Olen jo eläkkeellä ja asun Suomesta katsoen hyvin kaukana, ei-EU maasssa. Täällä saan asumisperusteista eläkettä, eli se lakkaa, jos muutan pois maasta. Suomesta saan pinetä työeläkettä
Olen miettinyt, että haluaisin muuttaa lähemmäs Suomea maahan, jossa olisi vähän lämpimämpi, mutta josta olisi helppo käydä Suomessa tervehtimässä sinne asettuneita aikisia lapsiani ja muita sukulaisia.
Jos muuttaisin Suomeen, saisin varmaankin Kelan eläkkeen pienen työeläkkeeni lisäksi. Mutta jos muutan toiseen EU-maahan, esim. Espanjaan, Saksaan tai Ranskaan, en ymmärtääkseni saisi Kelan eläkettä? Mutta voisinko EU-kansalaisena saada jostakin EU-maasta sikäläistä asumisperustaista eläkettä vaikka en ole ko. maassa aiemmin asunut? Työeläkkeeni on niin pieni, etten pelkästään sillä eläisi Euroopan maissa. Toinen vaihtoehto olisi yrittää uudelleen töihin noissa maissa, mutta se voisi olla aika hankalaa, koska olen iäkäs eikä koulutukseni ole kovinkaan kaksinen eikä ammattitaidollani ole suurta kysyntää enää.
Mitähän muita vaihtoehtoja minulla voisi olla?
Eläkkeelle lähemmäs Suomea?
Lähemmäs Suomea!
1
139
Vastaukset
- saattaisiollakin
Minulla saattaisi olla 1 paikka tiedossa joka voisi olla myynnissäkin, on oma kalastus sekä ravustusoikeus, kaunis järvi, sekä minun itse suunnittelemani golf-harjoituskenttä. Sellainen paikka missä ei todellakaan saa ravustella ilman maanomistusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1871399Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231198- 49931
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53810Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51798- 56782
- 102764
- 33712
- 60709