Olen päätänyt antautua Jumalan tahdolle ja etsiä seurakuntayhteyden. Erotan herkästi totuuden valheesta ja lienee parasta valmistautua pitämään mölyt mahassa.
Asun käpylässä Helsingissä. Jostain tästä läheltä voisi tuntumaa etsiä, tosin autokin on olemassa, johon minulla on autonavaimet, joten voi olla 30 km säteellä, kauemmaksi tuskin jaksan kaasua painaa.
Onko tälle sunnuntaille uskalikolle paikkaa ja aikaa tiedossa?
Kiitollisena informaatiosta, vigilance. Kengät jalkaan ja takki päälle ja menoksi. Jännää on.
Seurakuntayhteys
19
92
Vastaukset
- Display 19
Luitko viestini, että koita olla vähemmän akateeminen ja yksinkertaistaa kirjoitteluasi. Nyt kirjoitat sydämellä ymmärrettävästi.
Asia tuli selväksi. Halusit, että kirjoittaisin kieliopillisesti väärin, jaahas, voinhan mä niinkin sitten kirjoitella. Yritän tehdä parhaani asian suhteen. Informaatio vähene, mutta välittömyyden ja ymmärrettävyyden kokemuksellisuudeen tunne lisääntyy? Sehän se homman nimi on.
Historian muistijäljistä saatan toisinaan silti kirjoitella ja niiden voimakkaista muistuttavista ravistuksista.
Oli muuten ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa tuollainen viestikontakti mulle profiilipuolella. Kiitos siitä.- Display 19
vigilance kirjoitti:
Asia tuli selväksi. Halusit, että kirjoittaisin kieliopillisesti väärin, jaahas, voinhan mä niinkin sitten kirjoitella. Yritän tehdä parhaani asian suhteen. Informaatio vähene, mutta välittömyyden ja ymmärrettävyyden kokemuksellisuudeen tunne lisääntyy? Sehän se homman nimi on.
Historian muistijäljistä saatan toisinaan silti kirjoitella ja niiden voimakkaista muistuttavista ravistuksista.
Oli muuten ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa tuollainen viestikontakti mulle profiilipuolella. Kiitos siitä.Se mikä yksityisesti kirjoitellaan ei tule yleiselle keskustelu linjalle valua missään muodossa.
Display 19 kirjoitti:
Se mikä yksityisesti kirjoitellaan ei tule yleiselle keskustelu linjalle valua missään muodossa.
Asia selvä.
Hei!
Kello on nyt noin puoli kaksi iltapäivällä ja suurin osa seurakuntien jumalanpalveluksista on tältä päivältä ohi.
Kello 19 on Tuomasmessu Agricolan kirkossa.
http://www.tuomasmessu.fi/?sid=58&tid=153
Voit myös katsoa netistä, tapahtuuko tänään kotiseurakunnassasi Oulunkylässä jotain vielä tänään tai naapurissa, vaikkapa Malmilla.
Antti-pappi- .....
Oulunkylässä on sunnuntaisin iltapäivällä vanhoillislestadiolaisten seurat heidän rukoushuoneellaan. Ne taitavat olla noin kello 16. Sinne vain!
..... kirjoitti:
Oulunkylässä on sunnuntaisin iltapäivällä vanhoillislestadiolaisten seurat heidän rukoushuoneellaan. Ne taitavat olla noin kello 16. Sinne vain!
Olin kiinni toisenlaisessa toiminnassa, missä tämä vanhoillislestadiolaisten keskittymä mahtanee olla? Voihan sitä käydä kuulostelemassa ja jututtamassa, mikä on homman henkenä. Vastaus oliis mkiva saada vaikkei tälle viikonlopulle osukaan, mutta ensi sunnuntain läheisyys hipoo jo keltaisen kauluspaitani hihaa.
Sinne vain eli minne? Ensi sunnuntaina menen sinne klo 16 jos on osoite tiedossa.- .....
vigilance kirjoitti:
Olin kiinni toisenlaisessa toiminnassa, missä tämä vanhoillislestadiolaisten keskittymä mahtanee olla? Voihan sitä käydä kuulostelemassa ja jututtamassa, mikä on homman henkenä. Vastaus oliis mkiva saada vaikkei tälle viikonlopulle osukaan, mutta ensi sunnuntain läheisyys hipoo jo keltaisen kauluspaitani hihaa.
Sinne vain eli minne? Ensi sunnuntaina menen sinne klo 16 jos on osoite tiedossa.Osoite on Myrskyläntie 22, mutta ei se porukka ehkä sulle sovi. Heillä kun on se oppi että vain heikäläiset pääsee taivaaseen, mutta kyllä heissä Helsingissä on toisenmielistäkin väkeä.
Tänään siellä on vielä kuudeltakin seurat.
http://www.helsinginrauhanyhdistys.fi/
- body
vigilance
suosittelen vahvasti yläpään käyttöä, sillä muutoin on helposti tuuliajolla.
Järki / ymmärrys on meillä elämän kompassi.- vältä naispappi srk
vigilance kirjoitti:
Jeesus on pääni.
olen melkoisen varma, ettei saatana halua sun menevän seurakuntaan. koita nyt mennä jonnekin ensi viikonloppuna!!!
Koen saatanan vitkuttelevan, jottet menisi, kaikenlaisin muine menoineen tai ajankäyttöineen, raivaa aikaa sille srk-menollesi niin jatkossa toivottavasti otat sen sellaiseksi löydöksi ja aarteeksi elämääsi, että mikään muu ei tule sen esteeksi, jotta saisit oman perheesi pariin lopulakin päästä!! - EL.a .K:IM
vigilance kirjoitti:
Jeesus on pääni.
vigilance
Ei muutakun kovaa ajoa. Muidenkin piireissä on kivä käyskennellä. Mulla on lämpimät suhteet Helluntalaisiin, kun kakarana kävin niiden leireillä, ja kerhossa. Kaikkien pitäisi käydä kuulostelemassa muitakin piirejä, kuin ev.lut. Mä olen hengannut jopa Saa.ta.nan palvojienkin kanssa. Ihan mukavasti kohtelivat. Ei ollut ollenkaan sellainen olo, että en olisi ollut tervetullut uskoineen päivineen. Ei siitä tietenkään puhuttu mitään. Mutta tunnen heitä useita.
- body
Sanopa ihan konkreettisesti miten tuo, " Jeesus on pääni " toimii.??
Mielestäni tuossa on jo pahasti sitä huuhaa uskovaisuutta, lennetään pilvissä ja pian tullaan alas että kolisee ja sitten syytetään, niin sitten syytellään, kysellään ja ollaan katkeria. - Henotes
Olet ilmeisesti aika fundamentalistinen joten löydät kenties hengellisen kotisi vapaista suunnista. Hermannissa on yksi fundamentalismin pesäke, pieni vapaiden suuntien oppeja korostava yhteisö. En muista nimeä mutta siinä se Hämeentiellä on, vasemmalla keskustasta tullessa, hiukan ennen Paavalin kirkkoa.
Tuli nimikin mieleen: Henotes-seurakunta, juu... - Kiimainen apulainen
http://personal.inet.fi/koti/henotes/hhelsinki.html
Tuossa näkyy olevan 4 miestä. Sinkkujako vai ei, vaikea sanoa. Parran hieronnasta niskaan ja selkään kesken session tykkään itse.
Kiihkeää, terv. gay 64 - mene mukaan
Hesasta löytyy vaikka mitä hengellistä tilaisuutta
- taivasmatkalla
Radio Deistäkin löytyy uskonystäviä
www.radiodei.fi Jaa, kiitos tosiaan taivasmatkalainen!
Myrskyläntielle menen ja käytyäni siellä raportoin asiasta. Ensi sunnuntaina on tosiaan muuta menoa, mutta onhan tässä syksyä edessä, vai kuinka.
Minulla ei ole kokemusta tuhman palvojista, mutta kokemusta on henkimaailman vaivassa olevasta puolesta. Ei ollut yhtään sellainen olo, etten olisi aikanani kelvannut joukon jatkoksi vaivassa olevaksi sieluksi helvethiin. Kohtelu varmaan muuttuu tilan vaihtuessa toiseen, ruumiista sieluksi.- EL.a K:IM
vigilance
Ei tapaamani tuhman palvojat ole olleet mitenkään riutuneita tai tuskaisia. Eivätkä ainakaan mulle yrittäneet tarjoilla ideologiaansa. Niin on käynyt oikeastaan vaan yhden kohdalla. Mutta se oli vähän vice versa. Itsekkin yritin tuoda näkemyksiäni esille. Muuten ainakin mun kohtaamiset on olleet ilman käännyttämisyrityksiä. Se kuilu siinä välissä on niin iso, ettei sellainen kannattaisikaan. Toi henkimaailman vaivassa oleminen ei ole vierasta mulle. Se on aika rankkaa touhua, kun tuntuu, että revitään elävänä kappaleiksi. Eikä enään tiedä, mikä on todellista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816