Kiteytä kirkon nykyinen tila

Janne E-S

Mitä tästä kirkosta pitäisi sanoa? Joskus on mielessä jotain, mutta sitten kun papille on sanat mielessä sanottavana niin ne katoaa kun pappi katsoo tuimasti silmiin ja saa jo siten minut muuttamaan sanomiseni ihan muuhun kun oli mielessä. Kolmesti olen yrittänyt asiaa alkaa puhumaan, mutta aina syttyy sellainen torjuva tuima katse papille silmiin ja säikähdän että ei sitä näistä nyt.

53

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1157

Kirkko on Jeesuksen Kristuksen lunastamassa armossa elämässään eteenpäin kulkeva joukko ihmisiä. Meillä menee ihan hyvin. Oisko tää kiteytys mitään?

• Henkinen Babylonia

Suuri Sekaannus = Baabel

• Intressi vapaa.

Ehkä se sivullisesta tuntuu Baapelin uskolta niistä jotka eivät usko mutta kyllä kai kirkko voi ihan hyvin onhan sen perusteet kalliolle rakennettu.

• _ _

Identiteettikriisiä poteva. Se ei tiedä, pitäisikö sen olla tiennäyttäjä vai perässäjuoksija.

• Hei Janne!

On ikävä kuulla että sinulla on ollut sellaisia kokemuksia, että pappi katsoo tuimasti ja torjuvasti. Kerrot että olet koittanut kolmesti puhua jotakin ja tunnet olosi ilmeisen torjutuksi. Tosi pahoillani olen- rohkaisen siltikin puhumaan ja kysymään, menemään papin puheille. Onko kyseinen pappi sinulle tuttu?
      Kyllä meille uskaltaa tulla puhumaan ja kertomaan ajtuksia ja ahdistuksia elämästä, kirkosta, uskosta. Mikä mieltä painaakaan. Rohkaisisin sinua menemään tutustumaan tähän kyseiseen pappiin tai johonkin toiseen. Jos joku sinut ja kysymyksesi torjuu, siitä ei voi vetää sitä johtopäätöstä että kirkko sinut torjuisi!

Kaisa-pappi

• Herran jestas

Aivan oikein Kaisa, ja puhumattakaan siitä että Jumalan sinut torjuisi, sillä ei pappi edusta sen enempää Jumalaa, eikä ole häntä sen lähempänä kuin kukaan muukaan ihminen, vaan paremminkin juuri päinvastoin, sillä hän edustaa antikristillistä taloudenhoitoa, - vähän niinkuin pukki kaalimaan vartijana, ja kestitsee itseään sen mukaisesti.

• Ma5a

Eivät ymmärrä, eivätkä tunne Jumalaansa.

• sitähän se

Liikeyritys. Virasto.

• Tällainen merkitys

Kirkko on kiva kulissi perhejuhlille. Näyttää hyvältä valokuvissa.

Ei sitten paljon muuta.

• ????

Minkä kirkon ?

Miksi muuten pienestä luterilaisesta lahkosta käytetään nimitystä kirkko ?

• EL: aK:IM

Janne E-S

BB-talo, jossa kirkko tavoittelee hymypoika/tyttö palkintoa. Voitto kotiin millä hinnalla tahansa. Pitää olla suosittu. Vaikka porukka juoksee takaovesta pihalle halveksuen sitä kosiskelua kaikkien kanssa. Eihän kukaan sellainenkaan voi ottaa kirkkoa tosissaan, joka ei usko Jumalaan. Miten sellainen, joka uskoo? Ei niillä ole mitään linjaa. Tai on, mutta se on sellainen tuuliviiri. Menee massan mukana, vaikka räikkönenkin ajaa vielä. Saati sitten Jumala.

• Kahden tulen välissä

Kirkko on instituutio, jonka sisällä muutokset ovat hitaita. Sillä on paljon hyviä periaatteita ja toimintamuotoja, mutta koska yhä harvempi uskoo yliluonnolliseen jumaluuteen, he eivät koe kirkkoa omaksi paikakseen. Toisaalta on myös pieni joukko uskovia, joiden mielestä kirkon tapa pyrkiä ihmisten arjen lähelle on väärä. Hekään eivät siis koe ev.lut. kirkkoa (siitä kai tässä oli kysymys) omakseen.

• EL: ak:IM

Kahden tulen välissä

Elä erehdy. Mä koen vieläkin kirkon omakseni, vaikka kritisoin sitä. Se on ihan luonnollista, että kritisoin sen puutetta kirkolta, mitä haen sieltä. En mä ole kirkon vihollinen. Mutta ystävänkään rooli ei tunnu nykymenolla oikealta. Mä olen odottavalla kannalla.

• Punainen Hiiva

Jonkunsortin solisalisrattia tämä kirkko nyt edustaa.

• EL. ak:IM

Punainen Hiiva

Mielestäni ovat liian keskittyneitä pitämään nykyiset osallistujat tyytyväisinä, että sanoma unohtuu. Paitsi se simsalabim, jolla kaikki synnit voitetaan. Eihän siitä Jeesuksen kärsimyksestä edes enään puhuta. Enkä tarkoita ristiä, vaan sitä edeltävää aikaa. Ristihän oli helpotus siihen piinaan.

• Janne E-S
      _________
      Piispat ovat vain hengellisen elämän ulkopuolella olevia hallintovirkamiehiä ja puolet
      papeista heidän toimistoapulaisiaan.

• Olisiko niin ovat tulleet välinpitämättömiksi Raamatun suhteen. Ainakin Raamatun rajoitusten halveksuntaa tulee monesta tuutista. Rajoitukset ovat ihmiselle hyväksi. Mitä enemmän kirkko vastustaa Raamattua, sitä innokkaammin kansa haluaa tietää, mitä kirkko opettaa ja mitä Raamattu opettaa.

Tietoista huijaamista, kommentoivatpa miten tahansa, ei väärää saa puhuttua suoraksi Raamattunsa tuntevalle, vaikka kuinka yrittäisi.

• Mitä rajoituksia hyvä vigilance mahdat tarkoittaa?

Itse en ainakaan allekirjoita väitettä, että kirkko vastustaa Raamattua, sillä sittenhän kaikki, mitä edustamme on turhaa. Raamattu on kulmakivi, jonka päälle rakennamme.

Muuttuvassa yhteiskunnassa on myös kirkon pitänyt muuttaa ulosantiaan, vaikkei varsinaisesti olisikaan rajoista tai opeista pitänyt "luopua" tai peräti alkaa vastustamaan, niin se, miten asiat kerrotaan ja puhutaan on muuttunut. Ei nykyaikana ihmisille voi puhua enää samalla tavalla, kuin esimerkiksi 1900-luvun alussa. Ennen arvovalta on saanut kaikki hiljaiseksi ja seuraamaan pappia kuin lampaat johtajaa, mutta nykyisin ei seurakuntalaiset tai ihmiset ole enää kuin lampaita. Jokainen osaa ajatella omilla aivoillaan ja helvetillä uhkailu ei enää tehoa.

Pitää löytää uusia väyliä ja uusia tapoja viedä viestiä Jumalasta ja niistä tärkeistä asioista, jotka eivät ajankaan saatossa ole muuttuneet.

-KaisaK, pappi

kuunteleva_kirkko

KaisaK, pappi

Ja taas ajoit ojaan. Ei raamattu ole mikään kulmakivi. Jeesus on. Siis elävä Jeesus. `Se kallis kulmakivi, jonka perustajat hylkäsivät`. Käytä vertauskuvia, mitkä ymmärrät.

EL. ak:IM kirjoitti:

kuunteleva_kirkko

KaisaK, pappi

Ja taas ajoit ojaan. Ei raamattu ole mikään kulmakivi. Jeesus on. Siis elävä Jeesus. `Se kallis kulmakivi, jonka perustajat hylkäsivät`. Käytä vertauskuvia, mitkä ymmärrät.

Ja elä lampaita syytä, jos paimenena sulla ei ole auktoritteettia. Pitäisikö vaihtaa lampaat, vai paimen?

• eräs sangen utelias

kuunteleva_kirkko

KaisaK, pappi

Nyt tämä ehkä menee aiheesta sivuun, mutta olen jotenkin ymmärtänyt, että sinä EL. ak:IM et ilmeisesti usko Kristuksen sovittaneen ihmisiä ja olleen Jumalan Poika. Miksi sitten käytät juuri tuota "Se kallis kulmakivi, jonka perustajat hylkäsivät" eli aikoinaan suurin osa juutalaisista, jotka eivät hyväksyneet Jeesusta siksi kulmakiveksi ja ainoastaan pieni joukko hyväksyi ja lopulta asia sitten annettiin pakanoille (ja kuten jo Vanhassa Testamentissa sanotaan, viinitarhat annettiin toisten hoidettaviksi). Tulin siis uteliaaksi, enkä kysy tätä mitenkään pahalla, mutta mitä kummaa sinä sitten ymmärrät kulmakivellä (vaikka toki oikeassa olet Raamatusta siinä ei ollut kyse).

eräs sangen utelias kirjoitti:

Nyt tämä ehkä menee aiheesta sivuun, mutta olen jotenkin ymmärtänyt, että sinä EL. ak:IM et ilmeisesti usko Kristuksen sovittaneen ihmisiä ja olleen Jumalan Poika. Miksi sitten käytät juuri tuota "Se kallis kulmakivi, jonka perustajat hylkäsivät" eli aikoinaan suurin osa juutalaisista, jotka eivät hyväksyneet Jeesusta siksi kulmakiveksi ja ainoastaan pieni joukko hyväksyi ja lopulta asia sitten annettiin pakanoille (ja kuten jo Vanhassa Testamentissa sanotaan, viinitarhat annettiin toisten hoidettaviksi). Tulin siis uteliaaksi, enkä kysy tätä mitenkään pahalla, mutta mitä kummaa sinä sitten ymmärrät kulmakivellä (vaikka toki oikeassa olet Raamatusta siinä ei ollut kyse).

eräs sangen utelias

Elä kysy anteeksi pyydellen. Sun kysymys oli tosi hyvä. Jeesus on mulle tärkein asia koko universumissa Jumalan jälkeen. Jeesus edustaa mulle kaikkea sitä, millä voin olla Jumalan lähellä. Ohjeita siihen. Käskyjä siihen... En voisi määrittää persoonani ilman Jeesusta. Olen jopa pyytänyt saada palvoa Häntä. Siihen ei ole tullut lupia. Isä on kuitenkin Isä. Mutta jos Jeesus poistetaan yhtälöstä, niin multa sortuu koko korttitalo. Uskoltani putoisi pohja pois.

Sovituksesta. Etkai ajattele, että kaiken jälkeen haluaisin purkaa vaikka itseltäni sovituksen? Sehän olisi ihan ideaali tilanne. Mennä vaan, ja aina kaikki olisi sovitettu. Niin vaan ei kuulu opettaa. `Jos haluatte seurata minua, niin ottakaa omat ristinne kannettavikseen`. Mä en voi sivuuttaa tota.

Jeesus on Jumalan poika. Siitä ei ole mulla ollut koskaan epäilyjä,

Mä olen itse vieroksunut tota viinitarha vertausta. En näe sitä ainakaan vielä, että Isä olisi hylännyt Israelin. Siksi en käytä sitä.

eräs sangen utelias

Elä kysy anteeksi pyydellen. Sun kysymys oli tosi hyvä. Jeesus on mulle tärkein asia koko universumissa Jumalan jälkeen. Jeesus edustaa mulle kaikkea sitä, millä voin olla Jumalan lähellä. Ohjeita siihen. Käskyjä siihen... En voisi määrittää persoonani ilman Jeesusta. Olen jopa pyytänyt saada palvoa Häntä. Siihen ei ole tullut lupia. Isä on kuitenkin Isä. Mutta jos Jeesus poistetaan yhtälöstä, niin multa sortuu koko korttitalo. Uskoltani putoisi pohja pois.

Sovituksesta. Etkai ajattele, että kaiken jälkeen haluaisin purkaa vaikka itseltäni sovituksen? Sehän olisi ihan ideaali tilanne. Mennä vaan, ja aina kaikki olisi sovitettu. Niin vaan ei kuulu opettaa. `Jos haluatte seurata minua, niin ottakaa omat ristinne kannettavikseen`. Mä en voi sivuuttaa tota.

Jeesus on Jumalan poika. Siitä ei ole mulla ollut koskaan epäilyjä,

Mä olen itse vieroksunut tota viinitarha vertausta. En näe sitä ainakaan vielä, että Isä olisi hylännyt Israelin. Siksi en käytä sitä.

Ja meinas unohtua. Kiitos. Harvoin saa tuoda luonnollisesti ilmi omaa arvostustaan Jeesusta kohtaan. Enkä mä sitä viitsi pakkosyöttää. Silloin on riski, että Isä jää pojan jalkoihin kommenteissa. Eikä sellainen käy.

• Saa´tana sentään:

Raamattu on kirja jota tulkitsette jos se sopii tarpeidenne uskonnolliseen tyydyttämiseen ja on palvelevinaan lahkonne näkemyksiä. Tosiasisallisesti luteriaisuus ja katolisuun antavat piut paut Raamatulle, antikristillisen traditionsa, ja omien erityisten uskontunnustustensa edessä, joiden näkemysten nojalla nämä kirkot ovat pyrkineen hävitttämää kristinuskon kokonaan pois maan päältä, - pottaen, hukuttaen ja vihkien miekan terille kristittyjä, sekä nukuttamalla kansat: vauvakasteen kautta nimikristillisyyden pirulliseen kuolonuneen.

• Muuttuvat paimenet

Pitääkö kirkon susien, puettuaa päälleen lamasten vaattee, muuttaan äänensäkin Hyvän Paimenen ääneksi, vastoin luontoaan?

• -KaisaK, pappi sanoi :
        Itse en ainakaan allekirjoita väitettä, että kirkko vastustaa Raamattua, sillä sittenhän kaikki, mitä edustamme on turhaa. Raamattu on kulmakivi, jonka päälle rakennamme.
        Roomalaiskirje 1:24 - 32(homoaktit)
        1.Korinttolaiskirje 6:9(miehimykset)
        1.Timoteuksen kirje(miehimykset)
        3.Mooseksen kirja 20:13 ja 18:22(homot)

Noitten jakeitten sisällöllisen merkityksen kirkko on deletoinut ja sanoo tietä-
        vänsä paremmin nuo asiat.
        Miksi kirkko on tehnyt tuon tuhotyön??

http://p1.foorumi.info/kultaomeniahopeamaljassa/viewtopic.php?t=700
        ___
        Myös kymmenen KÄSKYÄ kirkko on kirjoittanut katekismuksiinsa uuteen
        tekstuaaliseenkin muotoon.

Ovat unohtaneet etteivät ne olleet mitään kehoituksia vaan nimenomaan KÄSKYJÄ.
        Mihinkä siis on jäänyt esimerkiksi kuvainpalvelukielto?

Tuossa on tarkempi mielipiteeni :
        http://p1.foorumi.info/kultaomeniahopeamaljassa/viewtopic.php?t=701
        ___
        Kirkko vastustaa Raamattua edelläkuvatuillakin tavoilla - eikö totta??
        Entä sinä??

Tuossa on vielä arkkipiispan lausunto jossa hän avoimesti asettuu vastustamaan
        Raamatun tekstejä homoasioissa - onkohan äänessä antikristuksen apostoli??

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2010/10/1207371/arkkipiispa-homoseksuaalisuus-ei-ole-minkaanlainen-synti

• Hei!
      Olette aivan oikeassa siinä, että kirjaimellisesti Kristus on se kulmakivi, mutta Raamattu on tärkeä väline saada selville juuri se, minkä Kristus meille opetti. Siksi siis käytin tällaista ilmaisua, mutta toki olen teidän kanssanne samaa mieltä siinä, että Jeesus on Raamattuakin tärkeämpi.

Mielestäni Jeesus ei kuitenkaan osoittanut solmella yhtäkään homoseksuaalia tai syntistä, vaan hänen seuraansa oli kaikki tervetulleita. Minun mielestäni Kristuksen rajat ylittävä rakkaus on se asia, minkä pitäisi nousta suurimmaksi kaiken muun keskeltä. Jumala on lopulta se, joka erottaa vuohet lampaista. Siihen asti jokaisen täytyy kulkea sillä tietämyksellä, jonka on saanut, rukoillen ja omaatuntoaan kuunnellen.

-KaisaK, pappi

• Intressi vapaa.

-kaisaK,pappi
        Asiaa sanoit mutta kun mainitsit tuon neutraali jutun niin haluaisin kysyä sinulta miten ajattelisit Jeesuksen opetuksesta avioliittoon kun hän mainitsi että alun alkaen Jumala loi miehen mieheksi ja naisen naiseksi jne.Ehkä tämä on liian epäkorrkti kysymys mutta muistamme kuitenkin tässäkin yhteydessä kyllä tai ei.Huom en kysy sinun mielipidettä vaan Raamatun ja Jeesuksen mielipidettä.

• Ihme ja Kumma

Mihinkäs tietoon tuo väittämäsi perustuu Kaisa, että hänen seuraansa olivat homoseksuaalit tervetulleita. Olivatkos hänen opetuslapsensa mielestäsi joku homojoukko, vai mihin tietoon väitteesi perustat?

• occoc

Tämä Kaisa taitaa olla lehdeskoskelaisia. Niitä joille Jeesus oli pelkkä opettaja eikä maailman synnit sovittanut Kristus. Kaisan viestit ovat ainakin olleet sellaisia.

• Intressi vapaa.
        Ihme ja Kumma kirjoitti:

Mihinkäs tietoon tuo väittämäsi perustuu Kaisa, että hänen seuraansa olivat homoseksuaalit tervetulleita. Olivatkos hänen opetuslapsensa mielestäsi joku homojoukko, vai mihin tietoon väitteesi perustat?

Jeesuksen seuraan olivat kaikki tervetulleita ja ne jotka halusivat ja uskoivat niille Jeesus lupasi pelastuksen.Jeesus oli kaikkia ihmisiä varten.Muistetaan vielä sanonta tai oikeastaan käsky tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni.Erityisen tärkeitä olivat ne kadonneet lampaat jotka tekisivät sitten parannuksen.Itsestä on sitten kiinni loppupeleissä käy valinta on ihmisen.

• Intressi vapaa.
        occoc kirjoitti:

Tämä Kaisa taitaa olla lehdeskoskelaisia. Niitä joille Jeesus oli pelkkä opettaja eikä maailman synnit sovittanut Kristus. Kaisan viestit ovat ainakin olleet sellaisia.

Kyllä Jeesus kaikki maailman synnit sovitti ainakin Raamatun mukaan ja siihen on uskominen.

• ,ppouhft

Kirkon liepeillä tuntuu olevan piskien joukko. Räkyttää ja nostaa koipea, pyrkiii varkaisiin.

• Jooba88

Tässä jokin aika sitten yksi alkoholisti etsi apua ongelmaansa. Oli kuullut puhuttavan, että uskosta voisi olla apua. Niinpä käveli sitten sisään seurakunnan iltakirkkoon ja istui kuuntelemaan sanaa. Olisi tullut toistekin, mutta ovella oli pappi vastassa. Pappi kertoi, että seurakuntalaiset olivat häiriintyneeet alkoholistin olemuksesta ja toivoivat tämän pysyvän poissa. Niinpä mies lähti ja vei Jeesuksen mukanaan, kuten sanassa sanotaan. Kyllä sen kirkossa käyvä väki huomaa, että Jeesus on mennyt jonnekin muualle. Hieno paikka se kirkko silti on ja ihan sopiva perhejuhlien järjestämiseen, tosin jonkin verran ylihinnoiteltu.

• EL. aK:IM

Jooba88

Kuvaa asiaa hyvin. Itse käyttäisin sanoja, että suntio oli jo ovella vastassa. Ilmaisten, ettei ole välttämättä tervetullut sisään.

• Intressi vapaa.
        EL. aK:IM kirjoitti:

Jooba88

Kuvaa asiaa hyvin. Itse käyttäisin sanoja, että suntio oli jo ovella vastassa. Ilmaisten, ettei ole välttämättä tervetullut sisään.

Tarinoita on monenlaisia matkalla vielä ne muuttuvat niinkuin historiasta olemme oppineet huoleehtikaamme itse että oma tarinamme on "faktaa".Olisi muuten mukavaa ja antoisaa kuulla hienoja asioita joita voisi kätkeä arvokkaiden muistojen joukkoon.

• Jooba88

EL. aK:IM

Kyllä sillä suntiolla ainakin oli liperit kaulassa. Tämä kertomus ei nimittäin ollut fiktiota.

• viinasta eroon saast

ei sitä kaikenlaisia kännisiä paskoja kaivata muiden tunnelmaa pilaamaan. mitäs jos känniset tulvisivat kirkkoihin? jotain häpyä sentään.

Jooba88

Ei munkaan. Syvimmässä ahdingossani koitin mennä kirkkoon. Siellä oli toimitus kesken, joten jäin itkemään siihen eteiseen (asehuoneeseen). Odotin sopivaa hetkeä mennä sisään, jolloin mulle tultiin kohteliaasti näyttämään ulko-ovea. Että se olisi oikea reitti mennä.

• Intressi vapaa.
        viinasta eroon saast kirjoitti:

ei sitä kaikenlaisia kännisiä paskoja kaivata muiden tunnelmaa pilaamaan. mitäs jos känniset tulvisivat kirkkoihin? jotain häpyä sentään.

Hyvä se oikeesti on jos humalaisenakin on oikea suunta.

• kokemuksia kirkosta

Minun tarinani on vaatimattomampi, kerron kuitenkin: alkaessani käydä kirkossa kuulin, kuinka poisnukkuneiden, kastettujen ja avioituneiden nimet luettiin jumalanpalveluksen yhteydessä. Kun liityin kirkkoon kirkkoherranvirastossa, niin pyysin, että nimeni luettaisiin jumalanpalveluksessa ja kerroittaisiin minun liittyneen kirkkoon (tämä olisi ollut minulle tärkeää, kertoa asia muillekin ja tulla osaksi seurakuntaa). Hyvin tylysti ilmoitettiin, ettei se ole mahdollista, ei ole edes kaavaa tällaiseen.

Kerran jätin laatikkoon esirukouspyynnön. Olin aika väsynyt ja huolien painama, toivoin, että viesti olisi luettu ja puolestani rukoiltu seuraavassa jumalanpalveluksessa. Ei tietenkään luettu. Viestissä ei ollut mitään erityisen henkilökohtaista, se oli lähinnä pyyntö, että jaksaisin, en väsyisi liiasta työstä jne.

• merkki sulle

Oletko entisenä koulukiusaajan tehnyt luokkatoveristasi kansaneläkeläisen, ollut osallisena siihen, tuli mieleen, että sussa on jotain itsekästä, minä minä minä, tuhonnut toisen taloudellisen tulevaisuuden ja vienyt hänen hänelle kuuluvan vaimonsa saamalla vaimon, joka on ihastunut kuukausituloihisi.

Onkohan vaimosi kiinnostunut sinusta vai tarjoamastasi elatuksesta, voi olla susisuhde ämmäkin, joka haluaa sinut kauppareissuille maksumieheksi, ei muuallekaan muuten kuin bensojen maksajaksi.

kokemuksia kirkosta

Jos korjataan asia nyt. Rukoilen jaksamisesi puolesta. Luulen että meitä on muitakin.

merkki sulle kirjoitti:

Oletko entisenä koulukiusaajan tehnyt luokkatoveristasi kansaneläkeläisen, ollut osallisena siihen, tuli mieleen, että sussa on jotain itsekästä, minä minä minä, tuhonnut toisen taloudellisen tulevaisuuden ja vienyt hänen hänelle kuuluvan vaimonsa saamalla vaimon, joka on ihastunut kuukausituloihisi.

Onkohan vaimosi kiinnostunut sinusta vai tarjoamastasi elatuksesta, voi olla susisuhde ämmäkin, joka haluaa sinut kauppareissuille maksumieheksi, ei muuallekaan muuten kuin bensojen maksajaksi.

merkki sulle

Miksi sä ammut toista noin kovilla? Eihän toinen muutakun ilmoittanut pettyneensä kirkon toimintaan. Ei edes haukkunut. Totesi vaan asian harmittavan.

• korkea-arvoinen

merkki sulle

Miksi sä ammut toista noin kovilla? Eihän toinen muutakun ilmoittanut pettyneensä kirkon toimintaan. Ei edes haukkunut. Totesi vaan asian harmittavan.

jos on pettynyt kirkon toimintaan niin sellainen ihminen on kuvottava.

Tienaan puhtyaana hanskaan kuukaudess 7800€, joten on varaa arvostella kun veroakin menee monien paskojen elättämisen. Tienaan kunnianarvoisuudelleni sopivasti, toista se on kansaneläkeläisillä, mutta kukapa on kunnainarvoisa ja kuka kunnianarvoton...minulla on oikeus arvostella ketä tähansa, joka tienaa heikommin kuin minä. Mitään en hyväntekeväisyyteen anna elei uusien autojen ostoista ja ulkomaanmatkoista valtion persereikään mene verojen ohella siirtoina.

korkea-arvoinen kirjoitti:

jos on pettynyt kirkon toimintaan niin sellainen ihminen on kuvottava.

Tienaan puhtyaana hanskaan kuukaudess 7800€, joten on varaa arvostella kun veroakin menee monien paskojen elättämisen. Tienaan kunnianarvoisuudelleni sopivasti, toista se on kansaneläkeläisillä, mutta kukapa on kunnainarvoisa ja kuka kunnianarvoton...minulla on oikeus arvostella ketä tähansa, joka tienaa heikommin kuin minä. Mitään en hyväntekeväisyyteen anna elei uusien autojen ostoista ja ulkomaanmatkoista valtion persereikään mene verojen ohella siirtoina.

korkea-arvoinen

Heh. Aika hyvä. Melkein polvistuin arvokkuutesi edessä :) Mutta oikeasti. Elä kiusaa vähemmän itseluottamusta saaneita. Sun on vaikea pyytää apua, jos matto vetästään sun alta.

• kokemuksia kirkosta

kokemuksia kirkosta

Jos korjataan asia nyt. Rukoilen jaksamisesi puolesta. Luulen että meitä on muitakin.

Kiitos, EL. aK:IM!

(P.S. merkki sulle, en ole epäilemäsi henkilö.)

• Intressi vapaa.

Minä rukoilen puolestasi koeta kestää ja ymmärrä kaikilla on omat raskaat taakkansa kannettavana siinä veneessä emme ole yksin vaikkakin sen tiedostaminen ei sinua taida auttaa.Jälkeepäin huomaamme että huolemme usein on ollut turhaa asiat menevät ja tulevat mutta surra kannattaa jos surettaa.Muitakaamme aina että voisi olla huonomminkin kuin on.

• kirkon tila...

Kopsattu Hesarin keskustelusta:

"Olen aikanaan itse eronnut seurakunnasta oltuani yhden kauden kirkkovaltuustossa. Sen kauden aikana opin tuntemaan koko kirkkoa vaivaavan byrokraattisen ähkyn, jossa samat päätökset kiertävät kolmessa ja jopa neljässä päätäntätasossa. Jokaisessa tasossa on pilvin pimein palkattua väkeä, joka pyörittelee papereita. Ei ihme, että rahat loppuvat. Palkkamenot ovat tietenkin suurin kulu, ja jos jostain säästetään, niin se on tietenkin lasten ja nuorten palveluista, vähäosaisten ja syrjäytyneiden palveluista sekä hengellisestä työstä. Ei koskaan tietenkään karsita byrokratiasta. Minun verorahat jäävät saamatta ja käytän säästyneet varat aitoon hyväntekeväisyyteen - perheeseeni ja itseeni. Osaan olla kristitty ilman kirkon apua."

http://www.hs.fi/kotimaa/Joka neljännellä seurakunnalla enemmän menoja kuin tuloja/a1305593327468

(17.8 klo 15:12)

• huoria paim hih hih

Oman soppansa ovat keittäneet kun naisia alkoivat papeiksi hyväksymään. Maailman vanhin ammatti on huora.

• onanoit vaan

Sinä reppana et nyt naisista mitään tiedä. Istut täällä palstalla päivät pitkät tatti kourassa ja näet päiväunia.

• nähty on
        onanoit vaan kirjoitti:

Sinä reppana et nyt naisista mitään tiedä. Istut täällä palstalla päivät pitkät tatti kourassa ja näet päiväunia.

Homoista nämä uskikset haaveilee.

• Intressi vapaa.
        nähty on kirjoitti:

Homoista nämä uskikset haaveilee.

Mistä tiedät mitä kukin haaveilee.Millä perustelit mielipiteesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      76
      2509
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1809
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1597
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1417
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      118
      1204
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1146
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1116
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe