Älkää nukahtako hengellisesti, pitäkää silmänne auki

Tomusta luotu

Kun Herra rukkoili ja valavoi Ketsemanessa kaikkien meän puolesta, hiän pyysi opetuslapsija rukkoillemaan ja valavommaan hiänen kanssaan. Kaikille heille tuli kuitennii uni, eivätkä hyö jaksaneet valavoa ja rukkoilla . Jeesuksen sanojen mukkaan sama toistuu myös lopun aikana.

Kaikki, mittee tiet avuntarvihtijalle, tiet sen Herralle, kaikki, mitte sie jätät tekemättä hälle siun appuus tarvihtavalle, jätä Herralle tekemäti.

Monesti se on äänetön salattu katse ja huokaus, että joku tuota pientä velejä tai siskova auttois kun on vaikijaa hällä.

10

72

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei, oliko käyttämäsi murre savvoo?

Jatkakaamme valvomista.

t. Maarit-pappi

• EL.a K:IM

kuunteleva_kirkko

t. Maarit-pappi

Jos historia toistaa itseään, niin `Kaikki te tulette vielä vihastumaan minuun`. Ei ole silloin muurilla ketään valvomassa. Vihollinen tulee ovista ja ikkunoista. Saas nähdä miten käyp. Sen voisit kuitenkin kirkon edustajana jotenkin kirjoittaa, ettei valvominen tarkoita fyysistä valvomista. Joku herkkä saattaa menettää yöunensa, kun ei uskalla nukkua. Niitäkin on.

• Hauska. Ajattele, jos pappi sais syytteen, kun valvottaa kansaa..

Hnsq - erityisnuorisotyö

kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Hauska. Ajattele, jos pappi sais syytteen, kun valvottaa kansaa..

Hnsq - erityisnuorisotyö

kuunteleva_kirkko

Hnsq - erityisnuorisotyö

Heh:). Se olisi kornia huvittavuuteen saakka, jos syyte ei tulisi `korkeimmalta`oikeudelta. Kyllä mä muistan ainakin miettineen tosissaan, etteikö sitä sais nukkuakkaan. En onneksi sitä joutunut montaa minuuttia vatvoa. Mutta on ehkä niitäkin, jotka ajattelevat olevansa ihan kuilun reunalla. Ja ottavat joka sanan kirjaimellisesti. Ihan varmuuden vuoksi. Tosta syytteestä vielä. Ihme ettei kukaan ole vielä keksinyt syyttää siitä kirkkoa. Kyllähän teitä ammutaan aika kovilla tälläkin palstalla. Monet on ottaneet sen ihan harrastuksekseen, keksiä uusia keinoja syyttää teitä. Vaikka 1500 vuotta vanhoista asioista, mihin te ette ole voineet edes vaikuttaa. Kyllähän mäkin välillä tykitän, mutta ei se ole mun agenda. Mä eroan mahdollisesti kirkosta viimeisten joukosta. On vaikea nähdä kirkon lähitulevaisuuden suunnat, joista muodostaisi mahdollisen kuvan omasta ajatuksistani siitä. Jotainhan pitäisi tehdä joukkopaon estämiseksi. Ei muutakun pelionnea.

• EL.a K:IM kirjoitti:

kuunteleva_kirkko

Hnsq - erityisnuorisotyö

Heh:). Se olisi kornia huvittavuuteen saakka, jos syyte ei tulisi `korkeimmalta`oikeudelta. Kyllä mä muistan ainakin miettineen tosissaan, etteikö sitä sais nukkuakkaan. En onneksi sitä joutunut montaa minuuttia vatvoa. Mutta on ehkä niitäkin, jotka ajattelevat olevansa ihan kuilun reunalla. Ja ottavat joka sanan kirjaimellisesti. Ihan varmuuden vuoksi. Tosta syytteestä vielä. Ihme ettei kukaan ole vielä keksinyt syyttää siitä kirkkoa. Kyllähän teitä ammutaan aika kovilla tälläkin palstalla. Monet on ottaneet sen ihan harrastuksekseen, keksiä uusia keinoja syyttää teitä. Vaikka 1500 vuotta vanhoista asioista, mihin te ette ole voineet edes vaikuttaa. Kyllähän mäkin välillä tykitän, mutta ei se ole mun agenda. Mä eroan mahdollisesti kirkosta viimeisten joukosta. On vaikea nähdä kirkon lähitulevaisuuden suunnat, joista muodostaisi mahdollisen kuvan omasta ajatuksistani siitä. Jotainhan pitäisi tehdä joukkopaon estämiseksi. Ei muutakun pelionnea.

Tattis, tiedän joo kyllä, että aina ei pelisilmä ja huumori kohtaa ja joutuu olemaan aika varovainen sanomisissaan. Mitäs sanoisit, jos nukuttais välillä?!

:) Hnsq

kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Tattis, tiedän joo kyllä, että aina ei pelisilmä ja huumori kohtaa ja joutuu olemaan aika varovainen sanomisissaan. Mitäs sanoisit, jos nukuttais välillä?!

kuunteleva_kirkko

Mulla on vapaammat kädet sekoilla täällä. Teidän kirjoittelua seurataan vähän tarkemmin. Mä voin laittaa läskiksi koska vaan, jos tuntuu siltä. Joo. Nukkuminen kunniaan. Mullakin on jo kaikki inkkarit kanootissa, etten pohdi mitään niin typerää, että saako huilata. Onhan sitä varten tehty ihan päiväkin. Lepopäivä. Siis jos ei muuten kerkiä.

• Meän on tuttu sana. Äitini kotipuolessa hieman Torniosta pohjoiseen päin, n. 200km, ihmiset käyttävät sitä sanaa.

Muu osa kirjoitusta ei sen suunnan sanavaroilta vaikuta.

http://www.youtube.com/watch?v=3tcj494V2ZQ

Sanat/ lyrics huokauksen saattelemina

I've never seen you looking so lovely as you did tonight,
      I've never seen you shine so bright,
      I've never seen so many men ask you if you wanted to dance,
      They're looking for a little romance, given half a chance,
      And I have never seen that dress you're wearing,
      Or the highlights in your hair that catch your eyes,
      I have been blind;

The lady in red is dancing with me, cheek to cheek,
      There's nobody here, it's just you and me,
      It's where I want to be,
      But I hardly know this beauty by my side,
      I'll never forget the way you look tonight;

I've never seen you looking so gorgeous as you did tonight,
      I've never seen you shine so bright, you were amazing,
      I've never seen so many people want to be there by your side,
      And when you turned to me and smiled, it took my breath away,
      And I have never had such a feeling,
      Such a feeling of complete and utter love, as I do tonight;

The lady in red is dancing with me, cheek to cheek,
      There's nobody here, it's just you and me,
      It's where I want to be,
      But I hardly know this beauty by my side,
      I'll never forget the way you look tonight;

I never will forget the way you look tonight.
      The lady in red, the lady in red,
      The lady in red, my lady in red,

I love you

• alipaineoktaavi

Varmaan jokin savon suunnan murre, ehkä karjalaan päin.. Vähän oli viännetty palajon. Mutta onhan savo hassua kirjoiteetuna(kin:) Ja palajon on siinä yhteistä meän murtheeseenkin, mistä sinun äitis on kotosin.

En kunnolla ossaa meän murretta, mutta näin se menis suurinpiirtein;

Ko Herra rukkoili ja valavoi Ketsemaniassa meän kaikkien puolesta, Hän pyysi opetuslapsia rukkoilemhaan ja valavomhaan hänen kanssaan. Kaikki net kuiteski nukahti, eiväkkä net jaksahneet enhään valavoa ja rukhoilla. Jeesuksen sanojen mukhaan tämä toistuu sitten lopun aikana.

Sen, mitä sie tehet avuntarvittijalle, tehet sie sen Herrale, Sen, mitä sie et tehe Hälle, joka apuas tarvittis, jätät Herrale tekemätä.

Monesti se on äänetön salattu katte ja huokhaus, että joku tuota veljiä tai tyärtä auttaisi ko sillä on vaikiata.

• ??

En saa selvää.

• Lihavan tuska

jaa, on niin kuuma etten saa mitään sanottua. miten kukaan pystyy kirjoittamaan mitään näin kuumuuden kiusatessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      100
      2873
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1839
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1814
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      383
      1681
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1611
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1267
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1176
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe