#Vain Adventtikirkko ei ole babylon. Kaikki muut ovat.#
Arasolan opetuslapsi kirjoitti
10
96
Vastaukset
Heheh... Vähän epäilen, ettei liene arasolalta tuollaista oppinut... maailma on niin iso paikka, että yhden ihmisen opetuslapset ovat harvassa - jos sellaisia löytyykään. Ja parempi niin.
Kai- past. opet. tehtävä
Pastoreiden tehtävänä on opettaa "opetuslapsilleen" Pääkonferenssin ohjeistuksen mukaista adventtitotuutta joka tulee Amerikasta.
Adventtitotuuteen kuuluu profetian henki ja babylon (kts. opinkohta 18). - Tietoa on
".....maailma on niin iso paikka, että yhden ihmisen opetuslapset ovat harvassa -......"
Nyt kyllä Kai A:n maailma muuttui liian isoksi.
Adventtkirkkoa seuranneena ja adventisteja myös, olen huomannut, että jokaisella adventistijäsenellä tuntuu olevan nimenomaan se joku suosikkipastori ylitse muiden.
Pastorin nimi vain vaihtuu jäsenestä riippuen.
Jokaisella pastorilla adventtikirkossa kun tuntuu olevan hivenen eri painotukset ja käsitykset opillisissakin kysymyksissä.
- ken oot
Kannanottosi ja väittämäsi ovat tuskin tutkimisen arvoiset, koskapa et edes nimeäsi tai taustaasi tms. uskalla esittää.
Joskus vanhoina hyvinä aikoina kustannusliike Kirjatoimi myi myös Arvo Arasolan puhekasetteja.
Minunkin perheeseeni ostettiin ainakin yksi. Sen halusi yksi luterilainenkin kuunnella, mutta hän piti siitä niin paljon, ettei suostunut sitä koskaan palauttamaan.
Viimeksi kun tarkistin audiopankista (siitä kyllä on jkv aikaa), tarjolla oli vain yksi A.Arasolan puhe ja senkin äänenlaatu oli välttävä, etten sanoisi kehno.
Olen ihmetellyt, että kun A.Arasolan puheista on ollut tasokkaitakin äänitykisä tarjolla, jopa ostettavaksi kelpaavia,
miksi audiopankista niitä ei saa enempää kuin sen yhden (vai onko tarjonta sitten lisäängtynyt viime näkemästä?).
Kun on vaikea kuvitella, että Kai_A omaisen (= pojan) ominaisuudessa olisi kieltänyt isänsä puheiden levittämisen,
minun on vaikea keksiä muita syitä kuin se, että kontrasti Arvo A:n puheiden ja Adventtikirkon nykypastofreiden puheiden välillä olisi kiusallisen suuri ja vaikeasti selitettävissä.- pyh!
Selitys on kuule paljon yksinkertaisempi. Audiopankin pitäjä on laittanut esille, mitä on löytänyt eikä voida vaatia, että yksi ihminen kaiken saisi kasattua, maallikko kun on.
- naäin se vain on
...............minun on vaikea keksiä muita syitä kuin se, että kontrasti Arvo A:n puheiden ja Adventtikirkon nykypastofreiden puheiden välillä olisi kiusallisen suuri ja vaikeasti selitettävissä....................
Olet täysin oikeassa arvioinnissasi.
Arvo Arasolan aktiiviuran aikana 1948-1955 adventismi Suomessa eli kulta-aikaansa ja jäseniä liitettiin adventtikirkkoon kymmeniä kerralla.Yksi syy oli se, että uskontokunnat satsasivat voimavaroja juuri sodanjälkeisenä nousukautena haaliakseen lahkoilleen uusia jäseniä. Aika oli siis yksinkertaisesti suotuisa erilaisille kulteille ja ideologiselle näkemyksille.
Nykyään eivät vain samat ideologiset näkemykset enää pure ja siksi myös sotien jälkeisten aikojen sanoman välittäjätkään eivät ole enää niin suosiossa.- Kai A ei rekist
Arvo Arasolan puheista kaikki saatavilla olevat aikanaan julkaistiin. Olavi Rouhe jahtasi niitä Yleisradiota myöten, mutta Arvo A kuoli 1955, eikä nauhoitustekniikka vielä ollut kovin yleisessä käytössä. Yksi veli ilmoitti minulle, että hänellä oli Arvon puhe lankanaurin nauhalla, mutta hän ei luottanut siihen, että Kirjatoimi olisi pystynyt nauhaa purkamaan, vaikka Kirjatoimi oli jo varmistanut, että olisi saanut apua historiallisten nauhoitusten purkamiseen erikoistuneelta yritykseltä. Vei nauhan hautaan mukanaan...
Kai
- Tuomas-kuoma, ei rek
>>>Arvo Arasolan puheista kaikki saatavilla olevat aikanaan julkaistiin.>>>
Montako A.A.:n puhetta sitten Audiopankista löytyy tällä hetkellä.
Ja jos löytyy vain yksi, hyvä meriselitys olisi nyt paikallaan. Mikä vika niissa muissa, Kirjatoimen myymissä puheissa sitten oli?
Vai vieläkö Kirjatoimi niitä kauppaa?- pyh!
Olet pelle, kun tuollaisia horiset.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612280En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141494Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681367- 121118
- 1061101
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91064- 20989