Varokaa "ilmaisia" coctaileja ravintoloissa. Eivät todellakaan ole ilmaisia. Hintaa napsahti laskuun 90 e/drinkki. No ei maksettu, mutta helvetillinen vääntöhän siitä tuli.
Poliisilla uhkaaminen vasta auttoi.
Varoitus coctaileista
30
1515
Vastaukset
- halvat koktailit
No ihan varmaan uskotaan tämä :D
- erehdyin turkkiin
Kovin rehellistä kansaa turkkilaiset eivät ole.
En mene toista kertaa pilaamaan lomaviikkoani sinne.Pari esimerkkiä:
Vesipullon osto päätyi siihen,että myyjä sanoi ettei hänellä ole vaihtorahaa,ota tämä
karkkiaski vaihtorahasta.Yhteensäkään ne eivät olisi maksaneet kuin noin euron.
Maksoin viiden euron setelilä.Hän ei suostunut antamaan sitä suosiolla takaisin,sain sen napattua kuitenkin häneltä.Kauppa jäi tekemättä.
Kahvin jä sämpylän tilatessani tuotiin toinen kuppi kahvia.Sanoin saaneeni jo kahvin,osoittaen kuppia edessäni."Free"-sanoi kyyppari ja jätti sen pöytään.
Laskussa kuitenkin oli kaksi veloitettu.Jälleen alkoi se selvittelypelleily,he niitä
jaksavat vääntää.Varmaan tienaavat hyvin kusetuksellaan.
En maksanut kuitenkaan kuin yhdestä.Aikaa tosin meni.
Joka päivälle noita sattui yksi tai useampi.
Jatkossa paskavarpaat saavat minun puolestani pitää tunkkinsa. - Jotain opittavaa
Myyjä kai katsoi, että tuo ei osaa vaihtaa rahaa paikalliseen valuuttaan, niin ei se huomaa, vaikka maksaakin vedestä 5 euroa.
Ohje nro1. käytä aina paikallista valuuttaa.
Ohje nro2.pidä aina pikkurahaa mukana.- äly hoi ,älä jätä
Juuri näin. Miksi tarjoat euroja maksuvälineenä ,kun maan valuutta on liira.Eikö ole järkevää pitää kyseisen maan valuuttaa sen verran mukana ,että saa vesipullon maksettua ,ettei tarvitse perästäpäin ruikuttaa kusetuksesta jne...
äly hoi ,älä jätä kirjoitti:
Juuri näin. Miksi tarjoat euroja maksuvälineenä ,kun maan valuutta on liira.Eikö ole järkevää pitää kyseisen maan valuuttaa sen verran mukana ,että saa vesipullon maksettua ,ettei tarvitse perästäpäin ruikuttaa kusetuksesta jne...
JUURI NÄIN
VALUUTANVAIHTOPALKKIO TULEEKIN LASKUTTAA- ei unioniin
äly hoi ,älä jätä kirjoitti:
Itse he haluavat euroja.Kahta valuuttaa siellä käytetään.
Aivan tavallista on myös antaa vaihtorahana liiroja.
Tätähän sinä et tiedä,koska kierrät ainoastaan marjapuskia.TOLLO. - x....x
Ohje nro3. Kierrä paskaturkki kaukaa!
- 11+18
liiroja ja kuruksia kukkaroon että saa maksettua pienet ostokset tasarahalla, se on ihan yleistä että tarjoavat tikkaria, purkkaa, sukkaparia mitä nyt milloinkin vaihtorahan tilalle. Sama peli on Antalyan lentoaseman taxfreessä, joka kerta tyrkytetään Toblerone-patukoita kun ei muka ole vaihtorahaa antaa.
Ravintolalaskut kannattaa aina tarkistaa kun sinne sujahtaa kovin usein "tarjoilijan virheen seurauksena" kaikenlaista ylimääräistä mitä ei ole tilattu ja FREE ei aina ole free kun "joku" on vahingossa laittanut sen laskuun, aina on saatu ilman riitaa oikea lasku ja vilpittömät:):) pahoittelut jonkun huolimattomuudesta.
Joskus ihan pokkana pyydetään liirahinta euroina jospa menisi läpi ja taas tietty pahoittelut kun oli niin hajamielinen että meni valuutat sekaisin. Tarkkana saa olla - tiamani
Olette te kyllä uskomatonta sakkia. Aivan kuin vika olisi asiakkaan. Kyseessä on aina
turkkilaisten KUSETUS yritys. Hei haloo!! Turkissa on aivan yleistä maksaa myös euroilla. Ne nimenomaan haluavat euroja vaihtaakseen ne sitten pienellä kurssivoitolla liiroihin.
Minkä ihmeen takia yritätte syyttää asiakasta??? En ymmärrä tätä-- No niin
Jotenkin tulee mieleen, että asiakkaissakin täytyy olla eroja, koska näiden kusetusten kohteeksi en ole joutunut, yhtä taksikuskia lukuunottamatta, missään päin Turkkia. Joskus on jotain tarjottu on the house ja se on ollut todellakin ilmaista.
Kyllä varoituskellojen pitää herätä jos houkutellaan sisään ilmaisilla cocktaileilla ja jos ei muuta tilaa, niin jotenkin sen cocktailin hinta laskutetaan, maassa kuin maassa. - voivoi ja voivoi
Tiedäthän, Tiamani, että kauppias joutuu maksamaan pankille palvelumaksua, kun vie sinne euroja? Toki jokaine kauppias käyttää eri kurssia kuin rahanvaihtopisteissä.Kaupoissa maksetaan muillakin kuin liiroilla ja euroilla, dollareilla yms. Kaikkiin ei vain aina löydy vaihtorahaa. Kannattaa pysyä poissa Turkista, jos siellä ei pärjää. Suomessa kun ei voi maksaa muuta kuin euroilla, helpottanee sinunkin elämäänsi ;)
- :)
No niin kirjoitti:
Jotenkin tulee mieleen, että asiakkaissakin täytyy olla eroja, koska näiden kusetusten kohteeksi en ole joutunut, yhtä taksikuskia lukuunottamatta, missään päin Turkkia. Joskus on jotain tarjottu on the house ja se on ollut todellakin ilmaista.
Kyllä varoituskellojen pitää herätä jos houkutellaan sisään ilmaisilla cocktaileilla ja jos ei muuta tilaa, niin jotenkin sen cocktailin hinta laskutetaan, maassa kuin maassa.Mietin juuri aivan samaa. Vuosien varrella nämä "kusetusyritykset" ovat omalla kohdallani jäänyt yhteen kertaan ja tämäkin oli TÄYSIN inhimillinen erehdys, joka oli osittain oma vikani. Näitä erehdyksiä sattuu KAIKILLE, ihan kuulkaa täällä Suomessakin. Joskus tulee kassaan lyötyä sama tuote kaksi kertaa tai viivakoodin lukija lukee tuotteen kaksi kertaa, eikä sitä välttämättä kassa aina huomaa, mutta aivan samalla lailla kuin Suomessa voi Turkissakin asian ystävällisesti selvittää. Täytyy vaan muistaa pitää huoli siitä, että pitää järjen päässä, eikä itse anna mahdollisuutta hyväksikäytölle, jota tapahtuu kaikkialla, jos siihen itse antaa mahdollisuuden!
- kabyysi
Tiedäthän, voivoi ja voivoi, että kannattaa pysyä pois turkista, joka tapauksessa. Turkki on paska maa.
- pömpöösi....
Niille persumatkustajille onkin, jotka haluavan jokaisen asian olevan kuin Suomessa. Eikä mikään saisi maksaa mitään: ilmainen on kauhistus ja halpakin on pelkää kusetusta kuitenkin. Ne matkustaa mihin vain, jotka pärjää, heikommat karsiutuu.
- miksi aina näitä?
pömpöösi.... kirjoitti:
Niille persumatkustajille onkin, jotka haluavan jokaisen asian olevan kuin Suomessa. Eikä mikään saisi maksaa mitään: ilmainen on kauhistus ja halpakin on pelkää kusetusta kuitenkin. Ne matkustaa mihin vain, jotka pärjää, heikommat karsiutuu.
pöömpöösi .........sinun kaltaset ääliö vastaajat voi pysyä poissa tältä palstalta.
- FM :))
miksi aina näitä? kirjoitti:
pöömpöösi .........sinun kaltaset ääliö vastaajat voi pysyä poissa tältä palstalta.
Pömpöösi ja vali vali ovat jatkuvasti puuttumassa toisten kirjoituksiin.......ääliöitä onko heitä...ON....ON...pysykööt tosiaan pois näiltä foorumeilta!!!!!
- 324343
FM :)) kirjoitti:
Pömpöösi ja vali vali ovat jatkuvasti puuttumassa toisten kirjoituksiin.......ääliöitä onko heitä...ON....ON...pysykööt tosiaan pois näiltä foorumeilta!!!!!
Suuresti ihmetyttää, miksi näillä palstoilla ollaan niin kovasti puolustamassa Turkklaista rehellisyyttä. Kun asiasta mainitaan, alkaa hillitön haukkuminen turistia kohtaan.
Eiköhän se ole päivän selvä juttu, että Turkissa kusetetaan sen minkä keretään. Jokaisella on siitä varmaan kokemusta. Ikävä kyllä. Ja kokemusta löytyy niin Turkin kuin muistakin kohteista roppa kaupalla. Kyllä tuolla on todella ahdistavia myyjiä ja innokkaimmat rahanahneet turistien rahojen kärkkyjät. Niitä kujia ja basaareja kun välttelee ja käy kiintehintaisissa kaupoissa, syö paikallisten suosimissa paikoissa, niin jää aikaa rauhalliseen rantalomailuun. Kunhan muistaa vielä, että ei vie omaa vettäkään rannalle, niin jonkinlainen lomarauha säilyy. - MF :D
FM :)) kirjoitti:
sun pointtisi on mikä? siis itse asiaan eli turkkia koskevaan matkailuun? ei näköjään mikään siis pysy poissa näiltä foorumeilta!!!!!!!
- miksi aina näitä?
miksi aina näitä? kirjoitti:
eräät eivät kestä kuulla totuutta!!!!!!!!! vain negaa saa kirjoittaa!!!!!!!! niin se olkoon!!!!!
- Tiamani
Minä, Tiamani, olen lomaillut Turkissa jotain 15 kertaa. Olen lomaillut myös kaikissa maanosissa useampaan kertaan, asunut n. 5 vuotta maailmalla (töissä).
Matkani/lomani olen tehnyt sekä paketti- että omatoimimatkoina.
Olen kyllä aika valistunut näissä matkailuasioissa ja muussakin.
Turistien kusetus on ihan yleistä jokapaikassa maailmalla.
Alanyassa se on vain lisääntynyt huomattavasti.
Ja huom! minä kyllä pärjään näiden asioiden kanssa. Ajattelin vaan varoittaa
kokemattomampia.- Basta
No haloo, esim. Itävallassa, Italiassa ja Saksassa en ole koskaan joutunut kusetuksen kohteeksi, (reissuja kymmeniä kertoja jokaisessa) kuten on käynyt Turkissa ja Kreikassa...siksipä en ole näissä kahdessa viimeksi mainitsemassani maassa enää vuosiin käynytkään, enkä mene kyllä jatkossakaan. Mutta jos suomalaiset edelleenkin tahtovat tulla ryöstetyiksi siellä, (Turkissa kun on NIIN halpaa) niin ihan vapaasti, mutta turha tulla palstoille huutelemaan kohtaloaan
- ihmetteleeee
Basta kirjoitti:
No haloo, esim. Itävallassa, Italiassa ja Saksassa en ole koskaan joutunut kusetuksen kohteeksi, (reissuja kymmeniä kertoja jokaisessa) kuten on käynyt Turkissa ja Kreikassa...siksipä en ole näissä kahdessa viimeksi mainitsemassani maassa enää vuosiin käynytkään, enkä mene kyllä jatkossakaan. Mutta jos suomalaiset edelleenkin tahtovat tulla ryöstetyiksi siellä, (Turkissa kun on NIIN halpaa) niin ihan vapaasti, mutta turha tulla palstoille huutelemaan kohtaloaan
No mutta miksi viihdyt Turkki-sivustolla?
- 9999
Se joka on käynyt Turkissa niin tietää siellä ei ole ollut vuosiin enää halpaa, matkojen hintakin on pikkuhiljaa nousemassa samalle tasolle kuin muitten Välimeren maitten matkat maksaa
- No, ei ihan ilmaista
Kun 100km bussilla, jossa on tarjolla kylmää ja kuumaa juotavaa pikkusyötävineen maksaa 5 euroa, on se mielestäni halpaa.
Kun kanakebab ja juoma maksaa 1,20 euroa, on se mielestäni halpaa.
Kun manikyyri aj pedikyyri maksaa yhteensä 20 euroa, on se mielestäni halpaa.
Hinta ei ole edes syy, miksi Turkkiin matkustan. - 2+2
Osittain ymmärrän pohjoismaalaisen vihaisuuden turkkilaista kusetus kulttuuria kohtaan , kun niin monessa paikassa siellä oli suomalainen/ruotsalainen vaalea morsian perheyrityksessä mukana... Ja kaikesta päätellen tietoinen kusetus kulttuurista.
Niitä coctaileja kyllä täytyy varoa. Monessa paikassa mainostetaan, että osta yksi, saat toisen kaupan päälle, mutta yhden coctailin hinta on 10 euroa. Eli ihan täyttä kusetusta. Tuo on tuplahinta coctailille, joten ei ihmekään, että toinen samanlainen tulee "kaupan päälle".
- Avara maailma
Juuri näin. Ei Suomessa, eikä Turkissa kukaan tarjoa mitään ilmaiseksi. Maksu tulee muodossa tai toisessa. Ihan joka kutsuun ei aikuisen aivoilla varustettu ihminen lähde mukaan!!
Suosittelen ravintoloita, joissa on jo asiakkaita, eikä sinne pakoteta sisään.
- Vuohia vaihtorahoina
Yleinen valuutta tupakki askia isommissa ostoksissa on on neitsyt tai pari.
- sullivavi p
Kyll määki possanovaa kuuntelisin monakossa.....
- 100+100
Hirveetä vääntöä käytte tosta valuutasta. On otta että turkissa käy euro mutta käyttäkää mielummin turkin liiraa. Saatte sillä ostettua paljo halvemmalla ja aina on antaa vaihtorahaa takaisin. Liiroja voi pankista nostaa etukäteen esimerkiksi nordeasta saa ilman valuutan vaihto maksuja liiroja jos on chekc-in asiakas tai muu vastaava. Liiroja on myös hyvin helppoa ja yksinkertaista nostaa turkista autoaateista ja välityspalkkio on erittäin pieni, muutamia euroja. Eipähän ainakaan tarvi sotia nuitten raha asioitten kanssa kun pitää liiroja matkassa.
Käytiin syömässä ravintoloissa ja yhdessä ravintolassta saatiin aika paljo ilmaisdrinkkejä, jäätelöä, hedelmälautasia jne. Eikä niitä ollu lisätty laskuun. Se tosin voi johtua siitä että mulla oli vähän sutinaa yhden sen ravintolan tarjoilijan kanssa :D
Ainut mikä epäilytti oli joissakin ravintoloissa/ diskoissa se että oliko juomissa alkoholia ja jos oli niin minkä verran. Se ei nimittäin maistunu kaikissa drinksuissa. Hotellilta ainakin sai drinksuja joissa oli varmasti käytetty alkoholia. Suosittelen kuitenkin että tilatkaa suoraan tiskiltä drinkit aina kun mahdollista niin näette mitä siihen tulee. Yhteen aikaan turkissa laitettiin tyrkäystippoja alkoholin sijasta drinkkeihin mutta ei enää kun niin moni baari jäi siitä kiinni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1012900En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101834
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3861692Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211621Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191267
- 131186
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039