must tuntuu että kaikilla muilla on hienot puhelimet paitsi mulla
joten mitä puhelimii omistatte?
mikä puhelin sulla on ??
178
829
Vastaukset
- jfiykl
HTC wildfire s. ihan paras.
- Nokia<3
Nokia
- Lumiaperhe :)
Minä omistan Nokia Lumia 800 (valkoinen, hieno väriltään.)
Rakastan lumioita Lumiaperhe :) kirjoitti:
Rakastan lumioitaNää uudet Nokiat JA lumiathan on ihan täyttä kuraa. Peli ja sovellusvalikoima on olematon, ehkä kaikki fake- versiot löytyy muttei varmasti oikeita! Plus ne on hitaita jne. Säälittäviä tollaset lumiafanit. Menneen talven lumia sanon minä ;)
Lumiaperhe :) kirjoitti:
Rakastan lumioitaNää uudet Nokiat JA lumiathan on ihan täyttä kuraa. Peli ja sovellusvalikoima on olematon, ehkä kaikki fake- versiot löytyy muttei varmasti oikeita! Plus ne on hitaita jne. Säälittäviä tollaset lumiafanit. Menneen talven lumia sanon minä ;)
- 8+15
boulderbeast kirjoitti:
Nää uudet Nokiat JA lumiathan on ihan täyttä kuraa. Peli ja sovellusvalikoima on olematon, ehkä kaikki fake- versiot löytyy muttei varmasti oikeita! Plus ne on hitaita jne. Säälittäviä tollaset lumiafanit. Menneen talven lumia sanon minä ;)
Toikin viesti on lähetetty neljä kertaa varmaan jonkun samsungin ylivertaisen paskuuden takia...
- Nokia on paska xPP
Samsung Galaxy S Advance :)
- timanttityyppi
Sori mut mulla on lumia 710. Mun puhelin!
- loljrjuytuhdj
timanttityyppi kirjoitti:
Sori mut mulla on lumia 710. Mun puhelin!
Minullakin on lumia 710 musta.
Aika pska suoraan sanottuna,koko ajan jotai pientä häikkää
Kirjotin tänki viestin lumial ku aattelin kokeilla mobiili suomi24 ää - kakkapökäleenpoikane
loljrjuytuhdj kirjoitti:
Minullakin on lumia 710 musta.
Aika pska suoraan sanottuna,koko ajan jotai pientä häikkää
Kirjotin tänki viestin lumial ku aattelin kokeilla mobiili suomi24 ääYllättäen lumia 710...
- .
Nokia 701.
- OIJJOIJJOIJJ
nokia 3310
- misz
Samsung galaxy S plus
- meitsin
Lumia 800
- Rp
Lumia 920 hommasin tänåän Usasta.
- swagmaster5000
Rp kirjoitti:
Lumia 920 hommasin tänåän Usasta.
Lumia 920 täälläkin :)
- :)))
Nokia 3210
Kunhan toimii puhelut ja tekstarit ni riittää. Netti on sitte plussaa.. Sony Ericsson Elm.
- wiuaodåasdsdd
Samsung galaxy ace !
- takapulpetin tyttö
Lumia 710 kans. Haukkukaa vaan mut mä en välitä androideista tms
- Rp
takapulpetin tyttö kirjoitti:
Lumia 710 kans. Haukkukaa vaan mut mä en välitä androideista tms
Lumiat
- iHörhö
iPhone 4S
- Nokiat perseeseen
Samsung galaxy s3
- kova poika keskisuomesta
Minullakin s3
- RT
nokia c5 03
- alottaj
ok hey kiitti vastauksst
- .
HTC Explorer
- jfjdjh
samsung galaxy nexus.
- ApPletonpaskoja
IPhone 5.
- Nokia on paska
Nokia Asha 306
- wndxx
Lumia 710 :)
(on toimiva) - Omenapoju
iPhone 4S. Näillä mennään;D
- i9
iphone 4
- mievaaann
Nokia E71, aika vanha malli mut kyllä käy mulle iha hyvi! :)
- donfdkljgklgfjkl
nokia 9210 communicator.
- Samsungin haluaja
Kellään kokemuksia Samsung Glaxy Gio S5660:sta? Haluisin sellasen, kertokaa kokemuksia! Onko hyvä?
- wodnvdvsks
Nokia Lumia 710 (aivan vitun hyvä)
- paistinpannu.
wodnvdvsks kirjoitti:
Nokia Lumia 710 (aivan vitun hyvä)
Oo jo viidellä 710:) (mullakin)
- Moi...
Nokia 2600 classic...
- Mokia
Nokia X6
- rikas ;) eiv
iPhone 4 ja Samsung galaxy Ace. Tosi hyviä molemmat :))
HTC desire s, hyvä puhelin tää :) maksaa ittensä kyl takasin.
- Vanha kunnon Nokia..
Nokia 6303 classic:D
- Kokiski
Samsung i5500
- Kokiskioski
Kokiski kirjoitti:
Samsung i5500
en mä tiiä
- Herby Derby
Nokia N9 androidilla (meego on turha)
- rollfaceee4785
samsung galaxy note 2.iha paras entinen oli nokia 1100.
Nokia 700
- nokijaaaa
Nokia 300 punanen
Nokia Lumia 610
- noksu_
Nokia C6
- galaxy s
Samsung Galaxy S. On muuten viimeinen Android-luuri jonka ostan. Koko ajan jotain vikaa puhelimessa ja boottailee itsekseen. Hommaan seuraavaksi Meego tai Ubuntu-puhelimen.
- Samsumg
Se johtuu et tossa on vanha käyttis, 4.0 ja siittä uudemmat käyttöjärjestelmät on hyvii.
Ja ittelläni samsumg galaxy mini, älkää vitussa ostako!
- S2
Omistan tämmösen Samsung Galaxy S2. Ja kuten yläpuolella sanotaan, on muuten viimenen androidi/samsungi jonka ostan (eka ja vika). Tuun käyttää tätä vielä vähintään vuoden. Ensimmäiset 4kk, tää oli unelma puhelin. NYT tää on kura. Reunat hajoaa, muovi sulanut 2 kohasta (kuumenee kun lataa), akku kestää 1 päivän, kamera ei toimi, taka kansi on kulunut ja on nyt pinkki joistain kohdista ja puhelin bugaa paljon.
Vauhtaisin heti lumia 900:n, jos voisin.- Voivitunmolopeukalo
Saanko kysyä miten sä puhelintas käytät? Sulle ei kylle lumia 900 sovi ei ollenkaan, koska se on samaa kestävyys luokkaa. Ota vaikka xcoveri jos sä et osaa pitää puhelintas käsissä.
Sony Ericsson Z610i
- Uolevi Nurmiaho
Samsung Galaxy S2. Ei mitään valittamista toisin kuin pari viestiä ylempänä jollakin. Susikappale taisi osua kohdalle?
- loltrolumadbro
Uolevi Nurmiaho kirjoitti:
Samsung Galaxy S2. Ei mitään valittamista toisin kuin pari viestiä ylempänä jollakin. Susikappale taisi osua kohdalle?
ZTE Blade, rootattuna ja android 4.0.4
käyttis asennettu.
- 12435
Lumia 900 musta
- ädsäds
Samsung galaxy mini ja tosi hyvä onkin :)
- Hä????
Ei ole surkea ja lagii =D
- siiris
sama mut ite en tykkää /:
- Polyfooni
Nokia 2100
- huolpureqe
lumia 710
- assasasasasaa
Nokia 3110
- tyyk
Lumia 710! (paras)
- 636678
tyyk kirjoitti:
Lumia 710! (paras)
Samsunkki kalaxi ace
- Nokiamän
636678 kirjoitti:
Samsunkki kalaxi ace
Nokia 3310
- nokiaparas
Nokiamän kirjoitti:
Nokia 3310
nokia 3210 ja toimii ku junan vessa:)
- poiyft
nokia lumia 900
- iPhone, best phone
Omistan iPhone 4 s.
Pakko vielä sanoa niille, jotka sanovat Nokian olevan täyttä paskaa:
Jos sun Nokian puhelin on surkea, ei se tarkota että Nokia olis surkea :) Sulla sattuu sitten olemaan puhelin, josta et tykkää. Ei tarvi kaikkia Nokioita maan tasalle haukkua. - Jtn jännää
RP... Jos ostat amerikasta se ei toimi suomessa... Samoin mikään puhelin eikä jotkut tietokoneet. Et saa yhteyttä. Ja itel iphoen4s sain joululahjaks.
- LiigaLove
Tää puhelin (edelleen lumia 710) oli pitkään ihan unelma, mutta nykyisin muisti aina täynnä ja jumittaa joka päivä useasti, on ollut käytössä n. 9kk (se tietty saattaa johtua siitä muistin vähäisyydestä) Windowsista tai Nokiasta en kummastakaan tahtoisi luopua, joten lumia 920 olisi "ihan kiva", mutta ehkä (tän hajoamisen jälkeen) budjetille sopisi paremmin 820, kun sen hinta laskee vähän. Se on muuten kivan mallinen:)
- verkkokauppa.com
Lumia 900
- moikkuli 20000000000
Nokia C2
- perusluuri
Nokia 520
- 12wee
Samsung galaxy s3
- hyväpuhelin:)
Nokia Lumia 610 :) iha perus settiä :D
- bom bom
Nokia lumia 710 (:
- moi78979
nokia 701
- old school
Banaani
- nokialaatupaskaa
nokiat on paskoja kaikki nokian 900 puhelimet siirtyivät jordanian aikaan viime vuonna....
- Mehh
Minä Puhelin 4S
- Iphone5<3
Mul on valkone iphone 5 sain joululahjaks :)) se on hyvä
- ,,,,,
Samsung S5230...
- samsungii
Samsung galaxy xcover
- ggh
simsungit ja aaaaaiiifonet on paskoi, lumiat on parhaita. Nokia lumia 820:)
- Samsung<3
ggh kirjoitti:
simsungit ja aaaaaiiifonet on paskoi, lumiat on parhaita. Nokia lumia 820:)
Ny et usko itekkään... :DD
- samsuuung
samsung galaxy S3
- Apple<3
miks sulla on sellane paska? mulla on iPhone 5
- Voivitunapplefanboy
Apple<3 kirjoitti:
miks sulla on sellane paska? mulla on iPhone 5
Sellane paska? Ehkä iPhone 5 on sulle parempi jos haluat olla applen mielivaltasessa hallinnassa. Android on vapaa ja monipuolinen.
- kkutgjj
Voivitunapplefanboy kirjoitti:
Sellane paska? Ehkä iPhone 5 on sulle parempi jos haluat olla applen mielivaltasessa hallinnassa. Android on vapaa ja monipuolinen.
en ole Applen mielivaltaisessa hallinnassa. terveisin s3:n entinen omistaja. eikö päähäsi mahdu että iPhone on vain parempi.
Käypä kokeilemassa vähän iPhonea niin huomaat että specsit eivät kerro kaikkea. - s3s3s3s3s3sämsyng
kkutgjj kirjoitti:
en ole Applen mielivaltaisessa hallinnassa. terveisin s3:n entinen omistaja. eikö päähäsi mahdu että iPhone on vain parempi.
Käypä kokeilemassa vähän iPhonea niin huomaat että specsit eivät kerro kaikkea.kuule tunge se iPaskas perseesees ja s3 on parempi :DDDDDDDDDDD::Dddd:D:D vittuku saa nauraa näille ketkä väittää että iphone 5 on parempi kuin galaxy s3 :Ddd s3 vie kaikissa prossun tehot, parempi näyttö, parempi kamera ( puolet enemmän fps ku iPaskassa, näytö ohjai parempi ja kaikki KAIKKI ! ARGH
- s3s3s3s3s3oon siis tuo^
s3s3s3s3s3sämsyng kirjoitti:
kuule tunge se iPaskas perseesees ja s3 on parempi :DDDDDDDDDDD::Dddd:D:D vittuku saa nauraa näille ketkä väittää että iphone 5 on parempi kuin galaxy s3 :Ddd s3 vie kaikissa prossun tehot, parempi näyttö, parempi kamera ( puolet enemmän fps ku iPaskassa, näytö ohjai parempi ja kaikki KAIKKI ! ARGH
ja applen luureissa ei ole leikepöytää:DD aika paskaaa :P eli se meinaa sitä ettet voi kopioda tekstiä ja liittää sitä johonki
- haloo.
onpa sulla monta puhelinta:))))))))))))))
- nokia lumia 800 !!¡!
Mulla on lumia 800. (en tykkää, koska sovellus valikoima on paska)
- samsung<3
Samsung s5230
- Kkkfkf
Sampan Galaxy S3 on palvellut meikäläistä jo pidemmän aikaa. Suosittelen!
- tfghjkmngf
Nokia lumia 710 on P*ska koska mul meni tänää sellanen rikki sinne ei mee laturi!
saan kuitenkin IPhone 5- oon toi tyyppi ^
Jee mä sain sen IPhone 5!
- Hmm...
Ai senkö takii vihaat sitä ku menit ote rikkoo sen...?!!
- jm97hg
samsung xcover. enkä haluaisi kosketusnäyttöä. en ymmärrä mikä niissä viehättää
- lumiakannattaja
Mulla on ihan tommonen Nokia Lumia 800. On ollut hyvä puhelin,eikä mitään häikkää ole tullut. Lisäksi puhelimessa on ihan järjettömän hyvä kamera! Paljon parempi kun jossain iPhonessa. Lisäksi se on vielä kestävä ja helppo käyttää.
- minunkestäväpuhelin
Samsung Xcover. Ei se duudsoni kestävä puhelin, vaan vanhempi malli missä on näppäimet. Se on melkee 2 senttiä paksu. Juttelen ja pelaan sillä aina ku oon suihkussa. Kesällä se jäi vahingossa traktorin alle, mutta puhelimeen tuli vain näkymättömiä naarmuja (uskokaa tai älkää). Se on todellakin minun kestävä puhelin, eikä se ominaisuuksiltaankaan ole kauhean huono..
- 1+15
Mulla oli se "duudsonin kestävä" oli pirun hyvä tuli ainä käytettyä sitä saunassa ja suihkussa. Lopulta se sitten katos järven pohjaan.
- öhöö
onko se samsung xcover vai samsung galaxy xcover
- osaatkolukea?
siinähän nimenomaan lukee samsung xcover!
- GuggenheimI
Nokia 3310. Paras ja kestäny jo 11v.
- Mun...
Nokia C3-00
- joku jostain
Muö.ei.mikkää puhwli säily 11 vuotta
- hinttelo
S3 Mini koska en oo mikään porvari jolla on joku 500e puhelin.
- Vanhat puhelimet<3
Nokia 6110 ostettu 1999 ja vieläki toimii. Akku kestää 5-7 päivää (y)
- Sony
Mulla on Sony Xperia Z C6603
Perus tietoa:
-5 tuuman Full HD näyttö
-13 megapikselin kamera
-Prosessori: neliydin joka pyörii vakiona 1,5GHz (Ei kyllä tarvetta kellottaa)
-Muisti 16gb ja tukee 64gb SD korttia.
Eli päihittää uusimmat iPhonet mennentullen ja on myös paljon halvempi koska hinta vain 600€, muutenkaan en ymmärra miksi sonyn puhelimiin ei usein törmää koska kuitenkin laadukkaita verrattuna iPhoneen.- Samsung
Note I
- Android is best
Samsung kirjoitti:
Note I
huawei ideos x5 pro Android is best! tänki lähetin tästä Android puhelimesta
- Tyyppi99
Nokia Lumia 610 musta, jolla nytkin kirjoittelen (:
- hyvä on
Sony ericsson xperia
- iha ookooo
Samsung galaxy ace
- joguhtcradariiiiiii
HTC Radar, en ymmärrä miks lumiat on ainoita windows puhelimia mitä porukka käyttää... Sillon ku ostin tän ni huomasin ihmisten typeryyden. Koulussa joka helvetin ohikulkija ihmetteli miten saan lumian aloitusnäytön tähän kännykkään!!! Sitten yhen kaverin kanssa palo pinna ku se ihmetteli kuinka tää näyttää lumialta mutta on HTC ja hänen mielestään tää oli täysin feikki kännykkä, huusin sille ihan täysillä "TÄS ON SAMA KÄYTTÖJÄRJESTELMÄ KUIN LUMIASSA KOITA NY HELEVETTILÄINE YMMÄRTÄÄ!!!!!" jälkkä tuli xD joo kello on paljon ei oo muuta tekemistä ni tuun avautumaan tänne ;)
- AiFounilainen
Apple iPhone 4S, joka on muuten mielestäni aivan mahtava :)
- maijasd-
Apple iPhone 4 (:
- iphone<3
iphone 5 apple jyrää
- no onko hienooo
no hyi että iPhone 5 on ruma!
- lololololapplejyrää
no onko hienooo kirjoitti:
no hyi että iPhone 5 on ruma!
Ite oot ruma
- ace is best
Samsung galaxy ace :)
HTC one V rootattu, ylikellotettu @1.5ghz CM10 custom ROM (androind 4.1.2)
- jooo.
iphone 4s.
- hmmhmm13
Lumiat vittuu , mul on samsung galaxy mini ja xcover!
Lumia 900
Iphone 4s- sadad1
Aion ostaa Samsung Galaxy s4 heinakuussa. :)
- zzz u
pikkuveljellä samsung galaxy mini. akku kuluu äkkiä saa joka toinen päivä ladata, muuten ihan ok.
- Prölöötätörlrlrlrrkd
Tällä hetkellä on käytös HTC Wildfire S (ihan paska, elkää ostako), vara kännykkänä Nokian E72. Kohta puoliin saan Nokia Lumia 820.
- ...?
Terve vaan kuinka naurettavan näköstä on kattella, kun ihmiset huutelee, että "Lumia on paska" "Ei kun Samsung on"... Eikö se muka riitä, että sillä laitteella voi soittaa, lähettää viestejä ja kuunnella ehkä musiikkia? Onhan se ehkä hienoa, että pääsee nettiin yms., mutta silti. Meikäläiselle riittää ihan hyvin tuommoinen peruspuhelin, jolla soitan, tekstaan ja kuuntelen musiikkia.
- [ai* foun]
PUHELIMELLA rittää että sillä voi soittaa ja ÄLYPUHELIMELLA PITÄÄ PYSTYÄ TEKEMÄÄN PALJON MUUTAKIN.
- Iphone 4 ever
Iphone. Kaikilla perheen jäsenillä on iphone. Lemmikit mukaan lukien (annoin niille jotkut vanhat iphone 3gs, ja lemmikit ovat kaksi pupua ja iguaani. Eikä ne puhelimet oo niitte terraarios :) ) mun 4s on kestönyt kaikki kolhut.
- zoken
"kestäny kaikki kolhut" (Tippunu tai siis aseteltu sängylle)
- juhetsu-ukko
Samsung galaxy y,ihan paras.paljon pelejä ja musaa.,entinen oli nokia 5530 xpress music ja ihan paska
- kgeujdgjkg
Samsung galaxy mini, se on muuten ihan surkea!!!!!!!!!!!!!?!!?!?!!!!!
- iphoneeeee
kgeujdgjkg kirjoitti:
Samsung galaxy mini, se on muuten ihan surkea!!!!!!!!!!!!!?!!?!?!!!!!
Multa löytyy valkone iPhone 5 ;) on muuten hyvä
samsung galaxy gio
- johykuulillAvattencall
Samsung Galaxy Gigolo
- cexe
Nokia lumia 610 sinisenä
- sony
sony xperia z
Ei oo tässä ketjussa parempaa puhelinta vielä näkyny.
Näähän on mielipide asioita mutta jos nyt pysytään faktoissa eli statistiikkaa vertaillaan.
löytyy:
-neliydinprosessori joka pyörii 1,5GHz
-kamera 13megapikseliä (automaattinen tarkennus)
-videokuvaus:1080p
-RAM: 2gb
-sisäinenmuisti 16gb 32gb muistikortti
-näyttö 5tuumaa
ja kaikki nyky standardit: 3g,4g, GPS, usb, hdmi, wifi, 3,5mm, Bluetooth, LED-salama, etukamera- Dobilex
Samsung Galaxy Xcover
- Zziiip
Dobilex kirjoitti:
Samsung Galaxy Xcover
Samsung Galaxy Gio :-)
- kdkdkgkglgogogogogogogo
sori mut galaxy s4:n on parempi ja siit tulee uusin lippulaivaluuri
- aksu_01
Lumia800
- peterpan9
Nexus 4. Paras kännykkä tähän mennessä. "Puhdas" Andrtoid!
- Lune Noire
Holy shit...
Onpas vastauksia...
Ei noita jaksanu kaikkia lukea...
Täl hetkel Nokia 7200, mut rupee olee näyttö vähä naarmuil et en tiiä et pitäskö siirtyy tollasee kosketinpuhelimeen D:
Tai sit jos löyän Nokian laturin mis on se iso pää niin otan käyttöön ekan kännykän, Nokia 2880 :D MATOPELI ON PARAS!! FUCK ANGRY BIRDS!
WOOHOO - hizbollah
Nokia 3210
- lumia on paskin
Samsung Galaxy Mini. Heittäkää lumialla vesilintua jotka väittää että se on paras .
- Noki 306
Kirjotan tätä viestii mun harmaalla noki 306.
Ite oon tosi tyytyväinen tähän.
Vaikka mun ensimmäinen kosketus näyttö onki nii hyvä. Hoitaa tehtävänsä tosi hyvin.
- efe eef
lumia 820
- Älkää ostako Gioa!
Samsung Galaxy Gio
- RahAaaAAAaaaa$$$
Samsung Galaxy Gigolo.
- Xcover the Dudesons
Samsung Galaxy Xcover
- Lumia820Black
Nokia Lumia 820 (väri on musta)
- GloydOrangeboar
Nokia Lumia 710 (sinimusta)
- ukfkp
Samsung Galaxy S III 4G. Tosi nopee ja hyvä netti!! :)
- omenaraiskaaja
iphone 4s , kaks kertaa hajonnu neljäs kuukaudes eli paska on!
- antakaa hyvä puhelin
Nokia Asha 311. Säälikää mua.
- määääh00
En suosittele Ashaa mut muut nokiat on jees (y) (; mulla on nokia asha 306, mu oma lagipska
- puhelimiariittää
Samsung Ping Pong III, HTC ZingZang X, iPhone 6Z, Nokia Paska 312
- ei enää IKINÄ nokiaa
nokia Lumia 800. Paska, en suosittele
- imekää munaa
IPhone 6s
PS. Oon aikamatkustaja- Samsung<3
Samsung galaxy Gio, iha ok :))
- Nokia = outsider
Samsung Galaxy Gio
- saatanansaatana
miks kaikilla joku vitun yliarvostettu Samsung tai sitten joku nokia koska vanhemmilla on nokian osakkeita
- määääh00
noki306// odota kuukausi niin mieli muuttuu.. Tmä on ollu mul about puol vuotta ja ihan täys paska jo! Lataalataa ja lataa.. Ei lähetä viestei, sovellukset ei toimi, näppäimet lagii, ei toimi netti ei youtube... Soittamiinen kyl on aina onnistunu (; ja kamera taas........ Alko ongelmat kk "ikäisenä" Dx
- puhelimia,puhelimia
Samsung Galaxy Gio; AIVAN PASKA!!
Ostan seuraavaks iPhone 5:n :-)
- gor.f
nokia 6151
- mukko
s2
- nokia 4ever
Lumia 900 kohta vuoden ja olen tosi tyytyväinen :)
- =))
nokia 6151
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa732480En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361799- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721587Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681407- 1111187
- 121128
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91105- 201019