Miksi sinä tai minä täällä käy?

Itse siksi, että täällä joskus jopa näkyy, ihmisen sanoja, kauniita.
Ihmisyys, ihanuus, ilman muiden moittimista.
Kettuilemista, että tästä on jo puhuttu.
Pikkuihminen, siihen sortuu.
Ihminen, jolle ei ole muuta putkenpäätä.

Ollaan ihmisiä, kukin ihania.

44

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • narsismia.

Kyllä ihmisten ihanuus täytyisi
      välillä kyseenalaistaa. Niin pal-
      jon olemme pahaa aikaansaan-
      neet. Ei ole enää varaa sulkea
      silmiämme.

• höpön höpö...

Tietenkin siksi, että muistan ottaa lääkkeeni! Testailen myös dementian tasoani, josko muistaisin, kuka kirjoitti mitä ja kenestä?

• tollo*

Minäkin lueskelen näitä juttuja ja testaan omaa ymmärrykseni tasoa. Joskus joudun lukemaan usean kerran että ymmärrän, joitakin kirjoituksia on jäänyt ymmärtämättä.
        Lienee vanhuuden oire sen dementian.

• tollo*

Narsku Narsistille,
        minun ymmärrys on niin paljon pakkasen puolella että en edes tiedä/ymmärrä/en ole perehtynyt asiaan miten niitä poistoja tehdään.

Sen ymmärrän että isoilla kirjaimilla kirjoitettu meinaa huutamista.
        Ja yöllä klo 23.32 huudettu kirjoitus tarkoittaa että kirjoittajalla on varmaan aika ankeaa!

• heihoooo
        tollo* kirjoitti:

Narsku Narsistille,
        minun ymmärrys on niin paljon pakkasen puolella että en edes tiedä/ymmärrä/en ole perehtynyt asiaan miten niitä poistoja tehdään.

Sen ymmärrän että isoilla kirjaimilla kirjoitettu meinaa huutamista.
        Ja yöllä klo 23.32 huudettu kirjoitus tarkoittaa että kirjoittajalla on varmaan aika ankeaa!

Eli sis seuraavana päivänäkään on turha kirjoittaa jottei saisi leimaa otsaansa?

• höpön höpö...

Niin se dementia? Olen kyllä huomannut sitä nuoremmillakin, joilla on se "oma elämä" ja eivät kuuntele vanhempien juttuja ja ennenkaikkea ohjeita ja neuvoja!!!
      Aina ollaan "huulipyöreänä" mitä yksinkertaisimmista asioista!!

On minulla muutenkin syytä poikkeilla tänne lukemaan, mitä meidänikäiset ajattelevat ja mistä heillä on tullut vielläkin joku ongelma.

Jotenkin keskusteluun osallistuminen on hankalaa, koska kirjoittajista on toiset parisuhteessa, aviossa, avoliitossa, eronneita, karanneita ja salarakkaita pitäviä.

Kaikkihan puolustavat omaa ratkaisuaan, joka onkin ilmeisesti oikein h e i d ä n mielestään, joten turhaa siitä on ohjeita antamaan, kun itsekkin on joskus tyrinyt.

Noista intiimeistä asioista en ole kiinnostunut keskustelemaan täällä. En edes alusvaatteista tai "sänkyni pehmusteista", kuka oli, milloin oli, petitkö, haluaisitko uuden suhteen??? Mitä hiivattia siitä täällä julistaisi???

• En nyt varsinaisesti etsi onnen sirpaleita elämääni ihanista sanoista koska ne sanat eivät kerro totuutta kirjoittajan ihmisyydestä ja ihanuudesta.

No se, että tästä on puhuttu toistuu jatkuvasti, mutta sen pitäisi ketään häiritä sillä tosihan on, että kaikista aiheista on jo keskusteltu.

Minä käyn täällä opettelemassa kirjoittamista ja samalla siirrän mahdollisen dementoitumisen alkamisajankohtaa muutamilla vuosilla etiäpäin.

• a.

Samathan täällä jutut, kiertävät kehää,
        mutta haitanneeko se mitään, kaipa kiinnostavat.

Samatpa on minullakin päämäärät,
        täällä näkee oman kirjallisen tuloksensa ja
        ajattelu ja viestiminen tosiaan pitää dementiaa loitolla,
        niin olen ollut oppivinani.

• Minä aina käväsen välillä puhumasta huuhaata ja hömppää teidän kaikkien kaa kun ootte niin ihania :) Ajanvietettä ja small talkia. Joskus sivutaan vakavampiakin juttuja mutta niistä keskustelen mieluimmin oikeessa elämässä.

• av

Tämä ei siis oikeata elämää??

• av kirjoitti:

Tämä ei siis oikeata elämää??

Njaa. Palstaelämä ja oikea elämä vain sivuavat toisiaan. Tiedän todeksi ja oikeaksi vain sen minkä itse kirjotan ja ehkä pari muuta joiden identiteetin tiedän tai jotka muuten voin tunnistaa "todellisiksi" ihmisiksi (esim. kaikki kaverilistallani). Jos vaihtaa nimimerkkiä joka aloituksessa ei tule todellisen "oikean" elämän makua kommentteihin.

• av
        Paloma.se.co kirjoitti:

Njaa. Palstaelämä ja oikea elämä vain sivuavat toisiaan. Tiedän todeksi ja oikeaksi vain sen minkä itse kirjotan ja ehkä pari muuta joiden identiteetin tiedän tai jotka muuten voin tunnistaa "todellisiksi" ihmisiksi (esim. kaikki kaverilistallani). Jos vaihtaa nimimerkkiä joka aloituksessa ei tule todellisen "oikean" elämän makua kommentteihin.

Aloitus ei ollut hyvää suomenkieltä muuta en tiedä.

• +-0
        av kirjoitti:

Ei sinunkaan suomenkieli aina kaksista ole.

• 65
        +-0 kirjoitti:

Ei sinunkaan suomenkieli aina kaksista ole.

Eipä ollut sinunkaan, vaikka en ole edes aloittaja, Vanhoja kaheleita täällä kaikki.

• ?
        av kirjoitti:

Sinullako on täydellistä? Tehokeinona voi käyttää milloin mitäkin, muutkin kuin vain eräät.

• a.
        65 kirjoitti:

Eipä ollut sinunkaan, vaikka en ole edes aloittaja, Vanhoja kaheleita täällä kaikki.

Vanhetaan, jos Luoja suo. Kahelius ei ole ikäsidonnainen.

• Täh?

En minä käy täällä. Täällä on typerää. Täällä ei keskustella asioista vaan kirjoittajan nikkiä kytätään. Sitten jotkut asuu täällä. Osa näistä asukkaista omii tämän. Ihan täystolloa touhua yli kuuskymppisiltä. Osa asukkaista pitää itseään muita sivistyneempänä ja neuvoo ja opastaa ja tekee muka-viisaita aloituksiaan. Joku asukas työkseen toimii palstan vale-psykopaattina tai -lokina. Merenkulkuun viittaavaa kuiteskin. Väliäkö hällä paatti vai lokikirja. Tekee kysymyksiä ja puhuu pussiin. Tosin haaveissaan vaan. Tosikko lie. Kumpiko enämpi valetodellisuudessa elää....... palstalle ohimennen viestejä hutaiseva puska vai puskan varvuista ihmistä rakentava psykopaatti tai -loki........

• L - L

Talla kertaa pysahdyin vihannes- ja hedelmataakan kanssa lukaisemaan postini ja koska elamani sulostuttaja jai harhailemaan markkinoille niin puuhakseni jai enaa kalan ostaminen hallista.

En ymmarra miten ihminen voi tappaa aikkaa tuntikausia tavaroita hammastellen onneksi ostellen vain hyvin vahan ja sekin tarpeellista.

Onhan tuossa kuitenkin pinta-alaa ehka 10:n futiskentan verran, tai enemmankin.

• t.l.

Ajan kuluksi, silloin tällöin näin ehtoolla, kun olen itsekseni.

• Aikaa jahtaamassa

Minä myös. Myös minä.

Mutta valitettavasti ei juuri kukaan muu.
        Ja jos yrittää, niin parkuu moni suu.

:)

• a.
        Aikaa jahtaamassa kirjoitti:

Minä myös. Myös minä.

Mutta valitettavasti ei juuri kukaan muu.
        Ja jos yrittää, niin parkuu moni suu.

:)

Minä kai käyn tuhlaamassa aikaa.
        Vaikka pitäisi varmaan jo alkaa sitä säästelemään.
        Mutta kello käy, ei pysähdy, vaikka kuinka yrittäisi.
        Ja mihin aikaa voisi säästää, pohjattomaan säkkiin?
        Olisikohan se sitä sitku-aikaa?

• Suhteellinen aika
        a. kirjoitti:

Minä kai käyn tuhlaamassa aikaa.
        Vaikka pitäisi varmaan jo alkaa sitä säästelemään.
        Mutta kello käy, ei pysähdy, vaikka kuinka yrittäisi.
        Ja mihin aikaa voisi säästää, pohjattomaan säkkiin?
        Olisikohan se sitä sitku-aikaa?

Kuule. Aika ei säästämällä jatku! Menee vaan hukkaan.

Aika on myös suorassa suhteessa elinikään, siksi se kuluu kiihtyvällä nopeudella eikä sitä voi jarruttaa vitamiineilläkään.

Ainut keino singuttaa ajanmenoa, on elää pitkäveteisesti. :)

• a.
        Suhteellinen aika kirjoitti:

Kuule. Aika ei säästämällä jatku! Menee vaan hukkaan.

Aika on myös suorassa suhteessa elinikään, siksi se kuluu kiihtyvällä nopeudella eikä sitä voi jarruttaa vitamiineilläkään.

Ainut keino singuttaa ajanmenoa, on elää pitkäveteisesti. :)

Ei sekään vaihtoehto oikein houkuta? :))
        Avaruudessa lentäessään vanhenee hitaammin, muistelen.

• Viuhahdus vaan
        a. kirjoitti:

Ei sekään vaihtoehto oikein houkuta? :))
        Avaruudessa lentäessään vanhenee hitaammin, muistelen.

Oikein muistelet... jo pari vuotta sitten kerroin avaruusmatkoistani...

Einsteinillahan ei oikeastaan ollut mitään suhteelisuudentajua. :)

• Näin viikonloppuisin varsinkin kun voi valvoa pikkasen myöhempään aamuisin.
      Kuhan kattelen kirjotuksia ja taivastelen noit sanailuja.
      Nytkin ajattelin et ei oo ketään jolle hehkuttais uuren saunaosaston kiiltoa ja saresuihkun pehmeyttä, kelpaa siel loiskia.

• Suihkunraikas

Hehkuta mulle.

Tuliko myös kosteuseristys tehtyä kunnolla? ;)

• a.

Sinä olet melkomoinen aarre, osaat, viitsit ja saat valmiiksi.
        Usein ainakin yksi noista ominaisuuksista puuttuu, joten ei tule tulosta.
        Oletko ommellut uudet hatut?
        Minä keittelen häränhäntiä, katselen telkkaria ja vilkuilen tänne.
        Mitä sinä taivastelet.
        Olisipa meilläkin laisesi ammattimies hommissa.

• Suihkunraikas kirjoitti:

Hehkuta mulle.

Tuliko myös kosteuseristys tehtyä kunnolla? ;)

Viimesen päälle tietenkin,kaksinkertanen eriste ja nauhat kulmiin,ei tipu eikä lirise.
        Kun kattelee kuvia ennen ja jälkeen niin olihan vanha nuhruinen.

• a. kirjoitti:

Sinä olet melkomoinen aarre, osaat, viitsit ja saat valmiiksi.
        Usein ainakin yksi noista ominaisuuksista puuttuu, joten ei tule tulosta.
        Oletko ommellut uudet hatut?
        Minä keittelen häränhäntiä, katselen telkkaria ja vilkuilen tänne.
        Mitä sinä taivastelet.
        Olisipa meilläkin laisesi ammattimies hommissa.

Minä kun oon tämmönen kotona viihtyvä kotiseurun reissumies niin olen ajatellu et laitan matkarahat seiniin kiinni.
        Ei semmonen paljoakaan ajatuksia avarra mut ompahan siistit nurkat.
        Mä taivastelen vaik sitä et miten ihmiset jaksaa rähjätä toisilleen,ventovieraille ihmisille.
        Vaatiiks häränhäntien keittely sellasen pitkän ja kapean kattilan?

• Suihkunraikas
        piikkiö kirjoitti:

Viimesen päälle tietenkin,kaksinkertanen eriste ja nauhat kulmiin,ei tipu eikä lirise.
        Kun kattelee kuvia ennen ja jälkeen niin olihan vanha nuhruinen.

Onko sinuunkin iskenyt tuo ennen/jälkeen hysteria? :)

Minua sitten harmitti kun en viime kesänä, mökkiä rempatessani muistanut ottaa kuvata paikkoja ennen uudistusta!

Todistukseksi tuleville sukupolville siitä että naisetkin osaa. Juu.

• a.
        piikkiö kirjoitti:

Minä kun oon tämmönen kotona viihtyvä kotiseurun reissumies niin olen ajatellu et laitan matkarahat seiniin kiinni.
        Ei semmonen paljoakaan ajatuksia avarra mut ompahan siistit nurkat.
        Mä taivastelen vaik sitä et miten ihmiset jaksaa rähjätä toisilleen,ventovieraille ihmisille.
        Vaatiiks häränhäntien keittely sellasen pitkän ja kapean kattilan?

Toki maar, sellaisen tv:n, eikun hännän mittaisen.
        Tarjotaanko missään ravintolassa, lehmää?

Hyvä periaate sinulla. Tokihan matkailu avartaa, mutta on hyvinhoidettu kotikin mukava paikka, jossa suurin osa elostamme ollaan.
        Monenlaista muutostyötä ja joitakin unelmia itselläkin kunnostuksen puolesta olisi, vaan kun niitä aina lykkää ja lykkää, ja aina on muka jotain kiireisempää.
        Kun ei ole ahkeraa remonttimiestä omasta takaa. Toki ahkera, uuras ja moitteeton.

• Vahingossa aikoinaan tämän paikan löysin. Aiemmin kävin ahkerammin, nykyisin sen minkä viitsin ja aika antaa myöten.. On päiviä etten käy kuin facessa, viime aikoina en sielläkkään kuin vain katselemassa tyttäreni hääkuvia ja työhöni liittyviä asioita. Täällä olen käynyt nyt muutamina päivinä.:))) Minäki oon vaan pikkuihminen:)))

• Exä33

Miten niin pikkuinen? ;) Ja ihan uusikin kaiken lisäksi? ;)

Minä olin täällä järkiään melkein joka toinen päivä lähes, mutta jotenkin kyllästyin lopulta.
        Joskus aattelen että pitäiskö ottaa taas palsta valtaan.

• a.

Itseäni pelottaa koko Facebook. Tuntuu, että omiakin sukulaisiani on sinne "uponnut" ihan kokonaan.
        Siellä aika lentää, kuulin. Liekö uutuuden viehätystä?

• Uppoface
        a. kirjoitti:

Itseäni pelottaa koko Facebook. Tuntuu, että omiakin sukulaisiani on sinne "uponnut" ihan kokonaan.

Ite menin mukaan kun tyttöni matkusteli maalimalla. Lähetti kuvia ja kertoi kuulumisia. Ei tarvinnut elää syvän kurkussa ja miettiä että ollaanko sitä enää menossakaan minnekään. Et voi kuvitella sitä iloa kun joka päivä tipahteli elonmerkkejä. ;)

Nytkin seuraan tiiviisti Miaminmatkaansa. :)

• Ton aloituksen pikkuihmistä en tarkoittanut.. Olin vaan omissa ajatuksissa sen suhteen,, etten ajatellut sun viimeistä tarkoitustas.. Tarkoitin pikkuihmistä siinä mielessä kuin että.. Kertoilee omia asioita rehellisesti ja sen mitä tänne voi kirjoittaa.. Yritän kunnioittaa ihmistä, ihmisenä rekattuna tai puskasta, kirjoituksen perusteella. Kaiken kaikkiaan täällä on vivahteikkaita kirjoittajia, eri näkökulmista katsottuina. Jokainen katsoo omasta ikkunastaan, omaa näkemystään.:)))

• FB Kaveri
        a. kirjoitti:

Montako kaveria sinulla on siellä?
        Onko kaikki tuttuja vai onko julkkuja mukana?
        Mihin aikasi kuluu siellä?

Kiinnostaa, mutten vielä tiedä lähtisinkö ja kannattaako.

• Exä33 kirjoitti:

Miten niin pikkuinen? ;) Ja ihan uusikin kaiken lisäksi? ;)

Minä olin täällä järkiään melkein joka toinen päivä lähes, mutta jotenkin kyllästyin lopulta.
        Joskus aattelen että pitäiskö ottaa taas palsta valtaan.

Lue tuolta vähä alempaa:)))
        Mie en kyl ota mitään valtaan, vaikken ole mikään kauheen alistuvakaan:)))

• Exä33
        sasus kirjoitti:

Ton aloituksen pikkuihmistä en tarkoittanut.. Olin vaan omissa ajatuksissa sen suhteen,, etten ajatellut sun viimeistä tarkoitustas.. Tarkoitin pikkuihmistä siinä mielessä kuin että.. Kertoilee omia asioita rehellisesti ja sen mitä tänne voi kirjoittaa.. Yritän kunnioittaa ihmistä, ihmisenä rekattuna tai puskasta, kirjoituksen perusteella. Kaiken kaikkiaan täällä on vivahteikkaita kirjoittajia, eri näkökulmista katsottuina. Jokainen katsoo omasta ikkunastaan, omaa näkemystään.:)))

Ekä minä tarkoittanut millään pahalla velmuilla pikkuihmisillä. Enkä keljuilla sinulle.

Juuri tuo sinun määritelmäsi pienestä ihmisestä on minunkin mielestäni kaikkein sympaattisin.

• Exä33 kirjoitti:

Ekä minä tarkoittanut millään pahalla velmuilla pikkuihmisillä. Enkä keljuilla sinulle.

Juuri tuo sinun määritelmäsi pienestä ihmisestä on minunkin mielestäni kaikkein sympaattisin.

Kiitos ja oikein hyvää yötä.:)) Mie oon tälläkertaa illan virkku, otin nimittäin päivätorkut töistä tullessain, joten oon vielä hereillä.. Mutta haluan herätä ihmisten aikoihin aamulla eli. 7-7:30 pirtaan, ei mee eka vapari ihan ite eestään..:)))

• Exä33
        sasus kirjoitti:

Kiitos ja oikein hyvää yötä.:)) Mie oon tälläkertaa illan virkku, otin nimittäin päivätorkut töistä tullessain, joten oon vielä hereillä.. Mutta haluan herätä ihmisten aikoihin aamulla eli. 7-7:30 pirtaan, ei mee eka vapari ihan ite eestään..:)))

Hyvää ja unetonta, virkistävää unta sinulle. Herää levänneenä, pirteänä ja ilman kipua.
        Se on meikäläisen rukous ja passannee kai sinullekin? ;)

• ei ystäviä?

Sitä ihmettelen itsekin että miksi käyn täällä, ihmiset kertovat vaivoistaan ja valittavat eläkkeitään, moittivat toisiaan, paras olisi pysyä poissa.

• Ei se nyt ole tuokaan pelkkä totuus.
        Ehkä käyvä ja kääntyvä niin kokee.

Kaipa liian kauan tänne juurtuneena osaa lukea ihmisten sanoista enemmänkin, kuin pelkät kirjaimet?
        Monta lohtua olen saanut, ja monen kanssa on ollut kiva kirjoittaa, siksi kai itsekin tänne pistättelen.

Kunhan osaa olla pahastumatta, turhasta louskunnasta.

• Pirre*

Ihan huvikseni käyn, ajankulukseni ja ilokseni.., joskus tympii, mutta yleensä ihan kivaa..ja silloin kun tympii, tympii muutenkin :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      67
      2395
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1779
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1614
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1565
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      16
      1525
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1397
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1141
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1084
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe