Palstalla on viime kuukausina - tai varmaan pidempäänkin, mutta tuo on oma näkökulmani - vallinnut monin tavoin kurja tilanne. Vaikuttaa siltä, että tänne kokoontuu lähinnä erilaisten vaihtoehtoisten ajatustapojen ääripäiden edustajia riitelemään keskenään, ja keksimään toinen toistaan häijympiä tapoja loukata toisiaan.
Tästä syntyy kuitenkin sekä satunnaisille kävijöille että täällä enemmän oleskeleville mielikuva siitä, että "uskovat ovat tuollaisia" ja "ateistit ovat tuollaisia", tai "vapaiden suuntien edustajat ovat tuollaisia" tai "luterilaiset ovat tuollaisia", vain muutamia tällaisia vastakkainasetteluita mainitakseni.
Pyytäisin kaikkia palstan lukijoita ja kirjoittajia huomioimaan, että ääripäiden väliin mahtuu erittäin iso joukko hyvin erilaisia ihmisiä. Osa heistä ei ole ikinä kirjoittanut netissä, eikä suunnittele aloittavansakaan sellaista. On siis kaikkia osapuolia kohtaan väärin tehdä yleistyksiä mihinkään suuntaan - myös yleistäjiä itseään kohtaan, sillä näin tekemällä he päätyvät itse myrkyttämään omat ajatuksensa.
Osa täällä kirjoittavista ja lukevista ihmisistä ei usko lainkaan sitä, mitä seuraavaksi sanon, mutta suuri osa varmasti uskoo, joten lähinnä heille sanon tämän: pyrkikää pitämään jatkuvasti mielessä se, kenen tai oikeammin: minkä intressissä on aiheuttaa tuollaisia vastakkainasetteluita ihmisten välille. Se intressi saattaa näyttää olevan ihmisillä, mutta se ei ole koko totuus. Me olemme KAIKKI hyvin herkästi vaarassa joutua tuon tahon - sielunvihollisen eli s**tanan - vaikuttamaksi ja turhaan riitelyyn houkuttamaksi. Älkäämme antautuko siihen houkutukseen edes silloin, kun niin tekemällä kuvittelemme tekevämme hyvää: se ei nimittäin ole sitä. Osallistumalla s**tanan ylläpitämään hengelliseen taisteluun tässä maailmassa ihminen ei voi tehdä muuta kuin väärin ja pahaa Jumalaa, lähimmäistään ja itseään kohtaan.
Paremman keskusteluilmapiirin toivossa pyytäisin kaikkia mukana olijoita harkitsemaan asiaa tarkkaan.
Hengellisestä sotatilasta palstalla
56
114
Vastaukset
Hei yritetään edes.
Allekirjoitan jokaisen toivomuksesi. Siinä kipuilemista meillä kaikilla palstalaisilla.
Toinen toisemme kunnioittamisessa kilpailkaamme täälläkin.
t. Maarit-pappi- helluvahilari
Kun annatte Balttikselle porttikiellon, peli rauhoittuu normaaliksi.
- mjölner
helluvahilari kirjoitti:
Kun annatte Balttikselle porttikiellon, peli rauhoittuu normaaliksi.
Mitähän arvelee se nuori, joka valmistautuu ehtoolliselle, ne vanhemmat, jotka miettivät kasteasioita, se ihminen, jolla olisi kysyttävää henellisistä asioista ja oivaltaa, että ahaa! - siellähän on palsta ´kirkko kuulolla`, kysytään siltä ja kirjoittaa aran viestin. Ja sitten rähähtää korvaan tämä jänisräikkä, jonka mukaan kaikki luterilaisuuteen liittyvä on lähes paholaisen keksintöä . kaste, ehtoollinen, vanhurskauttaminen, kirkko, papit, jopa heidän vaatteensa - samoin muut kristilliset seurakunnat - vapaista kai pahin vapaaseurakunta ja hellarit - niin, ja kaikaikenlainen yhteiskristillisyys.. Ja tämä kaikki palstoilla, jotka ovat ensisijaisesti tarkoitettu kirkon jäsenille. Onko nyt niin, että on vaan katseella seurattava avuttomana, kun haittaohjelma ja virus ilmestyvät ja pilaavat ilmapiirin ja säällisen keskustelun. Tuskin esim. kokoontumisvapaus antaisi luvan koota kööri ja alkaa huudella törkeykksiä pihalla, kun sisällä on kastejuhla. Sananvapaudellakin on rajansa. Halla-aho ja kumppanit saivat näpäytyksen paljon lievemmistä kiihotuspuheista, kuin mitä täällää esiintyy.
- puurim
Lukekaa Raamattu ensin niin tiedätte enemmän
- luetaan Raamattua
Eikö uskovan TÄRKEIN tehtävä olisi kirkastaa vain JEESUKSEN sovitustyötä. Mitenkä ?????? VIISAUTTA tarvitaan.
- Naulan kantaan.
Juuri tästähän täällä on kysymys. Ei ole montaakaan päivää siitä, kun katsoin erästä hengellistä ohjelmaa, jossa korostettiin sitä, ettemme me taistele lihaa ja verta vastaan, vaan pimeyden henkivaltoja vastaan. Sitä toivon minäkin, että pystyisimme jokainen pitämään täällä huolta siitä, etteivät pahuuden henkivallat pääse toimimaan kauttamme.
Kyllä hengellinen sota, tässä pimeydessä jossa kirkot ja niiden kirkkoruhtinaat kuten papit, kirkkoherrat, kappalaiset ja itse ROVASTITKIN, koittavat hämmentää monin sellityksi Kistuksen yhden totuuden väärentämätöntä evankeliumia "toisenlaiseksi", ja hämäräksi evankeliuimiksi, kuten vaikkapa Lähdeeskoski, ja Taneli-pappikin on täällä tehnyt; joten on tarpeen tuoda esiin yhä elämän sanaa näille vastamyrkkynä, ja terveen opin mukaista Kristuksen väärentämtöntä evankeliumia siihen tarkasti pitäytyen, ja sitä julkituoden: ettei synny lisää hämrää uskonnollista sekakansaa, nimikristittyjä ja "syntisiäpyhiä" sekä pappien pettämiä uskontojen uhreja.
- Hengen miekalla!
Katso Efesolaikirjeesta 6:12; jaetta ja ota ohjeita koko luvusta.
- wsxcxzse
Hengen miekalla! kirjoitti:
Katso Efesolaikirjeesta 6:12; jaetta ja ota ohjeita koko luvusta.
Tämähän se sielunvihollisen pahin juoni on, saada uskovat keskenään riitelemään, että ne vähemmän keskittyisivät evankeliumin eteenpäin viemiseen, etteivät ihmiset tulisi tutemaan totuutta, ja siten pelastuisi.
- helkuvahilari
Sotilasvertaus oli tarkoitettu Häirikkö Ballttikselle
- durak
Mitä Raamatunkohtaa nyt olet vääntämässä? Mieleiseksesi!
- Armoton saáta-na
Joskus saata´nakin on tekevinää sopimuksia, uskonrauhan nimissä, ja nämä komromissit ovat aina kristitylle lopulta, tuhoisia petoksia joiden hedelmä on lopulta armoton tuho.
- aivan turhaa
No luetpa nyt aivan mitä tahansa suomi24.n palstaa, tilanne on sama. Siksi ihmetelen, miksi ihmeessä kirkko pitää palstaansa täällä.
- kuollut palsta
Palstalla ei edes ole enää varsinaisia kristittyjä tai uskovaisia.
Pelkkiä ateisteja tai sellaiseksi itseään kutsuvia, muutama heikoilla oleva ehkä uskova, jokunen trolli joka kirjoittelee monilla rooleilla ..ja sitten silloin tällöin jokunen kuuleva-kirkko. - Se haluaa tätä:
SAADAKSEEN POSITIIVISTA NÄKYVYYTTÄ LISÄÄ. Täällä sille tosin näyttää käyvän, kuin entiselle tytölle, kunnia menee maine kasvaa.
- Ingenjör_81
Mitä kauemmaksi mennään Jeesuksesta, niin sitä vähemmän kannattaa väitellä, mutta kun aletaan puuttumaan pelastus-teknisiin asioihin, niin silloin on syytä nostaa kissa pöydälle ja puolustaa sitä uskoa, joka meillä on ollut Jeesuksen jälkeen melkein kaksi tuhatta vuotta.
"Rakkaani! Kun minulla on ollut harras halu kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, tuli minulle pakko kirjoittaa ja kehoittaa teitä KILVOITTELEMAAN sen uskon puolesta, joka kerta kaikkiaan on pyhille annettu. Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen." - Juud. 1:3-4
"Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin." - 2. Tim. 4:3-4 Hengellinen sodankäynti on mielestäni ymmärretty täysin väärin aina, kun se tarkoittaa hyökkäämistä toisia ihmisiä vastaan tai heidän demonisoimistaan. Jos jotakin "sotaa" halutaan käydä, sitä tulisi käydä ihan omassa sydämessämme. Suhteessa muihin ihmisiin Jeesus opetti: siunatkaa, siunatkaa älkääkä kirotko, kääntäkää lyöjälle toinenkin poski, älkää vastatko pahaan pahalla, rakastakaa vihollisiannekin.
Raamattu ohjeistaa myös puheissaan hengen hedelmistä upeasti siihen, miten usko pitäisi näkyä suhteessa muihin ihmisiin:
"Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen" (Gal.5:22).
Emilia (toimittaja)Ei hengen hedelmiä voi keratä Emilia paikoista jotka versoavat vain "ohdakkeita ja orjantappuroita": Hebr.6:6-8.
Toki sinulla on oikeus mielipiteesi ilmaisuun, samoin kuin minulle sen sisätämän yleisen ja petollisen valerauhan vaatimukseen, sillä katsos ei näitä asiota voi Jeesustellen vain rakkaudesta hoidella:
Ja tämä on nähtävissä selvästi myös Paavalin jättämästä esikuvallisesta toiminnasta, "toisenlaista evankeliumia julistavia vastaan jotka hän nimeomaan kirosi"Gal:1:6-9, samoin kuin Jeesuskin ajaessaan ylos teppeleistä nuorista tehdyllä ruoskalla, ne aikansa uskonnollis-poliittisen vallan edustajat jotka olivat tehneen rukoushuoneesta markkinapaikan, vähän samoin kuin kirkolle kävi tämän uuden "Hiljaisuuen kappelin kanssa" - vai mitä Emilia?- vakava juttu
Niin Baltasa,r kumpi rukoilija koet olevasi; Herra minä kiitän sinua siitä etten minä ole niinkuin muut ihmiset,riistäjät, väärämieliset,huorintekijät,enkä niinkuin myöskään nuo" luterilaiset ".Minä paastoan kahdesti viikossa; annan kymmenykset kaikista tuloistani. Mutta luterilainen seisoi taampana, ei edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti,vaan löi rintaansa ja sanoi Herra ole minulle syntiselle armollinen. Kumpi meni kotiinsa vanhurskaampana ? ? Otetaan ihan vakavasti TÄMÄKIN JEESUKSEN oma puhe. Lue tarkemmin Luuk 18:10-14.
Ei Emilia hengellisen sodankäyti ole mitään vierasta kristitylle, jotka tiesdostavat hengelisen asemansa Herassa, ja tekihän Jeesuskin nuorista ruoskan kun ajoi ulos teppelistä ne, jotka olivat tehneen siitä markkinapaikan, vähän samaan tapaan kuin kirkko tuosta "Hiljaisuuden kappelista", Helsingin toimien parhaalla markkinapaikalla. Myös Paavali kirosi väkevasti toimien: "toisenlaisen evankeliumin julistajat" Emilia, eikä julistanut mitään valerauhaa, tässä uskonnollisessa pimeydessä, hallitsevia kirkkoruhtinaista ja heidän lakejojaan kohtaan, näitä valtiokirkollisessa pimydessä hallitsevia kirkkoherroja ja ROVASTEJA vastaan.
Tuli nyt kaks kirjoitusta samasta aiheesta, kun eka oli kateissa hetken jossain ennenkuin ilmestyi. Tuo ei mitään haittaa.
- durak
Sinun kirjoituksesi ovat yhtä pajunköyttä ja jöötiä -- ei paljon sanajärjestys muutu, paitsi milloin Luther on tappaja, milloin murhamies.
Hengellinen sodankäynti xd....
Ehkä teille, minulle tämä on huvia ja ajanvietettä, enimmäkseen tulen tänne nauramaan, kun harvoin teistä saa mitään tolkkua.- alipaineoktaavi
Olenkin miettinyt, miksi ateistit viettävät täälä aikaa. Siis olette tulleet tänne pilkkaamaan toisia ihmisiä. No tulipa selväksi tämäkin.
alipaineoktaavi kirjoitti:
Olenkin miettinyt, miksi ateistit viettävät täälä aikaa. Siis olette tulleet tänne pilkkaamaan toisia ihmisiä. No tulipa selväksi tämäkin.
En minä pilkkaa :) Kuuntelen esim. sinuakin ihan omana itsenäsi.
- alipaineoktaavi
ambulo kirjoitti:
Jaa, että se koulunpenkille takaisin kommentti ei ollut mitenkään negatiivista. Se, että sanot, ettet ole pilkannut, ei poista pilkkaamistasi.
- alipaineoktaavi
ambulo kirjoitti:
Ja mitä nyt sivumennen pistät ajatuksia päähäni..
Jaa, että se koulunpenkille takaisin kommentti ei ollut mitenkään negatiivista. Se, että sanot, ettet ole pilkannut, ei poista pilkkaamistasi.
Missä minä olisin sinua pilkannut? Olen pahoillani jos olen, ei ollut tarkoitus ja miksi sinä välität minun mielipiteistäni muutenkaan? Jos minä olen kerran -väärässä- "Jumalasi" suhteen vaikka?
- alipaineoktaavi
ambulo kirjoitti:
Missä minä olisin sinua pilkannut? Olen pahoillani jos olen, ei ollut tarkoitus ja miksi sinä välität minun mielipiteistäni muutenkaan? Jos minä olen kerran -väärässä- "Jumalasi" suhteen vaikka?
Ajattelin välittäväni mielipiteistäsi, koska kykenit pitkään asialliseen keskusteluun. Se, mihin uskot tai olet uskomatta, ei vähennä ihmisarvoasi silmissäni. Miksi oletat tuollaista?
Ajattelin välittäväni mielipiteistäsi, koska kykenit pitkään asialliseen keskusteluun. Se, mihin uskot tai olet uskomatta, ei vähennä ihmisarvoasi silmissäni. Miksi oletat tuollaista?
Ihmisarvoa... milloin olemme puhuneet ihmisarvosta?
Minkälaisesta ihmisarvosta? Arvostan sinua ihmisenä niin kuin muitakin, en niin välitä maallisista rikkauksistasi vaan enemmänkin käyttäytymisesi perusteella miten kohtelem muita, tästä ihmisarvosta?- alipaineoktaavi
ambulo kirjoitti:
Ihmisarvoa... milloin olemme puhuneet ihmisarvosta?
Minkälaisesta ihmisarvosta? Arvostan sinua ihmisenä niin kuin muitakin, en niin välitä maallisista rikkauksistasi vaan enemmänkin käyttäytymisesi perusteella miten kohtelem muita, tästä ihmisarvosta?Eli olet täällä palstalla "nauramassa meille" mutta et pilkkaamassa meitä... Mitenköhän meinasit tämän teorian viedä käytännöntasolla loogisesti läpi?
Eli olet täällä palstalla "nauramassa meille" mutta et pilkkaamassa meitä... Mitenköhän meinasit tämän teorian viedä käytännöntasolla loogisesti läpi?
Teorian, minkä helvetin teorian :D? Sanoin vain, että tulen tänne nauramaan jutuillenne, varsinkin, kun jotkut niin tohkeissaan copy-pastevat Raamatun tekstejä siinä mielessä, että nyt pistinpäs sinulle jauhot suuhun meiningillä.
Hymy tulee huulille teidän jutuista, ei sinusta henkilönä, kun siitä minulla ei ole mitään tietoa, ehkä sinäkään et ole tosissasi, näyttelet vain.
Ja miksi et tee rekisteröityä nimimerkkiä, en voi olla varma oletko se todella sinä?alipaineoktaavi kirjoitti:
alipaineoktaavi,
"Olenkin miettinyt, miksi ateistit viettävät täälä aikaa. Siis olette tulleet tänne pilkkaamaan toisia ihmisiä. No tulipa selväksi tämäkin. "
Mainio esimerkki yleistämisestä, jota aloituksen toinen kappale kuvaa.- alipaineoktaavi
A10097 kirjoitti:
alipaineoktaavi,
"Olenkin miettinyt, miksi ateistit viettävät täälä aikaa. Siis olette tulleet tänne pilkkaamaan toisia ihmisiä. No tulipa selväksi tämäkin. "
Mainio esimerkki yleistämisestä, jota aloituksen toinen kappale kuvaa.Eikö olekkin, käytin sitä tarkoituksella, kun ajattelin, että se ärsyttäisi muutkin palstan ateistit kertomaan, miksi ovat täällä. Taisi mennä pieleen. Tartuttiin vaan siihen yleistykseen.
Eikös kuvasikin ole päätön torso, minulla on sentään neljä syömähammasta, millä tarttua kiinni, joten....vaikka en olekaan mikään Öylättien reikäkorttilävistäjä.
- tumpelo
Sitä pitikin kysymäni --- joko öylätti uppoaa kurkusta alas. Kuvasta päätellen naispastori lähestyy käsi ojolla ehtoollisleipää tarjoten!
Papit ja kanttorit, kirkkoherrat ja rovastit, ihmisiä ovat kaikki. Meidän pitäisi osata elää ihmisiksi ja ihmisenä ihmiselle, kaikkien.
En kyllä saanut oikein kiinni ajatuksenjuoksustasi Baltasar. Mutta toivon, että et näkisi pimeyttä ja pimeydenvoimia joka suunnalla.
Maailmassa on paljon myös hyvää. Jumala luo hyvää. Se, että haluaa sitoutua hyvän palvelukseen, ei kaikille tarkoita sotimista pimeydenvaltoja vastaan sellaisella tavalla kuin sinä asian ymmärrät. Ja silti nuo ihmiset ovat rehellisesti ja vilpittömästi ja tosissaan hyvän palveluksessa.
"Valtionkirkollisessa pimeydessä" on paljon valoa, lämpöä, vilpittömyyttä ja totuutta. Toki pimeyttäkin. Kuten kaikkialla.
Se, että puhuu tässä maailmassa juuri nyt hyvän ja oikeudenmukaisuuden puolesta, ei ole "valerauhan" julistamista vaan väkevää profeetallista puhetta, väitän.
Kaikkea hyvää sinulle Baltasar toivon: Emilia (toimittaja)Minä näen taas germaanien valitseman heimouskonnon, pitkän verisen vanan jatkumona, joka alkoi kirkkoisä augustinuksesta, ja jatkui hänen seuraajansa augustinolaismukki Luuderin eli tutummin joukkomurmaaja Martti Lutherin jakelemina tappokäskyinä ruhtinalle ja vallanpitäjille annettuina toimeksiantoina: eli haistaa pahaa poltetun ihmislihan tuoksua, alkaen sieltä asti, aina lähes meidän päiviimme asti, jota ne kuolemantehtaiden krematorioden piiputkin todistavat, jotka tupruttivat kovasti, mutta kuulemma hajuttomasta; Saksan kristikansan näyttessä hetki sitten: "juutalaisille kuka on herra talossa Saksanmaalle", kirkkonne nänämies tuhoamisvaatimuksensa ilmoille päästi.
Tulipas taas paljon kirjoitusvirheitä, mutta varsinainen näkemyserokin ehkä kuitenkin selviää nopeasti hutastuista teksteistäni, vaikka ne ovatkin jo luvattoman vaikealukuisia hätäisiä töherryksiä.
Asiaa pahoitellen Balttis- tumpelo
Baltasar kirjoitti:
Tulipas taas paljon kirjoitusvirheitä, mutta varsinainen näkemyserokin ehkä kuitenkin selviää nopeasti hutastuista teksteistäni, vaikka ne ovatkin jo luvattoman vaikealukuisia hätäisiä töherryksiä.
Asiaa pahoitellen Balttis...paljon panovihreitä .. nyt jotenkuten kuitenkin suomea - mutta huilaahan silti taas!
- pyöreehuuli
Baltasar kirjoitti:
Minä näen taas germaanien valitseman heimouskonnon, pitkän verisen vanan jatkumona, joka alkoi kirkkoisä augustinuksesta, ja jatkui hänen seuraajansa augustinolaismukki Luuderin eli tutummin joukkomurmaaja Martti Lutherin jakelemina tappokäskyinä ruhtinalle ja vallanpitäjille annettuina toimeksiantoina: eli haistaa pahaa poltetun ihmislihan tuoksua, alkaen sieltä asti, aina lähes meidän päiviimme asti, jota ne kuolemantehtaiden krematorioden piiputkin todistavat, jotka tupruttivat kovasti, mutta kuulemma hajuttomasta; Saksan kristikansan näyttessä hetki sitten: "juutalaisille kuka on herra talossa Saksanmaalle", kirkkonne nänämies tuhoamisvaatimuksensa ilmoille päästi.
Vieläkö Amerikan baptistit kannattavat rotuerottelua?
- minä
Baltasar kirjoitti:
Minä näen taas germaanien valitseman heimouskonnon, pitkän verisen vanan jatkumona, joka alkoi kirkkoisä augustinuksesta, ja jatkui hänen seuraajansa augustinolaismukki Luuderin eli tutummin joukkomurmaaja Martti Lutherin jakelemina tappokäskyinä ruhtinalle ja vallanpitäjille annettuina toimeksiantoina: eli haistaa pahaa poltetun ihmislihan tuoksua, alkaen sieltä asti, aina lähes meidän päiviimme asti, jota ne kuolemantehtaiden krematorioden piiputkin todistavat, jotka tupruttivat kovasti, mutta kuulemma hajuttomasta; Saksan kristikansan näyttessä hetki sitten: "juutalaisille kuka on herra talossa Saksanmaalle", kirkkonne nänämies tuhoamisvaatimuksensa ilmoille päästi.
...mitähän sinäkin tiedät germaanien uskonnosta!?
Päivää ja voitokasta hymyä itsekullekin! Olkoon hymy huulillasi!
Jos sul lysti on niin kätes yhteen lyö. Sellainne biisi alkoi soimaan mielessä vastikään kun ketjun lukaisin.
Sodankäynnissä on oleellista koko taisteluvarustus olipa taistelutilanne puolustauva tahi hyökkäävä. Efesolaiskirje kattaa koko Jumalan antaman taisteluvarustuksen. Taisteluvarustuksen tarkoitus on suojata eksytyksein päivinämme voiraksemme tehrä vastarintatoimintaa ja taistelutehtävän suoritettuamme pysyä valmiustilassa taisteluvalmiina seuraavaa hyökkäystä vastaan.
Onko sota lihaa ja verta vastaan vai käydäänkö ratkaiseva taistelu henkivaltojen välillä?
Hengen miekka, tunnetummin Kaikkivaltiaan Sana. Pettääkö se koskaan ja voimmeko ammentaa sitä lohdutusta, taisteluvoimaa ja rohkeutta elämäämme? Juu, voimme. Sen kautta kaikki on saanut alkunsa ja Jumalan Sana on taistelukentällä kuultavissa edelleenkin, vaikka muu, viimeinenkin mohikaani haihtuisikin usvaan irokeesinsa kanssa.
http://www.youtube.com/watch?v=15OjOs_3hvQNo mutta kun me ateistit ollaan hiukan vastakarvaan uskomista.
Varsinaiset "nahkurit" kirkon papeille löytyy vapaammista suunnista, vai?Kyllä ne lopulliset kinkerit pidetään vasta viimeisenä päivänä jolloin jumalttomat herätetään tuomiolle ja teoistaan sanomisistaan vastaamaan, ja heidän kohtalostaan sanoo viimeisen sanan itse Herra taivaasta, joka heidät on kerran tuomiolle herättävä.
- ikiteisti
Jos saisi valita, olisiko Balttiksen kanssa taivaassa, niin ateistiksi pamahtaisin oitis!
- diippelismies
Pappi, lukkari, talonpoika, vakooja?
- Tappajamukki
Jesuitta salamurhaaja.
- mjölner
Voisitko ehkä itse avata keskustelun? Voihan sitä käydä kaikesta häirinnästä huolimatta. Mikä on syy epäluuloihin kristittyjen välillä? Miten voisi siltoja rakentaa? Minulla on ollut pitkään melessä, että mi´kähän olisi tuloksenam jos voisimme rukoilla toistemme puolesta ´ristiin´? Kirkon piirissä on jännitteitä. Voisiko ajatella, että aivan aidosti ( tai vaikka hampaat irvessä ) toisi opponenttia Herran eteen, joka on myös suuri Rauhan Tuomari. Samoin hellarit ev.lutin puolesta, vapaakirkkolaiset vaikka metodistien puolesta ja niin edelleen. Uskovien yhteisö on kuin piiritetty leiri, jossa turhien kiistelyiden on väistyttävä yhteistyön tieltä. Voihan se olla vaikeaakin, mutta meillä on vahva puolustaja, joka päivinään rukoili . ´että he yhtä olisivat.´Ja toisaalla hän sanoi, että hän tietää, että Isä kuulee Häntä aina! Tähän uskoen - siunausta jokaiselle Herran tien kulkijalle!
- Aika köntti
Herrojanin on niin monia ettei kiinosta mjölner
- mjölner
...pöö, sano lipponen
- hanhenmarssiaan
Hänestä ei eurooppalaiseksi keisariksi ollut, vaiikka yritystä riitti, mutta meni sentään oikeelta ohi porvareista.
- EL. ak:IM
yritetään edes
Ei käy. Et voi olettaa, että kaikki hyväksyy kaiken sonnan. Tämä on turha palsta, jos ei ole vastakkainasettelua. Mehän oltais kirkossa kaikki, jos oltaisiin samaa mieltä, jokainen. Itse en viitsi mokomaa tuollaiselta kantilta ajatella. Kaikkea ja kaikkia kun ei jokatapauksessa voi, eikä edes kannata miellyttää. Jokainen näkee ja kokee asiat tavallaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612280En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141494Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681367- 121118
- 1061101
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91064- 20989