Kannattaako se laittaa multaan tai kasvualustaan? Voiko sitä kasvattaa ilman multaa vesiviljelyllä? Onko joku saanut omenansiemenen kasvamaan?
Miten edetä itäneen omenansiemenen kanssa?
3
144
Vastaukset
- Itävyys 100 %
Miks pitäisi vesiviljellä puuta? Puu kasvaa isoksi, eikä pysy pystyssä ilman juurien tukea. Hankala se on maljakkoon pönkätä pystyyn:))
Viime syksynä pistin purkkiin punakanelin siemeniä, kastelin ja panin jääkaappiin talveksi. Vappuna nostin ikkunalle ja kaikki siemenet iti! Ällistytti tosissaan.
Nyt puut on jo puolimetrisiä ja aattelin upottaa ne purkeissaan maahan talveksi. Jos keväällä sais ällistyä uudelleen... - harrastelua
Minulla on 9kpl tuolla nurmikolla siemenestä kasvaneita puun alkuja.
Joskus marras-joulukuu laitoin siemenet kaksi vuotta sitten multaan ja autotalliin. Keväällä nostin sisään kun siemenet olivat itäneet. Viime kesänä laitoin ne ulos multaan mutta laitoin vahvan/ei liian tiheä kangas kuopan pohjalle. Ensi keväänä nostan ruukkuun ja muutamaa yritän "jalostaa".Minulla on Italian Golden Delicious- omenan siemenestä kasvatettu pikkupuu
puutarhassani, n.2 m korkea.Tekee pieniä omenia, kuin koristeomenapuussa.
En ole maistanut, ovat vain koristeena.Kestänyt täällä Savonlinnan korkeudella
hyvin pakkastalvet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911446Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231228- 50968
- 70910
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52823Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53820- 56802
- 102784
- 82780
- 32725