oletko ottanut evankeliumin vastaan?

: move :

miksi olet? miksi et?

Onko evankeliumi sinulle rasite vai ilonaihe, tämä kyllä ja ei vastaajille yhteisesti.

30

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taivasmatkalla

Tietenkin, koska haluan päästä taivaaseen. Sitä paitsi Jumala johdattaa hienosti elämääni jo nyt.

• kirkon penkissä

Olen. Kummasti vain ulkomailla asuessani, ihmisvilinässä, katolinen kirkko veti puoleensa. Rukoilin, puhuin Jumalalle ja sain uskon lahjan.

En voisi elää ilman uskoa, en näkisi mitään suurempaa tarkoitusta elämälleni, kuin perustarpeiden tyydyttäminen. Eli " mitä se ihmistä hyödyttää vaikka saisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon."

• Mika melkeinkyynelöi

Olen ottanut. Ei ollut muuta mahdollisuutta kun totuus tuli ilmi tavalla, jota kammoksuin etukäteen ja kun se tapahtui niin siinä ei ollutkaan pelosta tietoa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pyhä Henki on olemassa ja sillä on voimaa, jossa rakkaus jyllää.

Kiitos Jumalalle kajahtaa sydämestäni joka päivä vaikka kuinka olisi huono olo, kiitollisuuden ääni SUURELLE "mysteerille".

• Kyllä.

• Niin ja on ilonaihe. Alussa hieman kismitti kun ei enää oikein voinut puuhailla kuten oli ennen puuhaillut. Kasvua on tapahtunut synnistä pois sellaisella määrällä, etten siihen uskonut alkutaipaleelle käydessäni inhimillisesti mahdollistakaan. Jumala osoittanut sen luulon päivittäin erheelliseksi.

• näin on

vanhat jutut eivät enää kiinnosta, kun Jeesus tulee elämään

• Hei,

Olen kasvanut lapsesta asti kiinni uskoon ja se on elämääni kantava voima.

t. Maarit-pappi

• 1052

Onko sulla koskaan ollut sellaista kautta tai hetkeä, että oot selkeesti ollut pois uskosta? Mä oon ymmärtänyt että uskon pohjana vähän niinku täytyis aina olla ymmärrys omasta kelvottomuudesta. Jos joku kumminkin on "aina" ollut uskossa, niin se on varmaan tosi suuri siunaus omassa elämässä.

• EL.a K:IM
        1052 kirjoitti:

Onko sulla koskaan ollut sellaista kautta tai hetkeä, että oot selkeesti ollut pois uskosta? Mä oon ymmärtänyt että uskon pohjana vähän niinku täytyis aina olla ymmärrys omasta kelvottomuudesta. Jos joku kumminkin on "aina" ollut uskossa, niin se on varmaan tosi suuri siunaus omassa elämässä.

1052

Ei usko ole rypemistä omassa viallisuudessaan. Säkkiin pukeudutaan, ja tuhkaa päälle sirotellaan, jos Jumala nuhtelee. Eikä Iskä ihan pienestä suutu. Lapsiahan tässä ollaan. Ei tosin voi alkaa pellossa elämään. Aina se nuhtelu tulee jossain vaiheessa, jos tarvetta.

• kapakassa etoo

Olen ottanut. Havaitsin Raamatun pitävän paikkansa. Joka asia on oikein sanottu.

Kun katsoo kuinka maailma pyörii niin Raamattu osaa senkin kertoa. Profetiat pitäneet paikkansa jo suurin osa toteutunutkin.

Suurin syy ihmillä kieltää Raamattu ei ole älyn vähyys ettei tjauaisi totuutta, vaan halua tehdä syntiä. Kapakat ovat huorintekijöitä täynnä ympäri maailman.

• Olen.

Vaikka olenkin ottanut sen vastaa täysin riippumatta muiden opetuksista, silti olen niin tehnyt. Se oli vapauttava kokemus. Maailman meni päälaelleen - ”ei saa” maalima muuttui ”saat” maailmaksi. Entinen paha Jumala muuttui hyväksi.

Vaikka kuinka täälläkin koetetaan muuttaa kaikki pahaksi, se vain ei enää pure. Olen saanut niin paljon voimaa arkeen, elämään ja vaikeuksien kohtaamiseen, etten tästä enää luovu.

• Kun minulta kysytään oletko uskossa, vastaan että usko on minussa. Koen saaneeni sen synnyinlahjaksi, ilman että olen sitä erityisesti pyytänyt tai ottanut vastaan. Se on lahja, joka on ollut aina osa elämääni. Lapsuudenkotini ei ollut erityisen uskonnollinen, mutta silti nämä asiat ovat aina olleet sydäntäni lähellä, niin pienestä kuin muistan.

Minusta evankeliumi on sellainen valtava lahja, että se kuuluu aivan kaikille, riippumatta siitä, kuinka ihminen osaa tai ei osaa sitä vastaanottaa. Vanha evankelinen ajatus koko maailman autuudesta on minulle läheinen. Jeesus on sovittanut syntimme, ilosanoma on jo, kaikki on täytetty, Lähetystyön tehtävä on kertoa siitä, jakaa ilo kaikkien tietoon, eikä saada aikaan jonkun tietyn kaavan mukaisia uskoontuloja.

En toki halveksi myöskään uskoontulokokemuksia. Joillekin se on ainoa ja paras tie löytää evankeliumi omaan elämäänsä. Mutta haluan tuoda keskusteluun myös sen näkökulman, että muitakin teitä ilosanoman omaksumiselle on.

Emilia (toimittaja)

• Kristinuskon kirja.

Emilia ( toimittaja )

Arvostan positiivisesti käsityksiäsi, mutta kerro mikä on evankeliumi ?

• Oletko uskossa ?

"Kun minulta kysytään oletko uskossa, vastaan että usko on minussa. "

En tiedä mikä sinussa on, mutta Emilia ...

Oletko uskossa Jeesukseen ?

Tämä on sitä evankeliumin vastaanottamista, kun ottaa uskon Jeesukseen vastaan, kun Jumala sinä niin kauniisti sinullekin tarjoaa.

• Ei harhoja

"Vanha evankelinen ajatus koko maailman autuudesta on minulle läheinen. "

Tämä on jotain harhaista newagea eikä kuulu mitenkään kristinuskon piiriin.

• taivasmatkalla

On hienoa tulla tuntemaan Jeesus jo lapsena

• lill lisa

Luen mieluimmin muunlaisia satuja, en pidä väkivallasta, enkä ihmisten tappamisesta.

• näin on

Raamattu on realistinen kirja

• rehellinen*

siis satukirja

• Evankeliumi ei ole minulle sen enempää rasite kuin ilonaihekaan.

Se on yksi suuri tarina, josta kyllä voi ammentaa tärkeitä asioita, mutta minulle evankeliumi ei ole ilosanoma kristillisessä mielessä.

Usko voi olla minussa, mutta minä en ole Uskossa.

• EL.a K:IM

: move :

Olen elänyt siinä ilosanomassa, joten kyllä. Evankeliumi on mulle rasite, Se kuitenkin kiteytyy siihen, että lampaat ja vuohet erotellaan. Mä olen tullut toimeen molempien kanssa.

• Evankeliumit ovat minulle kyllä suuriilonaihe, sananmukaisesti ilosanoma. Olen saanut niiden vaikutuspiirissä kasvaa aina kasteestani asti ja olen kiitollinen siitä, että Pyhä Henki on antanut minuun uskon.

Sanna-pappi

• EL: ak:IM

kuunteleva_kirkko

Sanna-pappi

Ymmärrän ajatuksesi. Mutta tunnen liian monta, liian läheisesti, jotka ei mahdu kamelina neulansilmän lävitse. Ei edes puskutraktorilla. Siksi en oikein ota kaikkea irti ilosanomasta. Se on mulle myös isosti luopumista.

• Kristinuskon kirja.

Sanna-pappi

Jeesuksesta on kirjoitettu 20 evankeliumia. Sinä olet niiden vaikutuspiirissä. minä en ole. Olen Jeesuksen ilmoituksen vaikutuspiirissä-

• Oletko uskossa ?

Sannalle sama kysymys, että tiedä mikä sinuun on annettu jonkun toimesta, mutta ...

Oletko Sanna uskossa Jeesukseen ?

Oletko ottanut evankeliumin uskosta Jeesukseen vastaan ?

Jossei tätä kykene myöntämään, niin ihminen on vasta melko keskeneräisessä olotilassa suhteessa Jumalaan. Ei Jumala halua luterilaisia vippaskonsteja, vaan uskoa Jeesukseen, koska Jumala lähetti Poikansa Jeesuksen ettei kukaan joka Häneen uskoo, joudu kadotukseen.

Katso vielä kerran tarkkaan Joh. 3:16

• uskovaNainen

Kyllä. Usko on ollut minussa lapsesta saakka. Evankeliumi on minulle ilonaihe. Tiedän olevani Isän käsissä ja tiedän, että hän kantaa minua vaikeina hetkinä.

• EL: ak:IM

uskovaNainen

Juu. Niin se on. Sorry että `vähensin` sitä muistuttamalla ei mukaan mahtuvilla. Elä ihan täysillä vaan.

• Oletko uskossa ?

Kysyn sinultakin, että olet uskossa Jeesukseen.

Jos ihminen sanoo, että hänessä on usko, niin kukaan ei tiedä kuka usko siellä nyt sitten piileekään ...hmmmm

• gpgajtpgj

Kyllä olen. On suuri kiitollisuuden aihe, että Jeesus on kuollv myös minun syntieni tähden.

• näin on

kuolemalla kuoleman voitti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      97
      2821
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1839
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1804
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      382
      1670
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1611
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1447
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1257
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1176
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1146
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe