Kirjoittaako palstalla vain mieleltään järkkyneet

ei normaalien

Suurimmalta osalta tää vaikuttaa siltä.

30

134

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10 + 7

Saattaa uutta lukijaa ihmetyttää, mutta totuus on toisenlainen.
      Nytkin näyttää sama multinikki, Zelig (rekattuna), kristitty45, hengenmies, evlut, häirikköuskis, diak. vapaaehtoinen, vivamossa jne..., aloittaneen monta keskustelua, joiden aiheina ovat viidesläiset etupäässä ja heidän haukkuminen.

Tuosta multilinkistä tein ylläpidolle bannauspyynnön, koska ei tunnu ottavan opikseen.

• tämä palsta....

Kyllähän täällä vähän erikoisia kirjoituksia välillä lukee, mutta sitten pitää muistaa että on esim. yksi kirjoittaja, jolla on monta nimimerkkiä, eli on siis koko ajan samasta kirjoittajasta kyse. Ainakin itsellä on kiinnittänyt huomiota tämä itsensäkin kanssa jutteleva, useita aloituksia samana päivänä tekevä. Lähinnä sisällöstä ja kirjoitustyylistä huomaa että sama ihminen kyseessä, on vain ikään kuin monistanut itsensä.

On täällä toki muitakin jankuttajia.

Lisäksi täällä kirjoittavat huonotapaiset yksioikoiset. On sitten maailmankatsomus mikä tahansa.

• tämä palsta...

Sitten lisänä sokerina pohjalla tietysti trollaukset.

Joku ihan eri maailmankatsomuksen omaava voi esittää muka kristittyä jne.

Sitten on kaikenlaisia keksittyjä juttuja, joita käytetään mustamaalaukseen/täkyihin/whatever it is/ärsyttämiseen, etc.

• Jaakko Postiluukku
    • lahkoille kiitos

Totta. Tämä on seurausta Suomen huonosti hoidetusta mielenterveystyöstä. Kun muuta apua ei ole niin sitten nämä kaikenmaailman lahkot imasevat nuo heikoimmat lenkit toimintaansa sitten vähän veisataan, puhutaan kielillä ja käytetään jossain paljussa ja näin olemme saanneet taas uuden ainoassa oikeassa olevan saarnasmiehen joukkoomme.

• Paloniemi?

Minne muuten Baltasar on joutunut? Onko sen nyt sitten valkotakkiset lopultakin käynneet hakemassa?

• Pertti Peussa

Baltasar saa kulkea kutsumuksena arvon mukaisesti vapaana Jumalan lapasena varmuudella kun hän oli näet perustamassa yhteisöä "Laupeuden ystävät", jossa oli mukana mielisairaalan ylilääkärikin, jolla oli kielten tulkinnan armolahja, ja Balttis pyhui kielillä, ja ylilääkäri tulkitsi sen, avaten sydänten salaisuuksia ja kertoen kaikille Baltasarin harvinaisesta kutsumuksesta. Tämä juttu on totta, ja kaikki tapahtui hyvässä jäjjestyksessä sanan alla, sille kuuliaisina.

• Shalom ja hyvää sapatin odotuksen iltaa!

Usko ei ole vain osa elämääni, vaan se on elämäni. Usko on elämäntapa. On ok, jos maailma pitää minua hulluna. Ehkä maailman mielestä olen menettänyt järkeni. Minulla on Kristuksen järki. Se onkin totta. Ehkä maailma nauraa minulle. Katsotaan kuka nauraa viimeisenä. Kun Jeesus tulee, minä nauran paljon. Ehkä ymmärrätte, mitä tarkoitan. Tänään saa nauraa, mutta katsotaan kuka naura viimeisenä. Tämä on totuus.

• hahhhahhahha

'Ehkä maailma nauraa minulle. Katsotaan kuka nauraa viimeisenä. Kun Jeesus tulee, minä nauran paljon. Ehkä ymmärrätte, mitä tarkoitan. Tänään saa nauraa, mutta katsotaan kuka naura viimeisenä. Tämä on totuus.'

Vahingon ilo on paras ilo hihhulille? Syntihän se on.

• Täällä on koolla kovin sekalainen seurakunta. On ymmärrettävää, jos ensivaikutelma on kaoottinen.

Kannattaa luultavasti tutustua eri nimierkkien tapaan kirjoittaa, ja valita sitten sellaiset avaukset ja keskustelut, jotka itseä kiinnostavat, ja jättää muut huomiotta.

Rajanveto mielenterveyden ja mielen sairauden välillä on usein vaikeaa. Kirkon kuulevat pyrkivät palvelemaan aivan kaikkia, joilla on vilpittömiä kysymyksiä ja ajatuksia, riippumatta heidän mielenterveydestään.

Emilia (toimittaja)

• edesa

"Kirkon kuulevat pyrkivät palvelemaan aivan kaikkia, joilla on vilpittömiä kysymyksiä"

Höp-öhöp-ö.

Kuka tahansa voi koettaa vilpittömästi alkaa kysymään mitä kirkko tekee torjuakseen pahan hyökkäykset ja soluttautumiset. Pyrkivät palvelijat eivät vastaa, tai jos vastaavat, niin lähinnä epävastaavat eli jaarittelevat.

Sinullekin olen esittänyt kysymyksiä ja milloin olet vastannut?

Niin.

• Balttis

Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi, joka minäkin joudun olemaan kanssasi täällä palstalla.

En ole "Adventisti" enkä mikään "nisti" ei "ismisti".

• alkuperämies

> Kirjoittaako palstalla vain mieleltään järkkyneet

Jep. Sellaiset kuin sinä ja minä.

• Luetaanko masennus "mielen järkytykseen"? Jos luetaan, niin lukeudun joukkoon "mieleltään järkkyneet". Hyvä on meidänkin saada tuoda mielipiteemme esille.

• edesa

1. Piet. 4:12

12 Rakkaani, älkää oudoksuko sitä hellettä, jossa olette ja joka on teille koetukseksi, ikäänkuin teille tapahtuisi jotakin outoa,
        13 vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita.

Siunausta ja voimia.

• Balttis

Ole ihan huoleti, "mieleltään järkkyneillä" tarkoitetaan lähinnä palstalla niitä kristittyjä, - joiden puheita palstan luterilaiset eivät pysty muuten devalvoimaan, kuin syyttämällä heitä meilisairaiksi tai kuten ennen sanottiin "riivatuiksi". Se on heidän, kuten Balttiksen homman ilmainen luontaisetu, joka paljastaa että: monta osumaa ja vaheen upotustakin on tapahtunut julkisuudessa.

• harvoja kirjoittajia

Juhani on luterilainen, mites nyt suu pannaan Balttis? Siksi sinua luullaan adventistien anabaptistihaaraan kuuluvaksi, toki sinulla on omiakin oppeja, koska niin kiivaasti käyt luterilaisuuden kimppuun.

• edesa
        harvoja kirjoittajia kirjoitti:

Juhani on luterilainen, mites nyt suu pannaan Balttis? Siksi sinua luullaan adventistien anabaptistihaaraan kuuluvaksi, toki sinulla on omiakin oppeja, koska niin kiivaasti käyt luterilaisuuden kimppuun.

Moni hurskas kristitty on luterilainen, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mikä Luther oli miehiään ja millaisia hankkeita hän ajoi ja edisti. Kaikki luterilaiset eivät yksinkertaisesti ole tietoisia Lutherin toiminnasta, tai eivät syystä taikka toisesta katso sen olevan niin raskauttava tekijä, että luopuisivat luterilaisuudesta. He tietävät tämän:

Matt. 18:20

Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."

Tällöin on yhdentekevää, vaikka he silloin olisivat leijonien luolassa, tai vaikka missä pätsissä.

• Balttis

En minä käy kuin sen antikristillisten vallankäytön ja valheiden kirmppuun, ja joskus toki niitä puolustavia on pakko myös voimakkaasti kritisoida oikeilla nimillä, kuten "kyykäärmeitten sikiöt", jos valheita ja luterilaisten tekemiä joukkomurhia yritetään kirkon vallan perustana moninaisine tuomitsemisineen salata, vähätellä tai puolustella. En minä mitään yksittäisi riviluterilaisia täällä kritisoi, muutenhan joutuisin aivan taisteluun tuulimyllyjä vastaan, tässä nimikristilllistetyssä maassamme. Jaksamista vaan toivan kovasti Juhanille, ja jopa toipumista masennuksesta.

• harvoja kirjoittajia

Ihanaa. Suustasi kuului kerrankin ystävällinen sana jollekulle ihmiselle.

Minäkin toivon Juhanille kaikkea hyvää.

• Balttis
        harvoja kirjoittajia kirjoitti:

Ihanaa. Suustasi kuului kerrankin ystävällinen sana jollekulle ihmiselle.

Minäkin toivon Juhanille kaikkea hyvää.

Lohduttakoon häntä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala: 2 Kor.1:3-5; Jeshua Ha Mashiach nimessä eli Jeesuksen Kristuksen nimessä, amen.

Hänen tuntemisensa, elämänsä on paras sanoma, alusta asti "resit" 1 Moos.1:1.

• ½Q

Balttis, älä kiltti syytä nykyisiä luterilaisia joukkomurhista, eiväthän ole
      vastuussa toisten rikoksista,jookosta?

Juhanille toivon parenemista sekä onnea ja iloa montasataa kiloa.

• Balttis

En mutta heidän osuutensa tämän perinteen pohjalta on monopoliasemassa tuomittavaa, ja se edustaa uskontofasistisen vallankäytön jäänteitä, varsinkin kun samat uskontunnustukset ovat edeleen voimassa, joiden sisältämien tuomitsemisten perusteeella; Augsburgin tunnustus lisäyksieen, - joukkotuhotttin ihmisiä tämän tappajalahkon raivatessa itselleen sen vallan jota se vieläkin edustaa, ohi todellisen uskontojen tasa-arvon maassamme.

• bry 78k8i

eivätkös nuslimit jouollotuhoa kristittyjä enemmän? Muslimiassa kristtynä oleminne on rikos ja seuraus tästä nk. rikoksesta on vankila tai kuolema.

• Kaksviis
        bry 78k8i kirjoitti:

eivätkös nuslimit jouollotuhoa kristittyjä enemmän? Muslimiassa kristtynä oleminne on rikos ja seuraus tästä nk. rikoksesta on vankila tai kuolema.

Ai sellainenkin maa kuin Muslimia on olemassa - enpä ole kuullutkaan.

• Parannustekoja Suomi

Kirjoittaako palstalla vain mieleltään järkkyneet?

Ei. Joillakin ihmisillä on vain ilkeitä ajatuksia lähimmäisistään.

• Mieti sitä

Ja joidenkin lahkojen historia on todellisuudessa karseaa luettavaan, kuten luterilaisen tappajalahkon, ja siitä tulee jo tiedotettaessakin paha olo.

• Kiitos kaikille, jotka kannustivat ja toivottivat jaksamista! Aina lämmittää sydäntä huomata, että on ihmisiä jotka välittää.

Siunausta ja kaikkea hyvää myös teille kaikille!

• Lopeta synkistely

oletko sä nyt masentunut? jos olet niin lopeta se masentelu ja ala ylistämään Herraa niin sillä siitä pääsee. mikä sua masentaa? rupea harrastamaan päivittäin liikuntaa. taisi vaimo jättää tai pettää, itse en muusta syystä masentuisi. pyydä Herraa poistamaan masennus ja anna sinulle väärintehneelle anteeksi nyt heti, älä anna katkeruuden versojen päästä kasvuun vaan pyydä Jeesusta repimään ne pois, jos tästä on kyse.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      45
      2053
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1650
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1416
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      9
      1291
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1088
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      981
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      972
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    Aihe