsensä ja miehisyytensä kanssa? Kaappisukkahousumiehijä?

• backuppaan
        KTM kunniaan! kirjoitti:

Oletko joskus ylläolevan kaltaista huomannut KTM:ssa? (Korkeakoulultutkinto, ei määritelmä miehen tasosta yhteisön silmissä). Alla olevaa tietysti. Mistä se kertoo? hukassa itsensä ja miehisyytensä kanssa? Kaappisukkahousumiehijä?

buahahhahh, lesbona dissaan tota, miks miehet ssaa ain kaiken kunnian' %6&

• Aito KTM

Vain Suomen Poliisi voi selvittää IP-osoitteita????

Tosin olen vain korkeakoulutettu ihminen, en voi tietää mikä asia on rikos ja mikä ei. Syyntakeeton.

• järkyntästvoihyvänen
        Aito KTM kirjoitti:

Vain Suomen Poliisi voi selvittää IP-osoitteita????

Tosin olen vain korkeakoulutettu ihminen, en voi tietää mikä asia on rikos ja mikä ei. Syyntakeeton.

EN halua tietää tästä en, luottamukseni persepitkällä olon autuuteen järkkyy, äkkiä tänne joku auktoriteetti sanomaan mitä pitää ajatella, järkkyyyyy

• Eräs nainen´
        järkyntästvoihyvänen kirjoitti:

EN halua tietää tästä en, luottamukseni persepitkällä olon autuuteen järkkyy, äkkiä tänne joku auktoriteetti sanomaan mitä pitää ajatella, järkkyyyyy

Halusin vain tietää, miten mies suhtautuu minuun naisena kun olen ollut yhdessä suhteessa hyvin maskuliinisen miehen kanssa, ainakin tyttökaverini sanoivat, että kaveri oli tosi makea, hih.

Suhde miehen kanssa on naisen elämän kulmakivi, en voi mitään, jos kaikki eivät jaa samaa elämänkatsomusta.

• Eräs nainen´
        Eräs nainen´ kirjoitti:

Halusin vain tietää, miten mies suhtautuu minuun naisena kun olen ollut yhdessä suhteessa hyvin maskuliinisen miehen kanssa, ainakin tyttökaverini sanoivat, että kaveri oli tosi makea, hih.

Suhde miehen kanssa on naisen elämän kulmakivi, en voi mitään, jos kaikki eivät jaa samaa elämänkatsomusta.

Ja olen myös korkeakoulutettu fiksu nainen.

• Toinen nainen
        Eräs nainen´ kirjoitti:

Voi kun mäkin saisin tollasen makeen miehen, mistä löysit?

• Hei kyttä!
        backuppaan kirjoitti:

buahahhahh, lesbona dissaan tota, miks miehet ssaa ain kaiken kunnian' %6&

Tästä lähti viesti jossa puhuttiin jotain ton kirjottajan ip-osoitteen selvittämisestä, näin sitä suojellaan kyttääjiä.

• TimppaTT

Machoilu on HOMOA! Juuri näin! Tokihan tälläkin asialla on taas VAAN tasan 2 puolta! Ja jos miehet puolustaessaan isänmaataan ja rakkaitaan sotimalla henkensä kaupalla, niin jättämättä tämänkin uhrauksen TEKEMÄTTÄ olisi takuulla VÄHENTÄNYT raiskauksia ja 'rumuutta'? Juupa-jaapa, kun asiat AINA ovat joillekin VAAN 2-ulotteisia! :/

• Vihapuhe´

"stereotyyppinen homo, jonka miellän rääkyväksi kanahomoneidiksi, joka kulkee pinkit vaatteet päällä ja korostaa naisellisuuttaan enemmän kuin naiset, koska vihaan sellaisia homoja"

Idioottimainen vihapuhe, miksi vihata sellaista mihin ei voi vaikuttaa. Miksi niin jyrkkä asenne kuin viha ja samaan aikaan pyrkii esittämään miten toisen pitäisi laimentaa vihaansa "äijäkulttuurin" edustajia kohtaan?

Kaiketi tarkoitus on sanoa, ettet millään voi tulla toimeen tuollaisten kanssa, koska heidän tapansa olla on syödä toisilta energia, koska ovat niin ehdottomia siinä mitä ovat ja miten he saavat tehdä ja miten toisten tulee siihen vain sopeutua, siis täysin samanlaisia kuin ap:n sanomat machomiehet. Vaativat näkemään asiat juuri samalla tapaa kuin he itse, eivätkä ymmärrä siinä olevan mitään ihmeellistä, niinhän heidät on opetettu näkemään asiat.

Toisten huomioiminen ja vastavuoroisuus molempia huomioiden hukassa. Ellei siis olla jo kaveriasteella, mutta tuskit , jos ei kerran heihin halua tutustua. Sehän heissä varmaan riipiikin, pinnallinen kaverillisuus, joka on täysin ulkoaopeteltu, mutta kyllähän heistäkin varmasti tutustumisten jälkeen sitä ihmistä löytyy, jota ei tarvi vihata, vaan pitää etäällä ja huomioida sopivuuden rajoissa.

• Ei ole vihapuhetta!
        Vihapuhe´ kirjoitti:

"stereotyyppinen homo, jonka miellän rääkyväksi kanahomoneidiksi, joka kulkee pinkit vaatteet päällä ja korostaa naisellisuuttaan enemmän kuin naiset, koska vihaan sellaisia homoja"

Idioottimainen vihapuhe, miksi vihata sellaista mihin ei voi vaikuttaa. Miksi niin jyrkkä asenne kuin viha ja samaan aikaan pyrkii esittämään miten toisen pitäisi laimentaa vihaansa "äijäkulttuurin" edustajia kohtaan?

Kaiketi tarkoitus on sanoa, ettet millään voi tulla toimeen tuollaisten kanssa, koska heidän tapansa olla on syödä toisilta energia, koska ovat niin ehdottomia siinä mitä ovat ja miten he saavat tehdä ja miten toisten tulee siihen vain sopeutua, siis täysin samanlaisia kuin ap:n sanomat machomiehet. Vaativat näkemään asiat juuri samalla tapaa kuin he itse, eivätkä ymmärrä siinä olevan mitään ihmeellistä, niinhän heidät on opetettu näkemään asiat.

Toisten huomioiminen ja vastavuoroisuus molempia huomioiden hukassa. Ellei siis olla jo kaveriasteella, mutta tuskit , jos ei kerran heihin halua tutustua. Sehän heissä varmaan riipiikin, pinnallinen kaverillisuus, joka on täysin ulkoaopeteltu, mutta kyllähän heistäkin varmasti tutustumisten jälkeen sitä ihmistä löytyy, jota ei tarvi vihata, vaan pitää etäällä ja huomioida sopivuuden rajoissa.

Vain valkoiset miehet voivat kokea vihapuhetta, sen jälkeen kun ovat taistelleet paremman maailman puolesta, uhrautuen, suojellen tärkeitä arvoja, osoittaen miehistä rohkeutta ja tässä kiitos! ainaista vihapuhetta.

• Oma vihapuhe
        Ei ole vihapuhetta! kirjoitti:

Vain valkoiset miehet voivat kokea vihapuhetta, sen jälkeen kun ovat taistelleet paremman maailman puolesta, uhrautuen, suojellen tärkeitä arvoja, osoittaen miehistä rohkeutta ja tässä kiitos! ainaista vihapuhetta.

Mutta voihan tuo mennä vihapuheen piiriin, siis ap:n teksti. Siinähän asetetaan vaaraan itsensä tai hänen kaltaiset miehet, jotka ovat vastaan keskimääräistä mieskuvaa, johon valkoinen mies määritelmäkin solahtaa.

Vihapuhe menee rikki vasta sitten, kun jollekin siitä puheesta voidaan osoittaa olevan suurta haittaa, vaaraa siitä että toiset ympärillä toimivat kanssakäymissääntöjen vastaisesti jne.

Harva miehistä yleisellä tasolla sanottu asia aiheuttaa keskimääräiselle miehenkuvaan soveltuvalle mitään vaaraa tulla syrjityksi, uhatuksi jne. minkä voisi osoittaa johtuvaksi ko.vihapuheesta.

Se, että se saattaa vahvistaa yleistä entistä ennakkoluuloisuutta keskimääräiseen miehenkuvaan solahtavaa ihmistä kohtaan, on tietysti sellaisen puheen haittapuoli. Osin perustuvat tietysti faktoihin, ja jos niitä ei ole kannattamassa, silloinhan kannattaa niitä vastustaa ja toimia toisia. On se helppoa.

• Ratkaisu12

Annan sinulle selkeän neuvon, joka ratkaisee ongelmasi: Käänny Jeesuksen puoleen! Jeesus kuoli sinun ja koko maailman syntien ja pahuuden puolesta. Hän on tosi Jumala ja tosi ihminen, joka nousi kuolleista ja istuu nyt Isän Jumalan oikealla puolella.
      Tee parannus, tunnusta syntisi Jeesuksella ja kadu pahuuttasi, sekä usko evankeliumi Jeesuksesta. Jos teet näin, Jumalan Henki synnyttää sinut uudesti ja saat tulla Jumalan omaksi.
      Jumala puhdistaa sinut myös noista haureuden himoista ja ajaa sinusta ulos tuon väärän seksuaalisuuden. Näin saat olla vapaa ja iloita siitä, että Jumala on luonut sinut juuri mieheksi.

• !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tämä ei ole uskontopalsta, mene pois!

• Uskova nainen

"Jumala puhdistaa sinut myös noista haureuden himoista ja ajaa sinusta ulos tuon väärän seksuaalisuuden. Näin saat olla vapaa ja iloita siitä, että Jumala on luonut sinut juuri mieheksi."

Olet täysin väärässä, sekoitat sukupuolen ja seksuaalisuuden. Aloittaja ei puhunut mitään seksuaalisuudesta, keksit sen omasta päästäsi.

Jumala on luonut minut juuri tällaiseksi ja salli sen että minun synnynnäinen fyysinen vikani voitiin korjata. Nyt voin elää naisena joksi olen tuntenut itseni nuoruudesta saakka. Aloittaja ei koe itseään täysin naiseksi ja siksi on epäilevällä kannalla.

• Stereotypiat pois

"Inhoan sitä. Inhoan äijä- ja macho-kulttuuria ja väkivaltaa."

Sinun ei tarvitse olla kiinnostunut väkivallasta ja machoilusta.

"Miehet tuhoavat ja tekevät väkivaltaa."

Niin monet naisetkin. Sinun ei tarvitse.

"Koko historia on täynnä miesten johtamien yhteiskuntien verisiä sotia ja terroritekoja sekä upeiden ja ihanien naisten alistamista ja raiskaamista."

Koko historia tuntee myös naisista koostuvia "varjohallituksia" jotka ovat olleet takapiruina.

"Huolenpito, rakkaus ja äidin rakkaus lapsia kohtaan."

Entäs huolehtivainen ja rakastava mies sitten?

"Miehet satuttavat ja ovat luontaisesti taipuvaisia siihen."

http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2010123112937993_lz.shtml

---

Ihminen voi olla hyvä, sukupuolestaan riippumatta. Jos sitten inhoaa omaa vartaloaankin niin sitten tarvis tehdä jotain.

• MiehiäEikäMarjanpoim

"Muisteles lisää"",,nimimerkille,,

Tuo 'tamponi juttu',, oli lähinnä 'vitsi',, joka aikaansai samallaista kuohuntaa sinussa kuin aikoinaan pilapiirtäjä Kari Suomalainen sen esiintoi, tarkoituksellaan provosoida ns. 'tiukkapipoisia femakkkoja'..

*Siinäsuhteessa osui ja upposi*

Normiihminen olisi ottanut tuon hymöörill' mutta kun on niin 'sivistynyt',, niin.??

Yhteiskunnat on kehittynyt ihmisten vuorovaikutuksella, usein demokratia ja tasa-arvo ovat ovat olleet tavoitteena.

Suuret yhteiskunnalliset ajattelijat filosofit, ovat teorioillaan edesauttaneet tätä kehitystä.

Aikoinaan Marxin teoriat ja toteutunut 'sosialismi',, ovat edesauttaneet myös naisten asemaa yhteiskunnassa.
      Siihen on antanut panoksensa niin naiset kuin miehetkin..

Käsite' pohjoismainen demokratia, eritysesti naisen tasavertainen asema siinä.
      Mahdollisuus kouluttautua ja nousta yhteiskunnassa päättäjien eliittiin..

Naisen asema tieteessä ja yleensä yhteiskunnassa on kiistämätön nykyään, varsinkin kaikkein pisimmillään kehittyneessä pohjoismaisissa demokratioissa..

On menty jo niin pitkälle että meidän 'naispäättäjät' halajaa tänne taantumuksellista muslimikomentoo, ilmeisesti elämä tässä demokratiassa on jo niin 'tylsää'.?? Kun osa 'miehehistäkin' alkavat jo muistuttamaan eunukkijoukkoa.??

Jos napurimme venäjä olisi ollut muslimivaltio, (neuvostoliiton sijaan),, tuskimpa vaan naisten asema suomessa olisi näin tasa-arvoinen kuin se nyt on, he ehkä kulkisivat burka päässä hunnutettuna ..

'Mistä tähän on tultu',? Historian tutkiminen antaa uusia ulottovuuksia ymmärtämään tätäpäivää,, (Paasikiven toteamus),, "Jos ei tunne historiaa ei voi ymmärtää tulevaa"..

Se vaan kun yhteiskunnat kehittyy aletaan pohtia aivan toisarvoisia asioita, niitä tuodaan esiin ikäänkuin tärkeämpää keskustelu ei olisikaan..

• Mitä mies?

Mihin mennään? Onko tämä yhteiskuntaan liittyvä kysymys, järkkyykö ihmisoikeudet, peruslailliset oikeudet (vihapuhe rikkoo lakia?), tasavertainen kohtelu.

Normit järkkyy mutta kehittyykö yhteiskunta siinä vahvistaen ihmisoikeusjulistuksen päämääriä?

Ihmisen tragedia, oma asia vaiko jotain tekemistä myös yhteiskunnallisten asioiden suhteen?

Onko tragedia valtava? Jos vain tässä vaiheessa ahdistaa ilman että tietää mitä tapahtuu jos ottaa irtioton vallitsevasta mieskulttuurista, pääseekö siitä eroon? Saa turpiinsa ja joutuu vain ajattelemaan näin sitä muutkin miehet kokee eikä siitä sovi valittaa vahvistuu yhteisössä hyväksytynlaiseksi mieheksi?

Kaikki hyvin, ihmiskohtalot eivät ole yhteiskunnallisia asioita, niinkö?

• mies vs friikit

Evoluutio ei ole kyennyt karsimaan (ainakaan vielä) maskuliinisuutta pois miehistä koska se on ollut ihmiskunnan elinehto 99,9% ihmiskunnan olemassaolon historiassa.

Miesten on pitänyt puolustaa olemassaoloaan ja perheensä olemassaoloa satoja tuhansia vuosia. Ei sellainen lähde tuosta vaan pois vaikka joku kukkamekossaan niin toivoisi ja ilman miestä ei sitä kukkamekkotyyppiä olisi koskaan ollut olemassakaan.

Miehisyys kunniaan siinä missä naiseuskin.

Friikitkin saa olla friikkejä ihan niin paljon kuin haluavat mutta vihaaminen muodostaa vastavihaa ja se ei ole kovin viisasta.
      En suosittele friikeille taistelua miehiä vastaan koska lopputulos on ennalta arvattavissa.

Itselläni on voimakkaasta maskuliinisuudestani huolimatta vahva suojelu- ja hoivavietti, olen hyvä isä ja naiset ovat erityisen onnellisia kanssani sekä seksissä että arkielämässä.

• YA

Anteeks vaan, mutta sä oot kyllä narsisti etkä muuta.

• erkki.

Jotkut miehet kuvittelee olevansa alfa-uroksia.

En arvosta yhtään maskuliinisia miehiä enkä naisia.

Hyvä ja hyvän itsetunnon omaava nainen ei takerru maskuliinisiin miehiin.

Nostan hattua hyville naisille, jotka mukavia, nättejä, naisellisia, kunnollisia ja tuntevat arvonsa.

• antierkki.

Hyviä homoseksuaalisia hetkiä vaan sinne erkki.

• ripakkaarapakkaa

Öh... Mutta eihän maskuliinisuus tarkoita samaa kuin mies, väkivalta, sota, viha, lihakset, valta, kikkeli.

Ihan nyt huvin vuoksi...: Lukekaa linkin sisältämää tekstiä, rullatkaa alaspäin ja lukekaa ensin kohta "Homo- ja transseksuaalisuus".
      Tehkää sitten omat mietelmät asiasta.

Toisin sanoen aloittajalla saattaa olla hieman vääristynyt ajatus maskuliinisuudesta.

• ripsrapsh

• höpön pöpön pöppö

• .

Olipas todella viisas ja avaava kirjoitus. Kirjoittajan nimimerkki sopii hänelle oikein hyvin.

• YA

Siis tämä aloitus on tehty 25.7. eli 7 päivää sitten ja nyt on tullut jo 317 vastausta!!!!?!? :O

Onpa tämä palsta aktiviinen näin keskikesällä, lol.

• eipä ei

Ei ole normaalisti mutta kun ylläpito innostui nostamaan aiheen mainosbanneriin niin sitten tänne rynnisti iso joukko ihmisiä jotka eivät olleeet edes kuulleet tästä palstasta.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1759
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1598
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1404
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1358
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1275
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1131
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1048
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      951
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      949
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      889
    Aihe