Voisiko joku kertoa miten tehdä villapaitaan hihat kun tekee pyöröpuikoilla? Kaikki muu onnistuu kyllä, mutta huomasin juuri, että tarviihan siinä olla hihatkin :D Olen siis aloittanut paidan helmasta, mutta en tiedä miten ne hihat ilmestyvät sitten siihen. Amatöörineuloja tarvitsee apua :)
HIHAONGELMA
5
2396
Vastaukset
- ...
Minä yritin samaa - tämänkaltainen vika, etteivät kavennukset olleet suorassa linjassa. Pyöröpuikot piti vaihtaa sukkapuikkoihin kun ei ollut tarpeeksi lyhyitä pyöröpuikkoja.
Kudotaan etu-ja takakappale olkapäille asti pyöröneuleena.Merkitään erivärisellä langalla hihojen paikat pystysuoraan silmukoiden välistä.Ommellaan siksak-ommel merkkilangan kahtapuolen.Leikataan halki ja ommellaan hiha kiinni
halkioon, siksak-ommel jää nurjalle. Viimeksi ommellaan olkasaumat.- ...
Ihan itse-foorumilla neuvotaan aloittamaan hihansuusta - ja sitten lisätään silmukoita.
Eikä näinpäin, että ylhäältä alaspäin ja kavennetaan.
- Neuloja Nelli
Konstit on monet. Voi neuloa koko puseron vartalo-osan pyörönä ja hihat pyörönä erikseen. Silloin hihasta tulee kädensuihin päin kapeneva suora putki, siis kaikki silmukat päätellään kerralla. Ei ole ns. istutettu hiha. Sitten kun sinulla on se pusero-osa valmis, ompelet ompelukoneella siksakkia käyttäen kaksi hiha-aukon pituista ommelta ja saat aukon, johon hihat ommellaan. Näin tehdään niitä monenkirjavia norjalaisneuleita. Onnistuu, vaikka kun itse tein ensimmäisen sellaisen, pelotti kyllä, että silmukat purkaantuu, kun neulos leikataan auki. Minulla oli kyseessä villatakki, elikkä eteen ommeltiin napituslistoja varten ne siksaksaumat ja sitten leikata hurautettiin keskeltä halki ja hihoille aukot. Hyvin ainakin minulla onnistui ja takki ollut pitkään käytössä.
Toinen konsti on neuloa yläosat kainaloista kaula-aukkoon tasona, etu- ja takaosa erikseen. Sitten hihat erikseen ja ne liitetään sitten vartalo-osaan.
Voi tehdä niinkin, että neuloo sen vartalo-osan jommalla kummalla em. tavalla ja sitten poimii vartalo-osan hihaaukoista silmukat pyörölle ja neuloo kainaloista ranteisiin päin. Kannattaa laittaa merkkilanka ja sen merkin molemmin puolin kavennukset. Tässä tapauksessa olkapään saumat pitää ommella ennen silmukoiden poimimista.
Jos sinulla on mahdollisuus selata neulelehtiä ja saattaa netistäkin löytyä tuo koneompelella neuleen "operointi". Siinä tosiaankin ommellaan vaikka silmukan etäisyydelle toisistaan kaksi tiivistä siksakommelta ja niiden ommelten välistä leikata hurautetaan auki. Silloin pitää olla saksien kanssa tarkkana, että ei katkaise sen alimmaisen silmukan lankaa siellä kainalon pohjassa. - paitailija
kUULOSTAA HURJALTA TUO LEIKKAAMINEN!!! Mutta kokeillaan :D Siis millaisen langan laitan koneeseen? Ja sitten kun on ommellut ja leikkaa reiän niin kuinka iso reikä tarvitsee tehdä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa722467En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361799- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721587Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681407- 1091166
- 121128
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009