Missä kohtaa elämässäsi tulit varmaksi, että on olemassa Jumala?
Mikä osoitti luulosi vääräksi?
Mikä vakuutti sinut?
18
57
Vastaukset
- .,.
Helmikuu 2011. Mikään ei ole osoittanut sitä vääräksi päinvastoin.
- iVakuutus
Kiitos, kun noin yksityiskohtaisesti jaoit kokemuksesi.
- Näin on
Olen aina uskonut, että Jumala on olemassa, uskoontulin -70 luvulla.
- Mirka..........
Lopeta valehtelu. Et ole aina ollut uskossa ja kukaan ei tule uskoon itsekseen.
Kuka se oli joka aivopesi sinusta vainoharhaisen uskiksen ja pilasi täten elämäsi?
Monet ovat tulleet uskoon jo kauan sitten, että Afrodite ja Zeus ovat jumalia. Näin on voi uskoa vapaasti Jumalaan, mikä se sitten onkin. Raamatussa on Israelin Jumala, Koraanissa Allah.
- alipaineoktaavi
n.7, 12, 17, 22... joitain vuosia jäi varmasti väliin. Tiedän, tiedän, olen kovakalloinen. Kerran nuorena päätin olla uskomatta, mutta muuten sen jälkeen olen vain tyytynyt kiroilemaan Jumalalle, kun en saa kaikkea haluamaani.
Pyhän Hengen kosketus. Epäilyt kaikkosi sen jälkeen. Se on tämän elämän suuri juttu ja salaisuus kunnes se selviää. Henkimaailma on olemassa, se oli ensivihje mulle, että jotain hyvää voimaakin on oltava olemassa vastapainona kohtaamiini pahuuden henkivaltojen ilmentymiin.
Olihan siellä ja rukouksessa siten tuo kosketus tuli. Etsintään meni " suhteellisen" kauan. Kannattaa olla kuin terrieri kun saa vainun ja otteen. Suurin osa ihmisistä on tämän suhteen enemmän tai vähemmän pihalla. Tiedekin on muuttuva ja on alkanut tiedon karttuessa alkanut puhumaan, että Raamattu voikin olla totta =)
Niinpä. No, mun todistus oli tässä, usko tai älä. Ulottuvuuksia on muitakin kuin tämä maailman ulottuvuus.- alipaineoktaavi
Missä löytyy tuollaisia viittauksia, että Raamattu voisikin olla oikeassa?
Mitäs sitten jos näin olisi, ei saataisi täällä kiistellä. Vähänkö ikävää. - Olet mielisairas
"""Henkimaailma on olemassa, se oli ensivihje mulle""""
(vigilance)
Psykoosi on vakava mielenterveyden häiriö, jossa henkilön todellisuudentaju hämärtyy ja vääristyy usein karkealla tavalla siten, että henkilöllä on huomattavia vaikeuksia erottaa tosi epätodesta. Termiä psykoosi käytetään psykiatriassa usein synonyyminä termille mielisairaus.
Asia selkenee peilaamalla Raamatun antamaa tietoa ympärillä vellovaan elämään. Tarkkailemalla valppaasti.
Maailman keskustelutapa on tosiaan kiistelypitoista, on tullut huomattua. Ramatusta löytyy neuvoja vältellä kiistelemistä. Turhaa touhuasellainen, vihjaan.- alipaineoktaavi
No siinä olet juuri niin oikeassa kuin vain ikinä voi olla, ei turhempaa asiaa varmasti voi olla, paitsi ehkä lihapullasakset, kuin uskosta kiistely.
Mutta ei maailma olisi täydellinen, jos se ei sisältäisi kaikkea. Kaunis ja myrkyllinen, myrkyllinen ja ruma, kaunis ja ruma. Olemme onnellisia, koska meillä on aikaa käyttää turhaan.
- alipaineoktaavi
No siinä olet juuri niin oikeassa kuin vain ikinä voi olla, ei turhempaa asiaa varmasti voi olla, paitsi ehkä lihapullasakset, kuin uskosta kiistely.
Mutta ei maailma olisi täydellinen, jos se ei sisältäisi kaikkea. Kaunis ja myrkyllinen, myrkyllinen ja ruma, kaunis ja ruma. Olemme onnellisia, koska meillä on aikaa käyttää turhaan.- filosoohvi
Onko mikään turhaa,
vai onko vain elämää,
jota on turha määritellä. - Mirka ........
filosoohvi kirjoitti:
Onko mikään turhaa,
vai onko vain elämää,
jota on turha määritellä.Uskonnot ovat turhaa, typerää ja vaarallista.
- alipaineoktaavi
Mirka ........ kirjoitti:
Uskonnot ovat turhaa, typerää ja vaarallista.
Ihminen on turha, typerä ja vaarallinen. Asia on vain sieluton ilmentymä.
- minä sinä hän me jne
Minä uskon, että jokin hyvä henki on siinä, että haluan tehdä lähimmäiselleni mielummin hyvää kuin pahaa. Ja olen sen elämässäni todennut, että se jotenkin kantaa - pieniä 'positiivisia' ajatuksia ja tekoja lähipiirissäni, ehkä myös vähän ulompanakin. Mutta näin minun elämäni on mennyt tähän asti ja menee todennäköisesti jatkossakin. Ja huomaan sen hyvän kannattavan elämää kaikin puolin.
ps en ole kuitenkaan mikään uhrautujatyyppi. - 16
Ensiksi minulla oli lapsenuskoni ja jo murrosiässä törmäsin niin rajusti pahoihin henkivaltoihin, etten ole sen jälkeen epäillyt hetkeäkään sen kummemmin saatanan kuin Jumalankaan olemassaoloa.
- totta on
Jumalaan olen uskonut pienestä pitäen, mutta kun tajusin Jeesuksen syntiemme sovittajan, löysin rauhan. Usko ja rauha Jumalan kanssa on vahvistunut, kun on nähnyt lähiomaisen kuolinvuoteella ja sen miten usko Jeesukseen todellakin kantaa. Siinä vaiheessa naamarit yleensä riisutaan, ja todellinen elämä tulee esiin, kenen kanssa" seilataan".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa762509En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361809- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721597Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681417- 1181204
- 131146
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91116- 201019