että tällaista nyt mietin.
mitä hengellisesti köyhä tarkoittaa?
10
114
Vastaukset
- Tätä se varmaan....
No vaikkapa sitä että: jos ihmisen eteen laitetaan kaukalolla syövä possu jolta puuttuu kuvassa häntä, ja kysyjä kysyy mitä tässä kuvassa puuttuu? Ja hän odattaa nopaa vastausta, mutta saakin kuulla ylätyksekseen että: "tuhlaajapoika puuttuu", sillä hän on lähtenyt jo sikojen kaukaloilta Isänsä kotiin takaisin.
Jeesus haastaa neitä olemaan hengellisesti köyhiä. Vuorisaarnassa Jeesus sanoo: autuaita ovat hengellisesti köyhät. Se ei ole Hengessä köyhät, vaan hengessä köyhät. Henki kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. Voimme ymmärtää, että autuaita ovat nöyrät, jumalaapelkääväiset, ihmiset, jotka odottavat Jumalan viisautta ja johdatusta. Ihmiset, jotka ovat Jumalalle ja Messiaalle alamaisia. Tämä tarkoittaa nöyryyttä, köyhyyttä ja Messiaan hengen seuraamista.
Hän sanoo: oppikaa minulta, minä olen nöyrä. Ottakaa minun ikeeni, seuratkaa minun tietäni. Hän on meidän esimerkkimme. Tämä on haaste meille. Meidän ei tule ihailla voimakkaita ja kuuluisia vaan ihmisiä, jotka ovat nöyriä Jumalan edessä.Hengellisyys tarkoittaa kaikkialla uskovaisuutta, ei ainakaan ateistisuutta. Jeesus siis tarkoitti, että kannattaa olla köyhä uskovaisuudessaan, hengellisyydessään. Vain siten voi olla autuas.
- EL: ak:IM
vigilance
Jeesus on nöyrä Jumalan edessä. Te tuhlaatte ammuksianne koittaen todistaa, että ihmisen tulisi nöyristellä ihmistä.
Hes 2: 1 Hän sanoi: "Ihminen, nouse. Minä tahdon puhua sinulle." 2 Hänen puhuessaan minuun tuli henki, se nosti minut seisomaan, ja minä kuulin hänen puhuvan minulle.
3 Hän sanoi: "Ihminen, minä lähetän sinut israelilaisten luo,* noiden kapinallisten pariin, jotka ovat nousseet minua vastaan. Alusta alkaen he ja heidän isänsä ovat olleet minulle uskottomia. 4 Minä lähetän sinut ihmisten luo, joilla on kovat kasvot ja taipumaton sydän. Sinun tulee sanoa heille: 'Näin sanoo Herra Jumala.' 5 Kuulkoot tai olkoot kuulematta -- he ovat uppiniskaista kansaa -- he tulevat kuitenkin tietämään, että heidän keskellään on ollut profeetta. 6 Älä sinä, ihminen, pelkää heitä, älä kauhistu heidän sanojaan, vaikka olet heidän keskellään kuin piikkipensaikossa ja skorpionien seassa. Älä pelkää heidän puheitaan, älä säiky heitä -- he ovat uppiniskaista kansaa. 7 Sinun tulee puhua minun sanani heille, kuulkoot tai olkoot kuulematta -- he ovat uppiniskaisia. 8 Mutta sinä, ihminen, kuuntele mitä sinulle sanon. Älä niskoittele, niin kuin tämä niskuroiva kansa. Avaa suusi ja syö, mitä sinulle annan."
Jes 51:4 Kuuntele minua, kansani,
kansakunnat, tarkatkaa sanojani,
sillä laki on minusta lähtöisin,
minä säädän oikeuteni kansojen valoksi.
5 Minun vanhurskauteni on lähellä,
minä tuon pelastuksen
ja luja käteni jakaa kansoille oikeutta.
Kaukaiset rannat ikävöivät minua,
minun vahvaa kättäni ne odottavat.
6 Kohottakaa katseenne taivasta kohden, katselkaa alhaalla leviävää maata! Taivas hajoaa kuin savu ja maa ratkeaa kuin kulunut vaate, sen asukkaat kuolevat kuin kärpäset. Mutta minun pelastukseni pysyy iäti eikä minun vanhurskauteni murene.
7 Kuulkaa minua, te jotka tunnette oikeuden,
te joilla on minun lakini sydämessänne:
-- Älkää pelätkö ihmisten pilkkaa,
älkää säikkykö heidän herjauksiaan!
8 Heidän käy kuin vaatteen, jonka toukka kalvaa rikki, kuin villakankaan, jonka koi syö. Mutta minun vanhurskauteni pysyy iäti, minun pelastava armoni polvesta polveen.
- FUCKIFUU
Hengellisesti köyhällä tarkoitetaan liberaalia, he eivät ole Pyhää Henkeä kokeneet.
Mutta todellisesti hengellisesti köyhät ovat konservatiivit koska vastoin Jeesuksen varoituksia he ovat hirttaneet itsensä Mooseksen lakiin.
Olkaapa hyvät yhdessä lauseessa sekä libirlaarien ja ääriaineksen näkökulmat. Niin ja ateistit ovat tietysti itse perkeleestä. Vigilance tuossa hyvin sanoikin. Hengellinen köyhyys sitä, että meidän pitää antaa Jumalalle tilaa omassa itsessämme.
- Arto-pappi- toisin sanoen
Täyttää jopa pappien tilipusseja verovaroin.
- Sapere aude
Pentti Saarikoski kääntää kyseisen kohdan: "Autuaita ovat ne, jotka eivät tiedä uskonnoista mitään."(Matt. 5:3). Minusta hän on tavoittanut käännöksessään jotain hyvin oleellista.
- Intressi vapaa.
Minulle tulee lisäksi mieleen sellainen ihminen joka on maallisessa mielessä vajaakuntoinen siis mieleltään joka ei ymmärrä tästä maailmasta juuri mitään omin avuin niin sellainenenkin ihminen sellaisenaan on autuas.
- Sun Maid
3 "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta. 4 Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen. 5 Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä. 6 Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan. 7 Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden. 8 Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan. 9 Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman. 10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta. 11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.»
Autuas tarkoittaa kristinuskossa pelastettua tai yliluonnollisella tavalla onnellista. Pyhän Hengen kosketuksen kokeneet tajuavat sen autuuden. Muille se on enemmän tai vähemmänän suullinen tai kirjallinne kuvaus Pyhän Hengen kosketuksesta ja menee useimmiten toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
(Matt. 5:3-11)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa442043En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311650Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 91281
- 121078
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 81952